Skocz do zawartości

Subaru vs reszta Świata


stach1111

Rekomendowane odpowiedzi

Tak? A co nasz zafajdany rynek łączy z resztą unii?

Wymogi homologacyjne i prawne. Dla producenta sprawa chyba najistotniejsza.

 

Tdi,boxer D,czy inne nowoczesne konstrukcje dieslowskie palą dużo mniej.U mnie bez przerwy 6,8.

Wykończą je niedługo normy emisji spalin - silniki będą za drogie by je spełnić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 1,8 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Obecnie użytkuję 2.0 tsi z tej nowszej produkcji 2012. Wybierając nowego suva oczywiście poszedłem do salonu subaru ale moje oczy ujrzały tylko biednie wyglądającego forestera z silnikiem diesla lub n/a o porażającej mocy 150ps:) W każdym innym salonie oferowano coś ciekawszego. Wybrałem Tiguana z haldexem po jeździe testowej wszystkimi suvami.Stosunek cena jakość była tutaj znakomity. Wszystkie miały turbodoładowane motory benzynowe. I tutaj widzę przyszłość motoryzacji. Przy rozsądnej jeździe silniki te palą niewiele więcej niż diesel są przyjemniejsze dla ucha i mniej kłopotliwe. Moim rodzicom kończy się właśnie leasing accorda. Oczywiście pokazałem legacy a ojciec spytał czy to wogóle jedzie (150ps) :) Wybór padł też na japończyka nowa mazda 6 2.5 benzyna( faktycznie śliczne auto)

Ja prognozuję dla subaru jakiś mariaż fhi z toyotą czeka początkiem mógł być tylko brz. Może coś dobrego z tego wyjdzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja prognozuję dla subaru jakiś mariaż fhi z toyotą czeka początkiem mógł być tylko brz. Może coś dobrego z tego wyjdzie.

 

Osobiście bym temu kibicował. Po BRZ widać,że współpaca wychodzi im na dobre.

 

Inną sprawą jest,że koncerny japońskie mocno poszły w siniki hybrydowe i tutaj widzą przyszłość. Do tego stopnia,że niemiecki przemysł motoryzacyjny w zamian za "know-how" tej technologi chce wspomóc inżynierów z kraju kwitnącej wiśni "know-how" technologi silników disla.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymogi homologacyjne i prawne. Dla producenta sprawa chyba najistotniejsza

 

I tu dochodzimy do sedna sprawy:

Homologacje - unijne

Prawa - unijne

Emisje spalin - unijne

Ceny w salonach - unijne - z euro przeliczane

 

ZAROBKI - polskie

 

Ostatnio ktoś wyliczył, że jesteśmy o jakieś 25-30 lat z gospodarką i poziomem życia za "biedakami" z Hiszpanii i Portugalii, którzy wcale za różowo w tej unii nie mają.

 

Czyli: ograniczenia i koszty unijne, ale poziom życia i zamożności - ciut powyżej Rumunii. Dla takich biedaków nikt nie będzie wprowadzał na rynek czegoś lepszego niż 2,0 N/A i diesel. Bo sprzedaż za mała i nie ma to sensu.

Poza tym po co sprzedawać mocne i paliwożerne benzyny, skoro mało palące diesle schodzą jak ciepłe bułeczki... a 3 letnią gwarancję wytrzymują bez większych problemów?

A firmy niemieckie, włoskie i francuskie - jadą na ogromnej ilości małych samochodów, które obniżają średnią emisji co2 i pozwalają oferować pojedyńczym klientom choćby audi rs czy passata v6.

