Skocz do zawartości

DIESEL - SAMO ZŁO!


house_1

Rekomendowane odpowiedzi

Mam tez dla Ciebie propozycje.

Skoro jestes wstanie (wiesz jak) ze zgnilych jablek zrobic litr etanolu/paliwa za 2 zl to dlaczego tego nie robisz?

Jako ekspert w temacie i goracy oredownik etanolu jako paliwo juz dawno powinienes jezdzic na tym paliwie.

Poszukaj, i szybko znajdziesz na tym forum informacje, ze przerobienie samochodu na etanol to tylko kwestia mapy.

Skoro sa maperzy poprawiajacy mape dla banzyny to z latwoscia powinni stworzyc mape dla etanolu.

Jakie to ma znaczenie czy tych aut jeździ 80, 86 czy 90%? Żadne, kompletnie, jest to ewenement na skalę światową i super. Chodzi tylko o pokazanie, że można i że jest możliwe oderwanie się od światowych źródeł ropy i sztucznych regulacji cen. Wystarczy, że w Grecji premier puści brzydkiego bąka i już ceny ropy rosną, a my bulimy haracze...

Zdajesz się to ignorować cały czas.

Koszt wytworzenia litra spirytusu waha się w zależności od surowca i przyjętej metody od 2 do 2,6 zł. Najtańsze metody to synteza (zresztą z ropy). W Polsce najpopularniejsza jest jednak fermentacja, a największą wydajnośc uzyskuje się z fermentacji pszenicy (ok. 355 l/t), ale stosować można buraki cukrowe, trzcinę cukrową, ziemniaki, i wiele innych roślin. Niestety w skali domowej to jest kompletnie pozbawione sensu, z 40l gąsiorka to ja se mogę co najwyżej przygotować dawkę terapeutyczną... Żeby można było stosować etanol jako paliwo musiałbym posiadać własną fabryczkę w formie gorzelni, w której mógłbym sobie fermentować niemalże wszystko włącznie z odpadami komunalnymi, melasą czy serwatką, bo i z nich uzyskuje się etanol.

I nie chodzi o to, że jestem jakimś wielkim fanem alkoholu (nie w tym sensie oczywiście :twisted: ), podobnie jak nie jestem zagorzałym fanem gazu, ale tak jak w samochodzie mojej żony jest lpg, bo jest to uzasadnione ekonomicznie, tak uważam, że etanol mógłby stanowić istotną alternatywę dla paliw ropopochodnych. Gdybyśmy płacili 3,6 zł za litr Pb jak np w USA pewnie miałbym to w głębokim poważaniu, ale płacimy o 2 złocisze więcej, co w porównaniu do średnich zarobków w kraju jest rozbojem w imię prawa...

Co do mapy, to niestety, ale nie masz racji. Etanol posiada wysokie ciepło właściwe, a co za tym idzie jego liczba oktanowa jest bardzo wysoka i wynosi ok. 96. Dzięki temu etanol jest naturalnie bardzo odporny na spalanie stukowe. Wydawać by się mogło, że wystarczy przesunięcie kąta zapłonu i po sprawie. Nic bardziej mylnego, a gdyby tak było, pewnie już byśmy jeździli na spirycie. W tym miejscu, i to trzeba uczciwie zaznaczyć, dochodzimy również do wad etanolu jako paliwa, po pierwsze jego wartość opałowa (a więc ilość energii jaką możemy uzyskać z jednostki) to ok. 60% wartości opałowej benzy (choć to można nadrobić większą kompresją w zw. z odpornością na spalanie stukowe), poza tym mieszanka stechomietryczna etanol/powietrze ma inny stosunek niż benzyna/powietrze i ostatnia rzecz etanol ma podwyższoną lotność w porównaniu do ropy i dużo gorsze właściwości tribologiczne czy smarne jak wolisz, dlatego nie da się go wprost stosować w silniku pierwotnie przystosowanym dla benzyny. M.in właśnie dlatego napisałem wcześniej, że VW i Fiat dostosowują swoje silniki do spalania etnaolu w samochodach na rynek brazylijski. Etanol ma jeszcze jedną ważną cechę, ze względu na to, że posiada w swoje strukturze cząstkę tlenu spala się dużo lepiej niż benzyna, a jego spaliny są niemal nietoksyczne (uważany jest za drugie zielone paliwo po wodorze). Dlaczego UE nie szuka możliwości ochrony środowiska tutaj?

Ostatnia rzecz a propos etanolu i jego produkcji, zwiększone zapotrzebowanie na surowiec (który w całym procesie jest zwyczajnie najważniejszy) jest stymulujące dla rolnictwa, a co za tym idzie i dla gospodarki.

I kończąc ten przydługawy wywód, nie jestem przeciwnikiem energii atomowej, co próbowałeś tutaj imputować, wprost przeciwnie, uważam, że póki co nie ma lepszej alternatywy dla elektrowni węglowych, a do wizji rodem z "Limes inferior" Zajdla jeszcze nam baaardzo daleko, jednakże nie można ignorować odpadu w postaci plutonu, bo jest to jeden z najbardziej wrednych jaki człowiek może wytworzyć w przemyśle i koszt jego utylizacji jest wysoki i wcale nie taki prosty. To właśnie chciałem pokazać, a nie obnażać się ze swoich hipotetycznych fobii.

