Skocz do zawartości

DIESEL - SAMO ZŁO!


house_1

Rekomendowane odpowiedzi

Można? Można, tylko nie tutaj...

bo wtedy PL byłaby niczym Kuwejt :mrgreen:

 

Kiedys jednemu zielonemu szarlatanowi z Kaliforni zaproponowalem test.

Kilka glebokich wdechow nad wiadrem z benzyna i to samo nad wiadrem z ON..............

... i okazało się, że w pokojowej temp ON o wiele mniej paruje :idea: :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 381
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

BartZ, szykuj sie, zaraz bedzie riposta TyrTyr'a na temat etanolu i Brazylii :mrgreen:

:mrgreen::mrgreen:

A ile razy ja się pochylałem nad wiadrem etanolu... łoo matko :twisted::P

 

-- 17 lip 2012, o 12:21 --

 

Można? Można, tylko nie tutaj...

bo wtedy PL byłaby niczym Kuwejt :mrgreen:

Wojtek, no ale powiedz sam, tradycje wszak mamy piękne :mrgreen: :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzeba mu było zaproponować nad wiadrem etanolu jeszcze...

 

Etanol zostawiam expertom.

 

-- Wt lip 17, 2012 5:23 pm --

 

 

Kiedys jednemu zielonemu szarlatanowi z Kaliforni zaproponowalem test.

Kilka glebokich wdechow nad wiadrem z benzyna i to samo nad wiadrem z ON..............

 

 

 

A do domu go później odprowadziłeś :?:

:mrgreen:

 

Nie trzeba bylo. Jak kazdy "wojownik o lepsze jutro" oddal walkowera.....

 

-- Wt lip 17, 2012 5:31 pm --

 

Problemem jest też region, w którym żyjemy, czyli Europa. Popatrzcie na Brazylię: Brazylia w pewnym momencie powiedziała dość, nie będziemy się uzależniać od kilku dostawców ropy na świecie i jeżeli ktoś chce sprzedawać u nas swoje samochody (a chcą), to dostosujcie je do spalania etanolu. I tak dwóch największych producentów aut dla Brazylii czyli Fiat i VW przerobiło swoje silniki na wódę i luz. Auta jeżdżą, mają się dobrze, rząd brazylijski zarabia na tym krocie produkując paliwo z buraków, trzciny cukrowej czy innych patatów i mając głęboko w poważaniu OPEC i kryzysy paliwowe, a i jeszcze środowisko na tym nie cierpi. Można? Można, tylko nie tutaj...

 

A moze masz cos na poparcie swoich tez?

Podaj liczby wskazujace na tempo wycinki lasu tropikalnego.

Ilosc CO2 emitowanego do atmosfery przy produkcji etanolu.

Skale rocznego dofinansowania.

 

Co to znaczy ze tutaj nie mozna? Dlaczego nie mozna?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Polsce etanol nie ma szans na bycie paliwem. Po drodze z dystrybutora znikałby w przedziale pasażerskim :mrgreen: .

A silnik nie alkomat: na opary nie działa :mrgreen: .

 

Mysle ze przeceniasz rodakow. Nikt nie jest wstanie wychodowac odpowiedniej ilosci ogorkow by tyle wodki dalo sie wypic. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problemem jest też region, w którym żyjemy, czyli Europa. Popatrzcie na Brazylię: Brazylia w pewnym momencie powiedziała dość, nie będziemy się uzależniać od kilku dostawców ropy na świecie i jeżeli ktoś chce sprzedawać u nas swoje samochody (a chcą), to dostosujcie je do spalania etanolu. I tak dwóch największych producentów aut dla Brazylii czyli Fiat i VW przerobiło swoje silniki na wódę i luz. Auta jeżdżą, mają się dobrze, rząd brazylijski zarabia na tym krocie produkując paliwo z buraków, trzciny cukrowej czy innych patatów i mając głęboko w poważaniu OPEC i kryzysy paliwowe, a i jeszcze środowisko na tym nie cierpi. Można? Można, tylko nie tutaj...

 

A moze masz cos na poparcie swoich tez?

Podaj liczby wskazujace na tempo wycinki lasu tropikalnego.

Ilosc CO2 emitowanego do atmosfery przy produkcji etanolu.