 

Reasumując, subaru chcąc walczyć w europie asortymentem powinno wprowadzić jakiś pojazd miejski z mikrosilniczkiem, bez 4wd i sprzedawać go w ogromnych ilościach - co niestety jest słabo wykonalne na segmencie rynku opanowanych przez produkty fiata, skody, psa itd. Ale dopiero takie coś pozwoliłoby ponownie zaoferować mocne samochody z segmentów forestera czy legacy/outbacka - ZNÓW - POJEDYŃCZYM KLIENTOM.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio ktoś wyliczył, że jesteśmy o jakieś 25-30 lat z gospodarką i poziomem życia za "biedakami" z Hiszpanii i Portugalii, którzy wcale za różowo w tej unii nie mają.

Jak w Radiu Erewań :unsure: ... nie ktoś, tylko Komisja Europejska, nie 25-30 lat lecz 6.5 roku. Mam bardzo wiele zarzutów wobec UE...ale jednak pewne fakty pozostają bezsporne i zrobiliśmy w ostatnich latach duży krok w przód.

 

Ale całościowo, masz House_1, rację...niestety.

Edytowane przez subleo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taa.... a deficyt liczysz "metodą| brukselską", czy "metodą warszawską"? :blink:

 

Do tego my mamy prognozowany wzrost na poziomie 1% na przyszły rok, a oni się zwijają - więc może zwiną się do naszego poziomu za 6,5 roku :facepalm: .

Tylko czy o to chodzi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obecnie użytkuję 2.0 tsi z tej nowszej produkcji 2012. Wybierając nowego suva oczywiście poszedłem do salonu subaru ale moje oczy ujrzały tylko biednie wyglądającego forestera z silnikiem diesla lub n/a o porażającej mocy 150ps:) W każdym innym salonie oferowano coś ciekawszego. Wybrałem Tiguana z haldexem po jeździe testowej wszystkimi suvami.Stosunek cena jakość była tutaj znakomity. Wszystkie miały turbodoładowane motory benzynowe. I tutaj widzę przyszłość motoryzacji. Przy rozsądnej jeździe silniki te palą niewiele więcej niż diesel są przyjemniejsze dla ucha i mniej kłopotliwe. Moim rodzicom kończy się właśnie leasing accorda. Oczywiście pokazałem legacy a ojciec spytał czy to wogóle jedzie (150ps) :) Wybór padł też na japończyka nowa mazda 6 2.5 benzyna( faktycznie śliczne auto)

Ja prognozuję dla subaru jakiś mariaż fhi z toyotą czeka początkiem mógł być tylko brz. Może coś dobrego z tego wyjdzie.

 

Jeśli można to mam troche inne zdanie.

Najpierw to z czym sie zgadzam-Tiguan to ciekawa propozycje,sam brałem pod uwagę.Ale mówisz że niewiele więcej pali od TdI,a ile ci pali średnio jeśli można wiedzieć,tylko nie w eco-driveingu ;)

Co do wyboru Twoich rodziców-sam mam Honde którą zrobiłem ponad 200K i lubie Hondy,Accorda albo CRV brałem kiedy czekałem podczas przeglądów i uważam że Accorcem jeżdzi się świetnie+kapitalna skrzynia biegów ale porównanie z Legacem jest zupełnie nie na miejscu.Po pierwsze Legacy D(wolnym ssakiem2.0 nie jeżdziłem) w niczym w dynamiką nie ustępuje Accordowi a dzięki prawie 2x większemu Momentowi jest jeszcze lepsza.To nie papierowe konie jeżdżą tylko konkretne samochody.Legacy to AWD więc zimowe porównanie z Accordem to już całkowita pomyłka,zupełnie "insza inszość".W tym temacie nie bez znaczenia jest prześwit w Legacy 15cm a w Accordzie i większości limuzyn 13,5cm.Zapewne Twoim rodzicom nie zależało na AWD.To co mnie jeszcze odstręczało od Accorda to wyjątkowa ciasnota a z tyłu to już należało siedzieć z pochyloną głową do przodu żeby się zmieścić.Pod tym względem Legacy to inna klasa samochodu.

Co do Mazd,powiem całkowicie subiektywnie-poza MX5 serii RX i ukłonu za Wankla ta firma zupełnie mnie nie kręci,tak już mam.Wolałbym Accorda.