 

Żeby nie było mega offtopu, chciałbym powiedzieć, że etanol nadaje się również do zasilania diesli :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 381
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Z calym szacunkiem dla e60 530d, to nie jest zaden demon, nawet z mapa czy nawet calym atlasem. Serie objezdza bez wysilku moj leciwy compact 320d

 

A ja wczoraj spałem z Monica Belucci :)

Jechałem z kumplem do Chorwacji, ja e91 320d z wirusem na 195 koni, on seria e61 530d - jakoś kurcze daleko mi było do tego, żeby go w ogóle wyprzedzić.

 

I jaka Monica jest w lozku?

 

E46 compact 320d reczna skrzynia vs e60 530d auto. 5ka zostaje z tylu. Albo waga czyni cuda, albo jestem jaki zajebisty, albo compact wcale nie jest seryjny :wink:

 

Jesteś mega zajebisty :D

Nie wiem, czy dobrze pamiętam, ale e46 320d w serii miało ze 130 koni i koło 10 sekund do setki. E61 530d ma 218 koni, o czym w ogóle rozmowa? :)

 

P.S. A Monika jest taka, na jaką wygląda :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam tez dla Ciebie propozycje.

Skoro jestes wstanie (wiesz jak) ze zgnilych jablek zrobic litr etanolu/paliwa za 2 zl to dlaczego tego nie robisz?

Jako ekspert w temacie i goracy oredownik etanolu jako paliwo juz dawno powinienes jezdzic na tym paliwie.

Poszukaj, i szybko znajdziesz na tym forum informacje, ze przerobienie samochodu na etanol to tylko kwestia mapy.

Skoro sa maperzy poprawiajacy mape dla banzyny to z latwoscia powinni stworzyc mape dla etanolu.

 

Jakie to ma znaczenie czy tych aut jeździ 80, 86 czy 90%?

 

Ma znaczenie zasadnicze

 

Ale pomimo niebezpiecznego nadymania, widze u Ciebie szanse reformowalnosci.

Cena produkcji etanolu idzie we wlasciwym kierunku, znaczy rosnie. Juz sie nie upierasz przy jednym zlociszu.

2.6 to tez malo, ale jest tendencja w dobra strone.

Teraz troszke elementarnej matematyki.

W Polsce litr benzyny kosztuje przy pompie ~ 5.5 - 5.6 zlotego?

Chyba nie obrazisz sie jak przyjmiemy 5.6.

Z wielu doniesien wynika ze polowa to podatki, wiec powinien kosztowac 2.8 zlotego za litr.

Producenci, dystrybutorzty podobno zarabiaja na benzynie krocie. Nie wiem jak podstawic do rownania krocie wiec mozna je na moment pominac bo wkoncu producenci etanolu tez chca cos zarobic... moze sie myle.

 

mamy wiec jak narazie sytuacje

etanol 2.6 zlotego za litr

benzyna 2.8 zlotego za litr.

 

etanol jest gorszym / mniej kalorycznym paliwem (mogles tego nie wiedziec, wiec informuje) i potrzeba go 30-40% wiecej

Powiedzmy ze 35% a to juz daje

Benzyna 2.8

Etanol 3.5

Nie ma powodu by teraz do etanolu nie dodac 50% podatku.......

Efekt koncowy przy pompie;

Benzyna 5.6

Etanol 7.0

No, powiem Ci ze ekonomista z Ciebie wspanialy. Powiem, wiecej GRECKI. :mrgreen:

 

Wspomniales ze z tony przenicy (a co, niech ortografisci tez z tego wpisu cos maja :P ) daje sie zrobic 355l etanolu.

No, moze nie chce mi sie tego sprawdzac. Brzmi wiarygodnie. (oszacuj prosze ile energi kosztuje zasianie i zebranie)

Ale jest myk. Z hektara przenicy mozna zebrac okolo 7 ton.

Czyli jeden hektar = 2500 litrow etanolu.

Polska spala rocznie cos okolo 10.8 tys m^3 benzyny (uwaga liczymy tylko benzyne)

To by znaczylo ze zbiory z 5832 tys hektarow ida na etanol. W roku 2008 pod przenice zasiano 2278 tys hektarow.

I co teraz kolego?

Chcesz mi odebrac przenne buleczke ? (raz jeszcze uklon w wiadoma strone i do prezia)

 

-- Cz lip 19, 2012 4:50 pm --

 

 

Gdybyśmy płacili 3,6 zł za litr Pb jak np w USA .

 

Taka cena w Polsce (Europie) jest niemozliwa.

 

A wiesz dlaczego? Bo jakos trzeba zaplacic np. za autobusy dla emerytow.

Dzieki tej cenie moja Matka moze sie poruszac po miescie.

