Skocz do zawartości

DIESEL - SAMO ZŁO!


house_1

Rekomendowane odpowiedzi

Ekologia ekologią...

po podwyższeniu norm emisji spalin spalenia nowe generacje niektórych (już kultowych) silników disela po prostu palą więcej.... do produkcja i utylizacja filtów dpf też nie jest czymś "ekologiczny"

 

W rezultacie te wszystkie normy emisji (i koszta za jakie niosą za sobą) spalin są tak ekologiczne jak samochody elektryczne (które mają "nieekologiczne" akumulatory)

 

Podobnie było w spożywce - gdzie mówiono, że cukier to biała śmierć - a teraz okazuję się że słodziki są dużo bardziej szkodliwe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 381
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Ekologia ekologią...

po podwyższeniu norm emisji spalin spalenia nowe generacje niektórych (już kultowych) silników disela po prostu palą więcej.... do produkcja i utylizacja filtów dpf też nie jest czymś "ekologiczny"

 

W rezultacie te wszystkie normy emisji (i koszta za jakie niosą za sobą) spalin są tak ekologiczne jak samochody elektryczne (które mają "nieekologiczne" akumulatory)

 

Podobnie było w spożywce - gdzie mówiono, że cukier to biała śmierć - a teraz okazuję się że słodziki są dużo bardziej szkodliwe

 

Dokładnie tak jest. Dodam jeszcze, że dawniejsze silniki diesla miały kilkukrotnie większe przebiegi zanim trafiały na złomowisko, nie wymagały wysokiej jakości paliwa. Jeżeli więc dodamy emisję z hut związane z produkcją nowych aut, nowych plastików, kabli, lamp, itd, okaże się, że zamiast zmniejszać emisję, zwiększamy ją...

 

Co do żywności, to mam nadzieję, że w trosce o moje zdrowie nie zabronią sprzedawać golonkę czy boczek, by zmniejszyć odsetek ludzi otyłych. Ja tam jem co chcę i nie chcę być karany za to, że inni tyją czy chorują...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u siebie przy 4 tys. mam 200 km/h i spalanie ponizej lub na granicy 10l.
Chwilowe??

 

 

nie realne pod dystrybutorem

jakie to niby auto pali przy 200km/h 10 l?

to jest po prostu nierealne jeśli chodzi o którekolwiek auto z twojego podpisu :roll:

 

ale lubię takie opowieści typu: S-klass 320 CDI, 6l w mieście, albo Toyota Corolla 2.0 D4D 115KM 4l w mieście :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak najbardziej jednego z podpisu , oczywiscie nie jest to STI bo to pali zawsze duzo czy jedziesz wolno czy szybko.

Takie spalanie wylapalem w A4 jadac w nocy przez niemcy od Rostocku do Gorlitz.350KM caly czas 180-200 bez tempomatu i bez gwaltownych przyspieszen.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak najbardziej jednego z podpisu , oczywiscie nie jest to STI bo to pali zawsze duzo czy jedziesz wolno czy szybko.

Takie spalanie wylapalem w A4 jadac w nocy przez niemcy od Rostocku do Gorlitz.350KM caly czas 180-200 bez tempomatu i bez gwaltownych przyspieszen.

 

 

Tak się zastanawiam kiedy znudzi Ci się opowiadać takie bajki. :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trasa Hanover - Berlin, autostrada A2, wcześnie rano. Golf VI 1.6 TDI 105 KM. Pusto, więc udaje się trzymać 180 km/h po długim rozbiegu. Średnie spalanie - 13.5 l/100 km...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nikt nie kaze ci wierzyc , to ze tobie ten samochod spalil wiecej nie oznacza ze innym bedzie palil tak samo.Pamietaj ze to nie bylo twoje auto a wiec ECU przystosowane do jazdy innego kierowcy co tez ma znaczenie.

Ja tez kiedys jednemu takiem nie wierzylem co sie chwalil imu nu to nie pali , odebralem swoje i odszczekalem.

