socko Opublikowano 7 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2013 A o jakich warunkach mowa? o warunkach w jakich wał nie powinien pracowac bo wczesniej czy pózniej pęknie....( kazdy ) czyli o jakich konkretnie warunkach mowa? może jakiś techniczny przykład? Wal zapewne powinien pracowac w warunkach ustalonych, tzn. ze stala predkoscia, w zakresie predkosci obrotowych miedzy 2500 a 3000 RPM. Kazde wyjscie poza ten zakres, jak tez nagla zmiana predkosci obrotowej walu grozi szybsza awaria. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
walus_legacy Opublikowano 7 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2013 A o jakich warunkach mowa? o warunkach w jakich wał nie powinien pracowac bo wczesniej czy pózniej pęknie....( kazdy ) czyli o jakich konkretnie warunkach mowa? może jakiś techniczny przykład? Dokladnie, moze uslyszymy bardziej konkretna odpowiedz? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RoadRunner Opublikowano 7 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2013 (edytowane) Panowie, czytać z uwagą bo odp. na Wasze wątpliwości była podana w tym wątku. "Luz osiowy" - słowa kluczowe. Edytowane 7 Marca 2013 przez RoadRunner Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
walus_legacy Opublikowano 7 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2013 Panowie, czytać z uwagą bo odp. na Wasze wątpliwości była podana w tym wątku. "Luz osiowy" - słowa kluczowe. To jest tylko polowiczna odpowiedz. Pytamy tutaj o to co jest glowna przyczyna (poczatkowa przyczyna) problemow panewkowo/walowych w SBD. Oraz o to czy te problemy wraz z rokiem modelowym 2010 zostaly przez FHI zaadresowane i rozwiazane? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukass Opublikowano 7 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2013 Panowie, czytać z uwagą bo odp. na Wasze wątpliwości była podana w tym wątku. "Luz osiowy" - słowa kluczowe. ALe ten luz osiowy tez nie powinien się pojawiać - to jest już awaria powazna (panewki "czołowej") sama w sobie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
walus_legacy Opublikowano 7 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2013 Panowie, czytać z uwagą bo odp. na Wasze wątpliwości była podana w tym wątku. "Luz osiowy" - słowa kluczowe. ALe ten luz osiowy tez nie powinien się pojawiać - to jest już awaria powazna (panewki "czołowej") sama w sobie Dokladnie. Poza tym problem jest dosc znany i w innych krajach. Dla przykladu w Szwecji na 12 tys silnikow boxer diesel z 07/09 do konca 2012 roku 109 sztuk z uszkodzeniem panewki badz walu naprawionych zostalo w ramach gwarancji/za darmo. Szwedzi twierdza, ze wiekszosc przypadkow przypadla na auta z przebiegami 65-80 tys km. Dobrze by bylo sie dowiedziec co jest przyczyna. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzegorz Magdziarz Opublikowano 7 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2013 czyli o jakich konkretnie warunkach mowa? może jakiś techniczny przykład? Niska prędkość obrotowa duże obciążenie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej Koper Opublikowano 7 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2013 109 sztuk 0.9 %.... u nas jednak szybciej jeżdzą Niska prędkość obrotowa duże obciążenie. a poprzedni soft ( max. moment przy 1800 obr.) jakby zachęcał do przyspieszania z 1200 obrotów bo ...przyspieszał ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
walus_legacy Opublikowano 7 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2013 Ok, to moze zapytam inaczej. Czego nalezy sie wystrzegac przy ogledzinach uzywanego 08/09 SBD aby ustrzec sie przed koniecznoscia wymiany short block'a w pozniejszej eksploatacji? Czy Subaru wydalo Technical Service Bulletin dotyczacy historii z panewkami i walem w SBD 07/09? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojtek_gdynia Opublikowano 7 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2013 czyli o jakich konkretnie warunkach mowa? może jakiś techniczny przykład? Niska prędkość obrotowa duże obciążenie. No tak, ale to chyba dotyczy wszystkich spalinowych silników tłokowych,w których przy niskich obrotach przeciążenia na wale i jego łożyskach są największe. Czy SBD różni się czymś szczególnie w tej materii? Czy może wał jest źle obliczony przy założeniu, że mamy do czynienia z dużym momentem przy niskich obrotach. W końcu to pierwszy diesel marki, która "robiła" tylko motory benzynowe. Nic nie ujmując inżynierom z FHI, ale może po prostu się przeliczyli lub nie doszacowali? I jest to typowy prykład choroby wieku dziecięcego? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukass Opublikowano 7 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2013 Te problemy z wałem i panewkami mozna potocznie nazwać choroba wieku dziecięcego. Do tego że tak jest na 100% nikt oficjalnie się nie przyzna. W biuletynie o zmianach pomiędzy rocznikami do 09 i od 10 nic niby nie ma o wale. Ale proponuję zadać pytanie czy blok, wał i panewki w tych rocznikach mają te same nr części czy inne oraz czy są w 100% zamienne ze sobą. Obawiam się że odpowiedź będzie zaskakująca......... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam12 Opublikowano 7 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2013 (edytowane) 109 sztuk 0.9 %.... u nas jednak szybciej jeżdzą Niska prędkość obrotowa duże obciążenie. a poprzedni soft ( max. moment przy 1800 obr.) jakby zachęcał do przyspieszania z 1200 obrotów bo ...przyspieszał ) zawsze mówiłem, że eco driving to samo zło. Ale co zrobić jak "fachowcy w szklanym okienku" ciągle mówią, że tak trzeba. Edytowane 7 Marca 2013 przez Adam12 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leon Opublikowano 7 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2013 Czy SBD różni się czymś szczególnie w tej materii? Turbo diesel na szczególnie dużo momentu "na dole", każdy. ZCTW w innych też wały pękają, rzadziej czy częściej, zależy od użytkownika często. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