Skale rocznego dofinansowania.

 

Co to znaczy ze tutaj nie mozna? Dlaczego nie mozna?

Nie rozumiem dlaczego szukasz dziury w całym :roll:

Etanol jako paliwo alternatywne sprawdza się doskonale i pozwala, o czym już pisałem, uniezależnić się od światowego monopolu ropy. W Brazylii 86% aut jeździ na alkoholu, w Polsce koszt wytworzenia 1l spirytusu najprostszymi metodami to jakieś 2 zł (a może i taniej) i chociaż jest to droższe tak naprawdę od wytworzenia 1l paliw ropopochodnych, to surowiec jest na miejscu i chyba to jest najważniejsze. Nadwyżki zbóż? Zgniłe jabłka? Proszę bardzo, do rafinerii i jedziemy z koksem. Wycinka dżungli amazońskiej pod nowe obszary uprawne i tereny do zasiedlenia, to problem starszy i zaczął się dużo wcześniej, ale takie zjawiska występują na całym świecie i Brazylia nie jest tu wyjątkiem. Równie dobrze można by zapytać dlaczego Holandia w 16., 17. wieku wyrżnęła wszystkie lasy na swoich terenach?

Dlaczego wszyscy widzą tylko CO2 i obarczają go całym złem świata? Największym sztucznym wytwórcą CO2 jest przemysł i hodowla bydła, ale wystarczy jedna solidna erupcja wulkanu i stężenie tego gazu rośnie nieporównywalnie bardziej, bardziej bym się martwił plutonem z elektrowni jądrowych niż CO2, który tak naprawdę jest elementem wymiany handlowej i robienia kasy.

A co ma piernik do wiatraka? Jaksie są w tej chwili dofinansowania w Europie? Bez tego rolnictwo w wielu krajach już dawno leżało by w gruzach wliczając nas.

Tutaj nie można bo UE nigdy się na to nie zgodzi, producenci aut nie dostosują swoich produktów do spalania etanolu i będziemy dalej skazani na Pb i ON. Jedyną alternatywą, przynajmniej na skalę masową, jest LPG.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wystarczy pogasić to całe nonsensowne nocne oświetlanie budynków z zewnątrz i co drugą latarnię uliczną, i globalne zużycie prądu - a co za tym idzie emisja CO2 - spadnie o 1/4.

 

Za prosto by było trzeba jeszcze elektrownie wyłączyć. http://forumzn.katalogi.pl/Nie_wy%C5%82%C4%85czaj_%C5%BCar%C3%B3wki_dla_ziemi-t13579.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mialem przyjemnosci jezdzic Subaru z silnikiem na rope. Ale takie np. BMW 535d zrobilo na mnie ogromne wrazenie i zdecydowanie nie o jakakolwiek ekologie czy ekonomie tu chodzi. Dlatego w planach jest Alpina D5: 5 sekund do 100 i realne srednie spalanie w okolicach 8 litrow, do tego komfort, wyglad i... nawet bardzo rasowy dzwiek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problemem jest też region, w którym żyjemy, czyli Europa. Popatrzcie na Brazylię: Brazylia w pewnym momencie powiedziała dość, nie będziemy się uzależniać od kilku dostawców ropy na świecie i jeżeli ktoś chce sprzedawać u nas swoje samochody (a chcą), to dostosujcie je do spalania etanolu. I tak dwóch największych producentów aut dla Brazylii czyli Fiat i VW przerobiło swoje silniki na wódę i luz. Auta jeżdżą, mają się dobrze, rząd brazylijski zarabia na tym krocie produkując paliwo z buraków, trzciny cukrowej czy innych patatów i mając głęboko w poważaniu OPEC i kryzysy paliwowe, a i jeszcze środowisko na tym nie cierpi. Można? Można, tylko nie tutaj...

 

A moze masz cos na poparcie swoich tez?

Podaj liczby wskazujace na tempo wycinki lasu tropikalnego.

Ilosc CO2 emitowanego do atmosfery przy produkcji etanolu.

Skale rocznego dofinansowania.

 

Co to znaczy ze tutaj nie mozna? Dlaczego nie mozna?

