raj Opublikowano 27 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2013 Witam !!! Z góry proszę o wyrozumiałość. Moja wiedza o mechanice jest taka sobie. Z forum wiem że silniki z turbiną nie zbyt dobrze tolerują LPG. Silniki w wersji USA różnią się od EU - SOHC i DOHC, wiem że w wersji EU jest większy problem z regulacją zaworów przy LPG, ponoć trzeba wyjmować silnik). Pytanie czy wszystkie silniki z turbo tak samo nie tolerują LPG czy bardziej wersje EU. Posiadam Forestera 2006 r 2.5 bez turbo ale korci mnie zmienić na wersje z turbiną. Mam nawet takiego na oku z silnikiem pokręconym do 260 KM z LPG. Proszę o informację i pozdrawiam. raj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pablonas Opublikowano 27 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2013 Silniki turbo zawsze są DOHC niezależnie, z jakiego rynku pochodzą. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kisciu Opublikowano 27 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2013 Wersja EU bardzo dobrze znosi pracę na LPG jeżeli jest zamontowana przez kogoś kto się na tym zna. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Urabus Opublikowano 27 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2013 Wersja EU bardzo dobrze znosi pracę na LPG Czyżbyś miał instalację LPG w forku z podpisu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kisciu Opublikowano 27 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2013 Owszem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Urabus Opublikowano 27 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2013 Owszem Może napisz coś więcej Jaka instalacja, jaki zbiornik, ile pali, ile już przejechałeś itp. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kisciu Opublikowano 27 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2013 (edytowane) Wszystkiego nie pamiętam teraz, a nie mam przy sobie rozpiski ale: Sterownik Stag 300 ISA2 Listwa Hana 2000, niebieskie wtryski do 60km na cylinder dla serii 230 w zupełności wystarcza (w planach remap więc pewnie będzie po 2 na cyl albo po prostu wydajniejsze) Parownik Lovato ale modelu nie pamiętam Lubryfikacja Flash Lube Butla w kole ok 60, dokładnie nie pamiętam ale wchodzi 44-45L i na tym w trasie idzie zrobić 400km po Warszawie ok. 300, mniejsze miasto np. moje Krosno 350 Jak coś pominąłem to mnie upomnijcie a może sobie przypomnę Ogólnie bardzo opłacalna inwestycja która zwróciła się po kilku miesiącach... koszta jazdy na poziomie golf 1.9tdi albo niżej. Różnica osiągów benzyna/gaz praktycznie brak. Od założenia jakieś 15 tys km, bo od tego czasu mam Forysia i póki co bez żadnych problemów i niepokojących znaków. Eko zapierdzielacz Edit: Zbiornik Bormech Toroidalny 59L 650x230 x180(pomiedzy baniakami) - o to walczyłem jak lew, bo miał być dużo mniejszy a jak się okazało da się Wielozawór Tomasetto Gazoszczelna obudowa Bormech Filtr gazu Certools Reduktor/Parownik Lovato Przewody Fagumit Wlew paliwa Tomasetto Wtryskiwacz HANA Czujnik ciśnienia AC (stag) Elektroniczna jednostka sterująca AC (stag) Edytowane 27 Maja 2013 przez Kisciu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paul_78 Opublikowano 27 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2013 To bardzo, bardzo smutny temat Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sputnik Opublikowano 27 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2013 A gdzie robiłes instalacje i ile na niej przejechałeś km? Masz jakieś problemy typu szarpanie, gaśnięcie silnika ew inne atrakcje? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kisciu Opublikowano 27 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2013 paul_78: dlaczego? sputnik: Instalacje robiłem w rzeszowie, firma M.S. Gaz Marcin Szary, sugerowałem się tym, że już kilka takich subaraków montował, a nie uczył się na moim aucie. Od założenia jakieś 15 tysi i póki co wszystko bangla jak trzeba. Nic nie szarpie, nie gaśnie. Po prostu jeździ tak jak powinien. Przekonał mnie też fakt, że gościu od którego kupiłem Forka, oddał mu salonowe X5 35i do roboty i ponad rok już śmiga zadowolony. Więc można mówić co bądź o instalacji jak się jej nie ma, ale jednak to jest pierońsko duża oszczędność. (wiem wiem, do czasu wg czarnowidzów ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karol76 Opublikowano 27 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2013 Ja przejechałem już 36 tyś km na lpg i jest bardzo ok. Brak problemów, no ... musiałem jeden wtrysk wymienić, bo nie zawsze pracował prawidłowo. Kilka podstawowych spraw: dobre graty do zamontowania i odpowiedni człowiek, który dobrze zamontuje i zestroi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
