Skocz do zawartości

Outback diesel + CVT 2013


miszka01

Rekomendowane odpowiedzi

dziękuję ale wolę jak sam decyduję co robi moje auto. O bezsensowności takiego wynalazku szkoda pisać. Będzie tysiąc sytuacji, w których będziesz chciał "podjechać" a debilny system będzie hamował.

Im mniej takich i podobnych wynalazków tym samochód jest mniej awaryjny i tańszy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 237
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Czujniki hamują samochód?

 

Wysyłane z mojego GT-N7000 za pomocą Tapatalk 2

Nie. Hamuja hamulce.

Czujniki je uruchamiaja.

 

dziękuję ale wolę jak sam decyduję co robi moje auto. O bezsensowności takiego wynalazku szkoda pisać. Będzie tysiąc sytuacji, w których będziesz chciał "podjechać" a debilny system będzie hamował.

Im mniej takich i podobnych wynalazków tym samochód jest mniej awaryjny i tańszy.

 

Oczywiscie, masz prawo do wlasnych pogladow i preferencji.

Zauwaz tylko, ze tendencje rynkowe jakos nie ida z nimi w parze. (ja nie oceniam czy to dobrze czy zle, stwierdzam fakt)

 

Nie wiem czy mozna dzis kupic nowe auto bez ABS, tylnej kamery....... bez komputera decydujacego za Ciebie o skladzie mieszanki, kacie wyprzedzenia zaplonu.

Popraw, bo moze sie myle, ale chyba wybrales sobie model z GPS, automatycznie sterowana klimatyzacja i masa innej tak naprawde nie potrzebnej elektroniki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Popraw, bo moze sie myle, ale chyba wybrales sobie model z GPS, automatycznie sterowana klimatyzacja i masa innej tak naprawde nie potrzebnej elektroniki.
Może to ze względu na brak możliwości konfiguracji. Chcesz nawigację - musisz brać kupę wynalazków w 'zestawie obowiązkowym'.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Większość liczników w autach europejskich zaniża o ok. 7%.

raczej zawyża

 

oczywiście, że tak. Sorki za pomyłkę.

 

Popraw, bo moze sie myle, ale chyba wybrales sobie model z GPS, automatycznie sterowana klimatyzacja i masa innej tak naprawde nie potrzebnej elektroniki.
Może to ze względu na brak możliwości konfiguracji. Chcesz nawigację - musisz brać kupę wynalazków w 'zestawie obowiązkowym'.

 

akurat w Subaru tej niepotrzebnej elektroniki jest relatywnie mało. Na szczęście odpuszczają sobie czujniki ciśnienia w oponach, automatyczne uchylanie szyber dachu, bezdotykowe otwieranie bagażnika itp itd.

ABS, VDC czy inne systemy dbają o bezpieczeństwo i nie nazwałbym ich gadżetami :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Popraw, bo moze sie myle, ale chyba wybrales sobie model z GPS, automatycznie sterowana klimatyzacja i masa innej tak naprawde nie potrzebnej elektroniki.
Może to ze względu na brak możliwości konfiguracji. Chcesz nawigację - musisz brać kupę wynalazków w 'zestawie obowiązkowym'.
Nie sadze. To o co innego chodzi w uwadzie kolegi Adama, ale nie wazne.Jesli o konfiguracje idzie to ja rozumiem ze fajnie by bylo miec mozliwosc naprawde pelnej konfiguracji.np. kolor czarna perla, ale przednie blotniki zielone a maska perkalikowa w kratke........ ;)Juz chyba o tym rozmawialismy. I konkluzja byla, kto za to zaplaci?Bo ja nie chcialbym rozkaldania kosztow na tych mniej wyrafinowanych klientow.
Popraw, bo moze sie myle, ale chyba wybrales sobie model z GPS, automatycznie sterowana klimatyzacja i masa innej tak naprawde nie potrzebnej elektroniki.
akurat w Subaru tej niepotrzebnej elektroniki jest relatywnie mało. Na szczęście odpuszczają sobie czujniki ciśnienia w oponach, automatyczne uchylanie szyber dachu, bezdotykowe otwieranie bagażnika itp itd.ABS, VDC czy inne systemy dbają o bezpieczeństwo i nie nazwałbym ich gadżetami :)
Nie chodzi o to czy jest relatywnie malo czy relatywnie duzo.Chodzi o to jaka wersje wybrales.System automatycznego hamowania przy cofaniu jest systemem dbajacym o bezpieczenstwo. Edytowane przez TyrTyr
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój przypadek nazwałbym "specyficznym". Kupiłem po prostu najwyższą wersja jaka była dostępna.

