chojny Opublikowano 28 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2012 Możliwości tego silnika ogranicza aut. skrzynia, także może dlatego macie takie odczucia... Fakt, testowałem wersje z automatem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stach1111 Opublikowano 28 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2012 Automat w volvo to pamieta chyba jeszcze lata 80 To szkoda bo V40 T5 AWD występuje jedynie z automatem który tajemniczo nazywa się "geartronic" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
turdziGT Opublikowano 28 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2012 ciezko powiedziec co to oznacza , moj szef ma XC70 T6 a z fotela pasazera ta skrzynia zachowuje sie tak ja ta ktora mialem w S60 D4 wiec pewnie bedzie w podobnym stylu czyli woooolan i jeszcze dluuuuzej mysli.Jak by to dostalo cos a'la DSG to by byla inna bajka bo motory sa a prawde swietne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stach1111 Opublikowano 28 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2012 ciezko powiedziec co to oznacza , moj szef ma XC70 T6 a z fotela pasazera ta skrzynia zachowuje sie tak ja ta ktora mialem w S60 D4 wiec pewnie bedzie w podobnym stylu czyli woooolan i jeszcze dluuuuzej mysli.Jak by to dostalo cos a'la DSG to by byla inna bajka bo motory sa a prawde swietne. znalazłem taki lakoniczny opis przy okazji XC70: " Bez zarzutu spisuje się sześciostopniowa, automatyczna skrzynia biegów Geartronic. Nie jest wprawdzie tak szybka, jak stosowana w innych modelach "dwusprzęgłówka" PowerShift, ale pracuje płynniej. Obie konstrukcje mają jednak wspólną cechę, a mianowicie to, że dążą do tego, aby znaleźć się jak najszybciej na jak najwyższym przełożeniu. Biegi można oczywiście zmieniać ręcznie w trybie sekwencyjnym, chociaż elektronika czuwa nieustannie i gdy wskazówka obrotomierza będzie zbyt długo przebywać w okolicach czerwonego pola, automat sam wybierze wyższe przełożenie." Brzmi to nieżle. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kuskus Opublikowano 29 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2012 Witam wszystkich, dość często jeżdzę teścia xc 60 z tym 205 konnym dieslem i automatem. Sam samochód jest ok, ale musisz być miłośnikiem komfortu, inaczej może ci przeszkadzać pewne otępienie układu kierownicznego czy właśnie geartronic. Jednak moim zdaniem, taki jest klimat tego auta, i ten automat idealnie doń pasuje. Swoją drogą, o ile dobrze pamiętam, jest to skrzynia produkcji Aisina i jest ona montowana również w pugu 508, citronie c5. Pzdr Luca Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stach1111 Opublikowano 30 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2012 Wg. pewnych osób SBD to niedościgniony szczyt techniki Kiedyś jechałem z kolegą 530D e39 i to było dla mnie baardzo szybkie auto. To co to musi być w tych nowych dizlach BMW, to faktycznie musi być kosmos. W zastępstwie OBK miałem okazję okazję ostatnio przez tydzień opiekować się 530d 4x4 MT kombi coś około 2008 - 2009. Nawet trudno mi coś napisać tak bezpłciowe było to auto. Ciężkie jak T34 a po wciśnięciu gazu na maksa żadnych "emocji". Nie oczekiwałem "reakcji" jak w lżejszym o "tonę" WRX'e ale te ponad 200KM i chyba 450 Nm powinno coś zadziałać a tu nic. Typowo autostradowe auto i tyle. Jak się rozbujało to szło to fakt ale nic po za tym. Napędu nie miałem za bardzo jak posprawdzać bo prawie cały czas sucho było ale pierwsze wrażenie z prowadzenia podobne jak w Subaru. Na mokrym trzymało fajnie żadnego "wypluwania" przodu czy uciekania tyłu. Bardzo przewidywalny i łatwo wyczuwalny napęd. Farmazon miesiąca masakrycznie bezplciowy to jest nowy OBK wiec raczej ciezko sobie wyobrazic ze samochod ktory jest wznacznikiem w klasie mial byc jeszcze gorszy. czegoś nie pojmuję. Napisał sobie człowiek opinie po jeżdzie jakimś BMW.Jazda nim wydała mu sie bezpłciowa.I za to spotkała Go wyszukana krytyka w stylu-"farmazon miesiąca".A dlaczego? bo sam jeżdzi "beznadziejnym OBK. To ja chcę