Jump to content

DIESEL - SAMO ZŁO!


house_1
 Share

Recommended Posts

Właśnie dorwałem Motor z 02.07.12 i tam na przedostatniej stronie jest artykuł z działu "wpływ motoryzacji na zdrowie".

 

Wynika z niego, że IARC czyli Międzynarodowa Organizacja Badań na Rakiem uznała oficjalnie spaliny z diesla za substancje powodujące nowotwory. Szczególnie szkodliwe są cząstki stałe (pozdrawiam tych co wywalili filtr cząstek stałych z auta :mrgreen: ).

 

I jednak wyszło na moje, nie dość że ropuch jest wstrętny, awaryjny i nie jedzie, to jeszcze TRUJE.

 

Niech żyje cyklon lpg :mrgreen: . TEN JEST W PEŁNI EKOLOGICZNY. W niektórych krajach to nawet zniżki i zwolnienia z podatków są jak się ma kuchenkę w aucie...

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 381
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Właśnie dorwałem Motor z 02.07.12 i tam na przedostatniej stronie jest artykuł z działu "wpływ motoryzacji na zdrowie".

House_1 tusz drukarski również jest rakotwórczy, zresztą margaryna czy mało też (zależy co czytasz :P ).

 

a ja wolę piwo

 

na codzień łomża a w weekendy tyskie :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Właśnie dorwałem Motor z 02.07.12 i tam na przedostatniej stronie jest artykuł z działu "wpływ motoryzacji na zdrowie".

Wynika z niego, że IARC czyli Międzynarodowa Organizacja Badań na Rakiem uznała oficjalnie spaliny z diesla za substancje powodujące nowotwory.

 

 

Pisałem już w innym wątku o moim niezadowoleniu że rezygnuje się w EU z fajnych silników benzynowych np. 3.6 H6 a promuje za wszelką cenę te śmiedzące diesle które dużo bardziej szkodzą planecie ziemi :roll: Cóż "business is business" :?

Nie jestem w stanie znieść tego gryzącego odoru pojawiającego się po odpaleniu tych wstrętnych turbo klekotów :evil: Prosze więcej takich badań a może wreszcie zieloni "załatwią" te dyszle tak jak to zrobili z wieloma silnikami benzynowymi :idea:

Link to comment
Share on other sites

Ta i będziemy popylac na rowerkach bo będa miały lepsze przyspieszenie niż silnik 0.3l turbo w 2t aucie :mrgreen:

Paranoja po prostu się zrobiła z tą całą "ekologią" bo to z ochroną środowiska już ma mało wspólnego...

Link to comment
Share on other sites

(...) Międzynarodowa Organizacja Badań na Rakiem uznała oficjalnie spaliny z diesla za substancje powodujące nowotwory.
To akurat suchar na miarę odkrycia Antarktydy!

Wiadomo to już od lat 60 ubiegłego wieku...

 

IMHO najzdrowsze są spaliny z silnika wodorowego, ale póki co, lobby naftowe nie dopuści do jakichś większych rewolucji.

Link to comment
Share on other sites

Nie ma co przesadzać. Gdyby iść takim tokiem myślenia to pewnie by się okazało, że czynnik z klimatyzacji szkodzi na prostatę :lol:

A po takim szkoku to już nie wiadomo co byłoby lepsze: jajka chłodzić czy parzyć :roll:

Link to comment
Share on other sites

Najlepiej jeździć na rowerze. NIE CZYTALIŚCIE!? :wink:

Diesel wcale nie jest ekonomiczny - wbrew pozorom - tylko pozornie nam się tak wydaje. Motoryzacja wykorzystała tą technologię żeby troszkę sobie ulżyć w sprzedaży aut czyli poprawić. Cóż tu dodać może tylko tyle, że każdy powinien jeździć tym co chce a resztę zlać potem czyli ekologię, zdrowie, ekonomię itd itp. Żeby nam wyszło NA ZDROWIE! :lol:

Link to comment
Share on other sites

To akurat suchar na miarę odkrycia Antarktydy!

Wiadomo to już od lat 60 ubiegłego wieku...

 

To akurat wiadomo. Również to, że obniżenie akcyzy na wódę spowodowało wzrost wpływów do budżetu z tego tytułu.

Ale teraz to WIADOMO OFICJALNIE :mrgreen: .

 

A co do diesli, mam jedno zastrzeżenie (niestety niedługo będzie się tyczyć benzyn), technologia poszła w ślepą uliczkę komplikacji i niestety przestała być bezawaryjna.

 

I to moim zdaniem (użytkownika samochodów kupowanych z drugiej ręki) przekreśla sens "oszczędzania" w dieslu - do tego można jeszcze dorobić eko-ideologię.

Najpierw się ludziom wmawia, że diesel, że dobry, że tani i w ogóle git, a teraz trzeba posprzedawać trochę aut benzynowych i elektrycznych. Więc okazuje się, że ropuch to wcale taki idealny nie jest.