To tak dla przykladu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Irlandii masz normalnie bioethanol E85 i jest tansze niz 95 oktanow.

 

Juz niestety nie masz - i nie tak normalnie, bo bylo tylko na stacjach Maxola. A nie masz - bo skonczyly sie ulgi, czy tam dotacje, wiec Maxol dal sobie spokoj. To niestety jest ten bol - E85 w znacznej mierze istnieje na stacjach dzieki ulgom, dofinansowaniom.

 

Nadal natomiast bioetanol istnieje jako dodatek w "normalnej" benzynie - E5

 

E85 ma chyba 113 oktanow ale do auta sie nie nadaje o ile auto nie jest do tego przystosowane...

 

Bardziej ok. 104 - co w sumie i tak generalnie nie jest zle.

 

kumpel zalal do swojego i mu po jakims czasie puscil metalowy zbiornik paliwa...

 

To akurat dziwne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Irlandii masz normalnie bioethanol E85 i jest tansze niz 95 oktanow.

 

Juz niestety nie masz - i nie tak normalnie, bo bylo tylko na stacjach Maxola. A nie masz - bo skonczyly sie ulgi, czy tam dotacje, wiec Maxol dal sobie spokoj. To niestety jest ten bol - E85 w znacznej mierze istnieje na stacjach dzieki ulgom, dofinansowaniom.

 

 

Ja sie pytalem paru oredownikow etanolu by zaprezentowali (w liczbach) poziom dofinansowania.

Ale i BartZ i DziedzicPruski i inni "w tem temacie" nabrali wody w usta.....

 

Njbardziej dziwi mnie ze w krajach niby kapitalistycznych pozwolono na wcielanie chorych pomyslow.

 

Brazylia wyslala tankowiec z etanolem na biegun.

Maja tym opalac stacje polarna. Zobaczymy co bedzie jak etanol nabierze wody z powietrza...

 

A tak na marginesie, wiecie jak latwo sie zapala auto pedzone etanolem przy -20C?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A tak na marginesie, wiecie jak latwo sie zapala auto pedzone etanolem przy -20C?

 

 

Zapewne dlatego pojawia sie w mieszance z benzyna.

 

Ja nie widze problemu w jezdzie na e85 - natomiast uwazam, ze bez ulg/dofinansowania to paliwo kariery nie zrobi.

Nie bede wnikal czy ze wzgledu na koszta, czy na wygode - bo ropy wciaz jakos od kilkudziesieciu lat pomimo niezmiennie katastrofalnych prognoz nie brakuje.

Gdyby mialo to paliwo zrobic zawrotna kariere w Europie, to by juz pewnie robilo.

 

Natomiast mysle, ze bedzie spokojnie istnial etanol jako dodatek do benzyny w mniejszych lubi wiekszych stezeniach.

I niekoniecznie produkowany zamiast zywnosci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A tak na marginesie, wiecie jak latwo sie zapala auto pedzone etanolem przy -20C?

 

 

Zapewne dlatego pojawia sie w mieszance z benzyna.

 

 

Dokladnie. i reszta tez....

 

Etanol jest OK pomysl jako suplement w calej grze paliwowej, ale nie jako dodatek pseudo utleniajacy do benzyny.

W Brazylii to chyba nawet 50% nie jedzie na samym etanolu tylko na mieszankach.......

Oni mysla ze jak wytna caly las i namowia amerykanow na zniesienie cel zaporowych to beda mogli sobie siedziec i nic nie robic.... :roll:

 

Oczywiscie dodajac 10% do benzyny mozna nieco obciagnac jej cene i wyborcy sie ciesza.

Ale jak sie dowiedza ze dodatek jest mocno subsydiowany z ich kieszeni.

Na dodatek jest robiony z surowca tez subsydiowanego.......

Do tego rosnie cena mleka, stekow....... to wkoncu bedzie jak w tej piosence Mlynarskiego o ukladaniu "puzla".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem, czy dobrze pamiętam, ale e46 320d w serii miało ze 130 koni

 

sa dwie wersje tego silnika, mocniejsza w compact'cie (320td) ma seryjnie 150, u mnie jest podobno 170+

 

Compact wazy jakies 1400kg, 5tka (z dolby sroLogic, elektrycznymi fotelami, etc, etc) dobrze ponad 1800kg

 

albo kierownik 5ki to pipa
a moze trzeba bylo mu powiedziec, ze sie scigacie?
I że można przekraczać 60 km/h

 

Loza szydercow normalnie :roll: :mrgreen::mrgreen:

 

Jesteś mega zajebisty

 

Wiedzialem!!! :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale pomimo niebezpiecznego nadymania, widze u Ciebie szanse reformowalnosci.

Zaczynasz mnie obrażać i nie czytasz ze zrozumieniem albo też i nie chcesz widzieć wszystkiego co napisałem, nieładnie :twisted:

Juz sie nie upierasz przy jednym zlociszu.