dodać kolejny farmazon. We wrześniu miałem okazję jeżdzić mercedesem CL bodajże 500(szczegóły dam potem bo nie chce mi się teraz komuś tyłka zawracać).Parametry tego samochodu -zachwycające-emocji podczas jazdy-ZERO.Zapamiętałem jedynie nieprawdopodobny promień skrętu dzięki "łamanym" przednim kołom.Oświadczam że jazda LegacyD jest bardziej ekscytująca. PS.przekopiowałem do tego wątku bo wydał mi się odpowiedniejszy do dalszej dyskusji Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Amstaff23 Opublikowano 30 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2012 Jeśli można się odnieść, to troszkę nie rozumiem zarzutu, ze BMW serii 5 z silnikiem diesla jest autem typowo autostradowym. Hmm... A jakim ma być? Typowo miejskim? podobnie OBK raczej nie ma charakteru auta na tor, czy do miasta. Pomijam już kwestię prowadzenia, bo moim zdaniem naprawdę cieżko jest tu coś zarzucać bawarce. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
house_1 Opublikowano 31 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2012 Zaczyna być coraz fajniej... Zaraz zaczniemy sobie udowadniać jaka jest zawartość subaru w subaru i ile prawdziwego bmw jest w bmw. A ja i tak znam tylko 3 samochody wywołujące emocje: 1) Jeep 5,9 2) STI DCCD w trybie auto na kiepskich oponach (mówię wam tył RZONDZI ) 3) Moja rajdówka. I mówię wam, to zamyka zbiór emocjonujących samochód na świecie... głównie dlatego, że wszystkie są MOJE . A nudny to jest spec.b . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Amstaff23 Opublikowano 31 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2012 Zaczyna być coraz fajniej... Zaraz zaczniemy sobie udowadniać jaka jest zawartość subaru w subaru i ile prawdziwego bmw jest w bmw. Bo teraz wszystko zaczyna być takie coraz bardziej...unisex Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
house_1 Opublikowano 31 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2012 No, ale w takim razie jak ktoś szuka emocji, kto jest PRAWDZIWYM FACETEM, to powinien zamieszkać w jaskini, ubierać się w prawdziwe skóry (o ile ekolodzy go nie zabiją), machać maczugą, a kobitki podrywać łapiąc je za włosy i ciągnąc za nie do w/w jaskini (za nogi nie, żeby piachu nie nabierały ). Nie jestem przekonany, że ten model na pewno jest prawidłowy dzisiaj, nawet w dobie kryzysu... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
turdziGT Opublikowano 1 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Stycznia 2013 @@stach1111, wracajac do naszej dyskusji o przyspieszeniech 0-100 i tego co odzwierciedlaja a tak ze jak wypada tu Legacy 2.0D i wspomniane V60 D3 , dzisiaj sprzatajac w gazetach wpadl mi numer Motoru z czerwca 2012 gdzie jest test elastycznosci 150 samochodow w zakresie 60-100 na 4 biegu.Wspomniane Volvo jest na 35 pozycji z czasem 6.1 sek i ma przed soba mocniejsza tylko Honde i duzo mocniejsze Mondeo ( 2.2 200 km ).Legacy jest na 55 z czasem 6.8 a OBK na 65 z czasem 7.1 tak wiec jak widac podczas jazdy teoretycznie wolnieszy samochod ( z gorszym czasem 0-100 ) bedzie duzo sprawniej sie poruszal co tez potwierdzaja moje doczucia.Jako ciekawostke podam ze w pierwszej 10 sa az 4 samochody Vag z motorem 2.0 TFSI krore zostawiaja na tym polu duzo mocniejsze STI zajmujace 12 pozycje.Najlepszy VAG jest na 3 pozycji maja przed soba Focusa RS ktory jest szybszy od STI prawie o 1 sek ! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stach1111 Opublikowano 1 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Stycznia 2013 @@stach1111, wracajac do naszej dyskusji o przyspieszeniech 0-100 i tego co odzwierciedlaja a tak ze jak wypada tu Legacy 2.0D i wspomniane V60 D3 , dzisiaj sprzatajac w gazetach wpadl mi numer Motoru z czerwca 2012 gdzie jest test elastycznosci 150 samochodow w zakresie 60-100 na 4 biegu.Wspomniane Volvo jest na 35 pozycji z czasem 6.1 sek i ma przed soba mocniejsza tylko Honde i duzo mocniejsze Mondeo ( 2.2 200 km ).Legacy jest na 55 z czasem 6.8 a OBK na 65 z czasem 7.1 tak wiec jak widac podczas jazdy