Skocz do zawartości

O motoryzacji ale niekoniecznie o Subaru


WRC fan

Rekomendowane odpowiedzi

15 minut temu, chojny napisał:

 

Zostało 14 lat... oby było paliwo dostępne, GTek dożył a moja córka nacieszyła rykiem boksera. :(

Zakaz będzie dotyczył nowych pojazdów, a nie już tych jeżdżących, tak więc z 30 lat jeszcze naszymi autkami pojeździmy :)

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 minuty temu, Kiwi 4ester napisał:

Zakaz będzie dotyczył nowych pojazdów, a nie już tych jeżdżących, tak więc z 30 lat jeszcze naszymi autkami pojeździmy :)

 

Jak będzie paliwo, jak będą części, jak będą mechanicy... jak rynek siądzie to cały przemysł motoryzacyjny się przestawi na części do elektryków. Nie będzie wsparcia dla starych gratów. 

 

 

10 minut temu, markos007 napisał:

myślę, że to jest kolejny czynnik który może przyśpieszyć cały proces. Niestety

 

Obstawiam raczej zaprzestanie wydobycia i produkcji paliw niż ich brak wynikający z braku surowca, który by można jeszcze wydobyć.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, chojny napisał:

Obstawiam raczej zaprzestanie wydobycia i produkcji paliw niż ich brak wynikający z braku surowca, który by można jeszcze wydobyć.  

Będzie paliwo syntetyczne - potrafimy je wytwarzać od bardzo dawna, po prostu jego cena na tle tego pozyskiwanego z ropy nie jest atrakcyjna. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, aflinta napisał:

Będzie paliwo syntetyczne - potrafimy je wytwarzać od bardzo dawna, po prostu jego cena na tle tego pozyskiwanego z ropy nie jest atrakcyjna. 

 

 

Mi to pasuje i w sumie sensowna opcja. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 9.11.2021 o 08:05, makos89 napisał:

1.0 największa porażka Forda. Poza Subaru przez 6 lat jeździłem 3 generacjami focusa. Znam 3 osoby które w focusie mk3 robiły już remont silnika 1.0. 120 tys to max dla tej jednostki, fakt że remont jest tani bo da się zmieścić w 3500 zł za naprawe kosiarki. Btw, miesiąc temu kolega z pracy kupił Captura z silnikiem 900cm... 80 km :facepalm:

Fordowskie 1.0 ecoboost wcale nie są złe, a szczególnie obecne generację. Po prostu należy skracać interwały wymiany oleju z 30 tys. na 15 tys. I olej musi spełniać normę producenta, bo w przeciwnym razie następuje rozwulkanizowanie paska rozrządu, który pracuje w kąpieli olejowej. Powoduje do zaczopowanie smoka oleju w misce i po silniku. Te jednostki przy dobrej eksploatacji śmiało przekraczają 200 tysięcy. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, markos007 napisał:

 

 

.....Kenia, Azerbejżadzan, Rwanda. Fju, fju, a u nas narzekają że infrastruktury nie ma i że się nie uda. Wysoko trzeba mierzyć ! :biglol:

 

 

 

 

Kraje, które podpisały deklarację zakazu sprzedaży silnika spalinowego od 2035: 

Austria, Azerbejdżan, Kambodża, Kanada, Republika Zielonego Przylądka, Chile, Chorwacja, Cypr, Dania, Salwador, Finlandia, Islandia, Irlandia, Izrael, Litwa, Luksemburg, Holandia, Nowa Zelandia, Norwegia, Polska, Słowenia, Szwecja, Wielka Brytania, Urugwaj, Dominikana, Ghana, Indie, Kenia, Paragwaj, Rwanda, Turcja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, dirkdiggler napisał:

Kenia, Azerbejżadzan, Rwanda. Fju, fju, a u nas narzekają że infrastruktury nie ma i że się nie uda. Wysoko trzeba mierzyć ! :biglol:

Za to nie ma Argentyny, Brazylii, Chin, USA, Australii.

Pic na wodę, po co ci durnie to podpisali?

Edytowane przez Jaca68
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 10.11.2021 o 17:04, Christoph napisał:

 

… i Niemiec tez nie? 
 

Ale zakaz nie dotyczy zakazu produkcji - padla by niemiecka gospodarka. 

 

 


 

 

Niemcy przestawią się na elektryki. Mercedes, Audi mają się w tej kwestii bardzo dobrze, prezes VW marzy o ubiciu wszystkich spalinówek jak najszybciej, króla wsi Passata sedana już skasowali w tym miesiącu. BMW też sobie jakoś radzi, choć mam wrażenie że niechętnie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wietnamczycy mają to w nosie. Marka Vinfast wrzuca do samochodów silniki które BMW porzuciło początkiem 2010 roku.
Ale wszystkie marki przestawiają się na EV. Redukują mase zastępując stał komponentami z aluminium.