siekla Opublikowano 27 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2013 raj - dobrze dobrana i prawidłowo założona i wyregulowana instalacja nie bedzie sprawiała problemów. Mam forka turbo 300 + - który lata na gazie i na benzynie, wystrojony jest na tip top - i nic sie nie dzieje. Obecny silnik 35 tys km i nic się nie dzieje. Parametry w normie, biezace odczyty podczas jazdy, upalania itp też. Auto mam wystrojone na 98 i osobno na gaz - który ma większą liczbę oktanową. Co do regulacji zaworów - po prostu częściej, bo co 50 tys trzeba dokonać sprawdzenia ich stanu / do tego nie trzeba wyjmować silnika jeszcze/. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
siwy_001 Opublikowano 27 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2013 I ja mam 2.5 xt w gazie. Na razie zrobiłem niewiele, ok. 4 tys. km. Chodzi ładnie, bezproblemowo i nie czuję różnicy w jeździe. Kumpel ma taki sam model też w gazie, nakręcił na razie ok. 20 tys. też bezproblemowo. U mnie instalacja: Zbiornik Bormech 55l chyba Wielozawór Tomasetto Gazoszczelna obudowa Bormech FIltr gazu: Valtek Reduktor/parownik: ACR01 Zawór odcinający: VALTEK Przewody: FARO Wlew paliwa: Tomasetto Wtryski: HANA 2000 Czujnik ciśnienia PS-02 Elektroniczna jednostka sterująca AC STAG 300 premium Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 28 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2013 niezły temat, poobseruje. Generalnie forka nie zagazuje, ale nie ukrywam, że zaciekawiło mnie wasze zadowolenie. Jaki jest koszt instalacji, mam na myśli rząd kwotowy? pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
siwy_001 Opublikowano 28 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2013 3,5 brutto Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 28 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2013 jak za darmo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kisciu Opublikowano 28 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2013 3100 + pod korek gratis Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
siwy_001 Opublikowano 28 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2013 A gaz ostatnio w lotosie tankowałem po 2.25 zł/l. Instalacji nie szukałem taniej, robiłem w warsztacie polecanym i doświadczonym. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kisciu Opublikowano 28 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2013 siwy_001 ja tak samo, nawet mówiłem mu: Panie jak to ma być nawet 2x drożej to niech będzie tylko kur.. niech to chodzi jak trzeba Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Urabus Opublikowano 28 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2013 zaciekawiło mnie wasze zadowolenie To tak jak mnie, a szczególnie, że po remapie pali jak smok Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
owad Opublikowano 28 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2013 Jak ja swojego kupiłem kilka dni temu to na jednym baku przejechałem 162 km Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Urabus Opublikowano 28 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2013 na jednym baku przejechałem 162 km Jak się leci ponad 200 autostradą, bądź upala na pojeżdżawce to tak mniej więcej wychodzi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
owad Opublikowano 28 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2013 Bez upalania, miasto, trochę obwodnicy. Spalanie zamyka się w ciekawych przedziałach :-), w normalnej jeździe po mieście przejeżdżam 450km. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paul_78 Opublikowano 28 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2013 3100 + pod korek gratis korek wstydu... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
raj Opublikowano 28 Maja 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2013 3100 + pod korek gratis korek wstydu... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się