Link to comment
Share on other sites

house_1 abstrahując od dźwięków wydawanych przez jednostkę napędową oraz woni spalin ( :shock: ) ekonomija jest nieubłagana - przejechałem swoim prawie 4-letnim dyszlem 100k km. Styl jazdy prawie binarny :mrgreen:, średnie zużycie około 8L/100. Porównując mocowo podobnego wolnego ssaka 2.0, przy podobnym stylu / dynamice jazdy (binarnym) nie sposób zejść ze spalaniem poniżej 13-14l/100. Zatem przy podobnym przebiegu zakładając tankowanie na BP lepszejszego paliwa (98 versus ON ultimate zakładając tożsame ceny (choć ultimate jest zwykle droższy)) różnica w koszcie paliwa wynosi około 35k :roll: Mam na myśli prawdziwą exploatację auta a nie weekendowo świąteczne pojeżdzawki ze sraczką przy dystrybutorze :wink:

Link to comment
Share on other sites

Patrzcie na to:

 

http://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/ ... skate.html

 

Wniosek o konfiskatę w całym Mediolanie wszystkich pojazdów z silnikiem Diesla: samochodów i motocykli złożył tamtejszy oddział włoskiego stowarzyszenia obrony praw konsumentów. Powołał się przy tym na stanowisko Światowej Organizacji Zdrowia.

 

 

Szokujące, jak podkreślają włoskie media, żądanie przedstawili mediolańscy obrońcy praw konsumentów z potężnej organizacji Codacons. Jako argument przedstawili ekspertyzę WHO, która 12 czerwca uznała spaliny emitowane przez silniki Diesla za rakotwórcze.

 

"Niezbity dowód na związek..."

 

Działacze Codacons domagają się zatem prewencyjnej konfiskaty takich pojazdów na całym obszarze Mediolanu, który uchodzi za najbardziej zanieczyszczone włoskie miasto. Dlatego od tej metropolii rozpoczęli, jak wyjaśnili, swoją batalię z silnikami Diesla.

 

Prezes Codacons Marco Maria Donzelli powiedział, że "niezbity dowód" na związek między emisją napiętnowanego przez WHO gazu z diesli a zachorowaniami na nowotwory, zwłaszcza płuc, wymaga "nadzwyczajnej interwencji ze strony prokuratury na rzecz obrony zdrowia obywateli". W wypowiedziach dla włoskich mediów nazwał dieslowskie silniki "źródłem pewnej śmierci".

 

Inicjatywę organizacji konsumenckiej skrytykowały władze Mediolanu i regionu Lombardia. Szef regionalnego wydziału do spraw zdrowia Luciano Bresciani uznał ją za przejaw uprawiania polityki przez Codacons.

 

"Nie możemy w to ingerować"

 

Z kolei przewodniczący komisji do spraw ochrony środowiska w zarządzie miasta Carlo Monguzzi oświadczył: "O zakupie i sprzedaży samochodów z silnikami Diesla decyduje rynek, a my nie możemy w to ingerować".

 

Przy okazji przypomniano, że przed kilkoma laty w związku z wysokim poziomem zanieczyszczenia powietrza w Mediolanie gubernator Lombardii Roberto Formigoni rozważał możliwość wprowadzenia zakazu ruchu takich pojazdów, ale okazało się, że groziłaby mu interwencja ze strony instytucji europejskich, które mogłyby to uznać za naruszenie zasad wolnego rynku i swobodnej konkurencji.

Link to comment
Share on other sites

Patrzcie na to:

 

http://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/ ... skate.html

 

Wniosek o konfiskatę w całym Mediolanie wszystkich pojazdów z silnikiem Diesla: samochodów i motocykli złożył tamtejszy oddział włoskiego stowarzyszenia obrony praw konsumentów. Powołał się przy tym na stanowisko Światowej Organizacji Zdrowia.

 

 

Szokujące, jak podkreślają włoskie media, żądanie przedstawili mediolańscy obrońcy praw konsumentów z potężnej organizacji Codacons. Jako argument przedstawili ekspertyzę WHO, która 12 czerwca uznała spaliny emitowane przez silniki Diesla za rakotwórcze.

 

"Niezbity dowód na związek..."

 

Działacze Codacons domagają się zatem prewencyjnej konfiskaty takich pojazdów na całym obszarze Mediolanu, który uchodzi za najbardziej zanieczyszczone włoskie miasto. Dlatego od tej metropolii rozpoczęli, jak wyjaśnili, swoją batalię z silnikami Diesla.

 

Prezes Codacons Marco Maria Donzelli powiedział, że "niezbity dowód" na związek między emisją napiętnowanego przez WHO gazu z diesli a zachorowaniami na nowotwory, zwłaszcza płuc, wymaga "nadzwyczajnej interwencji ze strony prokuratury na rzecz obrony zdrowia obywateli". W wypowiedziach dla włoskich mediów nazwał dieslowskie silniki "źródłem pewnej śmierci".

 

Inicjatywę organizacji konsumenckiej skrytykowały władze Mediolanu i regionu Lombardia. Szef regionalnego wydziału do spraw zdrowia Luciano Bresciani uznał ją za przejaw uprawiania polityki przez Codacons.

