Skocz do zawartości

Robert Kubica w rajdach


carfit

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie, ja bym prosił o większą delikatność w negatywnych ocenach. Macie tak, że jeżeli nie przejedziecie oesu lub wyścigu odpowiednim autem przez tydzień, to jesteście nieprzyjemni dla otoczenia i drażliwi? Od tego stanu bez względu na poziom rywalizacji zaczyna się, wg mnie inny wymiar motorsportu. Nie piszę, że nieracjonalny, ale na pewno bardziej ludzki niż się wydaje

 

Ja na początku jazdy RK w rajdach myślałem, ze starty od razu tak wysoko to błąd, że lepiej trenować, trenować, na wynajętych trasach w ramach testów.

Później śledząc rajdy RK i porównując to np. z imprezami amatorskimi doszedłem do wniosku, że nie ma lepszego (o ile kasa pozwala) sposobu na trening.

Jazda pod presją rywalizacji, na długich zabezpieczonych odcinkach nie może zostac zastąpiona niczym innym, chyba że nauka ma trwać klika razy dłuzej

Edytowane przez kons6
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczekiwania są wysokie bo sam RK podnosi niewiarygodnie poprzeczkę. Miejsca na pudle na pojedynczych OSach na szutrach już były, zwicięstwa OSowe na asfalcie też. Nie ma się co dziwić, że jest niedosyt ale kwestią czasu jest aż te pojedyncze sukcesy zaczną składać się na coś większego :) Co do rajdu Niemiec. Będzie w TOP6 tak stawiam. VW....wiedziałem, że są z przodu technologicznie ale filmik z porównania pokazuje ,że są dużo bardziej z przodu niż myślałem !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja uważam (film odsłuchałem), że RK nie robi błędów w styuacjach, w których się znajduje, błędne jest doprowadzanie do tych sytuacji,

które najczęściej oznacza zbyt szybką jazdę lub jazdę niewłaściwym torem, niewłaściwym pod względem nawierzchni nie linii

 

nie jestem natomiast bardzo przekonany do tego co napisałem, może się nakładać także brak techniki czy szybkości reakcji, szczególnie na poziomie motorycznym (ręka), nie w głowie

 

bardzo imponujący jest rozbudowany opis, przy tych prędkościach trzeba naprawdę szybko myśleć, żeby to przetwarzać

Edytowane przez kons6
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Polecam oglądac od 6:15

 

RK przyzwyczajać do prędkości chyba się nie musi...

Nie chodzi o sama prędkość tylko przyswajanie informacji i tego co i jak wygląda krawędź drogi i pobocze co w rajdach jest równie istotne jak to co widzisz przed sobą a co w wyscigach cie kompletnie nie interesuje.W rajdach nazywa sie to czytanie drogi jak uklada sie zakręt po lini drzew czy możesz ciac jak głęboko czy sa kamienie jak daleko możesz wypuścić.To nie występuje w wyścigach bo tam jezdzisz jak malpa w wytrenowana i znasz kaxdy zakręt na dziesiąta stronę.

Jak widać to jest element który sprawia RK najwięcej problemów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale o czym tu rozmawiac ? Jak notatka jest nieprawidlowa to w 99 % przypadkow skonczy sie to poza droga, 1 % to czysty fart ze zdarzy sie to w miejscu bezpiecznym przy niskiej predkosci lub blad w opisie bedzie nieznaczny 

 

Aktualnej dojezdzalnosci Ogiera do Kubicy tez nie ma co porownywac, bo Ogier w pierwszych startach Wurcem tez latal po rowach i ogladajac onboardy nie da sie ukryc, ze Polo wybacza duzo wiecej , podczas gdy Fiesta przy Polo wyglada jak czolg w prowadzeniu i nie wiele daje sie wyratowac

Edytowane przez Domso
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja na pudło roberta w DE nie liczę ale chciałbym żeby pozamiatał przynajmniej resztę chłopaków z m-sportu

 

Akurat to trudne nie bedzie, bo Hirvo po asfalcie to za bardzo jezdzic nie potrafi ;) Jak w Monte caly czas robil czasy w top3-4 to tymbardziej w niemczech bedzie dobre tempo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na asfaltach na pewno będzie mniejsza szansa na DNF, ale czy Fiesta dorówna VW też śmiem wątpić...

 

w pewnych przypadkach skill'sami nie nadrobisz aż tyle...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na asfaltach Robson jest obeznany jak nikt kto jezdzi w WRC ,dlatego tez kazdy sie go obawia ,co do reszty to musi sie jeszcze uczyc,jak opis trasy zly to pozamiatane,a Colina  porownalem z Robsonem tylko dlatego,ze dzwonil az piszczalo a i tak po czasie zrobil swpje i duuuuuuuuuzo dobrego i o takie tylko porownanie chodzi gdyz od poczatku Colin to kierowca rajdowy a Robson wyscigowy a to 2 odrebne bajki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akurat o dzisiejsze wypadnięcie to ja bym się nie czepiał. Błąd w opisie i tyle. RK pojechał co usłyszał.

No skąś się to wzięło...

Błąd w opisie, że na zapoznaniu źle podyktował czy Maciek źle napisał, czy przeczytał. Dobry opis w rajdzie to podstawa, bez tego szybko nie zajedzie się daleko.

Ale ja tez ciągle mam nadzieję, że Robson jeszcze w tym roku pokaże, że stać go na wiele. Poczekajmy do rajdów asfaltowych.

 

 

RK:

Starts total: 47 Finished events:

31 (66.0 %)

....

Masz jakieś pytania jeszcze ?

 

A jaki % jest finished events bez dzwona? :)

Bo takie rajdy jak Szwecja, Polska niby skończone raczej chluby nie przynoszą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czytając niektórych z was, mam wrażenie jakbym czytał małolatów i do tego jeszcze z onetu. :o

Postuluję o wklejenie tabelki dojeżdżalności :P  do mety wszystkich rajdowców od początków powstania tego sportu. Wtedy niektórzy będą mogli umieścić Kubicę na odpowiednim miejscu.

 

Dzień dobry.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Robert już pokazał że jest talentem jakich mało.  Od razu wygrał wrc2 , a teraz ustępuje tylko paru gościom na swiecie i po tak krótkiej adaptacji w rajdach . Poza tym trudno to udowodnić , ale chyba fiesta odstaje nie tylko od vw. Bardzo ciekawie wypadłaby zamiana

samochodów czołówki : np. Hirvonen z Latvalą, Ogier na fieście a Robert w vw :) . Mikkelsen też nie byłby pewnie  tak wysoko gdyby nie vw. A opis ,doświadczenie itd- wiadomo ,że tego trochę brak i suma tego daje niedosyt. Pewnych rzeczy się ni e przeskoczy.

I nie wymagajmy,zeby Rob był Numer 1 ,a potem długo nic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...