 

Co do mariażu FHI z Toyotą to ja wolałbym żeby współpracowali w jak najmniejszym zakresie,niech Subaru pozostanie Subaru,będąc sobą bije w USA Japonii i Australii rekordy popularności ma od zawsze swoje własne klasyczne SAWD,jako jedyna firma nie idzie z mainstreamem,daje przeciętnemu człowiekowi wyróżnić się z tłumu vw-citroeno-reno-hundaio-etc. a w zimie poprostu wyjechać z zaspy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taa.... a deficyt liczysz "metodą| brukselską", czy "metodą warszawską"? :blink:

Widzę, że nie rozumiesz podstawowych pojęć ekonomicznych, mieszasz kwestię która w ogóle nie ma związku.

 

Do tego my mamy prognozowany wzrost na poziomie 1% na przyszły rok, a oni się zwijają - więc może zwiną się do naszego poziomu za 6,5 roku :facepalm: .

Tylko czy o to chodzi?

Nie podejmowałem w ogóle tematu "co jest dla Polski najlepsze" (nie jest to ani miejsce ani czas), jedynie skorygowałem podane przez Ciebie nieprawdy. Więc się nie unoś i nie obrażaj...po prostu staraj się pisać o faktach a nie zasłyszanych plotkach.

 

Udaję się świętować, niedziela i święto w końcu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc się nie unoś i nie obrażaj...po prostu staraj się pisać o faktach

 

Ależ absolutnie się nie unoszę. Nie ma we mnie złości. Rozmowy na forum służą wymianie informacji.

 

Co innego jest jeśli chodzi o to dokąd zmierzamy jako kraj/naród.

Jak patrzę na bramkę viatoll na drodze zbudowanej za pieniądze unii (dobrze) + z podatku drogowego w paliwie, które zużywamy (źle) i kasę na płatnej autostradzie, którą jadę tylko dlatego, że minimalizuję ryzyko niezauważenia ukrytego gdzieś w krzakach fotoradaru, to masz rację - UNOSZĘ SIĘ.

A całe to ględzenie o deficycie to tak naprawdę mam gdzieś... O czymś muszą gadać w mediach. Kraj nie zbankrutuje - najwyżej znowu podniosą podatki.

 

Niestety miał rację wieszcz pisząc: "teraz nową przypowieść Polak sobie kupi, że przed szkodą i po szkodzie głupi".

 

Ale to na inne forum. Kończę i pozdrawiam :) .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze Legacy D(wolnym ssakiem2.0 nie jeżdziłem) w niczym w dynamiką nie ustępuje Accordowi a dzięki prawie 2x większemu Momentowi jest jeszcze lepsza.To nie papierowe konie jeżdżą tylko konkretne samochody.

Chwileczkę, chwileczkę :) O którym Accordzie mówisz? Chyba nie o 2.2 i-DTEC, który ma 180KM/380Nm i jeśli chodzi o dynamikę to zjada Legacia D na śniadanie.

Edytowane przez RoadRunner
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie rozumie jezeli ktos kupuje vaga to dlaczego tid.1.8 tsi spala rownie Malo jest szybszy mniej skomplikowany bez dpf i innych ustrojstw , bardzo bezawaryjny i kosztuje tyle samo.

.

@@turdziGT, to mit i nieprawda.Jeżdziłem dokładnie takim silnikiem i podobnymi bez szaleństwa i nie potrafiłem zejść poniżej 10l/100.Oczywiście sama jazda i charakterystyka silnika bardzo mi się podobały ale niskie spalanie w tego rodzaju silnikach można między bajki włożyć.Tylko na papierze.

Tdi,boxer D,czy inne nowoczesne konstrukcje dieslowskie palą dużo mniej.U mnie bez przerwy 6,8.

no wdzisz a jak mialem pozyczonego OBK to na dystansie 700 km mialem o litr wiecej i to w trasie a ja mam dosc oszczedna noge.

