Skocz do zawartości

Outback diesel + CVT 2013


miszka01

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 237
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Mam pierwsze obserwacje dotyczące zachowanie napędu w śniegu w porównaniu do automatów, które używałem wcześniej (OBK 2,5 4AT, B9 H6 5AT). W poprzednich autach po dodawaniu gazu na śniegu była w pierwszym momencie odczuwalna nadsterowność, auto zawsze miało tendencje do zarzucania tyłem. W teraźniejszym OBK bliżej mu do aut z manualem. Jedzie równo, nie ma nadsterowności, a raczej podsterowność. Poza tym wszystko działa elegancko, w sensie odpychania się od śniegu i lodu. To takie subiektywne odczucia.

 

 

to jest bardziej kwestia zmiany w napędach. Wesje OBK MY06-08 MT vs. MY10 MT zachowują się podobnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli naped od razu jest 4x4? Czy przednie kolka musza chwile zamielic w miejscu?

?? jest to stały napęd na 4 koła i nie sądzę aby dołączenie skrzynki zwalniającej coś w tym względzie zmieniało, Toć to nie Octavia Scout ;-)

 

Mam pierwsze obserwacje dotyczące zachowanie napędu w śniegu w porównaniu do automatów, które używałem wcześniej (OBK 2,5 4AT, B9 H6 5AT). W poprzednich autach po dodawaniu gazu na śniegu była w pierwszym momencie odczuwalna nadsterowność, auto zawsze miało tendencje do zarzucania tyłem. W teraźniejszym OBK bliżej mu do aut z manualem. Jedzie równo, nie ma nadsterowności, a raczej podsterowność. Poza tym wszystko działa elegancko, w sensie odpychania się od śniegu i lodu. To takie subiektywne odczucia.

 

 

Obecny OBK ma dużo większy rozstaw osi, to niesie za sobą oddalenie ciężaru silnika od osi, co powoduje że nie jest już tak neutralny i poręczny jak MY 08. Poza tym jest cięższy.

Podsterowność to w tym przypadku naturalna kolej rzeczy. Co do ciężaru + duży rozstaw osi, czy ktoś miał okazję jeździć gwiazdą GL z V8? to dopiero jest podsterowność :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem okazję jeździć na przemian SBD OBK z MT 2012 (przed liftem)z moim SBD CVT w mieście i autostradzie.

Wrażenia:

Przyśpieszanie - mała różnica naprawdę bardzo podobnie. W MT 3000 obrotów daje większą prędkość niż w CVT. Przy 200km/h to samo - przez

to głośniej w CVT no i 200km/h to max dalej nie chce jechać. MT do 220 km/h daje rade. Szkoda, że w CVT nie trybu sport, który zmieniłby trochę program no i zmniejszył liczbę biegów tak aby można było używać manetek. Różnica w spalaniu podobna - jednak trochę mniej manual.

I co ważne po lifcie ładniejsze zegary.

Wybrałbym jednak CVT.

W zakrętach też zachowuje się podobnie więc z 4x4 w CVT nie jest tak źle (zobaczę jak spadnie śnieg) tak samo piszczą Goleandery w mT jak w CVT :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Testuje juz jakis czas wersje MY13 diesel CVT i wrazenia fajne (szczegolnie po przeskoku z przednionapedowki). Spalanie na poziomie 8l i trzyma sie (jazda mieszana). Jazda po sniegu i lodzie - pozytywne wrazenia, oczywiscie przy predkosciach "normalnych" dla takich warunkow. Czy to normalne ze gdy silnik jest zimny to trzyma stosunkowo wysokie obroty? Skrzynia CVT wykreca sie wysoko. Po rozgrzaniu wszystko wraca do normy. Ogole wrazenia sa niezle choc balem sie tego automatu w porownaniu z niemiecka konkurencja. So far so good.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jestem bardzo ciekaw jak to będzie. OBD CVT właśnie zadatkowałem. Też się tego połączenia diesla z CVT bałem. I nadal mam mieszane odczucia. Bo niby zachwycony jestem jazdą próbną, z drugiej strony od 8-miu lat jeżdżę Forkiem 2,0 MY'06 w manualu.

Jakoś mało info od użytkowników tego rozwiązania... czyżby coś nie tak, że aż pisać się nie chce, czy raczej tak pochłonięci jazdą, że już na forum nie zaglądają. A podobno sprzedało się tego sporo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Testuje juz jakis czas wersje MY13 diesel CVT i wrazenia fajne (szczegolnie po przeskoku z przednionapedowki). Spalanie na poziomie 8l i trzyma sie (jazda mieszana). Jazda po sniegu i lodzie - pozytywne wrazenia, oczywiscie przy predkosciach "normalnych" dla takich warunkow. Czy to normalne ze gdy silnik jest zimny to trzyma stosunkowo wysokie obroty? Skrzynia CVT wykreca sie wysoko. Po rozgrzaniu wszystko wraca do normy. Ogole wrazenia sa niezle choc balem sie tego automatu w porownaniu z niemiecka konkurencja. So far so good.

