Jump to content

Outback diesel + CVT 2013


miszka01
 Share

Recommended Posts

  • Replies 237
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • 1 month later...

Hej,

 

Zastanawiające jest dlaczego my12 CVT i forester 2.0 CVT palą mniej niż manual, natomiast outback diesel CVT więcej. Może ktoś wytłumaczyć skąd się bierze ta różnica? Może to po prostu tylko błąd w papierach ?

Edited by sputnik
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Dzisiaj mialem jazde probna OBK dieslem z CVT. Wrazenia bardzo dobre. Swietnie przyspiesza, jest cichy, Nie czuc w ogole zmiany biegow.

Chcialem porownac OBK 2.5i z CVT, ale niestety nie mieli na stanie. Jezdzilem za to nowym Foresterem z CVT 2.0 i wrazenia z jazdy byl dosc marne. Glosno wchodzil na obroty i mial slabiutkie przyspieszenie.

Tak mi sie ten OBK 2.0 D z CVT spodobal, ze pozbywam sie Forka 2.0D i w piatek odbieram OBK.

Link to comment
Share on other sites

Dzisiaj mialem jazde probna OBK dieslem z CVT. Wrazenia bardzo dobre. Swietnie przyspiesza, jest cichy, Nie czuc w ogole zmiany biegow.

Chcialem porownac OBK 2.5i z CVT, ale niestety nie mieli na stanie. Jezdzilem za to nowym Foresterem z CVT 2.0 i wrazenia z jazdy byl dosc marne. Glosno wchodzil na obroty i mial slabiutkie przyspieszenie.

Tak mi sie ten OBK 2.0 D z CVT spodobal, ze pozbywam sie Forka 2.0D i w piatek odbieram OBK.

gratulacje! no i czekamy na wiecej wrazen :)
Link to comment
Share on other sites

gratulacje! no i czekamy na wiecej wrazen :)

Dziekuje, w prawdzie myslalem raczej o kupnie benzyny, ale ta w Foresterze z CVT byla mocno rozczarowujaca. Natomaist OBK diesel naprawde mnie zachwycil. Niestety nie mialem mozliwosci pojezdzic benzyna 2.5, ale mysle, ze nie byloby duzo lepiej niz w Forku. W lipcu czeka mnie trasa do Polski i z powrotem - bedzie dobry test. Niestety bede mial trumne na dachu, tak wiec o zuzyciu paliwa duzo sie nie da powiedziec.

Link to comment
Share on other sites

Dzisiaj mialem jazde probna OBK dieslem z CVT. Wrazenia bardzo dobre. Swietnie przyspiesza, jest cichy, Nie czuc w ogole zmiany biegow.

Chcialem porownac OBK 2.5i z CVT, ale niestety nie mieli na stanie. Jezdzilem za to nowym Foresterem z CVT 2.0 i wrazenia z jazdy byl dosc marne. Glosno wchodzil na obroty i mial slabiutkie przyspieszenie.

Tak mi sie ten OBK 2.0 D z CVT spodobal, ze pozbywam sie Forka 2.0D i w piatek odbieram OBK.

 

szybka decyzja :)

Link to comment
Share on other sites

szybka decyzja :)

 

Nie dziwie się.....od wczoraj jeżdzę i robi wrażenie D+CVT :) a przyspieszenia , wedlug mnie , odczuwalnie sa lepsze od OBK 2.5 z CVT ...o głosności nie wspomnę... :rolleyes: .

ps. zapraszam na krótkie jazdy testowe... :)

Link to comment
Share on other sites

Autor artukułu po pierwszej przejażdżce zachwyca się precyzją układ ukierowniczego. Czyżby coś zmieniło się w tej kwestii w stosunku do modelu przedliftingowego?

 

http://moto.onet.pl/testy-nowe/subaru-outback-specyficzny-typ-prestizu/r4f8m

 

"...warto też po­wie­dzieć o jego po­łą­cze­niu z ukła­dem kie­row­ni­czym, który jest ko­lej­nym bar­dzo moc­nym ak­cen­tem tego mo­de­lu. Dzia­ła cięż­ko, może dla nie­któ­rych ko­biet i wą­tłych męż­czyzn zbyt cięż­ko, ale je­że­li lu­bisz pre­cy­zję, otrzy­my­wa­nie in­for­ma­cji o tym co się dzie­je w tej chwi­li z autem, i spor­to­wy styl, to trzy­ma­nie kie­row­ni­cy Sub­a­ru pod­czas jazdy bę­dzie jed­nym z ulu­bio­nych chwil Two­je­go dnia!"