1.8 tsi jest ciekawa historia bo on spala w sumie niewiele mniej niz 2.0 tfsi ale tez zalezy bardzo w jakim aucie sie.w lekkich ma bardzo niskie spalanie .Jezeli chodzi o 2.0 tfsi to spala ok. 1l wiecej niz 2.0tdi 170 km w takim samym aucie i jezeli mam byc szczery ciezko znalesc samochod benzynowy o masie ponad 1600 kg o takiej dynamice i takim spalaniu.Oczywiscie jak sie pocisnie to lyknie swoje ale tdi tez lyknie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To w końcu jaki morał z tej bajki - Subaru, czy reszta swiata? :)

Każdemu według potrzeb lub upodobań - jednemu Subaru, a drugiemu resztę świata.

Niewatpliwie Subaru posiada sporo atutów i auta warte uwagi. Z drugiej strony konkurencja wśród rodzinnych aut 4x4 ( obk, legaxy czy forek) w ciagu ostatnich lat bardzo urosła, a fhi jakby przyspało. Tak samo wyglada sytuacja w ssegmencie STi, tutaj z konkurencji zerowej zrobiło sie mega ciasno.

Dlatego czesc odbiorcow znajduje cos dla siebie w ofercie fhi, a czesc nawet jak wczesniej nie widziala świata poza Subaru, dzisiaj musi rejterowac do konkurencji z różnych powodów - braki w ofercie (np. mocnych turbobenzyn), cena wydaje sie byc czasem za wysoka (subaru nigdy tanie nie było, ale jak nie było konkurencji to też nie było do czego odnieść) itp.

 

A tak w ogóle to ciekawe ilu obecnych posiadaczy forków xt, legacy spec b i gt czy obk 2.5t po wejściu dzisiaj do salonu subaru miałoby na co zamienić swoje auto

Edytowane przez lukass
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do wyboru Twoich rodziców-sam mam Honde którą zrobiłem ponad 200K i lubie Hondy,Accorda albo CRV brałem kiedy czekałem podczas przeglądów i uważam że Accorcem jeżdzi się świetnie+kapitalna skrzynia biegów ale porównanie z Legacem jest zupełnie nie na miejscu.Po pierwsze Legacy D(wolnym ssakiem2.0 nie jeżdziłem) w niczym w dynamiką nie ustępuje Accordowi a dzięki prawie 2x większemu Momentowi jest jeszcze lepsza.To nie papierowe konie jeżdżą tylko konkretne samochody.Legacy to AWD więc zimowe porównanie z Accordem to już całkowita pomyłka,zupełnie "insza inszość".W tym temacie nie bez znaczenia jest prześwit w Legacy 15cm a w Accordzie i większości limuzyn 13,5cm.Zapewne Twoim rodzicom nie zależało na AWD.To co mnie jeszcze odstręczało od Accorda to wyjątkowa ciasnota a z tyłu to już należało siedzieć z pochyloną głową do przodu żeby się zmieścić.Pod tym względem Legacy to inna klasa samochodu.

Rozumiem Ciebie i rozumiem twoje preferencję i brak awd w Mazdzie czy Hondzie jest problemem, ale nie porównuj silnika 2.0D boxer do wolnossących benzyn. Diesle w obu markach są 2.2 a silniki te biją na głowę Subaru Boxer, a silnik Hondy 2.2 uważany jest za najlepszy diesel na świecie obok BMW 3.0 d.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze Legacy D(wolnym ssakiem2.0 nie jeżdziłem) w niczym w dynamiką nie ustępuje Accordowi a dzięki prawie 2x większemu Momentowi jest jeszcze lepsza.To nie papierowe konie jeżdżą tylko konkretne samochody.

