Skocz do zawartości

DIESEL - SAMO ZŁO!


house_1

Rekomendowane odpowiedzi

house_1 napisał(a):

Diesel ma podwyższone ryzyko awarii - skomplikowana konstrukcja, "słabe" polskie paliwo.

 

 

 

Naprawde? Masz jakies dane ktore mogly by to potwierdzic?

 

Ja mam. często jeżdżę do Niemiec i wiem, że jakość paliw tam(Diesel, Benzin) jest o niebo lepsza niż tu. Już sam zapach obydwu paliw jest inny niż ich odpowiedników sprzedawanych w Polsce.

 

Np: Subaru Impreza 2.0 N/A 125PS. Trasa Aachen-Katowice(ok.1200km) na benzynie...91oktan podczas osczędnej jazdy spaliła średnio 8,5l/100km. Wyniku takiego nigdy nie osiągnąłem już na krajowej benie(95, 98 i reszta premiumoof).

Polski ON także jest dużo gorszy niż za zachodnią granicą. Może wyniku w spalaniu gołym okiem nie widać, ale w Niemcach Common-Raile i inne nowoczesne paści kręcą przebiegi po 400-500tkm bez żadnych awarii jednostki napędowej. :wink:

Od dłuższego czasu tankuję wyłącznie legalny opał. To jeszcze najpewniejsze paliwo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 381
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

House_1

Mam do Ciebie kilka pytań, które pomogą Ci znaleźć błędy w Twoich rozważaniach.

1. jechałeś kiedyś za samochodem z założonym LPG ? Pewnie pachniało bratkami ?

2. Uświadom mnie ile kosztują przeglądy okresowe, regulacje itp. itd. w współczesnym ( max., 2 -3 lata ) silniku np. H6 czy V6 z instalacją LPG ?

3. ile kosztuje instalacja LPG do ww. silnika ?

 

Z tego co napisałeś miałeś rację tylko w jednym punkcie - obecne diesle średnio nadają się do użytkowania tylko i wyłącznie w mieście.

 

1. Współczesny samochód SPRAWNY z działającymi katalizatorami nie wydziela jakichś specjalnych woni podczas jazdy na gazie. Wiem generalnie o czym mówisz, ale dotyczy do źle wyregulowanych instalacji, często mikserowych z registerem zamiast elektroniki i często z usuniętym lub padniętym katem - dziś np. zdarzyło mi się "delektować" się smrodem gazu jadąc za laguną I gen, która przedstawiała raczej opłakany widok ogólnie. Czasem trafi się inny "staruszek" za którym wali spalinami benzynowymi - też kata już nie ma.

2. H6 po 2004 - szacuję iż przy prawidłowym montażu i regulacji (strojeniu jak wolisz) zawory co 50.000km (3000pln), przeglądy gazu co 10.000km (200zł), wymiana/regeneracja wtryskiwaczy co 50.000km (skróciłem, ale róbmy zapas), wymiana reduktorów (a co tam, nie żałujmy sobie 700-800zł) co 100.000km.

3. Instalacja do H6 powinna kosztować 4-5000zł. Istotne jest też to że gwarancja zwykle jest na 2 lata lub 60.000km.

 

Jeździsz normalnie jak na benzynie. Istotne dla niektórych jest to, że w miejscu koła zapasowego jest zbiornik lpg. Więc koło wala się po bagażniku - to ewidentny minus.

Drugi mi znany minus to brak pojęcia u montażystów, ale jak się poszuka, można znaleźć fachowców co znają się i na subarakach i na lpg :wink: .

 

Owszem, diesel to bardziej wymagajaca technologia.

Ostatnio sztucznie wywindowane wymagania "spalinowe" nakrecily spirale wdrazania nie do konca sprawdzonych/testowanych

rozwiazan i nie psujacy sie wcale diesel nagle od czasu do czasu sie popsuje.

To moze istotnie dla niektorych wygladac jak wieksza awaryjnosc.

 

 

To powiedz to tym wszystkim pismakom w gazetach motoryzacyjnych, bo to nie ja publikuję artykuły o padających silnikach 2,0TDi w grupie VW z powodu zacierającej się pompy oleju; o awaryjnych 1,5DCi Renault (gdzie padają panewki, rozrządy, wtryski i turbosprężarki); o "super-niezawodnych" Mondeo 1,8TDCi; słynnych wtryskiwaczach do Mazd i Toyot o "superatrakcyjnej" cenie; przejdź się do jakiejkolwiek firmy naprawiającej turbosprężarki i zobacz jak masowo naprawiane są zatarte kierownice spalin (bo ludzie jeżdżą ZA WOLNO); popatrz na filmy na yt z cyklu "mój silnik diesla zaraz wybuchnie, takie ma obroty.... o wybuchł - a kluczyk mam cały czas w ręku...".

