Skocz do zawartości

DIESEL - SAMO ZŁO!


house_1

Rekomendowane odpowiedzi

Dlaczego w subaru tak często słyszy się o czyszczeniu wtryskiwaczy ? Jaka firma je produkuje,czy mają specjalną konstrukcję ??? W innych autach ten problem nie jest tak wyrażony.

Bo z takich albo innych względów silnik jest wrażliwy na ich zabrudzenie? Jakie to względy, tego nie wiem i nie sądzę żeby ktoś wiedział. Ogólnie dobór wtryskiwaczy do silnika na etepie projektowania to długa historia i ludzie, którzy biorą w tym udział mówią, że co dostawca to inne pytania zadaje...

Konkludując: trza czyścić bo tak jest lepiej. I da się to skutecznie zrobić bez wyciągania wtryskiwaczy z silnika. Wystarczy wlać coś tam do baku (poza paliwem).

 

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 381
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Dlaczego w subaru tak często słyszy się o czyszczeniu wtryskiwaczy ? Jaka firma je produkuje,czy mają specjalną konstrukcję ??? W innych autach ten problem nie jest tak wyrażony.

Nie sądzę, aby to był problem tylko Subaru. Kiedyś miałem mondeo - przez trzy lata gwarancji i 100 tys. km przebiegu miałem dwukrotnie wymieniane wszystkie wtryskiwacze. Niestety - wymogi kolejnych euro ileśtam, wymogi klientów, żeby z dwóch litrów w dieslu było najlepiej 200 KM i spalanie 5l/100 km, a przy tym jakość paliwa robią swoje.

Edytowane przez pegi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wystarczy wlać coś tam do baku (poza paliwem).

 

skuteczniejszą operacją jest wpięcie w obieg paliwa zbiorniczka ze specjalnym środkiem i paliwem. 20minut pracy silnika, spalenie tego specyfiku i mamy czyste wtryski. Niestety nie wszystkie warsztaty mają takie sprytne ustrojstwo. w OBK przeprowadzałem tą operację przy 45k km ( tak profilaktycznie) i różnica w kulturze pracy silnika była bardzo znacząca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

skuteczniejszą operacją jest wpięcie w obieg paliwa zbiorniczka ze specjalnym środkiem i paliwem. 20minut pracy silnika, spalenie tego specyfiku i mamy czyste wtryski.

Tyle tylko, że jeśli masz brudny bak i instalację doprowadzającą paliwo do pompy wtryskowej, to efekt takiego zabiegu będzie krótkotrwały.

Dodając odpowiednie środki do baku nie tylko czyścisz i konserwujesz cały układ paliwowy. Zabezpieczasz się także przed 'wahaniami jakości' tankowanego paliwa a to także poprawia wrażenia zza kierownicy.

 

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie co się dzieje ze szlamem wypłukanym z baku :)

A tak na poważnie najlepiej przeczyścić i profilaktycznie środki do paliwa/baku.

No jak to... Szlam rozpada się cudownie pod wpływem nanocząsteczek przyczyniając się do poprawy osiągów i zmniejszenie zużycia paliwa :P

A jeszcze poważniej: dlatego czyszczenie układu paliwowego najlepiej zacząć ok. 3kkm przed wymianą oleju. Spłuczesz największy brud po czym wywalisz go z silnika wraz z olejem.

 

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko to piękne i słuszne, ale nie tak do końca.

 

Miałem kiedyś Skodę :) - diesla - przejechaliśmy nią 140 000 km, laliśmy do baku to, co było (raz tylko zapaliła w zimie, nazwijmy to - bez entuzjazmu ;) ) i przez cały ten czas ani razu nie pojawił się problem wtryskiwaczy (no chyba że ASO wymieniało je / czyściło) w czasie przeglądów okresowych na swój koszt, bez informowania właściciela.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...