luki266 Opublikowano 25 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2013 Musiałby ktos z boku popatrzeć ale nie czuc ani ulamku sekundy zwloki w napedzaniu tylu Wysłane z mojego GT-N7000 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam12 Opublikowano 25 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2013 Mam pierwsze obserwacje dotyczące zachowanie napędu w śniegu w porównaniu do automatów, które używałem wcześniej (OBK 2,5 4AT, B9 H6 5AT). W poprzednich autach po dodawaniu gazu na śniegu była w pierwszym momencie odczuwalna nadsterowność, auto zawsze miało tendencje do zarzucania tyłem. W teraźniejszym OBK bliżej mu do aut z manualem. Jedzie równo, nie ma nadsterowności, a raczej podsterowność. Poza tym wszystko działa elegancko, w sensie odpychania się od śniegu i lodu. To takie subiektywne odczucia. to jest bardziej kwestia zmiany w napędach. Wesje OBK MY06-08 MT vs. MY10 MT zachowują się podobnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
luki266 Opublikowano 25 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2013 Tylko ze tu chodzi o jazde z CVT Wysłane z mojego GT-N7000 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bungy Opublikowano 25 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2013 Czyli naped od razu jest 4x4? Czy przednie kolka musza chwile zamielic w miejscu? ?? jest to stały napęd na 4 koła i nie sądzę aby dołączenie skrzynki zwalniającej coś w tym względzie zmieniało, Toć to nie Octavia Scout ;-) Mam pierwsze obserwacje dotyczące zachowanie napędu w śniegu w porównaniu do automatów, które używałem wcześniej (OBK 2,5 4AT, B9 H6 5AT). W poprzednich autach po dodawaniu gazu na śniegu była w pierwszym momencie odczuwalna nadsterowność, auto zawsze miało tendencje do zarzucania tyłem. W teraźniejszym OBK bliżej mu do aut z manualem. Jedzie równo, nie ma nadsterowności, a raczej podsterowność. Poza tym wszystko działa elegancko, w sensie odpychania się od śniegu i lodu. To takie subiektywne odczucia. Obecny OBK ma dużo większy rozstaw osi, to niesie za sobą oddalenie ciężaru silnika od osi, co powoduje że nie jest już tak neutralny i poręczny jak MY 08. Poza tym jest cięższy. Podsterowność to w tym przypadku naturalna kolej rzeczy. Co do ciężaru + duży rozstaw osi, czy ktoś miał okazję jeździć gwiazdą GL z V8? to dopiero jest podsterowność :-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rutek111 Opublikowano 28 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2013 Miałem okazję jeździć na przemian SBD OBK z MT 2012 (przed liftem)z moim SBD CVT w mieście i autostradzie. Wrażenia: Przyśpieszanie - mała różnica naprawdę bardzo podobnie. W MT 3000 obrotów daje większą prędkość niż w CVT. Przy 200km/h to samo - przez to głośniej w CVT no i 200km/h to max dalej nie chce jechać. MT do 220 km/h daje rade. Szkoda, że w CVT nie trybu sport, który zmieniłby trochę program no i zmniejszył liczbę biegów tak aby można było używać manetek. Różnica w spalaniu podobna - jednak trochę mniej manual. I co ważne po lifcie ładniejsze zegary. Wybrałbym jednak CVT. W zakrętach też zachowuje się podobnie więc z 4x4 w CVT nie jest tak źle (zobaczę jak spadnie śnieg) tak samo piszczą Goleandery w mT jak w CVT Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
outback_boy Opublikowano 25 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2014 Testuje juz jakis czas wersje MY13 diesel CVT i wrazenia fajne (szczegolnie po przeskoku z przednionapedowki). Spalanie na poziomie 8l i trzyma sie (jazda mieszana). Jazda po sniegu i lodzie - pozytywne wrazenia, oczywiscie przy predkosciach "normalnych" dla takich warunkow. Czy to normalne ze gdy silnik jest zimny to trzyma stosunkowo wysokie obroty? Skrzynia CVT wykreca sie wysoko. Po rozgrzaniu wszystko wraca do normy. Ogole wrazenia sa niezle choc balem sie tego automatu w porownaniu z niemiecka konkurencja. So far so good. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ajwar Opublikowano 25 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2014 Ja jestem bardzo ciekaw jak to będzie. OBD CVT właśnie zadatkowałem. Też się tego połączenia diesla z CVT bałem. I nadal mam mieszane odczucia. Bo niby zachwycony jestem jazdą próbną, z drugiej strony od 8-miu lat jeżdżę Forkiem 2,0 MY'06 w manualu. Jakoś mało info od użytkowników tego rozwiązania... czyżby coś nie tak, że aż pisać się nie chce, czy raczej tak pochłonięci jazdą, że już na forum nie zaglądają. A podobno sprzedało się tego sporo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
luki266 Opublikowano 25 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2014 Testuje juz jakis czas wersje MY13 diesel CVT i wrazenia fajne (szczegolnie po przeskoku z przednionapedowki). Spalanie na poziomie 8l i trzyma sie (jazda mieszana). Jazda po sniegu i lodzie - pozytywne wrazenia, oczywiscie przy predkosciach "normalnych" dla takich warunkow. Czy to normalne ze gdy silnik jest zimny to trzyma stosunkowo wysokie obroty? Skrzynia CVT wykreca sie wysoko. Po rozgrzaniu wszystko wraca do normy. Ogole wrazenia sa niezle choc balem sie tego automatu w porownaniu z niemiecka konkurencja. So far so good. Tez tak mam. Wiec chyba tak ma być. Jak jest zimno na polu to początkowo jeździ na wyższych obrotach. Latem tego nie czuć. Wysłane z mojego SM-N9005 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Herostrates Opublikowano 25 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2014 Ostatnie z 2013 rozeszły się szybko, kolega zamówił grafitowy z beżową skórą, jestem ciekaw jak będzie w praktyce. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
outback_boy Opublikowano 25 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2014 Ja jestem bardzo ciekaw jak to będzie. OBD CVT właśnie zadatkowałem. Też się tego połączenia diesla z CVT bałem. I nadal mam mieszane odczucia. Bo niby zachwycony jestem jazdą próbną, z drugiej strony od 8-miu lat jeżdżę Forkiem 2,0 MY'06 w manualu. Jakoś mało info od użytkowników tego rozwiązania... czyżby coś nie tak, że aż pisać się nie chce, czy raczej tak pochłonięci jazdą, że już na forum nie zaglądają. A podobno sprzedało się tego sporo Zadowolony bedziesz bo to inny swiat , jezeli duzo jezdzisz. Tyle lat machalem lewarkiem od skrzyni i myslalem ze automat to dla babci w USA no a teraz to bym sie nie zamienil. Zaznaczam babcia nie jestem. Nie testowalem w terenie ale chyba tez da rade, w miescie automat to kompletne i dobre rozwiazanie. Pewien moj znajmomy mial teorie ze skrzynia manualna to skrzynia niedokonczona i dopiero automat jest blizej rozwiazania najlepszego. Teraz to potwierdzam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam12 Opublikowano 26 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2014 Jak jest zimno na polu to początkowo jeździ na wyższych obrotach. i bardzo dobrze. Zapobiega zbyt niskim obrotom przy dużym obciążeniu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
najman Opublikowano 30 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2014 Dobra, wszyscy gadu gadu a filmu do tej pory nie ma:) Pojawil sie jakis zagraniczny test tego auta z ta skrzynia ale niewiele widac podczas przyspieszania. Poprosze o jakis film z normalnej jazdy w trybie "CVT" i w trybie manualnym jak to zmienia biegi i jak je redukuje samoczynnie podczas hamowania. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AllRad Opublikowano 1 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2014 Najman... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