Chwileczkę, chwileczkę :) O którym Accordzie mówisz? Chyba nie o 2.2 i-DTEC, który ma 180KM/380Nm i jeśli chodzi o dynamikę to zjada Legacia D na śniadanie.

oczywiście masz racje,to był mój skrót myślowy bo jeżdziłem i brałem kiedyś pod uwagę 2.0 w.ssaka a nie świetny skądinąd 2,2 i byłem bezsensownie przekonany że wszyscy z was o tym wiedzą :facepalm: Nie zdążyłem się poprawić i słusznie to wypunktowałeś.

Nie rozumie jezeli ktos kupuje vaga to dlaczego tid.1.8 tsi spala rownie Malo jest szybszy mniej skomplikowany bez dpf i innych ustrojstw , bardzo bezawaryjny i kosztuje tyle samo.

.

@@turdziGT, to mit i nieprawda.Jeżdziłem dokładnie takim silnikiem i podobnymi bez szaleństwa i nie potrafiłem zejść poniżej 10l/100.Oczywiście sama jazda i charakterystyka silnika bardzo mi się podobały ale niskie spalanie w tego rodzaju silnikach można między bajki włożyć.Tylko na papierze.

Tdi,boxer D,czy inne nowoczesne konstrukcje dieslowskie palą dużo mniej.U mnie bez przerwy 6,8.

no wdzisz a jak mialem pozyczonego OBK to na dystansie 700 km mialem o litr wiecej i to w trasie a ja mam dosc oszczedna noge.

1.8 tsi jest ciekawa historia bo on spala w sumie niewiele mniej niz 2.0 tfsi ale tez zalezy bardzo w jakim aucie sie.w lekkich ma bardzo niskie spalanie .Jezeli chodzi o 2.0 tfsi to spala ok. 1l wiecej niz 2.0tdi 170 km w takim samym aucie i jezeli mam byc szczery ciezko znalesc samochod benzynowy o masie ponad 1600 kg o takiej dynamice i takim spalaniu.Oczywiscie jak sie pocisnie to lyknie swoje ale tdi tez lyknie.

Moja ostatnia wakacyjna podróż,pisałem w innych wątkach i przepraszam jeśli jeszcze raz to ktoś przeczyta,do Calabrii,wyzerowałem w domu,zrobiłem 6tys.km,autostrada 140-200km/h całkowita i równa średnia to 7l/100.W porównaniu z jakąkolwiek benzyną to różnica ok 1500PLZ lekko licząc.A to jest AWD z prawdziwego zdarzenia a nie jakieś dopinki.I'm still impresed.

Co do wyboru Twoich rodziców-sam mam Honde którą zrobiłem ponad 200K i lubie Hondy,Accorda albo CRV brałem kiedy czekałem podczas przeglądów i uważam że Accorcem jeżdzi się świetnie+kapitalna skrzynia biegów ale porównanie z Legacem jest zupełnie nie na miejscu.Po pierwsze Legacy D(wolnym ssakiem2.0 nie jeżdziłem) w niczym w dynamiką nie ustępuje Accordowi a dzięki prawie 2x większemu Momentowi jest jeszcze lepsza.To nie papierowe konie jeżdżą tylko konkretne samochody.Legacy to AWD więc zimowe porównanie z Accordem to już całkowita pomyłka,zupełnie "insza inszość".W tym temacie nie bez znaczenia jest prześwit w Legacy 15cm a w Accordzie i większości limuzyn 13,5cm.Zapewne Twoim rodzicom nie zależało na AWD.To co mnie jeszcze odstręczało od Accorda to wyjątkowa ciasnota a z tyłu to już należało siedzieć z pochyloną głową do przodu żeby się zmieścić.Pod tym względem Legacy to inna klasa samochodu.

. Diesle w obu markach są 2.2 a silniki te biją na głowę Subaru Boxer, a silnik Hondy 2.2 uważany jest za najlepszy diesel na świecie obok BMW 3.0 d.

