Skocz do zawartości

Forester 2.5 Turbo z LPG


raj

Rekomendowane odpowiedzi

Witam !!! Z góry proszę o wyrozumiałość. Moja wiedza o mechanice jest taka sobie. Z forum wiem że silniki z turbiną nie zbyt dobrze tolerują LPG. Silniki w wersji USA różnią się od EU - SOHC i DOHC, wiem że w wersji EU jest większy problem z regulacją zaworów przy LPG, ponoć trzeba wyjmować silnik). Pytanie czy wszystkie silniki z turbo tak samo nie tolerują LPG czy bardziej wersje EU. Posiadam Forestera 2006 r 2.5 bez turbo ale korci mnie zmienić na wersje z turbiną. Mam nawet takiego na oku z silnikiem pokręconym do 260 KM z LPG. Proszę o informację i pozdrawiam. raj

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystkiego nie pamiętam teraz, a nie mam przy sobie rozpiski ale:

 

Sterownik Stag 300 ISA2

Listwa Hana 2000, niebieskie wtryski do 60km na cylinder dla serii 230 w zupełności wystarcza (w planach remap więc pewnie będzie po 2 na cyl albo po prostu wydajniejsze)

Parownik Lovato ale modelu nie pamiętam

Lubryfikacja Flash Lube

Butla w kole ok 60, dokładnie nie pamiętam ale wchodzi 44-45L i na tym w trasie idzie zrobić 400km :yahoo: po Warszawie ok. 300, mniejsze miasto np. moje Krosno 350 :P

Jak coś pominąłem to mnie upomnijcie a może sobie przypomnę :P

 

Ogólnie bardzo opłacalna inwestycja która zwróciła się po kilku miesiącach... koszta jazdy na poziomie golf 1.9tdi albo niżej. Różnica osiągów benzyna/gaz praktycznie brak.

 

Od założenia jakieś 15 tys km, bo od tego czasu mam Forysia i póki co bez żadnych problemów i niepokojących znaków.

 

Eko zapierdzielacz B)

 

 

Edit:

 

Zbiornik Bormech Toroidalny 59L 650x230 x180(pomiedzy baniakami) - o to walczyłem jak lew, bo miał być dużo mniejszy a jak się okazało da się :)

Wielozawór Tomasetto

Gazoszczelna obudowa Bormech

Filtr gazu Certools

Reduktor/Parownik Lovato

Przewody Fagumit

Wlew paliwa Tomasetto

Wtryskiwacz HANA

Czujnik ciśnienia AC (stag)

Elektroniczna jednostka sterująca AC (stag)

Edytowane przez Kisciu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

paul_78: dlaczego?

 

sputnik: Instalacje robiłem w rzeszowie, firma M.S. Gaz Marcin Szary, sugerowałem się tym, że już kilka takich subaraków montował, a nie uczył się na moim aucie.

Od założenia jakieś 15 tysi i póki co wszystko bangla jak trzeba. Nic nie szarpie, nie gaśnie. Po prostu jeździ tak jak powinien.

 

Przekonał mnie też fakt, że gościu od którego kupiłem Forka, oddał mu salonowe X5 35i do roboty i ponad rok już śmiga zadowolony.

 

Więc można mówić co bądź o instalacji jak się jej nie ma, ale jednak to jest pierońsko duża oszczędność. (wiem wiem, do czasu wg czarnowidzów :) )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja przejechałem już 36 tyś km na lpg i jest bardzo ok. Brak problemów, no ... musiałem jeden wtrysk wymienić, bo nie zawsze pracował prawidłowo.

Kilka podstawowych spraw: dobre graty do zamontowania i odpowiedni człowiek, który dobrze zamontuje i zestroi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

raj - dobrze dobrana i prawidłowo założona i wyregulowana instalacja nie bedzie sprawiała problemów.

 

Mam forka turbo 300 + - który lata na gazie i na benzynie, wystrojony jest na tip top - i nic sie nie dzieje. Obecny silnik 35 tys km i nic się nie dzieje. Parametry w normie, biezace odczyty podczas jazdy, upalania itp też. Auto mam wystrojone na 98 i osobno na gaz - który ma większą liczbę oktanową.

 

Co do regulacji zaworów - po prostu częściej, bo co 50 tys trzeba dokonać sprawdzenia ich stanu / do tego nie trzeba wyjmować silnika jeszcze/.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I ja mam 2.5 xt w gazie. Na razie zrobiłem niewiele, ok. 4 tys. km. Chodzi ładnie, bezproblemowo i nie czuję różnicy w jeździe. Kumpel ma taki sam model też w gazie, nakręcił na razie ok. 20 tys. też bezproblemowo.

 

U mnie instalacja:

Zbiornik Bormech 55l chyba

Wielozawór Tomasetto

Gazoszczelna obudowa Bormech

FIltr gazu: Valtek

Reduktor/parownik: ACR01

Zawór odcinający: VALTEK

Przewody: FARO

Wlew paliwa: Tomasetto

Wtryski: HANA 2000

Czujnik ciśnienia PS-02

Elektroniczna jednostka sterująca AC STAG 300 premium

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...