Tommo Opublikowano 22 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2012 model japoński w Polsce... hehe dobre, dobre... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawlo20 Opublikowano 22 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2012 Ile teraz kosztuje litr oleju opałowego :?: :?: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gforce Opublikowano 22 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2012 4.2 chyba. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawlo20 Opublikowano 22 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2012 4.2 chyba. Trzeba dalej wypełniać te oświadczenia przy kupnie :?: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gforce Opublikowano 22 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2012 Trzeba, musisz napisac jaki masz piec, gdzie stoi, jaki zbiornik i takie tam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawlo20 Opublikowano 22 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2012 Trzeba, musisz napisac jaki masz piec, gdzie stoi, jaki zbiornik i takie tam. ...mój piec to A3,stoi koło domu,ma 50 litrowy zbiornik i lubi to paliwo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cybel Opublikowano 22 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2012 Tabelki i wyliczenia można znaleźć różne i dopasować do własnych potrzeb i oczekiwań http://www.agro-info.org.pl/index/?id=a ... 9c20cbc1ad Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TyrTyr Opublikowano 22 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2012 Zmierzam do tego, że w naszym kraju przy relacji dochód na głowę/cena auta, zakup nowego samochodu nawet co 5 lat to utopia. I myślę, że wiesz doskonale, że nie chodziło mi o twierdzenie że "się za mało zarabia", tylko że przeciętny statystyczny człowiek nie będzie w stanie sfinansować sobie zakupu samochodu w salonie. Tak jak nie jest w wielu krajach. W Japonii tez. Koszt posiadania samochodu w Japonii jest bardzo wysoki. Benzyna prawie 7zł za litr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Markus Opublikowano 23 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2012 Ile teraz kosztuje litr oleju opałowego W Tychach płacę 4,2/1l Trzeba dalej wypełniać te oświadczenia przy kupnie Jeśli bierzesz na f-v to tak. Jeśli na paragon nie musisz nic wypełniać poza bańką, którą ze sobą zabierasz. W MB 180CDI na CR sprawdza się znakomicie. No normalna ropa, tyle, że czerwona ze wstydu i zełek tańsza. POLECAM :!: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Luk77 Opublikowano 24 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2012 Koszt posiadania samochodu w Japonii jest bardzo wysoki. Benzyna prawie 7zł za litr ...i dlatego ale i nie tylko jeździ tam cała masa malutkich kwadratowych puszek na kołach :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TyrTyr Opublikowano 24 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2012 Koszt posiadania samochodu w Japonii jest bardzo wysoki. Benzyna prawie 7zł za litr ...i dlatego ale i nie tylko jeździ tam cała masa malutkich kwadratowych puszek na kołach :wink: Rozpowszechniasz jakies stereotypy. :roll: Filmow nie ogladales? :roll: tam sie szybuje w poslizgu pieknymi kolorowymi bolidami, przed wielkie skrzyzowania.... tylko ludzie sie rozbiegaja jak golebie na rynku krakowskim..... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Luk77 Opublikowano 24 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2012 Filmow nie ogladales? :roll: tam sie szybuje w poslizgu pieknymi kolorowymi bolidami, przed wielkie skrzyzowania.... tylko ludzie sie rozbiegaja jak golebie na rynku krakowskim..... Tja , drift jest wszechobecny nawet podczas wyprawy na sushi 8) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