najman Opublikowano 1 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2014 Dzieki za linki, ale widIalem je juz. Interesuje mnie to o czym pisalem wczesniej. Takiego filmu nie ma. Chodzi mi o taki, zeby bylo widac zegary na desce rozdzielczej i ewentualnie obraz przed autem podczas jazdy. Chyba sie wybiore do salonu na jade probna. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ajwar Opublikowano 15 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2014 No jest super! oby tylko nic się nie psuło to będzie mega, naprawdę. Tak fajnie się tym jeździ, że aż mi głupio jak się mój stary F2,0 MY06 dowie...będzie zazdrosny ;-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
outback_boy Opublikowano 20 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2014 Pytanie ogólne do tematu diesel + CVT: Jak wygląda średnie zużycie paliwa w warunkach codziennego użytkowania? Ja mam 7,8 - 8 l/100km. Oczywiście wskazanie z komputera pokładowego. Widziałem różne informacje i chciałbym to skonfrontować z moim zużyciem. Poza tym autko smiga i w łukach tych ostrych to jest niezły fun. Pozdrowienia dla pozytywnie zakręconych maniaków. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
luki266 Opublikowano 20 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2014 Hmm to zależy. Jak jade trase, powiedzmy taka 2000 km i mam zarówno autostrady jak i drogi zwykłe to właśnie mi tak wychodzi jak tobie. Jak jeżdżę tylko drogami podmiejskimi to wychodzi mi 6.5 litra Wysłane z mojego SM-N9005 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
outback_boy Opublikowano 20 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2014 O to ja mam chyba za ciężką nogę. Jak to wygląda u Ciebie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
luki266 Opublikowano 20 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2014 Ciezka raczej nie. W trasach auto mocno zapakowane...pod dach. Wysłane z mojego SM-N9005 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
outback_boy Opublikowano 20 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2014 Testował ktoś ile taka maszynka może pojechać maksymalnie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam12 Opublikowano 21 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2014 MT jedzie 220 licznikowe czyli ok. 200 GPS. Sprawdźcie korektę wskazań komp. od spalania. Fabryczna odchyłka to chyba 7% ale słyszałem, że od MY12 ją usunięto i nie trzeba kalibrować. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gregorius Opublikowano 21 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2014 MT jedzie 220 licznikowe czyli ok. 200 GPS. Sprawdźcie korektę wskazań komp. od spalania. Fabryczna odchyłka to chyba 7% ale słyszałem, że od MY12 ją usunięto i nie trzeba kalibrować. U mnie komputer pokazuje zuzycie paliwa bardzo dokladnie. Na trasie zuzycie paliwa z trumna na dachu i 4 osobami na pokladzie na autostradzie to 8.5- 9.0 l/100 km. Przy spokojnej jezdzie tez z trumna na dachu miescilem sie w 6l/100 km przy maksymalnej predkosci 90 km/h (Norwegia ............). W miescie spalanie 7,5-8.5 l/100km Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam12 Opublikowano 21 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2014 pokazuje zuzycie paliwa bardzo dokladnie. czyli dobrze pamiętałem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gregorius Opublikowano 21 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2014 pokazuje zuzycie paliwa bardzo dokladnie. czyli dobrze pamiętałem. W Foresterze odchylka byla 10-15%. Oczywiscie komputer pokazywal mniejsze zuzycie niz rzeczywiste. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GREGG Opublikowano 21 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2014 MT jedzie 220 licznikowe czyli ok. 200 GPS. Sprawdźcie korektę wskazań komp. od spalania. Fabryczna odchyłka to chyba 7% ale słyszałem, że od MY12 ją usunięto i nie trzeba kalibrować. U mnie w MY12 mniej więcej o tyle zaniża komp spalanie jak piszesz, więc może dopiero do MY13 to poprawili. W sumie człowiek lepiej się dzięki temu czuje (sytuacja trochę podobna jak z przestawianiem zegarka do przodu, zawsze rezerwa zostaje jak się jest spóźnionym ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się