Noga nadze nie rowna , auto autu , styl jazdy itp.itd.

 

Trasa Hanover - Berlin, autostrada A2, wcześnie rano. Golf VI 1.6 TDI 105 KM. Pusto, więc udaje się trzymać 180 km/h po długim rozbiegu. Średnie spalanie - 13.5 l/100 km...

 

tylko ze te 180 to pod kres mozliwosci tego silnika....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trasa Hanover - Berlin, autostrada A2, wcześnie rano. Golf VI 1.6 TDI 105 KM. Pusto, więc udaje się trzymać 180 km/h po długim rozbiegu. Średnie spalanie - 13.5 l/100 km...

tylko ze te 180 to pod kres mozliwosci tego silnika....

 

Jak najbardziej się zgadza. Ja nie neguję spalania w Twoim samochodzie, nie jeździłem takim autem, więc się nie wypowiadam. Podałem tylko przykład innego, w normalnych warunkach bardzo ekonomicznego w spalaniu auta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiem , znajomy ma polo z tym silnikiem , spalanie do pewnych predkosci jest niewiarygodne.

a tak w temacie dyszla to Dynosoft wlasnie dlubnal nowe 3.0 TDI BiT z A6/7 wyszla mala lokomotywa 400Km i 800 NM. co ciekawe w serii turbinki dmuchaja 2.2 bara :idea: co tylko pakazuje jak zaawansowane sa dzisiejsze TDI.A teraz pomyslcie sobie co trzeba zrobic w STI zeby znioslo bezawaryjnie nawet te 2 bary :idea:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

:shock: u siebie przy 4 tys. mam 200 km/h i spalanie ponizej lub na granicy 10l.

 

Mojego OBK nawet jeszcze do tej prędkości nie rozpędziłem, generalnie ma lekko :) Jak tylko będzie okazja to zwrócę uwagę na spalanie w tych warunkach :idea:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fakt, niektorzy maja duzy problem z tym, zeby przy wyprzedzaniu zrobic redukcje z 5 do 3ki... dla takich osob rzeczywiscie diesle to blogoslawienstwo, bo przy 80 km/h na 5ce zadna benzyna nie pojdzie, a diesel juz tak.

 

Oj tam, oj tam.

Moje sti na 5 biegu od 80km/h jedzie całkiem całkiem :mrgreen: . A od 100km/h to już 4 cyl diesle zostają jakbym w nadprzestrzeń wchodził he,he...

 

a tak w temacie dyszla to Dynosoft wlasnie dlubnal nowe 3.0 TDI BiT z A6/7 wyszla mala lokomotywa 400Km i 800 NM.

 

I pewnie pali 6 literków, panie... w trasie to cztery i pół :mrgreen: .

 

:shock: u siebie przy 4 tys. mam 200 km/h i spalanie ponizej lub na granicy 10l.

 

A jeepek 5,9 pokazuje przy 200km/h zaledwie 34l :D .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oczywistą sprawą jest że auto do codziennej jazdy kupuje się rozumem :P diesel na dojazdy do pracy 4km od domu jest kompletnie bez sensu (w zasadzie cały czas jeździ na zimnym oleju :mrgreen: )

fajnie by było robić rocznie 60kkm w sti ale wtedy rzadko bilans się zgadza :wink:

fajnie że jest diesel który daje frajdę subarową ale dla prawdziwej frajdy kupiłem właśnie turbobenzynę (ciekawe ile pociągnie bo młodość ma już dawno za sobą :lol: )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dyskusja dotyczy spraw technicznych, a więc jak najbardziej wymiernych (policzalnych), natomiast większość z Was używa argumentów emocjonalnych: „ja nie lubię diesli”, „a mnie się lepie jeździ dieslem” (zupełnie jakbyście rozmawiali o kobietach: „ja wolę blondynki”, „a mi się bardziej podobają brunetki”).