 

A ile sprzedaje się np. wtryskiwaczy do silników benzynowych? Są niemal nieawaryjne. Bo są proste w konstrukcji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tym czy smierdzi czy nie, nie ma co polemizowac. Napewno znajda sie ludzie twierdzacy ze roze nie pachna ladnie.

 

Jesli jest rakotworczy to prosze o liste nowotworow powodowanych spalinami diesla.

Dobrze tez bylo by pokazac ze w krajach z wieksza iloscia diesli jest wiekszy odsetek zachorowan.

 

 

Co prawda staroć: http://monographs.iarc.fr/ENG/Monographs/vol46/index.php

 

Informacje o ostatnich wynikach chyba nie są jeszcze dostępne szczegółowe dane, ale nie szukałem za długo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uświadom mnie ile kosztują przeglądy okresowe
Mój ginekolog bierze stówe i daje mu se pomacać.

 

mamusia

 

 

 

Daj namiar. Mój bierze 150. :mrgreen:

 

-- 26 lip 2012, o 07:44 --

 

Podsumujmy koszty 100k km:

- 5.000 instalacja

- 9.000 regulacja zaworów

- 2.000 przeglądy instalacji

- wymiana wtryskiwaczy ? 1k ?

- wymiana reduktorów 800pln

 

W sumie 17.800 za przebieg 100k km. Jeden kilometr na PB kosztuje około 0.66pln. ( 12l/100, PB95 - 5.5pln ). Na gazie 0.42pln ( 15l/100, LPG 2.8 ) + średni koszt instalacji gazu 0.178pln => 0,598pln na 1 kilometr.

 

To wszystko na temat oszczędnego gazu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

eden kilometr na PB kosztuje około 0.66pln. ( 12l/100, PB95 - 5.5pln ). Na gazie 0.42pln ( 15l/100, LPG 2.8 )

 

12/100, PB95, za 5,5 nie dostaniesz, 5,6-5,7

15l na gazie ? po regulacji 13,5-14, gaz po 2,7

 

policz jeszcze raz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

eden kilometr na PB kosztuje około 0.66pln. ( 12l/100, PB95 - 5.5pln ). Na gazie 0.42pln ( 15l/100, LPG 2.8 )

 

12/100, PB95, za 5,5 nie dostaniesz, 5,6-5,7

15l na gazie ? po regulacji 13,5-14, gaz po 2,7

 

policz jeszcze raz

 

Użytkownicy piszą, że min. 15 ale niech będzie.

Jaka wyjdzie różnica 0.02pln - 0.03/100km?

Ile paliwa PB jest potrzebne średnio miesięcznie jak się jeździ na gazie ? 10l? 20l? 30l?

Ile czasu człowiek traci na przeglądy, regulacje i inne duperele ?

 

Ten sam kilometr z dieslem kosztuje poniżej 0,4pln bez całej tej zabawy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ile czasu człowiek traci na przeglądy, regulacje i inne duperele ?

 

Ten sam kilometr z dieslem kosztuje poniżej 0,4pln bez całej tej zabawy.

 

Adam12 , coraz więcej dealer-ów oferuje fabrycznie nowe samochody z instalacją LPG - ostatnio widziałem oferty na Octavie i Lancera. LPG ujęty oczywiściwe w gwarancji , przeglądy co 15 tkm a więc raczej bezproblemowo :idea:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten sam kilometr z dieslem kosztuje poniżej 0,4pln bez całej tej zabawy.

 

Ale masz zabawę zimą, odpali czy galaretka. Plus turbina i wtryski. Sam miód.

 

-- 26 lip 2012, o 12:05 --

 

Ile paliwa PB jest potrzebne średnio miesięcznie jak się jeździ na gazie ? 10l? 20l? 30l?

 

Jak się jeździ wyłącznie po mieście to dużo, zwłaszcza zimą. Latem tankuje za 5-dych co 2 miesiące.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W zeszłym roku u mnie na wiosce było - 27 i SBD odpalił po 3 sekundowym dogrzaniu świec. W nocy było jeszcze zimniej. Nie sądzę żeby temperatury w naszej strefie klimatycznej stanowiły problem. Chyba, że trafimy badziewne paliwo.