Skąd Ty to wziąłeś? Ani razu nie napisałem, że da się za złotówkę wyprodukować litr spirytu... Znowu to co wyżej 8)

mamy wiec jak narazie sytuacje

etanol 2.6 zlotego za litr

benzyna 2.8 zlotego za litr.

Przynajmniej co do jednego się zgadzamy, to już coś :mrgreen:

etanol jest gorszym / mniej kalorycznym paliwem (mogles tego nie wiedziec, wiec informuje) i potrzeba go 30-40% wiecej

No teraz już jestem pewien, że jednak nie czytasz tego co piszę ergo to co wyżej.........................

Nie ma powodu by teraz do etanolu nie dodac 50% podatku.......

Efekt koncowy przy pompie;

Benzyna 5.6

Etanol 7.0

No, powiem Ci ze ekonomista z Ciebie wspanialy. Powiem, wiecej GRECKI. :mrgreen:

Absolutnie tak, nie ma możliwości, żeby państwo sprzedawało etanol bez jakichkolwiek obciążeń i jestem pewny, że do etanolu też dorzuciło by swój haracz. Ile? tego nie wie nikt, bo sytuacja ma charakter czysto akademickich rozważań, przy czym Ty założyłeś wartości wygodne dla Ciebie, co w efekcie daje cenę finalną odpowiednią dla Twojej teorii, spoko, można i tak. Oczywistym jest również, że etanol w czystej postaci nie mógłby być sprzedawany chociażby ze względu na swoje właściwości (o czym również piszę w pierwszym poście na tej stronie) i musiałby jako taki posiadać stosowne dodatki, co również wpłynęło by na jego cenę. Więc załóżmy, że koszt dodatków to 1zł na litrze (to i tak bardzo dużo) plus podatki (niech będą preferencyjne, a co :mrgreen: ) 1zł na litrze i mamy cenę końcową 4,6, to ciągle złotówka mniej niż benza. Yuppi :twisted:

Wspomniales ze z tony przenicy (a co, niech ortografisci tez z tego wpisu cos maja :P ) daje sie zrobic 355l etanolu.

No, moze nie chce mi sie tego sprawdzac. Brzmi wiarygodnie. (oszacuj prosze ile energi kosztuje zasianie i zebranie)

Ale jest myk. Z hektara przenicy mozna zebrac okolo 7 ton.

Czyli jeden hektar = 2500 litrow etanolu.

Polska spala rocznie cos okolo 10.8 tys m^3 benzyny (uwaga liczymy tylko benzyne)

To by znaczylo ze zbiory z 5832 tys hektarow ida na etanol. W roku 2008 pod przenice zasiano 2278 tys hektarow.

I co teraz kolego?

Chcesz mi odebrac przenne buleczke ? (raz jeszcze uklon w wiadoma strone i do prezia)

Daje się, naprawdę nie mam powodów by Cię kłamać :wink:

Nie mam zielonego pojęcia o kosztach produkcji rolniczej, przyznaję uczciwie, ale chętnie posłucham, czy też poczytam. Wiem jedno natomiast, bilans energetyczny przy produkcji etanolu i tak jest dodatni :wink:

Ano nic, zostają jeszcze buraki, ziemniory i inne zboża, nie skupiajmy się tylko na pszenicy 8)

Jestem bardzo daleki od tego... smacznego :P

 

Gdybyśmy płacili 3,6 zł za litr Pb jak np w USA .

Taka cena w Polsce (Europie) jest niemozliwa.

A wiesz dlaczego? Bo jakos trzeba zaplacic np. za autobusy dla emerytow.

Dzieki tej cenie moja Matka moze sie poruszac po miescie.

To tak dla przykladu?

Tell me something I don't know 8)

Oczywiście, że tak i daj Twojej mamie Bozia zdrowie, tylko właśnie dotknąłeś jednej z najważniejszych kwestii, jak nie wiadomo skąd wziąć pieniądze to się zwiększa akcyzę na paliwo i po sprawie, kierowca czy firma transportowa i tak zapłaci bo musi... Mówiąc delikatnie bardzo mnie to mierzi...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

BartZ Ja podaje fakty a nie obrazam.

Jesli fakty sa dla Ciebie obrazliwe to ja juz nic nie poradze.

Pisales produkcja litra etanolu kosztuje mniej niz 2 zlote. 1 jest mniej 2.

Powinienes byc bardziej precyzyjny.

 

Szkoda ze w swojej odpowiedzi nacisk polozyles na emocje nie na fakty.

 

Czy nie zgadzasz sie z twierdzeniem ze:

"etanol jest gorszym / mniej kalorycznym paliwem (mogles tego nie wiedziec, wiec informuje) i potrzeba go 30-40% wiecej"

 

Ja nie zalozylem wartosci wygodnych dla siebie.

Przekonaj mnie dlaczego etanol mialby miec mniej podatku niz ma teraz benzyna?????

Tylko raz jeszcze prosze, nie emocjami ale czyms konkretnym....

 

Przepraszam jak osiagneles cene etanolu 4.6zł ?