 

Przytoczę więc parę faktów:

 

Poniżej aktualnie obowiązująca norma emisji spalin Euro5:

 

mg/km benzyna diesel

CO 1000 500

HC 100 50

NOx 60 180

HC + NOx - 230

PM 5 5

 

Jak widać dopuszczalna emisja CO jak i HC (węglowodorów) w obecnych dieslach jest 2-krotnie niższa niż w silnikach benzynowych. Dopuszczalna emisja cząstek stałych (o których wszyscy teraz mówią i podkreślają ich rakotwórczość) w przypadku silników benzynowych jak i diesla jest taka sama! Jedynie jeżeli chodzi o emisję NOx (tlenków azotu) silniki benzynowe wypadają lepiej od diesla. Problem ten jest już rozwiązany – będzie stosować się dodatkowe katalizatory selektywne SCR (coś takiego jak AdBlue w samochodach ciężarowych).

 

Żywotność filtrów cząstek stałych wynosi obecnie około 200 tys. km.

 

Problem zapychania się filtrów DPF podczas jazdy tylko w warunkach miejskich został rozwiązany przez zastosowanie filtrów aktywnych (dodatkowy środek chemiczny obniża wymaganą temperaturę regeneracji/wypalenia filtra z 600⁰C do około 450⁰C).

 

I najważniejsze – w Europie nie ma problemów z zapychającymi się filtrami, padającymi wtryskami czy pompami. Główną przyczyną tych problemów jest zła jakość paliwa w Polsce. W swoich STI jeździcie na Pb98 lub V-Power100. Spróbujcie pojeździć na chrzczonej Pb95 i zobaczymy czy będą dalej takie bezawaryjne ;)

 

Na koniec chciałbym zaznaczyć, że nie jestem zwolennikiem diesli, lubię tylko dyskutować w oparciu o fakty, a nie czyjeś odczucia czy przekonania ;)

I jeszcze jedno, najczęściej krytykują diesle osoby, które nimi nie jeździły ;) Elastyczność silników diesla (a co za tym idzie wygoda jazdy w codziennych warunkach) na głowę bije silniki benzynowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Takie spalanie wylapalem w A4 jadac w nocy przez niemcy od Rostocku do Gorlitz.350KM caly czas 180-200 bez tempomatu i bez gwaltownych przyspieszen.

rozumiem, że wyłapałeś te spalanie na komputerze pokładowym, komputer swoje, a tankowanie potem przy dystrybutorze swoje.

Jedyny obiektywny wynik byłby wtedy gdybyś po tym odcinku który przejechałeś, czyli 350km zajechał na stacje, zatankował auto na maxa i na szybko obliczył ile to spaliło. Takie podawanie chwilowego spalania o niczym nie świadczy jak dla mnie :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Adam12, specjalnie dla ciebie , z dzisiaj.Trasa 60 km caly czas autostrada 100-120.Za mna kolega w takim samym aucie tyle ze po programie ca. 275KM.Opony takie sama , kompy skasowane w tym samymy miejscu.U celu ja mialem 6.2 on mial 6.5L.Moj komp przeklamuje o 0.2-0.3 litra.

 

zdjcie0513d.jpg

 

zdjcie0516s.jpg

 

markos007, to jest spalanie z pod dystrybutora a nie z kompa.Auto zatankowane pod korek w rostocku i zatankowane pod korek przed wjazdem do PL.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Adam12, specjalnie dla ciebie , z dzisiaj.Trasa 60 km caly czas autostrada 100-120.Za mna kolega w takim samym aucie tyle ze po programie ca. 275KM.Opony takie sama , kompy skasowane w tym samymy miejscu.U celu ja mialem 6.2 on mial 6.5L.Moj komp przeklamuje o 0.2-0.3 litra.

 

[ http://img228.imageshack.us/img228/4504/zdjcie0513d.jpg ]

 

[ http://img600.imageshack.us/img600/6049/zdjcie0516s.jpg ]

 

markos007, to jest spalanie z pod dystrybutora a nie z kompa.Auto zatankowane pod korek w rostocku i zatankowane pod korek przed wjazdem do PL.