 

.System automatycznego hamowania przy cofaniu jest systemem dbajacym o bezpieczenstwo.

 

w pewnym sensie oczywiście, że tak ale pytanie tylko po co ? Normalna kamera cofania w zupełności wystarczy a ładowanie kolejnych czujników, sensorów i modułów sterujących hamulcami podnosi koszty i awaryjność. No ale niestety część producentów idzie w tym kierunku....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój przypadek nazwałbym "specyficznym". Kupiłem po prostu najwyższą wersja jaka była dostępna.

 

Pomimo masy elementow ktore Cie ubezwlasnowolniaja, nie pozwalaja decydowac co robi Twoje auto?

Dziwne, no ale nie moja sprawa.

 

 

.System automatycznego hamowania przy cofaniu jest systemem dbajacym o bezpieczenstwo.

 

w pewnym sensie oczywiście, że tak ale pytanie tylko po co ? Normalna kamera cofania w zupełności wystarczy a ładowanie kolejnych czujników, sensorów i modułów sterujących hamulcami podnosi koszty i awaryjność. No ale niestety część producentów idzie w tym kierunku....

Po to by szybciej zareagowac na dziecko ktore wbieglo za pilka pod samochod.

Normalna kamera okazuje sie nie wystarcza w zupelnosci.

 

Dla mnie to oczywiste ze systemy bezpiecznstwa sa dublowane.

Ostatecznie chyba kazdy system z kamera posiada (moze sie myle) "alarm".

Nie dosc ze kamera pokazuje co jest z tylu to jeszcze wyje kiedy zderzak jest za blisko przeszody.

Automatyczne hamowanie to kolejny krok do przodu. Wykorzystuje zreszta juz istniejace czujniki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W 5 tygodni przejechalem 5600 km. Zuzycie apliwa z calej trasy wyszlo mi 8.6 l/100km. Samochod zaladowany do oporu + 2 sosoby dorosle i dowjka dzieci, a na dachu trumna.

Na auatostradzie przy jezdzie na tempomacie srednie zuzycie bylo 9.0 - 9.2 l/100km na norweskim i niemieckim zwyklym dieslu. W drodze powrotnej na polskim paliwie Verva srednie spalanie dochodzilo do 11 l/100km!!!!!!!! :huh:B):wacko:

Po zatankowaniu w Niemczech wrocilo do 9.2 l/100km. Czy Orlen nie jest w stanie wyprodukowac przyzwoitego paliwa??

Wrazenia z jazdy bardzo pozytywne. Jedzie sie wygodniej i duzo ciszej w stosunku do Forestera.

Jedyny problem to nawigacja., ktora sie resetowala po uruchomieniu silnika na postojach i trzeba ja bylo ustawiac i programowac trase od nowa - w tym tygodniu ide ja reklamowac.

Funkcjonalnosc nawigacji pozostawia tez duzo do zyczenia. Bardzo wolno mapa reaguje na powiekszanie i ppomniejszanie. Na sile szukala skrotow i prowadzila przez jakies drugorzedne drozki. Po zaprogramowaniu trasy, trzeba bylo wszystkie etapy sprawdzac i recznie korygowac. co przy zaprogramowaniu trasy liczacej 1700 km jest dosc czasochlonne. Trase mozna zapisac, ale niestety nie na karcie pamieci i po kazdym resecie trzeba ja bylo programowac na nowo....

Duzym plusem okazalo sie automatyczne omijanie korkow, dzieki tej funkcji nie stalem 2 godzin na autostradze w Niemczech, nawigacja sama znalazla objazd.

Szkoda tez, ze radio nie odbiera fal dlugich - moglbym na calej trasie sluchac polskiej jedynki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w tym tygodniu ide ja reklamowac.