Produkcja 2.6zł + 1zł dodatkow (sam chciales) = 3.6zł

teraz 50% podatku na jaki sie zgodziles (nie ma powodu by etanol byl mniej opodatkowany)

mamy wiec 5.4zł za litr.

Rozumiem ze wiesz o roznicach pomiedzy etanolem a benzyna.

Na ten sam dystans trzeba wiecej etanolu niz benzyny o jakies 30-40%

5.4 + 35% = 7.29zł

Czyli to co wazne, a wiec koszt jazdy na etanolu jest znaczaco wiekszy niz benzyny.

Prosze udowodnij ze to nie prawda.

 

Mowisz aby nie ograniczac sie do przenicy (zdrowia dla prezia)

No dobrze. Jak chcesz. Ja wybralem najlepszy surowiec. Zdajesz sobie sprawe ze z gorszego surowca rachunek bedzie jeszcze mniej optymistyczny?

 

Skoro nie masz pojecia o kosztach produkcji roliczej to albo poczytaj albo przyjmij na wiare.

OK, wiara sie niektorym zle kojarzy, na SLOWO.

 

Podatki sa malo przyjemna sprawa.

Ale trzeba spojzec prawdzie w oczy. To ze akurat w benzynie obywatel amerykanski placi mnej podatku niz Ty nie ma znaczenia.

Placi w czym innym wiecej.

Zaloze sie o co chcesz ze kazdy amerykanin chetnie by sie z Toba zamienil.

Ty zaplacisz jego podatek od nieruchomosci a on zaplaci cala Twoja benzyne, nie tylko podatek od benzyny.

Nie ma co sie wiec denerwowac. Ja rozumiem ze w danym momencie nie intersuja Cie autobusy ale to nie znaczy ze ma ich nie byc.

Maria Czubaszek powiedziala ze Polska powinna miec w godle zajaca anie jakiegos orla.

Zajac tez na wszystko kreci nosem :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaloze sie o co chcesz ze kazdy amerykanin chetnie by sie z Toba zamienil.

Ty zaplacisz jego podatek od nieruchomosci a on zaplaci cala Twoja benzyne, nie tylko podatek od benzyny.

 

 

A ja chętnie zamienię się z przeciętnym amerykaninem na siłę nabywczą jego wynagrodzenia, bo chyba o tym zapominasz...

Potem to mogę płacić te podatki jak on.

 

Bo wszędzie rozważamy cenę paliwa bezwzględną, a zapominamy o różnicy w realnych dochodach przeciętnego obywatela.

 

Co do etanolu, to "się nie da" w naszym kraju, to wiemy. Ale cały czas zapominacie o lpg, z którym trzeba coś zrobić bo jest produktem ubocznym rafinacji ropy naftowej. Spalić się go nie da, bo wyemitujemy przy okazji CO2. I będzie kara.

Sprzedać też za bardzo się nie da, bo póki co transport do Włoch czy Holandii z braku rurociągu jest niemożliwy.

Więc można go sprzedać biedakom, niech jeżdżą swoimi struclami na gaz.

 

W naszym kraju od wielu lat sprzedaje się masę diesli i trochę małych benzyn. Duże benzyny kupuje się głównie używane z importu. I potem je gazuje. A kasa leci z nowych samochodów (duży podatek jednostkowy) i od tych do dużo jeżdżą (zwykle tacy mają względnie nowe auta). I interes się kręci...

 

A zawsze można przepisami wyciąć w pień fajne auta (np.wycofanie z oferty SIP silnika 3,6 w przyszłym roku), gdzie jest napisane, że podatnik ma mieć fajny samochód? Przecież nowym, byle jakim śmietnikiem z mikrosilnikiem też dojedzie. A PAN MINISTER, czy PREMIER zostanie dowieziony rządową limuzyną z porządnym silnikiem, bez oszczędności...

 

Przypominają mi się trochę czasy średniowieczne...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaloze sie o co chcesz ze kazdy amerykanin chetnie by sie z Toba zamienil.

Ty zaplacisz jego podatek od nieruchomosci a on zaplaci cala Twoja benzyne, nie tylko podatek od benzyny.

 

 

A ja chętnie zamienię się z przeciętnym amerykaninem na siłę nabywczą jego wynagrodzenia, bo chyba o tym zapominasz...

Potem to mogę płacić te podatki jak on.

 

Bo wszędzie rozważamy cenę paliwa bezwzględną, a zapominamy o różnicy w realnych dochodach przeciętnego obywatela.

 

Co do etanolu, to "się nie da" w naszym kraju, to wiemy. Ale cały czas zapominacie o lpg, z którym trzeba coś zrobić bo jest produktem ubocznym rafinacji ropy naftowej. Spalić się go nie da, bo wyemitujemy przy okazji CO2. I będzie kara.

Sprzedać też za bardzo się nie da, bo póki co transport do Włoch czy Holandii z braku rurociągu jest niemożliwy.

Więc można go sprzedać biedakom, niech jeżdżą swoimi struclami na gaz.