A jeżdziłeś DBoxerem? bo ja jeżdżę na codzień a znajomy miał właśnie Accorda 2,2 diesla-ciągłe problemy z obrotami na biegu jałowym,problemy z dużym spalaniem i wariacja komputera,jak trzeba dorzucę jakieś argumenty bo to była jedna z pierwszych Accordów 2,2 na naszych szosach,może choroba wieku dziecięcego.O żadnych przepaściach mowy nie ma.

Chętnie spotkałbym się na jakiejś trasie z taką Hondą celem porównania co lepsze i co mniej pali i jak jedzie po śniegu i mokrym-tak półżartem ;) .No i pewnie rodzice jeżdżą we dwoje głównie bo z tyłu to się w accordzie nie da jeździć.

Ale żeby nie było,naprawdę lubię hondy i pragnę "pogłaskać" obecnego legenda,super samochód ze świetnym sh-AWD. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Błagam, rozumiem, że jesteś zadowolony z silnika boxera 2.0d cieszę się, ale proszę nie porównuj go do naprawdę najlepszego diesla w wielu rankingach 2.2 hondy

http://motoryzacja.interia.pl/wydarzenie/uzywane/news/oto-dziesiec-najlepszych-uzywanych-silnikow-swiata,1845000,5906

Życzę tobie bezawaryjnej jazdy, bo moi mechanicy (dwóch pracujących kilka ostatnich lat w serwisie subaru) bardzo odradzali zakupu tej jednostki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@stach111: pytanie czy kupujesz AWD bo faktycznie mieszkasz w warunkach, że go musisz mieć czy aby czuć się dobrze, że go masz ? Ja Forkiem przez rok zrobiłem 30 kkm i miałem dwie sytuacje, że AWD mi się przydało (podjazd pod krawężnik w zimę ). Teraz Forka zmieniam i nie mam zbyt wielu argumentów za tym aby nabyć kolejne AWD. A nawet jakbym chciał to bym wziął coś na Haldexie, który też by sobie poradził w sytuacjach, które miałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Błagam, rozumiem, że jesteś zadowolony z silnika boxera 2.0d cieszę się, ale proszę nie porównuj go do naprawdę najlepszego diesla w wielu rankingach 2.2 hondy

http://motoryzacja.i...ta,1845000,5906

Życzę tobie bezawaryjnej jazdy, bo moi mechanicy (dwóch pracujących kilka ostatnich lat w serwisie subaru) bardzo odradzali zakupu tej jednostki.

Niech tak zostanie.

Ja zrobiłem już 53K km.subaru BoxeremD bez żadnych problemów z silnikiem czy DPF.I na bieżąco będę zdawał relacje z jego kondycji,a jeżdżę sporo.

Mam jednak wrażenie że boxeremD nie jeździłeś ;)

@stach111: pytanie czy kupujesz AWD bo faktycznie mieszkasz w warunkach, że go musisz mieć czy aby czuć się dobrze, że go masz ? Ja Forkiem przez rok zrobiłem 30 kkm i miałem dwie sytuacje, że AWD mi się przydało (podjazd pod krawężnik w zimę ). Teraz Forka zmieniam i nie mam zbyt wielu argumentów za tym aby nabyć kolejne AWD. A nawet jakbym chciał to bym wziął coś na Haldexie, który też by sobie poradził w sytuacjach, które miałem.

Mieszkam 15 km. za miastem +1,5 km. drogi gruntowej odśnieżanej przez "Pana Henia".

Ale to nie o to chodzi.

W odpowiedzi wklejam wypowiedź z zamkniętego już wątku z którą i wtedy i teraz się zgadzam:

 

snapback.pngNiedźwiedź, o 04 styczeń 2013 - 22:46, powiedział:

 

AWD przydaje się czasami, a wręcz bardzo rzadko. Ale jak chociaż raz się przyda, to wiesz, że warto było zapłacić za takie auto więcej i liczyć się z większymi kosztami eksploatacyjnymi. Ten jeden raz może zrobić OGROMNĄ różnicę - czy to w kontekście bezpieczeństwa, komfortu, czy zwykłej "spokojnej głowy".