 

Autor pisze też, że zawias jest bardzo miękki. Po moich doświadczeniach z MY 2012 mogę stwierdzić, że duży wpływ na takie odczucie mają Geolandary. Po zmianie na Pirelli P7 Outback zaczął się zupełnie inaczej prowadzić - in plus oczywiście, zmalało też uczucie "kanapowatości".

 

Dziś oglądałem nowy model, podobają mi się nowe zegary i wyświetlaczmiędzy nimi, do łask wrócił też wskaźnik temperatury silnika (nareszcie!!!) a przycisk od hamulca ręcznego powędrował na tunel środkowy. Z minusów, to ciemna kolorystyka panelu środkowego, oraz nowy grill i wielkie wystające obwódki wokół halogenów - ale to kwestia gustu.

Edited by spawalniczy
Link to comment
Share on other sites

Autor artukułu po pierwszej przejażdżce zachwyca się precyzją układ ukierowniczego. Czyżby coś zmieniło się w tej kwestii w stosunku do modelu przedliftingowego?

 

http://moto.onet.pl/...sza-jazda/zbd3q

 

"...warto też po­wie­dzieć o jego po­łą­cze­niu z ukła­dem kie­row­ni­czym, który jest ko­lej­nym bar­dzo moc­nym ak­cen­tem tego mo­de­lu. Dzia­ła cięż­ko, może dla nie­któ­rych ko­biet i wą­tłych męż­czyzn zbyt cięż­ko, ale je­że­li lu­bisz pre­cy­zję, otrzy­my­wa­nie in­for­ma­cji o tym co się dzie­je w tej chwi­li z autem, i spor­to­wy styl, to trzy­ma­nie kie­row­ni­cy Sub­a­ru pod­czas jazdy bę­dzie jed­nym z ulu­bio­nych chwil Two­je­go dnia!"

 

.

Nie wiem czemu, ale widze tylko poczatek tego artykulu i galerie zdjec.

W porownaniu z Foresterem jest bardziej miekki. Jedzie sie bardzo wygodnie, w prownaniu z Foresterem zarowno fotel kierowcy i pasazera sa wygodniejsze.

Rozczarowal mnie bardzo Forester z CVT, bardzo nieprzyjemne doswiadczenia z dosc krotkiej jazdy - po prostu nie mialem ochoty go dalej testowac. Moze z silnikiem DIT wyglada to lepiej, ale w Norwegii cena jest zaporowa -ok.40% wiecej.

W te zuzycia paliwa nie bardzo wierze, po doswiadczeniach z Foresterem, ale zobaczymy. Dealer twierdzil, ze wlasnie odbyl dluga trase po Norwegii i spalil mu podobno 4,5 l/100km. Nalezy jednak pamietac, ze w norwegii jezdzi sie maksymalnie z predkoscia 80 km/h. Moj najlepszy wynik z Forkiem to ok. 5l/100km, ale jazda jak z tesciowa do rejenta........

 

Dzisiaj mialem jazde probna OBK dieslem z CVT. Wrazenia bardzo dobre. Swietnie przyspiesza, jest cichy, Nie czuc w ogole zmiany biegow.

Chcialem porownac OBK 2.5i z CVT, ale niestety nie mieli na stanie. Jezdzilem za to nowym Foresterem z CVT 2.0 i wrazenia z jazdy byl dosc marne. Glosno wchodzil na obroty i mial slabiutkie przyspieszenie.

Tak mi sie ten OBK 2.0 D z CVT spodobal, ze pozbywam sie Forka 2.0D i w piatek odbieram OBK.

 

szybka decyzja :)

Do Outbacka przymiezalem sie od jakiegos czasu - potrzebny mi wiekszy bagaznik, a w OBK-u jest przynajmniej bardziej ustawny niz w Forku. Ta jazda testowa zdecydowala.

Edited by Gregorius
Link to comment
Share on other sites

...warto też po­wie­dzieć o jego po­łą­cze­niu z ukła­dem kie­row­ni­czym, który jest ko­lej­nym bar­dzo moc­nym ak­cen­tem tego mo­de­lu. Dzia­ła cięż­ko, może dla nie­któ­rych ko­biet i wą­tłych męż­czyzn zbyt cięż­ko, ale je­że­li lu­bisz pre­cy­zję, otrzy­my­wa­nie in­for­ma­cji o tym co się dzie­je w tej chwi­li z autem, i spor­to­wy styl, to trzy­ma­nie kie­row­ni­cy Sub­a­ru pod­czas jazdy bę­dzie jed­nym z ulu­bio­nych chwil Two­je­go dnia!"