 

niestety wygląda, że jest uszkodzona i czeka Cię wizyta w ASO.

 

W drodze powrotnej na polskim paliwie Verva srednie spalanie dochodzilo do 11 l/100km!!!!!!!! :huh:B):wacko:

 

Zrobiłem swoim SBD 77k km z tego wiele wiel w Niemczech z prędkościami nazwijmy to +/- 160 / 170km i nigdy nie zbliżyłem się do takiego wyniku. Z reguły po 500km bardzo szybkiej jazdy wychodziło poniżej 9 l.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ale w tym przypadku jest “trumna“ na dachu.

 

Wysyłane z mojego GT-N7000 za pomocą Tapatalk 2

No wlasnie, byla trumna, ale roznica na zuzyciu paliwa miedzy polskim, a obcym olbrzymia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proszę mnie poprawić jak się mylę, ale mam wrażenie że spięcie całego układu, w sensie rozłożenie momentów jest inne podczas jazdy w trybie manualnym, a inne w trybie auto. Pewnie będzie do sprawdzenia najlepiej na śliskim, ale już teraz jeżdżąc po zakrętach auto inaczej zachowuje się w manualu. Może ma ktoś podobne wrażenia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W 5 tygodni przejechalem 5600 km. Zuzycie apliwa z calej trasy wyszlo mi 8.6 l/100km. Samochod zaladowany do oporu + 2 sosoby dorosle i dowjka dzieci, a na dachu trumna.

Na auatostradzie przy jezdzie na tempomacie srednie zuzycie bylo 9.0 - 9.2 l/100km na norweskim i niemieckim zwyklym dieslu. W drodze powrotnej na polskim paliwie Verva srednie spalanie dochodzilo do 11 l/100km!!!!!!!! :huh:B):wacko:

Po zatankowaniu w Niemczech wrocilo do 9.2 l/100km. Czy Orlen nie jest w stanie wyprodukowac przyzwoitego paliwa??

Wrazenia z jazdy bardzo pozytywne. Jedzie sie wygodniej i duzo ciszej w stosunku do Forestera.

Jedyny problem to nawigacja., ktora sie resetowala po uruchomieniu silnika na postojach i trzeba ja bylo ustawiac i programowac trase od nowa - w tym tygodniu ide ja reklamowac.

Funkcjonalnosc nawigacji pozostawia tez duzo do zyczenia. Bardzo wolno mapa reaguje na powiekszanie i ppomniejszanie. Na sile szukala skrotow i prowadzila przez jakies drugorzedne drozki. Po zaprogramowaniu trasy, trzeba bylo wszystkie etapy sprawdzac i recznie korygowac. co przy zaprogramowaniu trasy liczacej 1700 km jest dosc czasochlonne. Trase mozna zapisac, ale niestety nie na karcie pamieci i po kazdym resecie trzeba ja bylo programowac na nowo....

Duzym plusem okazalo sie automatyczne omijanie korkow, dzieki tej funkcji nie stalem 2 godzin na autostradze w Niemczech, nawigacja sama znalazla objazd.

Szkoda tez, ze radio nie odbiera fal dlugich - moglbym na calej trasie sluchac polskiej jedynki.

 

Jaki masz rodzaj tej nawigacji?

Przymierzam się do zakupu OBK i wybieram właśnie typ navi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam !

jakakolwiek fabryczna nawigacja to jakieś nieporozumienie, w dobie smartfonów na androidzie mamy do dyspozycji wiele aplikacji z navi, od google maps po naviexpert / wg mnie jedna z lepszych / a wielkość monitora uzależniona jest od modelu telefonu z którego kożystamy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kożystamy.

 

upsss.

 

Za granicą też korzystasz z transferu danych ? Równie dobrze można zamontować oddzielną nawigację. Wszystko jest kwestią kto co lubi.

W każdym razie jak jest zamontowana to powinna działać.

 

Dokladnie, fabryczna nawigacja jest niestety tylko jedno i to badziewiasta.

 

 

masz uszkodzoną. Do aktualności map można się czepiać ale moja zawiesiła się tylko raz przez 3.5 roku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...