Nie rozumiem dlaczego szukasz dziury w całym :roll:

Etanol jako paliwo alternatywne sprawdza się doskonale i pozwala, o czym już pisałem, uniezależnić się od światowego monopolu ropy.

 

Ano nawet w Bazylii sie nie sprawdza. Ostatnio produkcja spadla o 40% bo bardziej oplacalny jest cukier.

Pytalem o liczby?

Litr spityutusu za zlotowke? Udowodnij to jakos?

 

To ze las wycinano wczesniej nie usprawiedliwia szalenczej wycinki na potrzeby etanolu.

 

Pluton? Przemawia przez Ciebie fobia "atomu".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

D5 = 5s/100km = rasowy dźwięk = 8l/100km => następny marzyciel

 

Marzyciel, zgoda, bo chwilowo na D5 mnie jeszcze nie stac.

 

Ale dlaczego kwestionujesz reszte? :roll:

 

Alpina D5 Bi-Turbo

 

Top speed: 171mph

0-62mph: 5.1sec

Economy: 47.9mpg combined

Co2: 155g/km

Kerbweight: 1865kg

Engine type: straight six, 2993cc, twin-turbodiesel

Installation: longitudinal, front, rear wheel-drive

Power: 345bhp/4000rpm

Torque: 516lb ft/1500-3000rpm

Gearbox: 8-speed Switchtronic auto

 

Nie jestem na tyle naiwny, zeby wierzyc w sugerowany przez producenta "cykl mieszany", czyli spalanie 47.9 MPG, czyli 5.9 l/100km, ale przy codziennej jezdzie (troche miasta, autostrada z limitem predkosci do 140km/h) srednie spalanie 8l/100km jest jak najbardziej realne. Oczywiscie nie twierdze, ze bedzie palic 8 przyspieszajac do setki w te 5.1 sekund :wink:

 

Na chwile obecna, takie auto w wersji touring jest dla mnie idealem dupowozu na codzien. Nie moge doszukac sie zadnych minusow, poza cena 8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój W169 zadowala się w trasie średnio 3,3-3,8l ON/100km.

Dwu litrowy motor, zaCHIP-owany na 140PS. Jechać jak trzeba jest czym, a jak nie trzeba, to paliwo się w baku koci. Od dłuższego czasu tankuję WYŁĄCZNIE olej napędowy grzewczy Eko-Term PLUS po 4,00zł/l i naprawdę jazda wychodzi taniutko jak na prawie 1,5 tonowe auto.

 

Choć z drugiej strony nie jest to benzynowe Subaru, które pomimo, że lubi zjeść, to daje frajdę nawet przy 125PS-ach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

W Brazylii 86% aut jeździ na alkoholu,

 

Pierwsze pytanie jakie sie nasowa to ....... dlaczego nie 100%?

OK, 100% to utopia. Dlaczego wiec skoro to taki cymes, na etanolu nie jedzie 98% ?

Pytam serio i oczekuje powaznej odpowiedzi.

Chcialbym tez abys pokazal na liczbach jak wygladaja te domniemane kokosy rzadu Brazylii w porownaniu do subsydiow ladowanych w etanol.

 

Mam tez dla Ciebie propozycje.

Skoro jestes wstanie (wiesz jak) ze zgnilych jablek zrobic litr etanolu/paliwa za 2 zl to dlaczego tego nie robisz?

Jako ekspert w temacie i goracy oredownik etanolu jako paliwo juz dawno powinienes jezdzic na tym paliwie.

Poszukaj, i szybko znajdziesz na tym forum informacje, ze przerobienie samochodu na etanol to tylko kwestia mapy.

Skoro sa maperzy poprawiajacy mape dla banzyny to z latwoscia powinni stworzyc mape dla etanolu.

 

A moze wiesz ze "nie tak smykiem jak jezykiem" i tylko bijesz pianke dla zabicia czasu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

. co ciekawe w serii turbinki dmuchaja 2.2 bara co tylko pakazuje jak zaawansowane sa dzisiejsze TDI.A teraz pomyslcie sobie co trzeba zrobic w STI zeby znioslo bezawaryjnie nawet te 2 bary

silnik diesla jest ZAKUTY 8)

wszystko jest wzmocnione 3x bardziej niz w benzynie...