 

Tez tak mam. Wiec chyba tak ma być. Jak jest zimno na polu to początkowo jeździ na wyższych obrotach. Latem tego nie czuć.

 

Wysłane z mojego SM-N9005 przy użyciu Tapatalka

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jestem bardzo ciekaw jak to będzie. OBD CVT właśnie zadatkowałem. Też się tego połączenia diesla z CVT bałem. I nadal mam mieszane odczucia. Bo niby zachwycony jestem jazdą próbną, z drugiej strony od 8-miu lat jeżdżę Forkiem 2,0 MY'06 w manualu.

Jakoś mało info od użytkowników tego rozwiązania... czyżby coś nie tak, że aż pisać się nie chce, czy raczej tak pochłonięci jazdą, że już na forum nie zaglądają. A podobno sprzedało się tego sporo

 

Zadowolony bedziesz bo to inny swiat , jezeli duzo jezdzisz. Tyle lat machalem lewarkiem od skrzyni i myslalem ze automat to dla babci w USA no a teraz to bym sie nie zamienil. Zaznaczam babcia nie jestem.

Nie testowalem w terenie ale chyba tez da rade, w miescie automat to kompletne i dobre rozwiazanie. Pewien moj znajmomy mial teorie ze skrzynia manualna to skrzynia niedokonczona i dopiero automat jest blizej rozwiazania najlepszego. Teraz to potwierdzam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra, wszyscy gadu gadu a filmu do tej pory nie ma:) Pojawil sie jakis zagraniczny test tego auta z ta skrzynia ale niewiele widac podczas przyspieszania. Poprosze o jakis film z normalnej jazdy w trybie "CVT" i w trybie manualnym jak to zmienia biegi i jak je redukuje samoczynnie podczas hamowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za linki, ale widIalem je juz. Interesuje mnie to o czym pisalem wczesniej. Takiego filmu nie ma. Chodzi mi o taki, zeby bylo widac zegary na desce rozdzielczej i ewentualnie obraz przed autem podczas jazdy. Chyba sie wybiore do salonu na jade probna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

No jest super! oby tylko nic się nie psuło to będzie mega, naprawdę. Tak fajnie się tym jeździ, że aż mi głupio jak się mój stary F2,0 MY06 dowie...będzie zazdrosny ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie ogólne do tematu diesel + CVT:

Jak wygląda średnie zużycie paliwa w warunkach codziennego użytkowania?

Ja mam 7,8 - 8 l/100km. Oczywiście wskazanie z komputera pokładowego.

 

Widziałem różne informacje i chciałbym to skonfrontować z moim zużyciem.

Poza tym autko smiga i w łukach tych ostrych to jest niezły fun.

Pozdrowienia dla pozytywnie zakręconych maniaków.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm to zależy. Jak jade trase, powiedzmy taka 2000 km i mam zarówno autostrady jak i drogi zwykłe to właśnie mi tak wychodzi jak tobie. Jak jeżdżę tylko drogami podmiejskimi to wychodzi mi 6.5 litra

 

Wysłane z mojego SM-N9005 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

MT jedzie 220 licznikowe czyli ok. 200 GPS.

Sprawdźcie korektę wskazań komp. od spalania. Fabryczna odchyłka to chyba 7% ale słyszałem, że od MY12 ją usunięto i nie trzeba kalibrować.

U mnie komputer pokazuje zuzycie paliwa bardzo dokladnie.

Na trasie zuzycie paliwa z trumna na dachu i 4 osobami na pokladzie na autostradzie to 8.5- 9.0 l/100 km. Przy spokojnej jezdzie tez z trumna na dachu miescilem sie w 6l/100 km przy maksymalnej predkosci 90 km/h (Norwegia ............).

W miescie spalanie 7,5-8.5 l/100km

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

pokazuje zuzycie paliwa bardzo dokladnie.

 

czyli dobrze pamiętałem.

 

W Foresterze odchylka byla 10-15%. Oczywiscie komputer pokazywal mniejsze zuzycie niz rzeczywiste.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

MT jedzie 220 licznikowe czyli ok. 200 GPS.

Sprawdźcie korektę wskazań komp. od spalania. Fabryczna odchyłka to chyba 7% ale słyszałem, że od MY12 ją usunięto i nie trzeba kalibrować.

U mnie w MY12 mniej więcej o tyle zaniża komp spalanie jak piszesz, więc może dopiero do MY13 to poprawili. W sumie człowiek lepiej się dzięki temu czuje (sytuacja trochę podobna jak z przestawianiem zegarka do przodu, zawsze rezerwa zostaje jak się jest spóźnionym :lol: )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...