 

W naszym kraju od wielu lat sprzedaje się masę diesli i trochę małych benzyn. Duże benzyny kupuje się głównie używane z importu. I potem je gazuje. A kasa leci z nowych samochodów (duży podatek jednostkowy) i od tych do dużo jeżdżą (zwykle tacy mają względnie nowe auta). I interes się kręci...

 

A zawsze można przepisami wyciąć w pień fajne auta (np.wycofanie z oferty SIP silnika 3,6 w przyszłym roku), gdzie jest napisane, że podatnik ma mieć fajny samochód? Przecież nowym, byle jakim śmietnikiem z mikrosilnikiem też dojedzie. A PAN MINISTER, czy PREMIER zostanie dowieziony rządową limuzyną z porządnym silnikiem, bez oszczędności...

 

Przypominają mi się trochę czasy średniowieczne...

 

No i jest to czego sie spodziewalem.

 

Mysle ze powinienes wyjechac do tej hameryki. Zobaczyc ile przecietny zarabia...... ile ma wakacji..... na co czekasz? :roll:

 

Nie wiem juz czy to w tym, czy w innym "trecie" napisalem ze moim zdaniem czeka nas era samochodow na gaz.

 

Ciekawe dlaczego nikt nie chce sie zainteresowac modelem japonskim.

Trzy lata i drastycznie rosnacy podatek/oplata od "starego" samochodu zmusza do nabycia nowego.

 

Facet, witaj w klubie. Ja tez pamietam jak dzis, pleps na piechotke a oficjele w lektykach :mrgreen:

Tylko wiesz ze chlop panszczyzniany to wkacje podatkowe mial juz chyba od polowy lutego.

A ja wolny, w wolnym kraju tyram nie na siebie do polowy maja. :cry:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe dlaczego nikt nie chce sie zainteresowac modelem japonskim

 

 

Bo u nas obywateli nie stać na kupno samochodu co 3 lata, to raz.

Zobacz jaką gamę modeli mają japsy do wyboru, to dwa.

 

Poza tym zawsze możemy wprowadzić model chiński - 1 dziecko i sterylizacja bodajże po drugim?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

BartZ Ja podaje fakty a nie obrazam.

Jesli fakty sa dla Ciebie obrazliwe to ja juz nic nie poradze.

Pisales produkcja litra etanolu kosztuje mniej niz 2 zlote. 1 jest mniej 2.

Powinienes byc bardziej precyzyjny.

 

Szkoda ze w swojej odpowiedzi nacisk polozyles na emocje nie na fakty.

 

Czy nie zgadzasz sie z twierdzeniem ze:

"etanol jest gorszym / mniej kalorycznym paliwem (mogles tego nie wiedziec, wiec informuje) i potrzeba go 30-40% wiecej"

 

Ja nie zalozylem wartosci wygodnych dla siebie.

Przekonaj mnie dlaczego etanol mialby miec mniej podatku niz ma teraz benzyna?????

Tylko raz jeszcze prosze, nie emocjami ale czyms konkretnym....

 

Przepraszam jak osiagneles cene etanolu 4.6zł ?

Produkcja 2.6zł + 1zł dodatkow (sam chciales) = 3.6zł

teraz 50% podatku na jaki sie zgodziles (nie ma powodu by etanol byl mniej opodatkowany)

mamy wiec 5.4zł za litr.

Rozumiem ze wiesz o roznicach pomiedzy etanolem a benzyna.

Na ten sam dystans trzeba wiecej etanolu niz benzyny o jakies 30-40%

5.4 + 35% = 7.29zł

Czyli to co wazne, a wiec koszt jazdy na etanolu jest znaczaco wiekszy niz benzyny.

Prosze udowodnij ze to nie prawda.

 

Mowisz aby nie ograniczac sie do przenicy (zdrowia dla prezia)

No dobrze. Jak chcesz. Ja wybralem najlepszy surowiec. Zdajesz sobie sprawe ze z gorszego surowca rachunek bedzie jeszcze mniej optymistyczny?

 

Skoro nie masz pojecia o kosztach produkcji roliczej to albo poczytaj albo przyjmij na wiare.

OK, wiara sie niektorym zle kojarzy, na SLOWO.

 

Podatki sa malo przyjemna sprawa.

Ale trzeba spojzec prawdzie w oczy. To ze akurat w benzynie obywatel amerykanski placi mnej podatku niz Ty nie ma znaczenia.

Placi w czym innym wiecej.

Zaloze sie o co chcesz ze kazdy amerykanin chetnie by sie z Toba zamienil.

Ty zaplacisz jego podatek od nieruchomosci a on zaplaci cala Twoja benzyne, nie tylko podatek od benzyny.

Nie ma co sie wiec denerwowac. Ja rozumiem ze w danym momencie nie intersuja Cie autobusy ale to nie znaczy ze ma ich nie byc.

Maria Czubaszek powiedziala ze Polska powinna miec w godle zajaca anie jakiegos orla.