 

poprzednie rozwiazanie bardziej mi pasuje....przynajmniej w mieście :rolleyes:

 

Autor pisze też, że zawias jest bardzo miękki. Po moich doświadczeniach z MY 2012 mogę stwierdzić, że duży wpływ na takie odczucie mają Geolandary. Po zmianie na Pirelli P7 Outback zaczął się zupełnie inaczej prowadzić - in plus oczywiście, zmalało też uczucie "kanapowatości".

 

nie zauwazylem zmiany w stosunku do D z MT. ..Opony raczej nie maja wplywu twardosc zawiasu ...na prowadzenie moze tak....ale takie szybsze prowadzenie :) a OBK D CVT chyba nie do tego jest przeznaczony. Jeżeli chodzi o przyspieszenia dla mnie jest ok."Kanapowatości" nie zauważylem a na tym punkcie jestem czuły :)

Link to comment
Share on other sites

Poprawiłem link.

 

...warto też po­wie­dzieć o jego po­łą­cze­niu z ukła­dem kie­row­ni­czym, który jest ko­lej­nym bar­dzo moc­nym ak­cen­tem tego mo­de­lu. Dzia­ła cięż­ko, może dla nie­któ­rych ko­biet i wą­tłych męż­czyzn zbyt cięż­ko, ale je­że­li lu­bisz pre­cy­zję, otrzy­my­wa­nie in­for­ma­cji o tym co się dzie­je w tej chwi­li z autem, i spor­to­wy styl, to trzy­ma­nie kie­row­ni­cy Sub­a­ru pod­czas jazdy bę­dzie jed­nym z ulu­bio­nych chwil Two­je­go dnia!"

 

poprzednie rozwiazanie bardziej mi pasuje....przynajmniej w mieście :rolleyes:

 

Autor pisze też, że zawias jest bardzo miękki. Po moich doświadczeniach z MY 2012 mogę stwierdzić, że duży wpływ na takie odczucie mają Geolandary. Po zmianie na Pirelli P7 Outback zaczął się zupełnie inaczej prowadzić - in plus oczywiście, zmalało też uczucie "kanapowatości".

 

nie zauwazylem zmiany w stosunku do D z MT. ..Opony raczej nie maja wplywu twardosc zawiasu ...na prowadzenie moze tak....ale takie szybsze prowadzenie :) a OBK D CVT chyba nie do tego jest przeznaczony. Jeżeli chodzi o przyspieszenia dla mnie jest ok."Kanapowatości" nie zauważylem a na tym punkcie jestem czuły :)

 

Na twardość zawiasu oczywiście nie, ale na subiektywne wrażenia z jazdy już tak. Przy bardziej agresywnej jeździe Geolandary "pływały", traciły szybko przyczepność i mocno się "przeginały" do wewnątrz zakrętu powodując uczucie "miękkości" zawieszenia.

Ja wcale nie uważam, że OBK jest miękki. Poprzednio jeździłem legacy MY 09 i jak Raju zaprosił mnie do jazdy nowym OBK, to po przejażdżce (spokojnej) powiedziałem Mu, że moje odczucie jest takie, że to legacy jest bardziej mięki (złaszcza tył). Jednak przy szybszj jeździe OBK tracił dużo pewności prowadzenia właśnie za sprawą opon. Po ich zmianie zmieniła się mocno charakterystyka prowadzenia i spadł minimalnie komfort. Oczywiście nie każdemu może to odpowiadać - dla mnie jest dużo lepiej.

Link to comment
Share on other sites

Przy bardziej agresywnej jeździe Geolandary "pływały", traciły szybko przyczepność i mocno się "przeginały" do wewnątrz zakrętu powodując uczucie "miękkości" zawieszenia.

 

Przy agresywnej tak jest :) .....Raju bedzie w przyszlym tygodniu , zapraszam na jazdę próbną :)

Link to comment
Share on other sites

Dzia­ła cięż­ko, może dla nie­któ­rych ko­biet i wą­tłych męż­czyzn zbyt cięż­ko, ale je­że­li lu­bisz pre­cy­zję, otrzy­my­wa­nie in­for­ma­cji o tym co się dzie­je w tej chwi­li z autem, i spor­to­wy styl,

wczesniej napisalem , ze wole poprzednie rozwiazanie ale po dzisiejszej jezdzie OBK D CVT nie bardzo wiem o chodzi z tą zbyt ciężko chodzaca kierownicą ...jest tak jak w poprzednim. :) ...ale zawias.....jakby bardziej miękki..... :rolleyes: ....a wczoraj myslalem ze taki sam..... :huh: .....jutro moze zrobie z 300 km , ciekawe co z tym zawiasem....mi jutro wyjdzie

Link to comment
Share on other sites

Ja dzisiaj odebralem OBK 2.0D CVT, ale z zalem pozbylem sie Forka 2.0D. Jutro moze zaczne testy jak mi rodzina pozwoli...........