saszynski Opublikowano 24 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2012 Benzyna prawie 7zł za litr przelicz to na zarobki 8) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TyrTyr Opublikowano 24 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2012 Benzyna prawie 7zł za litr przelicz to na zarobki 8) A Ty przeliczyles? Odliczyles najpierw obowiazkowa oplate za parking bez ktorej nie kupisz samochodu Ile Ci wyszlo? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
house_1 Opublikowano 25 Lipca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2012 TyrTyr, załóż sobie wątek "dlaczego posiadanie i tankowanie samochodu w Polsce jest najtańsze na świecie..." A drugi "Ludzie, w Polsce żyje się tak dobrze - Amerykanie, czy Japończycy, ci to mają źle i są dopiero biedni" I nie odjeżdżaj już proszę od mojej tezy: Diesel to zło. Udowodnij, że diesel jest dobry/fajny/przezajebiaszczy albo wręcz przeciwnie. Jakby w Japonii było tak źle, to by się wyłożyli jako gospodarka po Fukushimie, a jakoś dają radę. U nas trochę gradu spadnie tu i tam, i od razu minister rolnictwa podaje się do dymisji . Podsumowując W POLSCE: Diesel pali normalnie w zł/km. Nie ma tu oszczędności - w porównaniu z lpg i dużym silnikiem benzynowym Diesel ma podwyższone ryzyko awarii - skomplikowana konstrukcja, "słabe" polskie paliwo. Diesel ma słabe osiągi - 4 cylindrowy, wyłączam np.V10tdi, ale tu koszty eksploatacji to kosmos. Diesel nie nadaje się do miasta na krótkie odcinki. Diesel śmierdzi i jest rakotwórczy. Diesel wymaga, aby część jego użytkowników po wielu latach jeżdżenia autem nauczyła się od nowa obsługiwać sprzęgło (nie mogłem się powstrzymać ). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam12 Opublikowano 25 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2012 House_1 Mam do Ciebie kilka pytań, które pomogą Ci znaleźć błędy w Twoich rozważaniach. 1. jechałeś kiedyś za samochodem z założonym LPG ? Pewnie pachniało bratkami ? 2. Uświadom mnie ile kosztują przeglądy okresowe, regulacje itp. itd. w współczesnym ( max., 2 -3 lata ) silniku np. H6 czy V6 z instalacją LPG ? 3. ile kosztuje instalacja LPG do ww. silnika ? Z tego co napisałeś miałeś rację tylko w jednym punkcie - obecne diesle średnio nadają się do użytkowania tylko i wyłącznie w mieście. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slesz Opublikowano 25 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2012 Diesel nie nadaje się do miasta na krótkie odcinki. od tego trzeba wyjść - auto kupuje się na miarę potrzeb i możliwości.. liczyłem kiedyś że przez 3 lata na różnicy w spalaniu (2.0bd i 2.0n/a) zostało mi już na dpfa nowego (choć może nie powinienem krakać ) i jeszcze trochę :wink: ale faktycznie jeżdżę głównie poza miastem i raczej obce mi są problemy smrodu w korkach czy ciągłej jazdy na zimnym oleju nauczyła się od nowa obsługiwać sprzęgło aa.. gwarantuję ci że po przesiadce z sti nikt sprzęgła nie spali gorzej po przesiadce z octavii czy innego mondeo :wink: Diesel ma słabe osiągi - 4 cylindrowy a to jest kwestia oczekiwań - dupowóz, subarowy za to więc trochę lepszy od innych (zwłaszcza jak popada :wink: ) alkohol też może powodować raka.. a jakoś sprzedaż nie spada Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TyrTyr Opublikowano 25 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2012 TyrTyr, załóż sobie wątek "dlaczego posiadanie i tankowanie samochodu w Polsce jest najtańsze na świecie..."A drugi "Ludzie, w Polsce żyje się tak dobrze - Amerykanie, czy Japończycy, ci to mają źle i są dopiero biedni" Jakby w Japonii było tak źle, to by się wyłożyli Moze sam sobie zaloz, bo widze ze te sprawy Cie szalenie interesuja a pojecie o nich masz blade. -- Śr lip 25, 2012 1:19 pm -- Podsumowując W POLSCE: Czy Polska jest jakims wyjatkowym krajem? -- Śr lip 25, 