Czyszczenie wtrysków w ASO ok. 250 pln. Rozmawiamy o przebiegu pierwszych 100k km czyli na gwarancji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W zeszłym roku u mnie na wiosce było - 27 i SBD odpalił po 3 sekundowym dogrzaniu świec. W nocy było jeszcze zimniej. Nie sądzę żeby temperatury w naszej strefie klimatycznej stanowiły problem. Chyba, że trafimy badziewne paliwo.

Czyszczenie wtrysków w ASO ok. 250 pln. Rozmawiamy o przebiegu pierwszych 100k km czyli na gwarancji.

 

 

Kilka lat temu podczas ferii zimowych na Słowacji pod hotelem odpaliły tylko nieliczne klekoty :roll: Zamieszanie było nie małe :evil: Mrozy w nocy spadły do ok. - 30 st. Mój wtenczas Audi TDI o dziwo ale sposobem zapalił , sadze z niego takie leciały że zrobiła się zasłona dymna :shock:

 

Wszystkie benzyny jakby nigdy nic odpaliły i pojechały na stok z ich usmiechniętymi kierownikami :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

house_1 napisał(a):

Diesel ma podwyższone ryzyko awarii - skomplikowana konstrukcja, "słabe" polskie paliwo.

 

 

 

Naprawde? Masz jakies dane ktore mogly by to potwierdzic?

 

Ja mam. często jeżdżę do Niemiec i wiem, że jakość paliw tam(Diesel, Benzin) jest o niebo lepsza niż tu. Już sam zapach obydwu paliw jest inny niż ich odpowiedników sprzedawanych w Polsce.

 

Np: Subaru Impreza 2.0 N/A 125PS. Trasa Aachen-Katowice(ok.1200km) na benzynie...91oktan podczas osczędnej jazdy spaliła średnio 8,5l/100km. Wyniku takiego nigdy nie osiągnąłem już na krajowej benie(95, 98 i reszta premiumoof).

Polski ON także jest dużo gorszy niż za zachodnią granicą. Może wyniku w spalaniu gołym okiem nie widać, ale w Niemcach Common-Raile i inne nowoczesne paści kręcą przebiegi po 400-500tkm bez żadnych awarii jednostki napędowej. :wink:

Od dłuższego czasu tankuję wyłącznie legalny opał. To jeszcze najpewniejsze paliwo.

 

Na jaka wymierna jednostke daje sie przeliczyc "niebo". :shock:

Wydawalo mi sie ze juz na tym forum byla bardzo intensywna dyskusja o jakosci paliw naszych i zachodnich.

Ustalilismy ze nie ma roznicy.

 

Powiedz, ilu niemcow jedzie na "opale"? Moze to jest powodem ze "kreca przebiegi"....

 

-- Cz lip 26, 2012 3:12 pm --

 

 

 

Owszem, diesel to bardziej wymagajaca technologia.

Ostatnio sztucznie wywindowane wymagania "spalinowe" nakrecily spirale wdrazania nie do konca sprawdzonych/testowanych

rozwiazan i nie psujacy sie wcale diesel nagle od czasu do czasu sie popsuje.

To moze istotnie dla niektorych wygladac jak wieksza awaryjnosc.

 

 

To powiedz to tym wszystkim pismakom w gazetach motoryzacyjnych,

 

Opierasz sie na opiniach pismakow z gazetek moto? :shock: :roll:

Ale to moze i dobrze.

Kiedys dzieki tym pismakom wygralem spory zakladzik.

Bylo to zaraz po pojawieniu sie na rynku nowego garbusa VW.

Pismaki zjechali auto i jako jeden z przykladow podali ze wymiana zarowki w reflekorze trwa 35min.

(tylko prosze nie gadajmy teraz czy to istotnie zle albo nie, auto).

Nie zapomne miny gazecianego speca. Nie czesto trafia sie tak szybko zarobic skrzynke Jamesona :lol:

 

-- Cz lip 26, 2012 3:44 pm --

 

Z tym czy smierdzi czy nie, nie ma co polemizowac. Napewno znajda sie ludzie twierdzacy ze roze nie pachna ladnie.

 

Jesli jest rakotworczy to prosze o liste nowotworow powodowanych spalinami diesla.

Dobrze tez bylo by pokazac ze w krajach z wieksza iloscia diesli jest wiekszy odsetek zachorowan.

 

 

Co prawda staroć: http://monographs.iarc.fr/ENG/Monographs/vol46/index.php

 

Informacje o ostatnich wynikach chyba nie są jeszcze dostępne szczegółowe dane, ale nie szukałem za długo.

 

I to sie nazywa sterowanie danymi.

 

Nie wiem czy zauwazyles ze np. http://monographs.iarc.fr/ENG/Monograph ... no46-6.pdf

Tabela 3 pokazuje dane z roku '80-'85.