Brakuje infrastruktury do ładowania ciągle.

W Anglii weszła ustawa, dostawca energii będzie Ci ograniczał ładowanie samochodu podczas szczytu poboru prądu.
Chcą na siłę a nie mają czym.







Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minut temu, chojny napisał:

 

Niemcy przestawią się na elektryki. Mercedes, Audi mają się w tej kwestii bardzo dobrze, prezes VW marzy o ubiciu wszystkich spalinówek jak najszybciej, króla wsi Passata sedana już skasowali w tym miesiącu. BMW też sobie jakoś radzi, choć mam wrażenie że niechętnie. 

 

Najwieksza ironia jest to, ze wiadomo, gdzie rozpoczal sie ten caly kryzys ekologiczny - z jednej strony przez wysrubowane limity emisyjne, ktore sie forsuje w EU, z drugiej strony przez produkcje samochodow, ktore z zalozenia nie spelnialy tych norm w sposob legalny. 

 

Rozwazalbym elektryka. Niedaleko mam salon Hyundaia - nowy Ioniq 5 prezentuje sie swietnie, pewnie by mi pasowal. Nawet zastanawialem sie i byc moze kupilbym to auto, ale tylko do uzytku codziennego. Na trasy - nie mam tyle cierpliowosci i czasu, aby polowac na wolne ladowarki i jechac z dreszczykiem emocji, czy aby nie zabraknie pradu i czy da rade sie gdzies podladowac.

 

Problem jest taki, ze w duzych miastach nie ma go gdzie ladowac, bo jest zbyt malo stanowisk, a jak sa, to sa zajete. Te, ktore sa wolne sa wolne (czyli nieszybkie) w ladowaniu. Czas podrozy wydluza sie, albo rosna koszty. Na peryferiach - niektore wioski nie maja nawet stacji paliw, a co dopiero jakiegos super chargera. 

 

Na ladowanie w garazu - potrzeba konkretnej instalacji i zezwolenia od energetyki na zainstalowanie i uzytkowanie Wall Boxa - osobny licznik, ktory moze zmniejszyc i nawet odlaczyc prad ladowania w godzinach szczytu. Takze gwarancji nie ma, ze auto podlaczone zdazy sie naladowac do momentu, kiedy bedzie potrzebne. 

 

Czyli na trasy - diesel, na codzien i do miasta - elektryk. Tylko pytanie: Jaki sens ekonomiczny i ekologiczny ma posiadanie jednoczesnie dwoch samochodow, z ktorych jeden stoi i czeka na trasy, a drugi stoi i czeka na prad? 

 

W Austrii kilka fabryk produkujacych elementy dla branzy samochodowej: silniki, napedy AWD i ciezarowki. MAN, Mercedes, BMW, VW... 

 

Juz to widze, ten 2035. Do tego czasu zdarze jeszcze ze 3-4 razy zmienic auto. Mam nadzieje, ze sie cos wyklaruje. 

 

 

 

 

 

 

 

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, Christoph napisał:

Czyli na trasy - diesel, na codzien i do miasta - elektryk. Tylko pytanie: Jaki sens ekonomiczny i ekologiczny ma posiadanie jednoczesnie dwoch samochodow, z ktorych jeden stoi i czeka na trasy, a drugi stoi i czeka na prad? 

 

Mercedes E 300de ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, Turbo napisał:

Do 2035 już się zaczną sypać baterie w starszych elektrykach - jak je przyjdzie wymieniać/utylizować i wyjdzie jakie to koszty, to się wszyscy obudzą z tego snu o elektryfikacji. 

Przy obecnym deficycie energii elektrycznej już widzę ładowanie aut...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do 2035 już się zaczną sypać baterie w starszych elektrykach - jak je przyjdzie wymieniać/utylizować i wyjdzie jakie to koszty, to się wszyscy obudzą z tego snu o elektryfikacji. 

My już to wiem nie musimy się budzić , byłem w Mercedesie , do kupieni tylko trzy elektryki stały żadnego auta na benzynę i diesela
Rozmawiałem z gościem i on mi powiedział ze koncerny będą chciały całkowicie zmienić podejście do motoryzacji , chodzi im dokładnie żeby przyzwyczaić wszystkich do zwolnienia w życiu , chodzi ze obecnie wszystko jest za szybko i potrzeba spowolnić społeczeństwo , np ładowanie nie będzie wtedy problemem
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taaa a telefony się ładują w 15 minut do pełna i tu jest ciągle wyścig. Co tu spowalniać.
Tesla udowodniła że elektryk nie musi być powolny. Fotowoltanika zapewni ładowanie i to chyba byłby jedyny powód montować ją aby właśnie ładować pojazd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...