 

"Nie możemy w to ingerować"

 

Z kolei przewodniczący komisji do spraw ochrony środowiska w zarządzie miasta Carlo Monguzzi oświadczył: "O zakupie i sprzedaży samochodów z silnikami Diesla decyduje rynek, a my nie możemy w to ingerować".

 

Przy okazji przypomniano, że przed kilkoma laty w związku z wysokim poziomem zanieczyszczenia powietrza w Mediolanie gubernator Lombardii Roberto Formigoni rozważał możliwość wprowadzenia zakazu ruchu takich pojazdów, ale okazało się, że groziłaby mu interwencja ze strony instytucji europejskich, które mogłyby to uznać za naruszenie zasad wolnego rynku i swobodnej konkurencji.

 

Tak, czytałem to z rańca, ciekawe!

Tyle ,że to kompletna paranoja :(

Link to comment
Share on other sites

Moi drodzy - Wy tu gadu gadu - a właśnie dlatego wprowadzono filtr DPF, który ma za zadanie oczyszczać spaliny z tlenku azotu praktycznie do zera :idea:

Jak dla mnie temat do zamknięcia.

Link to comment
Share on other sites

Szperaczom :lol: polecam lekturę tego:

http://msdssearch.dow.com/PublishedLite ... age=GetDoc

 

ps. osobiście wolę stać w korku za SBD MY10+ niż za "kuchenką" która ze względów bezpieczeństwa ("zapach" LPG) musi wypalać 5-6x więcej siarki niż jeżdżąc na Pb... W garażu pod moją sypialnią miałbym podobne preferencje :idea:

Link to comment
Share on other sites

A nie macie wrażenia, że to wszystko jest TROCHĘ sterowane. Najpierw się trzeba dostać do władz unii, potem brać gruuuubą kasę i ustanawiać "prawo". Mówi się ludziom że diesel, że tani, że same plusy, a potem jak zaczyna wiać wiatr zmian (silniki 0,3T) zaczynają się pojawiać takie publikacje.

 

Zobaczcie, tylko EU ropuchem stoi.

 

Kiedyś firmy z EU zainwestowały w technologię silników diesla (i jakoś prawo też skręciło w kierunku faworyzowania takich konstrukcji, oczywiście przy bredzeniu o ekologii). Teraz okazuje się, że wszyscy mają diesle w ofercie.

Więc się robi silniki TSI (swoją drogą mistrzostwo niezawodnośc :mrgreen: ), Twin Air itd.

 

Podobnie jak z oponami - zabronili R888, dlaczego?

Bo zarówno Conti, Michelin jak i Pirelli nie ma takich opon w ofercie... Przypadek?

 

A co do ekonomii, to polityka fiskalna w unii powoduje, że owszem w litrach diesel pali mało, ale w złotówkach / 100km jest porównywalny z dużo mocniejszą benzyną turbo z lpg. Decyduje cena paliwa.

Oczywiście zakładam, że instalacja gazowa działa prawidłowo, a nie tak jak w większości przypadków.

Ale statystyka to wina niedouczonych montujących. A jak się taki nieuk weźmie za naprawy diesla to raczej też nigdzie nie pojedzie.

Link to comment
Share on other sites

Przy tych cenach ON a także poziomie usterkowosći silnik diesela kompletnie przestał być już atrakcyjny :idea: Ludzie powoli przerzucają się na PB. Jeszcze chwila a podziękujemy klekotom które będą zarezerwowane tylko dla dostawczaków,ciężarówek , pojazdów wolnobieżnych itd.

 

Przyszłość to hybrydy benzynowe i silniki elektryczne :idea:

Link to comment
Share on other sites

Przy tych cenach ON a także poziomie usterkowosći silnik diesela kompletnie przestał być już atrakcyjny :idea: Ludzie powoli przerzucają się na PB. Jeszcze chwila a podziękujemy klekotom które będą zarezerwowane tylko dla dostawczaków,ciężarówek , pojazdów wolnobieżnych itd.

 

Przyszłość to hybrydy benzynowe i silniki elektryczne :idea:

 

Z założenia tak to właśnie miało wyglądać, że klekoty miały zasilać statki, ciężarówki itp.

Niestety / stety udało się zminimalizować i dostosować silniki diesla do rozmiarów jakie nadają się do osobowych aut :idea:

Link to comment
Share on other sites

a właśnie dlatego wprowadzono filtr DPF, który ma za zadanie oczyszczać spaliny z tlenku azotu praktycznie do zera

tylko, że jak na razie odsetek diesli z DPF to pewnie jakieś0,5% jak nie mniej

Link to comment
Share on other sites

a właśnie dlatego wprowadzono filtr DPF, który ma za zadanie oczyszczać spaliny z tlenku azotu praktycznie do zera

tylko, że jak na razie odsetek diesli z DPF to pewnie jakieś0,5% jak nie mniej

 

Klekot z DPF też śmierdzi :wink:

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...