Zajac tez na wszystko kreci nosem :)

TyrTyr

może nie są obraźliwe, ale zignorowałeś całą masę faktów, które podałem, a to jest trochę nie fair, przyznasz?

Koszt wytworzenia etanolu jest już nam znany, więc temat można zakończyć w tym aspekcie, niemniej jednak najtańszą metodą jest synteza (np. z ropy), która może być tańsza, ale w Polszy jest niestosowana (dlatego założyłem bardzo hipotetycznie, że istnieje możliwość wytworzenia etanolu poniżej tej wartości).

Co do podatków to nie zgadzam się na żadne :twisted: ale że się inaczej nie da, to płacę jak każdy :wink:

Niemniej jednak ja nigdzie nie wyrażałem zgody na 50% dla etanolu stąd konkluzja... Nieważne chyba zresztą...

 

Wierzę na słowo, ale pamiętaj o tym co napisałem :wink:

I oczywiście, że wiem, ale gdyby, z jednej strony potencjalnie z drugiej całkiem realnie, nie ograniczać się tylko do pszenicy to mamy do dyspozycji jeszcze klika wartościowych surowców (chociażby melasę, która daje całkiem sporo podobnie jak serwatka), tylko szkoda, że część cukrowni zamknięto, a resztę sprzedano Pfiferowi...

 

I house_1 też chyba trochę racji ma 8)

 

Dobra, nie ma co bić piany, a racja jest jak dupa i każdy ma swoją. Ja uważam, że przy rozsądnej polityce etanol mógłby przynajmniej w jakimś stopniu rekompensować wahania rynku ropy, ale do tego nie dojdzie. Poza dodatkami do Pb i ON nic więcej się tutaj nie wydarzy... Dla mnie to EOS :wink:

 

Pozdro i świeżych bułeczek :mrgreen: :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe dlaczego nikt nie chce sie zainteresowac modelem japonskim

 

 

Bo u nas obywateli nie stać na kupno samochodu co 3 lata, to raz.

Zobacz jaką gamę modeli mają japsy do wyboru, to dwa.

 

Poza tym zawsze możemy wprowadzić model chiński - 1 dziecko i sterylizacja bodajże po drugim?

 

Moze obywatele wybieraja zbyt drogie modele....

No i wszystko zalezy od tego jak drogie staje sie trzymanie czterolatka.....

 

-- So lip 21, 2012 2:06 pm --

 

 

może nie są obraźliwe, ale zignorowałeś całą masę faktów, które podałem, a to jest trochę nie fair, przyznasz?

Koszt wytworzenia etanolu jest już nam znany, więc temat można zakończyć w tym aspekcie, niemniej jednak najtańszą metodą jest synteza (np. z ropy), która może być tańsza, ale w Polszy jest niestosowana (dlatego założyłem bardzo hipotetycznie, że istnieje możliwość wytworzenia etanolu poniżej tej wartości).

Co do podatków to nie zgadzam się na żadne :twisted: ale że się inaczej nie da, to płacę jak każdy :wink:

Niemniej jednak ja nigdzie nie wyrażałem zgody na 50% dla etanolu stąd konkluzja... Nieważne chyba zresztą...

 

Wierzę na słowo, ale pamiętaj o tym co napisałem :wink:

I oczywiście, że wiem, ale gdyby, z jednej strony potencjalnie z drugiej całkiem realnie, nie ograniczać się tylko do pszenicy to mamy do dyspozycji jeszcze klika wartościowych surowców (chociażby melasę, która daje całkiem sporo podobnie jak serwatka), tylko szkoda, że część cukrowni zamknięto, a resztę sprzedano Pfiferowi...

 

I house_1 też chyba trochę racji ma 8)

 

Dobra, nie ma co bić piany, a racja jest jak dupa i każdy ma swoją. Ja uważam, że przy rozsądnej polityce etanol mógłby przynajmniej w jakimś stopniu rekompensować wahania rynku ropy, ale do tego nie dojdzie. Poza dodatkami do Pb i ON nic więcej się tutaj nie wydarzy... Dla mnie to EOS :wink:

 

Pozdro i świeżych bułeczek :mrgreen: :wink:

 

Jakie fakty zignorowalem? Prosze o przyklady.

 

Kosztu wytworzenia etanolu wcale jeszcze nie mamy. Ty ignorujesz ten fundamentalny fakt.

Zaproponowane przez Ciebie "mniej niz 2zł" jest malo prawdopodobne, 2.8zł juz lepiej ale.....

Jesli pszenica kosztuje http://www.portalhodowcy.pl/ceny/ceny-zboz

951 zł za tone (konsumpcyjna) a 901 zł za tone paszowa i z tej tony daje sie zrobic ~350 litrow....

Prawdopodobne ale nie udokumentowane....

To sam widzisz ze tylko surowiec na litr etanolu kosztuje 2.57zł

Nie mam czasu by teraz szukac ile kosztuje przygotowanie do fermentacji, pilnowanie procesu, destylacja....

Uwazam jednak ze nie jest za darmo. Wiem jak to wyglada w przypadku kukurydzy.

