Skocz do zawartości

Outback diesel + CVT 2013


miszka01

Rekomendowane odpowiedzi

i jak ??? drodzy użytkownicy OBK przestaliśmy już nimi jeździć ???

ja od dzisiaj doceniam wyższość komfortu foteli w/w pojazdu nad "komfortem" drugiego mojego subaraka.

przez długi weckend zrobiłem jakieś 1100 km i .......... nie mogłem ustawić tak fotela, aby móc przejechać 40 - 50 km bez przestawiania jego ustawień, po prostu PORAŻKA, forek to nie jest auto dla chłopa 190/100, ale moja pani 160/50 jest zachwycona i niech tak pozostanie / dodam że to jej drugi forek w karierze / ja pozostanę przy swoim ...... OBK to komfort, komfort i ...... jeszcze raz komfort !!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 237
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Co tu pisać? Poza Twoim stwierdzeniem o komforcie nic się nie dzieje. Auto wspaniale spełnia swoje przeznaczenie. Jest pojemne, komfortowe, dobrze się prowadzi. U mnie w przyszłym tygodniu będzie 30 tysięcy i kolejny przegląd - zobaczymy co powie serwis. Wygląda na to, że pióro wycieraczki się już zużyło :) i to by było na tyle. Założone zimowe "obuwie" i czeka na śnieg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ło matko! jest taka opcja że on ma 100:0 a dopiero przy uślizgu załącza się tył do 50:50? nie wydaje mi się żeby zrobili to swoim fanom.....

Może ktoś podrzuci fachowe info w temacie czym różni się napęd w tym modelu z MT od CVT, proszę....bo akurat się przymierzam do zakupu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy jest tu ktos niezadowolony z automatu i wolalby manual?

W forku xt sprawuje sie fajnie.

 

W XT faktycznie radzi sobie nieźle :-) natomiast w temacie piszemy o Obk Sbd z cvt, a tu już różowo nie jest. Nie żebym nie był za automatami, wręcz przeciwnie. Jeździłem, testowałem, starałem się odwzorować różne zachowania na drodze i może to moja subiektywna opinia, ale mnie takie zestawienie nie porwało. Bardziej diesla muli chyba tylko automat w Crv 2.2. Bardzo pasuje mi SBD ale nie z pomocnikiem. Do wymiany auta jeszcze mam chwilę i zaczekam na coś nowego. Wiem tylko, że następne będzie z automatem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sądzę, ze kwestia "mulenia" jest związana z dźwiękiem. Po prostu silnik specyficznie słychać, przy benzynie dźwięk bedzie milszy. Patrząc na warunki drogowe, nie ma problemu z przyspieszaniem, wyprzedzaniem, etc.

 

Wysłane z mojego GT-N7000 przy użyciu Tapatalka

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możliwe, ze z stratą. Nie da się tego wykluczyć bez pomiarów. W kazdym razie subiektywnie oceniając łatwość wyprzedzania innych aut daleki bym był od stwierdzenia, ze zamula. Ale to tylko subiektywne odczucia. Każdy ma nieco inne wymagania i oczekiwania od auta.

 

Wysłane z mojego GT-N7000 przy użyciu Tapatalka

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę, że OBK łatwiej porównać, ponieważ są obie wersje w jednej karoserii.

 

jeśli znajdziesz w sieci takie porównanie to chętnie się z nim zapoznamy. :)

Oczywiście, że obie generacje foresterów się różnią ale rozmawiamy o suchych danych/osiągach gdzie główne czynniki to moc, moment, waga i rodzaj skrzyni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Straty na Cvt są, nie tylko to słychać ale i czuć. Daleki jestem od porównywania dźwięków reakcji silnika benz i diesel na zmiany biegów realizowane przez cvt, to dwa różne światy.

Co do zamulania to i tak wzorem dla mnie jest 2.0 b Legacy spięte z cvt :-) robi wrażenie ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ło matko! jest taka opcja że on ma 100:0 a dopiero przy uślizgu załącza się tył do 50:50?

 

nie ma takiej opcji.

Adam, ale nie masz takiej pewności. Subaru nigdy nie "pochwaliło" się od czasów pierwszych automatów z 4x4 jak tak naprawde wygląda mapa sterowania spięciem międzyosiowego sprzegła które zastępuje centralny dyfer i przenosi naped na tył. Może być tam zapisamy tryb, kiedy jezdziesz np. autostrada ze znaczna prędkością na wprost bez żadnych uslizgów i wtedy spiecie może być praktycznie zerowe, a Ty nawet nie masz szans tego odczuć.

Edytowane przez lukass
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(...) Może być tam zapisamy tryb, kiedy jezdziesz np. autostrada ze znaczna prędkością na wprost bez żadnych uslizgów i wtedy spiecie może być praktycznie zerowe, a Ty nawet nie masz szans tego odczuć.

wlasnie tak dzialaly starsze 4EAT (bez VTD), dlatego np. jazda na tempomacie dawala wymierna oszczednosc paliwa (inaczej niz w 5EAT)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pierwsze obserwacje dotyczące zachowanie napędu w śniegu w porównaniu do automatów, które używałem wcześniej (OBK 2,5 4AT, B9 H6 5AT).

W poprzednich autach po dodawaniu gazu na śniegu była w pierwszym momencie odczuwalna nadsterowność, auto zawsze miało tendencje do zarzucania tyłem. W teraźniejszym OBK bliżej mu do aut z manualem. Jedzie równo, nie ma nadsterowności, a raczej podsterowność. Poza tym wszystko działa elegancko, w sensie odpychania się od śniegu i lodu.

To takie subiektywne odczucia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...