Mam AWD. Mam też ośkę. I jest ok. Fajny, zwykły dupowóz. Ale są też momenty kiedy w#$%^& się, że nie jadę AWD. Właśnie dla tych kliku momentów - IMHO - warto! To zdecydowanie zwiększa uniwersalność i użytkowość auta

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moja ostatnia wakacyjna podróż,pisałem w innych wątkach i przepraszam jeśli jeszcze raz to ktoś przeczyta,do Calabrii,wyzerowałem w domu,zrobiłem 6tys.km,autostrada 140-200km/h całkowita i równa średnia to 7l/100.W porównaniu z jakąkolwiek benzyną to różnica ok 1500PLZ lekko licząc.A to jest AWD z prawdziwego zdarzenia a nie jakieś dopinki.I'm still impresed.

 

7L to normalne spalanie dwu litrowego TDI z jakims tam napedem 4x4.Ja tez cie zaskocze , czesto robie trase 3000 km w obie strony , zakres predkosci ten sam i za kazdym razem mam srednie spelanie pod dystrybutorem oscylujace 8.5l/100.Auto wazy dobre 150 kg wiecej ma "prawdziwe" AWD i dosc spora roznice w dynamice , zeby nie powiedziec przepasc.Co wiecej na jednym z pomiarow zuzycia paliwa mam ustawiona srednia od nowosci do dzisiaj czyli 32K ktora wynosci 8.8L a w tym sa jazdy po miescie upalanki itp.itd.Ja tez jestem still impresed...........

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moja ostatnia wakacyjna podróż,pisałem w innych wątkach i przepraszam jeśli jeszcze raz to ktoś przeczyta,do Calabrii,wyzerowałem w domu,zrobiłem 6tys.km,autostrada 140-200km/h całkowita i równa średnia to 7l/100.W porównaniu z jakąkolwiek benzyną to różnica ok 1500PLZ lekko licząc.A to jest AWD z prawdziwego zdarzenia a nie jakieś dopinki.I'm still impresed.

 

7L to normalne spalanie dwu litrowego TDI z jakims tam napedem 4x4.Ja tez cie zaskocze , czesto robie trase 3000 km w obie strony , zakres predkosci ten sam i za kazdym razem mam srednie spelanie pod dystrybutorem oscylujace 8.5l/100.Auto wazy dobre 150 kg wiecej ma "prawdziwe" AWD i dosc spora roznice w dynamice , zeby nie powiedziec przepasc.Co wiecej na jednym z pomiarow zuzycia paliwa mam ustawiona srednia od nowosci do dzisiaj czyli 32K ktora wynosci 8.8L a w tym sa jazdy po miescie upalanki itp.itd.Ja tez jestem still impresed...........

Zgoda,to b.dobry wynik.

 

however ;) ...ja też prawie nie kasuję drugiego licznika od nowości i mam 6,6-6,8 ,więc lekko licząc "na szybko" robiąc miesięcznie ok 3,5Kkm w kieszeni zostaje ok.400PZL.

pod warunkiem że DPF nie padnie etc. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A4 2.0TFSI Quattro (10.68 l/100km) wg danych użytkowników Sprit Monitor spala co najmniej 50% więcej od Legacy 2.0D (6,68 l/100km).

 

Audi: http://www.spritmoni...tro&powerunit=2

Subaru: http://www.spritmoni...e=1&powerunit=2

 

Oczywiście, może się znaleźć kierowca, któremu 2.0TFSI będzie spalało 8 litrów, ale wtedy 2.0D będzie mu spalać 5 litrów. Latem, jadąc na niedzielną wycieczkę spalanie wyszło 4.2 l/100km...więc...jak widać bardzo dużo zależy od kierowcy, warunków etc.

Edytowane przez subleo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...