Pszenica jakos zasadniczo w tym aspekcie sie nie rozni od kukurydzy i na tej podstawie wiem ze Twoje nawet 2.8 zł za litr etanolu to

BZDURA Prosze, zarejestruj ten fakt. Jesli uwazasz ze jest inaczej podaj cos wiarygodnego w odpowiedzi.

 

Widzisz, pomawiasz mnie o ignorownie czegos tam...

A sam zignorowales wsasadzie wszystkie pytania z mojego postu... uprawiasz breznewke kolego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moze obywatele wybieraja zbyt drogie modele....

 

A może za mało zarabiają.

Jeśli dajmy na to, przeciętny nowy samochód kupowany w Polsce ma wartość (strzelam nisko) 35tys, to po wprowadzeniu podniesionego podatku powiedzmy od 5 lat, będzie warty dajmy na to 10tys. 25 tys to spadek wartości przez 5 lat.

Założenia, żeby łatwo się liczyło :D .

Daje to średnio 5000 rocznie. Statystycznie zarabiamy ok.3600 brutto, co daje jakieś 2500 netto?

Pokaż mi takiego przeciętnego, statystycznego człowieka co przeznaczy z takiej kwoty ok. 400zł miesięcznie na utratę wartości auta.

Nie muszę chyba dodawać co można kupić za 35tys złotych polskich jako nowe w salonie. Niektóre marki w ogóle nie mają takiej oferty.

No, chyba że proponujesz nam TATA NANO...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Lekcji nie odrobil kto inny.

Chcial z pszenicy to pokazalem na liczbach jak to wyglada z pszenicy.

 

Natomisat smiem twierdzic ze Ty nie odrobiles pracy domowej.

Natrafiles na artykulik w ktorym pan Wojciech Kępa stara sie pokazac w jak nalepszym swietle swoja firme.

 

Jak to wszystko moze byc dalekie od prawdy?

Ano zobaczmy.

tabela na stronie piatej http://www.izoo.krakow.pl/czasopisma/wi ... rzoska.pdf

pokazuje ze z hektara burakow cukrowych otrzymuje sie od 21.1 do 29.5 hl surowego spirytusu ( wiemy ze do etanolu lanego do samochodu jeszcze daleka droga)

Czyli usredniajac uprawa hektara buraka cukrowego = 2530 litrow spirytusu. i to mniejwiecej sie zgadza z innymi opracowaniami.

 

Z opracowania Wielkopolskiej Izby Rolniczej http://www.wir.org.pl/kalk/burak.htm

wynika ze koszty bezposrednie zwiazane z uprawa hektara burakow cukrowych to 5664,69 zł

Wynikalo by z tego ze sam koszt surowca na litr spirytusu kosztuje 2.24zł

 

Wyjasnij mi wiec jak po dodaniu kosztow destylacji i wszystkiego z nia zwiazanych pan Wojciech Kępa jest wstanie wyporodukowac litr za 1.65zł ?

 

-- N lip 22, 2012 12:01 am --

 

Moze obywatele wybieraja zbyt drogie modele....

 

A może za mało zarabiają.

Jeśli dajmy na to, przeciętny nowy samochód kupowany w Polsce ma wartość (strzelam nisko) 35tys, to po wprowadzeniu podniesionego podatku powiedzmy od 5 lat, będzie warty dajmy na to 10tys. 25 tys to spadek wartości przez 5 lat.

Założenia, żeby łatwo się liczyło :D .

Daje to średnio 5000 rocznie. Statystycznie zarabiamy ok.3600 brutto, co daje jakieś 2500 netto?

Pokaż mi takiego przeciętnego, statystycznego człowieka co przeznaczy z takiej kwoty ok. 400zł miesięcznie na utratę wartości auta.

Nie muszę chyba dodawać co można kupić za 35tys złotych polskich jako nowe w salonie. Niektóre marki w ogóle nie mają takiej oferty.

No, chyba że proponujesz nam TATA NANO...

 

Wiesz, ja jeszcze nie spotkalem czlowieka ktory by powiedzial ze zarabia za wiele.

Mnie wlaczajac. Ja tez zarabiam za malo. :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmierzam do tego, że w naszym kraju przy relacji dochód na głowę/cena auta, zakup nowego samochodu nawet co 5 lat to utopia.

 

I myślę, że wiesz doskonale, że nie chodziło mi o twierdzenie że "się za mało zarabia", tylko że przeciętny statystyczny człowiek nie będzie w stanie sfinansować sobie zakupu samochodu w salonie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmierzam do tego, że w naszym kraju przy relacji dochód na głowę/cena auta, zakup nowego samochodu nawet co 5 lat to utopia.

 

I myślę, że wiesz doskonale, że nie chodziło mi o twierdzenie że "się za mało zarabia", tylko że przeciętny statystyczny człowiek nie będzie w stanie sfinansować sobie zakupu samochodu w salonie.

 

 

+1

 

Jakby było inaczej to by tele tego badziewia z zachodu na lewetach do PL nie sprowadzali...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...