 

Zauwazylem, ze jak postoje z kluczykami w kieszeni blisko drzwi to samochod sam sie otwiera. W Forku tak nie bylo, trzeba bylo wcisnac guzik na klamce, zeby go otworzyc.

Zamknalem drzwi, postalem chwile, a te sie otwieraly. Po jakis 20 sekundach, jak odszedlem dalej to sie zamykaly.

Nie bardzo mi sie to podoba, w instrukcji nic o takiej mozliwosci nie ma. Nie wie ktos jak to zablokowac.

Link to comment
Share on other sites

Zamknalem drzwi, postalem chwile, a te sie otwieraly. Po jakis 20 sekundach, jak odszedlem dalej to sie zamykaly.

Nie bardzo mi sie to podoba, w instrukcji nic o takiej mozliwosci nie ma. Nie wie ktos jak to zablokowac.

 

To może być "unowocześnienie" keylessa

Link to comment
Share on other sites

Juz wiem jak "keyless" dziala. Drzwi otwieraja sie automatycznie po wlozeniu rak w klamke.

 

"Zafascynowal" mnie wyswietlacz wielofunkcyjny. Bylem przekonany, ze beda tam wyswietlane informacje komputera. Oprocz informacji o otwarciu drzwi i itp, jedyna informacja to czas jazdy od uruchomienia samochodu. W broszurce OBK-a jest informacja, ze bedzie mozna zobaczyc informacje o zuzyciu paliwa na roznych trasach itp. Wachlowalem skrzdelkami na kierownicy i jedyne co mam to albo nic, albo czas jazdy. Jakis bezsens. Chyba, ze cos zle robie.

Jedyne informacje o spalaniu to wyswietlacz na srdku deski rozdzielczej, ale zeby zmienic wyswietalana informacje trzeba sie nagimnastykowac z guzikiem za kierownica.

 

Wczoraj pokrecilem sie troche po miescie i za miastem. Jezdzi sie bardzo przyjemnie, w razie potrzeby jest przyspieszenie, wjazd pod stroma gorke na pelnym automacie nie nastrecza trudnosci. Spalanie na 80 km wyszlo mi kolo 6,5 l/100 km.

 

Zawieszenie zdecydowanie bardziej miekie od Forestera, ale i tak calkiem twarde. Zeby go dobrze przetestowac musze poczekac miesiac na dunskie i niemieckie autostrady.

Edited by Gregorius
Link to comment
Share on other sites

Dzia­ła cięż­ko, może dla nie­któ­rych ko­biet i wą­tłych męż­czyzn zbyt cięż­ko, ale je­że­li lu­bisz pre­cy­zję, otrzy­my­wa­nie in­for­ma­cji o tym co się dzie­je w tej chwi­li z autem, i spor­to­wy styl,

wczesniej napisalem , ze wole poprzednie rozwiazanie ale po dzisiejszej jezdzie OBK D CVT nie bardzo wiem o chodzi z tą zbyt ciężko chodzaca kierownicą ...jest tak jak w poprzednim. :) ...ale zawias.....jakby bardziej miękki..... :rolleyes: ....a wczoraj myslalem ze taki sam..... :huh: .....jutro moze zrobie z 300 km , ciekawe co z tym zawiasem....mi jutro wyjdzie

 

I jak tam kolejne testy zawieszenia?

Link to comment
Share on other sites

I jak tam kolejne testy zawieszenia?

 

juz prawie byłem skłonny przyjać , że jest bardziej miekki od D. z MT ale ostatnie pol roku jezdziłem XV ktory jest zdecydowanie bardziej "sztywny" i może to jest mylące ...wiec sklaniam sie do zdania Raja , ze jest tak samo jak bylo... :)

Link to comment
Share on other sites

I jak tam kolejne testy zawieszenia?

 

juz prawie byłem skłonny przyjać , że jest bardziej miekki od D. z MT ale ostatnie pol roku jezdziłem XV ktory jest zdecydowanie bardziej "sztywny" i może to jest mylące ...wiec sklaniam sie do zdania Raja , ze jest tak samo jak bylo... :)

 

To dobrze, że niczego nie "zepsuli" w kwestii zawieszenia przy okazji liftingu.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...