Dlaczego w tabeli sa dane benzyniakow z katalizatorem i bez? Zobacz historie katalizatora...

 

Poczekajmy na jakies nowsze dane.

Tylko nie takie. http://www.losh.ucla.edu/losh/resources ... nglish.pdf

Te straszne zdjecia dymiacych diesli.

Ponad 40 trujacych zwiazkow...

 

Oj, publiką daje sie bardzo łatwo sterowac... :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poczekajmy na jakies nowsze dane.

 

Dokładnie tak, trzeba poczekać - jeszcze nie opublikowali najnowszych doniesień. Z drugiej strony doszli do wniosku że diesel jednak szkodzi.

 

Doszli do wniosku na jakiej podstawie?

 

Dlaczego nagle sie o tym trabi?

Benzyna nie szkodzi?

 

Zobaczysz ze za lat kilka kiedy urosna troche sterty popsutych beterii z aut hybrydowych i pokarze sie w TV obrazki z kanadyjskich, boliwijskich "kopalni" litu wyjdzie na jaw jakie to jest zdrowe i dla kogo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Doszli do wniosku na jakiej podstawie?

 

Dlaczego nagle sie o tym trabi?

Benzyna nie szkodzi?

 

Poczekamy na publikację i się dowiemy, chyba że to manipulacja i nic z tego :-). Co do opadów to prawda, będzie podobnie jak z odpadami elektronicznymi eksportowanymi do innych krajów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za krótkie posty, za mało Wikipedii, czy nikogo nie wyzywamy, ze Ci nie pasuje? :)

 

:oops:

 

Mnie tam wszystko pasuje. Widocznie tak juz jest i tak ma byc.

Toche jak z tymi raperami. Chcialby jeden z drugim cos moze i przekazac, ale nie potrafi wiec wywija rekami niby dla podkreslenia wyrazu.

 

Wiki nie lubie. (zaraz mi wytka ze sie moze raz czy dwa trafilo, leon juz tylko czycha :wink: )

Wyzwiska :shock: :?:

 

Nieeee...

Acha...!

Noooo...

 

i pogadali.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Toche jak z tymi raperami. Chcialby jeden z drugim cos moze i przekazac, ale nie potrafi wiec wywija rekami niby dla podkreslenia wyrazu

 

A wystarczyłoby tylko poczytać i zacytowac nielubiany przez siebie portal - i od razu by było zdecydowanie lepiej :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wódka tez jest niezdrowa :)

 

Zdrowa tak jak piwo, wino , koniak , whisky itp. ale w małych ilościach.

 

Aby sie nie wylamywac z tryndu ..

co to sa male ilosci? i czy do listy mozna wlaczyc burbon i tequile?

 

 

 

 

 

 

 

...... zara bedzie kto kiedy i ile obalil :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podsumujmy koszty 100k km:

- 5.000 instalacja

- 9.000 regulacja zaworów

- 2.000 przeglądy instalacji

- wymiana wtryskiwaczy ? 1k ?

- wymiana reduktorów 800pln

 

W sumie 17.800 za przebieg 100k km. Jeden kilometr na PB kosztuje około 0.66pln. ( 12l/100, PB95 - 5.5pln ). Na gazie 0.42pln ( 15l/100, LPG 2.8 ) + średni koszt instalacji gazu 0.178pln => 0,598pln na 1 kilometr.

 

To wszystko na temat oszczędnego gazu.

 

 

Czemu tak liczysz ? Policz dla 200000km

Mówimy o aucie nowym chyba...

5000 instalacja

12000 regulacja zaworów

4000 przeglądy

2000 wtryskiwacze

1600 reduktory

RAZEM: 24600

 

Benzyna 12 x5,50 = 66zł + 3 (regulacja zaw.co 100tkm) = 69zł /100km

LPG 15 x 2,80 = 42zł + 12,30 (instalacja) = 54,30zł /100km

 

Diesel 200tkm

 

10000 DPF

8000 Wtryskiwacze

7000 Turbo

4000 Sprzęgło (liczę raz)

 

RAZEM: 29000,

Opcjonalnie pęknięty wał 40000 (nie wliczam, bo kwota astronomiczna)

 

 

Ropa 8x 5,50 = 44zł + 14,50 = 58,50 zł /100km

 

Jak widzisz wyliczenia można dowolnie składać...

 

Wiem, wiem, nigdzie nie jest powiedziane, że padnie to wszystko w dieslu. W H6 też nie zawsze będzie regulacja zaworów itd.

 

Z moich wyliczeń wynika, że H6 z gazem jest PORÓWNYWALNE z dieslem na długich dystansach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...