 

Spalanie, spalaniem, ale to nadal tylko vag :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... większość z Was używa argumentów emocjonalnych: „ja nie lubię diesli”, „a mnie się lepie jeździ dieslem” (zupełnie jakbyście rozmawiali o kobietach: „ja wolę blondynki”, „a mi się bardziej podobają brunetki”).

 

...I jeszcze jedno, najczęściej krytykują diesle osoby, które nimi nie jeździły ;)

 

Skoro tak uważasz to Cię oświecę że miałem turbo diesla( nie jednego) i czasami nadal mam z nimi do czynienia :)

Moje doświadczenia ?

- nie za bardzo się nadają w coraz mroźniejsze polskie zimy ...nie muszę tłumaczyć Ci chyba dalej dlaczego :idea:

- w mieście też się nie sprawdzają

- po odpaleniu zwłaszcza w garażu strasznie śmierdzą i ja akurat zgadzam się że ten gryzący odór musi byś rakotwórczy

- notoryczny niedostatek RPM :wink:

 

Żywotność filtrów cząstek stałych wynosi obecnie około 200 tys. km.

 

W Tiguanie padł po 40 tys.km , w Accordzie co ok.4 tys.km czyszczenie,wymiana oleju i odpowiedź mechanika serwisu że " chyba długo DPF nie pociągnie" - to są fakty ale też i nie twierdzę że każdy tak ma bo dyszel dyszlowi nierówny :?

 

A i jeszcze handlowiec BMW poinformował( pól roku temu) że jak auto sporo po mieście będzie latać to zdecydowanie benzynka bo z dieselkiem różnie może być :|

 

I najważniejsze – w Europie nie ma problemów z zapychającymi się filtrami, padającymi wtryskami czy pompami. Główną przyczyną tych problemów jest zła jakość paliwa w Polsce.

 

No tak , w Polsce znów wszystko najgorsze :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tamer9 napisał(a):

I najważniejsze – w Europie nie ma problemów z zapychającymi się filtrami, padającymi wtryskami czy pompami. Główną przyczyną tych problemów jest zła jakość paliwa w Polsce.

 

 

 

No tak , w Polsce znów wszystko najgorsze

 

sa dokladnie takie same , uzytkowalem dwa dyszle za granica i byly takie same problemy , za to podejscie i obsuga klienta ASO troszke inna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Elastyczność silników diesla (a co za tym idzie wygoda jazdy w codziennych warunkach) na głowę bije silniki benzynowe.

Elastyczność silnika to zakres jego użytecznych obrotów (im większy tym lepiej). Dlatego elastyczność diesli nie bije na głowę silników benzynowych, o współczesnych turbobenzynach (wspomaganych też dodatkowo kompresorem) już nawet nie wspominając.

 

W swoich STI jeździcie na Pb98 lub V-Power100. Spróbujcie pojeździć na chrzczonej Pb95 i zobaczymy czy będą dalej takie bezawaryjne

STI chyba ma fabryczną mapę po paliwo 98.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaka wyszła średnia prędkość na tym odcinku?

oj tego to ci nie powiem bo zwyczajnie nie pamietam , ale w Swieta 2011 jechalem z Frederikshavn ( dania ) do karkowa , z bokasem na dachu , zona i dzieckiem i z 1600 km mialem srednia ok.130 , a spalanie z calej trasy wyszlo 8.5l

 

-- 15 lip 2012, o 09:55 --

 

slesz napisał(a):

przy tej prędkości na tempomacie na takim odcinku w legacu mam 4,2

 

ile Legac w dieslu waży? w taki wynik przy takiej prędkości na autostradzie jestem w stanie uwierzyć

 

 

no widzisz , jak to noga nodze nie rowna , ja mialem kiedys pozyczone OBK 2.0 D od AK i z 700 km mialem srednia 7,6 czy 7,8 a wcale jakos nie gnalem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...