teoretycznie wolnieszy samochod ( z gorszym czasem 0-100 ) bedzie duzo sprawniej sie poruszal co tez potwierdzaja moje doczucia.Jako ciekawostke podam ze w pierwszej 10 sa az 4 samochody Vag z motorem 2.0 TFSI krore zostawiaja na tym polu duzo mocniejsze STI zajmujace 12 pozycje.Najlepszy VAG jest na 3 pozycji maja przed soba Focusa RS ktory jest szybszy od STI prawie o 1 sek ! No tak,to ciekawe testy. Ciekawe byłyby wyniki 100-150.Ważny przedział na autostradzie. Silniki TFSI CZY TSI to fajne jednostki,jeżdziłem 1,8 Octavią i 1,4(chyba) fabią, bardzo elastyczne ,fajny dżwięk,z minusów to chyba to ze spalanie na papierze nijak się ma do tego co pokazał komputer,3-4 l/100 więcej.Ale przyjemność z jazdy duża.Ostatnio machną mnie taki golfik TSI,poprostu nie widziałem tego symbolu w tylnym lusterku bo bym się bardziej postarał Apropos silników VW znajomy jeżdził jakiś rok paskiem TDI 140KM taki klasyk,i mówi że co 1K km. musi dolewać olej,a jak spytał w serwisie to mu powiedzieli że tak ma być.Jemu to wisiało bo to firma go pożyczała(nawet nie leasing).Jak coś pokręciłem to jeszcze dopytam ale pamiętam że to była jakaś abstrakcja.Nie pamiętam czy nie słyszałem jakiejś niepochlebnej opinii o silnikach typu TFSI,nie chce zmyślać ale może coś być na rzeczy.Z drugiej strony drugi znajomy zrobił osobiście ok.300K km. Paskiem 1.8T-starego typu i był zachwycony-zero problemów z silnikiem. Ostatnio zachwycony jestem V40 T5 AWD,narazie wyglądem i tym co na papierze.Będę jednym z pierwszych który go potestuje,mam nadzieję. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jachu93 Opublikowano 1 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Stycznia 2013 stach1111 przyjemność z jazdy Occią 1.8, albo Fabią 1.4? Ja rozumiem RS... zaraz Cie tu chyba zlinczują Ja tam Skode lubie, ale żeby budził jakieś emocje... co to to nie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stach1111 Opublikowano 1 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Stycznia 2013 Jachu,chodziło mi tylko i wyłącznie o silniki TSI Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jachu93 Opublikowano 1 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Stycznia 2013 Jachu,chodziło mi tylko i wyłącznie o silniki TSI Chociaż tak patrze.. 180 KM w Fabii, pewnie z DSG? Fajny sleeper Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Amstaff23 Opublikowano 1 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Stycznia 2013 Słowo Skoda i fajny się nie łączą w żadnym zestawieniu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eMTe Opublikowano 1 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Stycznia 2013 Głupie stereotypy Fabia RS jest calkiem fajna pozatym zwykla Octavia tez nie jest glupim samochodem jesli bierzmy pod uwage cene, jakosc, i bezawaryjnosc oraz rozmiar auta. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Amstaff23 Opublikowano 1 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Stycznia 2013 Nie głupia, o! To jest ewentualnie dobre określenie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RoadRunner Opublikowano 1 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Stycznia 2013 Z drugiej strony drugi znajomy zrobił osobiście ok.300K km. Paskiem 1.8T-starego typu i był zachwycony-zero problemów z silnikiem. Akuart 1.8 T to kultowy silnik i według wielu najpsza trubo benzyna poniżej 2 litrów. Podobnie jak było z 1.9 TDI 90KM dla diesla. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
turdziGT Opublikowano 1 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Stycznia 2013 Ciekawe byłyby wyniki 100-150.Ważny przedział na autostradzie. zgadza sie i to jest przedzial ktory powie o dynamice samochodu , a jeszcze lepeij 100-200 bo uwzgledni tez przelozenia skrzyni.Jak widac czasy dominacji STI na drodze i gwarancji zej w 99% bedziesz najszybszy juz dawno sie skonczyly , w warunkach drogowych zwykle GTI za polowe ceny moze tak namiaszac ze nic nie da 4x4 i 300 km. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