walus_legacy Opublikowano 7 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2013 (edytowane) 109 sztuk 0.9 %.... u nas jednak szybciej jeżdzą Albo po prostu maja gorsze smarowanie ze start na zimno z racji nizszych temperatur. Edytowane 7 Marca 2013 przez walus_legacy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RoadRunner Opublikowano 7 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2013 Wychodzi, że FHI nie potrafi robić silników turbo, obojętnie czy diesel czy benzyna. 2.0turbo - panewki, 2.5turbo - UPG, SBD - wał korbowy. Trochę dużo tych wpadek. 109 sztuk 0.9 %.... u nas jednak szybciej jeżdzą Albo po prostu maja gorsze smarowanie ze start na zimno z racji nizszych temperatur. I nie czytali naszego wątku olejowego Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
walus_legacy Opublikowano 7 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2013 Wydaje sie, ze akurat w tych przypadkach blad montazowy mogl miec krytyczny efekt na smarowanie walu w pozniejszej eksploatacji. Objawialo sie to konkretnym klekotem pray niskich temperaturach. W pozniejszym stadium czesto bylo mylone z dwumasa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 7 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2013 O jakiej rolecie mówisz ? moon roof czy window czy jak to się teraz nazywa Przyczyną są warunki w jakich zaczyna pracować . czy jest nowa wersja dwumasy? to chyba jedyny element który może mieć na to bezpośredni wpływ Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maric1 Opublikowano 8 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2013 czy jest nowa wersja dwumasy? Do wersji 2012 była ta sama. Ja wymieniałem przy 105kkm komplet, a mam ten awaryjny rocznik. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pepe2 Opublikowano 10 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2013 A może odpowiedzi na powyższe problemy należy upatrywać tutaj ;http://www.zlomnik.pl/index.php/2013/01/21/pol-banki-w-audi-czyli-jak-nie-nalezy-budowac-samochodow/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
house_1 Opublikowano 10 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2013 @@pepe2, dobrze że ten wykład dotyczy tylko audi . Subaru robi aktualnie najlepsze diesle pod słońcem, tylko użytkownicy nie umieją ich obsługiwać - a to sprzęgło spalą, a to wał "urwią' bo za bardzo oszczędzają. Zawsze to wada eksploatacji a nie konstrukcyjna . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dzioba Opublikowano 10 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2013 @@pepe2,można na tej powieści zrobić serial telewizyjny równorzędny z M jak Miłość. Chwyci na 100% ta sama rzesza spektatorów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jaszyn Opublikowano 10 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2013 Subaru robi aktualnie najlepsze diesle pod słońcem, tylko użytkownicy nie umieją ich obsługiwać - a to sprzęgło spalą, a to wał "urwią' bo za bardzo oszczędzają. ze sprzegłami chyba dużo winy faktycznie było po stronie uzytkowników. Ale urwanie wału przy prawidłowej eksploatacji (serwis w ASO, brak tuningu itp) i niewielkich przebiegach i biorac pod uwage koszty naprawy moze skutecznie zrazic do subaru. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
miszozon Opublikowano 10 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2013 Nie pamiętam, czy cybel o tym pisał, ale przyczyną może być lampka informująca o temperaturze płynu chłodzącego. Otóż instalowana w wcześniejszych wersja kontrolka gaśnie przy ok 50*C ! Po zimnym rozruchu chłodziwo ma 50*C, a olej ... 30-40 *C ? Przeciętny użytkownik może rozumieć, że jak lampka zgasła to można dać w palnik. Przy takiej temp. oleju życzę powodzenia. To jest fakt, ponieważ cybel zainstalował dodatkowe wskaźniki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
subleo Opublikowano 10 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2013 (edytowane) Nie pamiętam, czy cybel o tym pisał, ale przyczyną może być lampka informująca o temperaturze płynu chłodzącego. Otóż instalowana w wcześniejszych wersja kontrolka gaśnie przy ok 50*C ! Po zimnym rozruchu chłodziwo ma 50*C, a olej ... 30-40 *C ? Przeciętny użytkownik może rozumieć, że jak lampka zgasła to można dać w palnik. Przy takiej temp. oleju życzę powodzenia. To jest fakt, ponieważ cybel zainstalował dodatkowe wskaźniki. To w nowszych wersjach (MY10+) jest kontrolka, natomiast w starszych jest wskaźnik temperatury płynu chłodniczego. Edytowane 10 Marca 2013 przez subleo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leon Opublikowano 10 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2013 @@miszozon, ale przy 30-40C to żaden olej już nie ma konsystencji smalcu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się