2012 1:25 pm -- Diesel pali normalnie w zł/km. Nie ma tu oszczędności - w porównaniu z lpg i dużym silnikiem benzynowym Co to znaczy normalnie? Nie ma oszczednosci? Moze w Twoim konkretnym przypadku nie ma. Ale wtedy "teza" powinna inaczej wygladac. W przypadku forumowicza house_1 diesel to samo zlo. -- Śr lip 25, 2012 2:37 pm -- Diesel ma podwyższone ryzyko awarii - skomplikowana konstrukcja, "słabe" polskie paliwo. Naprawde? Masz jakies dane ktore mogly by to potwierdzic? Owszem, diesel to bardziej wymagajaca technologia. Ostatnio sztucznie wywindowane wymagania "spalinowe" nakrecily spirale wdrazania nie do konca sprawdzonych/testowanych rozwiazan i nie psujacy sie wcale diesel nagle od czasu do czasu sie popsuje. To moze istotnie dla niektorych wygladac jak wieksza awaryjnosc. Ale jednak, prosze nie badz goloslowny i podaj jakies liczby. Albo napisz ze Ci sie wydaje.... -- Śr lip 25, 2012 2:44 pm -- Diesel ma słabe osiągi - 4 cylindrowy, wyłączam np.V10tdi, ale tu koszty eksploatacji to kosmos. Malo prawdziwe i bardzo nie fair stwierdzenie. Trzeba sobie zdawac sprawe z roznic pomiedzy ropa i benzyna. Potem odrobina fizyki..... moc=moment * obroty I moze faktycznie diesel nie jest dla Ciebie. Wzrost liczby diesli na polskich drogach swiadczy o czyms innym. No chyba ze powiesz "ludzie preferuja silnik o slabych osiagach". -- Śr lip 25, 2012 2:48 pm -- Diesel nie nadaje się do miasta na krótkie odcinki. Masz racje. To prawda. Ale powinienes zdawac sobie sprawe ze generalnie silnik spalinowy nie nadaje sie na krotkie odcinki. I nie ma znaczenia czy to miasto czy to wies. Tak wiec nastepny argument jak kula w plocie -- Śr lip 25, 2012 2:51 pm -- Diesel śmierdzi i jest rakotwórczy. Proponuje Ci test inchalacyjny. Wiadro benzyny i wiadro ropy. Proponuje poczytac opracowania nad poziomem rakotworczosci benzenow i poziomem ich przyswajania w czasie zwyklego tankowania benzyny. I takkk, daaaalejjjjjj. -- Śr lip 25, 2012 2:53 pm -- Diesel wymaga, aby część jego użytkowników po wielu latach jeżdżenia autem nauczyła się od nowa obsługiwać sprzęgło (nie mogłem się powstrzymać ). Sprzeglo trzeba umiec obslugiwac _kropka_ Co ma sprzeglo do diesla? -- Śr lip 25, 2012 3:18 pm -- House_1 Mam do Ciebie kilka pytań, które pomogą Ci znaleźć błędy w Twoich rozważaniach. 1. jechałeś kiedyś za samochodem z założonym LPG ? Pewnie pachniało bratkami ? 2. Uświadom mnie ile kosztują przeglądy okresowe, regulacje itp. itd. w współczesnym ( max., 2 -3 lata ) silniku np. H6 czy V6 z instalacją LPG ? 3. ile kosztuje instalacja LPG do ww. silnika ? Z tego co napisałeś miałeś rację tylko w jednym punkcie - obecne diesle średnio nadają się do użytkowania tylko i wyłącznie w mieście. Tu tez nie mial racji. Nie wszyscy sobie zdaja sprawe z glownej, pierwszej i jedynej "wady" diesla. "Wada" powstala sztucznie i wynika z tego ze ludzie poszli na latwizne nie rozumiejac konsekwencji. Rudolf wymyslil silnik spalajacy oliwe z orzeszkow ziemnych. Wiedzial ze na parze ze sprawnoscia 10% daleko sie nie zajedzie.. I byc moze nawet myslal ze ekspancja za ural nie jest konieczna. Nie, to byl inzynier nie polityk. Jego interesowala sprawnosc maszyny. Ale do rzeczy. Czy ktos sie kiedys zastanowil nad tym: Poprostu wszyscy nie moga jazdzic na ropie/dieslu. Co sie stanie na europejskim rynku paliw jesli zalamia sie amerykanski apetyt na benzyne? Nagłe zakomunikowanie ze spaliny diesla sa beeee to jest planowe wyhamowywanie popytu na diesla. Robiono to od dawna windujac wymagania. Przemysl przeskakiwal przeszkody, wiec trzeba inaczej... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dobi1972 Opublikowano 25 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2012 Diesel śmierdzi i jest rakotwórczy. Proponuje Ci test inchalacyjny. Wiadro benzyny i wiadro ropy. Proponuje poczytac opracowania nad poziomem rakotworczosci benzenow i poziomem ich przyswajania w czasie zwyklego tankowania benzyny. I takkk, daaaalejjjjjj. Ale nie chodzi tu o opary tylko produkty spalania, czyli inhalacja dymem :-). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TyrTyr Opublikowano 25 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2012 Diesel śmierdzi i jest rakotwórczy. Proponuje Ci test inchalacyjny. Wiadro benzyny i wiadro ropy. Proponuje poczytac opracowania nad poziomem rakotworczosci benzenow i poziomem ich przyswajania w czasie zwyklego tankowania benzyny. I takkk, daaaalejjjjjj. Ale nie chodzi tu o opary tylko produkty spalania, czyli inhalacja dymem :-). To znaczy ze jak czegos nie widac to jest zdrowe? Teza brzmi ; "Diesel śmierdzi i jest rakotwórczy" Benzyna pachnie i leczy raka? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dobi1972 Opublikowano 25 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2012 To znaczy ze jak czegos nie widac to jest zdrowe? Teza brzmi ; "Diesel śmierdzi i jest rakotwórczy" Benzyna pachnie i leczy raka? Z tego nic nie wynika, pytanie czy spaliny diesla są bardziej rakotwórcze od spalin benzyny (przy tej samej klasie pojazdu). Test z wdychaniem oparów paliwa pokazuje co innego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jankesik Opublikowano 25 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2012 a ja koncze wlasnie moj krotki pobyt w usa i moge powiedziec jedna rzecz..... jezdzilem wynajetymi przec chwile vanami np jakims tam szewroletem......i on jak i inne nowe vany....(chyba nie wszystkie), maja tabliczke z tylu flexifuel.....zapytalem w wypozyczalni co to?.....ponoc mozna tym jezdzic na wodzie..... pytanie po co amerykanom samochody na wodeczke??? p.s sorry...nie potrafie zmienic jezyka......... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Luk77 Opublikowano 25 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2012 Diesel śmierdzi i jest rakotwórczy. Proponuje Ci test inchalacyjny. Wiadro benzyny i wiadro ropy. Proponuje poczytac opracowania nad poziomem rakotworczosci benzenow i poziomem ich przyswajania w czasie zwyklego tankowania benzyny. I takkk, daaaalejjjjjj. Ale nie chodzi tu o opary tylko produkty spalania, czyli inhalacja dymem :-). Więc trzeba obydwa wiadra krótko przed inhalacją podpalić Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gforce Opublikowano 25 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2012 Proponuje Ci test inchalacyjny.Wiadro benzyny i wiadro ropy. Benzyna jest ogólnodostępna, ale nie mam żadnego znajomego szejka żeby ropę kupić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TyrTyr Opublikowano 25 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2012 To znaczy ze jak czegos nie widac to jest zdrowe? Teza brzmi ; "Diesel śmierdzi i jest rakotwórczy" Benzyna pachnie i leczy raka? Z tego nic nie wynika, pytanie czy spaliny diesla są bardziej rakotwórcze od spalin benzyny (przy tej samej klasie pojazdu). Test z wdychaniem oparów paliwa pokazuje co innego. jak dla mnie wynika wiecej niz z pustego stwierdzenia house_1 No ale kazdy ma swojego idola Z tym czy smierdzi czy nie, nie ma co polemizowac. Napewno znajda sie ludzie twierdzacy ze roze nie pachna ladnie. Jesli jest rakotworczy to prosze o liste nowotworow powodowanych spalinami diesla. Dobrze tez bylo by pokazac ze w krajach z wieksza iloscia diesli jest wiekszy odsetek zachorowan. -- Śr lip 25, 2012 7:55 pm -- Proponuje Ci test inchalacyjny.Wiadro benzyny i wiadro ropy. Benzyna jest ogólnodostępna, ale nie mam żadnego znajomego szejka żeby ropę kupić. Wpis godny cadyka.... z ........ :roll: Nie, przepraszam. cadyk by wiedzial ze nie trzeba miec znajomego szejka .... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się