house_1 Opublikowano 1 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Stycznia 2013 Jak widac czasy dominacji STI na drodze i gwarancji zej w 99% bedziesz najszybszy juz dawno sie skonczyly , w warunkach drogowych zwykle GTI za polowe ceny moze tak namiaszac ze nic nie da 4x4 i 300 km. Nie należy zapominać, że 4x4 (subaru sti) ma straty w samym napędzie na poziomie 140KM (!) przy prędkościach do 200km/h. Więc niewiele zostaje do pokonania oporu powietrza, który w aucie z wlotami i spojlerami wcale też nie jest mały. A jeśli chodzi o "poręczność", to silnik 2,5 sti + 6 MT pozwala na takie harce w ruchu ulicznym, że większość kierowców to mrugnąć nie zdąży. Trzeba tylko pilnować, żeby nie kręcić powyżej 5000rpm. Do tego sporo ludzi jeżdżących sti posiada opony o ogromnych oporach toczenia typu RE07 itp. Pokażcie mi Audi TFSI, gdzie właściciel używa semi-slicków . A takie opony dodatkowo pożerają moc silnika. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 1 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Stycznia 2013 gdzie jest test elastycznosci 150 samochodow w zakresie 60-100 na 4 biegu. Jako ciekawostke podam ze w pierwszej 10 sa az 4 samochody Vag z motorem 2.0 TFSI krore zostawiaja na tym polu duzo mocniejsze STI zajmujace 12 pozycje. Ile obrotów ma STI na 4 biegu przy 60km/h a ile testowane VAGi? Gdzie komu wypada maksymalny moment obrotowy? Testy tego typu są lekko mówiąc tendencyjne, bo albo się wpasujemy z przełożeniami skrzyni albo nie, nie mówią które auto jest szybsze. STI Type R z krótką skrzynią był może w teście? (pytanie retoryczne). Sam jadąc swoim 60km/h i zamierzając coś sprawnie wyprzedzić redukuję do trójki, może tylko mi się tak wydaje, ale czasowo wychodzę na tym lepiej niż ktoś kto startuje lepszym w tym teście autem bez redukcji. W TopGear dawno temu porównywali elastyczność EVO FQ400 (czy coś w ten deseń) z jakąś wolnossącą popierdółką 75KM czy jakoś tak. Ze względu na turbodziurę EVO oczywiście zostało w tyle... to teraz pytanie, czym wolałbyś wyprzedzać? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eMTe Opublikowano 1 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Stycznia 2013 Taki luzny przykład , Megane RS 310konne (fwd ) przy 220km/h jest juz wyraznie na przodzie przed EVO X 380konnym. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
turdziGT Opublikowano 1 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Stycznia 2013 A jeśli chodzi o "poręczność", to silnik 2,5 sti + 6 MT pozwala na takie harce w ruchu ulicznym, że większość kierowców to mrugnąć nie zdąży. Trzeba tylko pilnować, żeby nie kręcić powyżej 5000rpm. a wiesz jakie harec w tym ruchu moze zrobic taki o 40 km slabszy Golf Rka z DSG ? ,bo moze sie okazac ze mrugnac tez nie zdazy kierowca tego STI @@aflinta, jasne ze masz racje podalem ten przyklad odnosnie idiotycznego podniecania sie przyspieszeniem 0-100 ktore nic o prawdziwych osiagach samochodu.Odnosnie ogolnego rozwoju samochodow typu GTI to ich rozwoj poszedl tak mocno ze teraz kazde ma ponad 200 km i doladowany motor wiec jak sie uprzesz to na ruchliwej drodze nie wyprzedzisz go tak latwo tym STI mimo 300 km awd i bog wie tam czego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
plejadek Opublikowano 1 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Stycznia 2013 " Motor" jak jeszcze nie należał do swojsko brzmiącego wydawnictwa BAUER drukował dane dotyczące elastyczności w przedziale 60-100 nie przypisanej do konkretnego biegu. wpadl mi numer Motoru z czerwca 2012 gdzie jest test elastycznosci 150 samochodow w zakresie 60-100 na 4 biegu.Wspomniane Volvo jest na 35 pozycji z czasem 6.1 sek i ma przed soba mocniejsza tylko Honde i duzo mocniejsze Mondeo ( 2.2 200 km ).Legacy jest na 55 z czasem 6.8 a OBK na 65 z czasem 7.1 6.1 na 4 biegu to osiągał 10 lat temu mój były 130 konny Mondeo TDCi (Mk2). Ale wtedy sedany klasy średniej były trochę lżejsze niż ich obecni krowiaści następcy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się