 

zakuj porzadnie boksera na zamknietym bloku to mozesz miec i 600KM.

RB26DETT wytrzymuja spokojnie do 500KM bez dlubania w bloku czy glowicy.

porzadnie zakuj takiego RB26DETT i mozesz miec 1000KM+

wiec wcale mi sie nie wydaje zeby dzisiejsze silniki diesla byly jakos bardzo zaawansowane...

wrecz przeciwnie... padaja jak muchy, bo jakos paliwa, bo jakas elektroniczne cos tam nawali, bo pompa oleju (jak w 2.0TDI)...

 

a spalanie? kumpel mial e60 530D w automacie z mapa na 315KM i w uj momentu...

jak stanelismy na kresce to zgubilem go na 3 biegu a jego chwilowe spalanie nie odbiegalo od mojego...

 

to chyba tyle...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a spalanie? kumpel mial e60 530D w automacie z mapa na 315KM i w uj momentu...

jak stanelismy na kresce to zgubilem go na 3 biegu a jego chwilowe spalanie nie odbiegalo od mojego...

 

Napewno. Dlatego najmniejsze są różnice podczas jazdy po mieście.

Gdybyście chwilę potem wyskoczyli na austostradę i gnali po 160km/h, to u Ciebie byłoby z 14-15, u niego góra 8/100.

Co i tak nie zmienia faktu, ze dyszel to gówno. No, nowoczesny dyszel. :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

. co ciekawe w serii turbinki dmuchaja 2.2 bara co tylko pakazuje jak zaawansowane sa dzisiejsze TDI.A teraz pomyslcie sobie co trzeba zrobic w STI zeby znioslo bezawaryjnie nawet te 2 bary

silnik diesla jest ZAKUTY 8)

wszystko jest wzmocnione 3x bardziej niz w benzynie...

 

zakuj porzadnie boksera na zamknietym bloku to mozesz miec i 600KM.

RB26DETT wytrzymuja spokojnie do 500KM bez dlubania w bloku czy glowicy.

porzadnie zakuj takiego RB26DETT i mozesz miec 1000KM+

wiec wcale mi sie nie wydaje zeby dzisiejsze silniki diesla byly jakos bardzo zaawansowane...

wrecz przeciwnie... padaja jak muchy, bo jakos paliwa, bo jakas elektroniczne cos tam nawali, bo pompa oleju (jak w 2.0TDI)...

 

a spalanie? kumpel mial e60 530D w automacie z mapa na 315KM i w uj momentu...

jak stanelismy na kresce to zgubilem go na 3 biegu a jego chwilowe spalanie nie odbiegalo od mojego

 

to chyba tyle...

 

Z calym szacunkiem dla e60 530d, to nie jest zaden demon, nawet z mapa czy nawet calym atlasem. Serie objezdza bez wysilku moj leciwy compact 320d. F10 bi-turbo po kuracji w Alpinie, to jednak inne zwierze. I nie o chwilowe spalanie przeciez chodzi.

 

Adam, mocne auto lubie miec po to, zeby do tych 140tu dynamicznie dojechac ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z calym szacunkiem dla e60 530d, to nie jest zaden demon, nawet z mapa czy nawet calym atlasem. Serie objezdza bez wysilku moj leciwy compact 320d

 

A ja wczoraj spałem z Monica Belucci :)

Jechałem z kumplem do Chorwacji, ja e91 320d z wirusem na 195 koni, on seria e61 530d - jakoś kurcze daleko mi było do tego, żeby go w ogóle wyprzedzić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z calym szacunkiem dla e60 530d, to nie jest zaden demon, nawet z mapa czy nawet calym atlasem. Serie objezdza bez wysilku moj leciwy compact 320d

 

A ja wczoraj spałem z Monica Belucci :)

Jechałem z kumplem do Chorwacji, ja e91 320d z wirusem na 195 koni, on seria e61 530d - jakoś kurcze daleko mi było do tego, żeby go w ogóle wyprzedzić.

 

I jaka Monica jest w lozku?

 

E46 compact 320d reczna skrzynia vs e60 530d auto. 5ka zostaje z tylu. Albo waga czyni cuda, albo jestem jaki zajebisty, albo compact wcale nie jest seryjny :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...