Skocz do zawartości

24 Heures du Mans i inne wyścigi długodystansowe


elmo

Rekomendowane odpowiedzi

Po oglądaniu 20 lat wyścigu doczekałem polskiej ekipy na P1 i to w chyba najbardziej wyrównanej stawce jaka była do tej pory. Piekarzy pamiętam z ich pierwszego startu gdy oglądałem tylko wyścig a nie treningi itp. Pamiętam to zdziwienie gdy z tv padło to polski zespół z polskim kierowca. I minęło kilka lat ekipa bez zaplecza i z ograniczonym budżetem wygrywa LMP2. Wyścigi zyskały na pojawianiu się RK to fakt ale kibicując dość długo liczyłem na piekarzy i się doczekałem ich sukcesu a walka z WRT była zacna. 

Tegoroczny wyścigi pokazał że Piekarze są ekipa kompletna i mimo że w Polsce brak torów itp ktoś miał cel i do niego dążył.

 

FyWbEdDXoAQdbDy.jpg

  • Super! 3
  • Zdrówko! 1
  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, -=nikon=- napisał(a):

Tegoroczny wyścigi pokazał że Piekarze są ekipa kompletna i mimo że w Polsce brak torów itp ktoś miał cel i do niego dążył.

 

I bardzo dobrze, że zdążyli osiągnąć ten cel!

 

Po ubiciu klasy LMP2 zapewne nie będzie już dla nich miejsca. Bo jednak ELMS to zdecydowanie nie taki świecznik jak "prawdziwe" LM.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, jpol napisał(a):

 

I bardzo dobrze, że zdążyli osiągnąć ten cel!

 

Po ubiciu klasy LMP2 zapewne nie będzie już dla nich miejsca. Bo jednak ELMS to zdecydowanie nie taki świecznik jak "prawdziwe" LM.

W 2024 LMP2 ma być w 24h normalnie jeszcze.

  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, jpol napisał(a):

Faktycznie, coś o kilkunastu zaproszeniach, np. dla czołówki ELMS słyszałem. Czyli "tylko" z samego cyklu WEC LMP2 wypada?

Tylko z WEC wypada bo ma być mało miejsca na garaże dla ekip. Nie wiem czy IMSA poszła też ta drogą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ładny weekend. Najpierw Poland Garros a potem PL Mans 24h.

Co do "piekarzy" to podpisuję sie pod słowami @-=nikon=- też ich obserwowałem od momentu pojawienia się, ale w ciągu ostatnich kilku lat dokonał się najwiekszy postęp w tym zespole.

Pozostaje nam tylko zyczyć sobie by w przyszłym roku RK wsiadł do jakiegoś LMH i wygrał w końcu ten wyścig...nie w klasie, ale w generalce, bo należy mu siętak samo jak Inter Europol to zwycięstwo dzisiaj.

Moim cichym marzeniem jest LMH wystawione przez Inter Europol Competition a za sterami RK...i w takim układzie P1 w Le Mans 24h 2024....no dobra 2025 :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Neutrino33 ich park prototypów (lmp2 lmp3 lmp4) jest już tak bogaty że napewno znajdą miejsce na ściganie się w kolejnych latach. Ale fakt gdyby był jescze wśród nich LMH lub LMDh było by super. Chodź patrząc na wypowiedzi WS to zapatrywał bym się na LMDh bo bardzij uniwersalny i obie ligi można pojechać.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no ale nawet jakby RK z nimi startował to Orlen chyba nie wykrzesa takiej kasy ma LMDh o samej piekarni nie mówiąc. choć byłoby pięknie gdyby znalazł się budżet na najbliższe kilka sezonów bo to musi być projekt rozpisany ma kilka lat

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W relacji padła kwota 50 milionów pln za sezon w topowej klasie :) Obawiam się, że nawet Orlen takiej kasy na "Narodowy Team" nie wywali. "jesteśmy" skazani na teamy fabryczne lub prywatne ze wsparciem fabryk IMO.
Tym bardziej szkoda takich zespołów jak IEC.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, turdziGT napisał(a):

To chyba koniec kategorii LMP1 w obecnej formie

LMP1 juz nie ma od 3 lat ;)

 

15 godzin temu, -=nikon=- napisał(a):

Nie wiem czy IMSA poszła też ta drogą.

LMP2 w IMSA zostaje. United Autosport, czyli jedyny poza Piekarzami zespół z tegorocznej stawki LMP2 w WEC bez programu Hypercarowego na przyszły sezon, juz potwierdził że w 2024 będą w IMSA.

IEC na pewno pojedzie AsLMS i ELMS, do tego po tegorocznym zwycięstwie na pewno nie muszą się martwić o zaproszenie na przyszłoroczne LeMans. Senior Śmiechowski już też wspominał, że rozważają LMP2 w IMSA w przyszłym roku.

Z klienckim Hypercarem poza budżetem jest jeszcze ten problem, że jest mała dostępność, np. na Porsche 963 jest kolejka, a Porsche i tak ma obsuwę z dostawami (np. Proton dostanie dopiero teraz na Monzę).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kompletnie nie znam się na tym sporcie. Pewnie dlatego, że 1. nie wciąga, 2. nudzi 3. brak indywidualności.

 

Napiszcie mi tylko w skrócie, bo nie wiem czy to dobrze rozumiem. Kubica nie wygrał z zespołem innych Polaków (nie znanych z innych serii), w tej samej klasie?

Czy to oznacza, że nasz największy talent ever, jeździ w takich zawodach, w których jego talent nie ma takiej siły, by wygrać z powyższymi? 

Absolutnie nie ujmuję nic chłopakom Piekarzom, ale chyba sami rozumiecie, że jest różnica między nimi a człowiekiem z papierami na Mistrza w F1 i WRC.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

24 minuty temu, Adi napisał(a):

Kompletnie nie znam się na tym sporcie. Pewnie dlatego, że 1. nie wciąga, 2. nudzi 3. brak indywidualności.

 

Napiszcie mi tylko w skrócie, bo nie wiem czy to dobrze rozumiem. Kubica nie wygrał z zespołem innych Polaków (nie znanych z innych serii), w tej samej klasie?

Czy to oznacza, że nasz największy talent ever, jeździ w takich zawodach, w których jego talent nie ma takiej siły, by wygrać z powyższymi? 

Absolutnie nie ujmuję nic chłopakom Piekarzom, ale chyba sami rozumiecie, że jest różnica między nimi a człowiekiem z papierami na Mistrza w F1 i WRC.

 

To jest właśnie piękno wyścigów długodystansowych...ale powinieneś to rozumieć jako zagorzały kibic rajdowy, kierowca to nie wszystko...tym bardziej jeśli jest ich 3 na jeden samochód.

Już po Spa RK o IEC powiedział, że w Le Mans zdublują wszystkich...i zdublowali, poza zespołem WRT.

IEC to nie jest team, który wziął się znikąd...choć tak to przedstawiają dziennikarze (o z grozo nawet ci co powinni się znać). Ten sukces jest wypracowany. ...i ci Polacy są doskonale znani z innych serii, jak choćby AsianLMS, ELMS o WEC nie wspominam.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@WRC fan jeśli samochodów klienckich bedzie więcej a widać olbrzymie zainteresowanie to zapewne wzrostem GTE po czasie powstanie coś na wzór AM moim zdaniem. 

 

@Adi w tym wyścigu góra było podejście jako całość do tego sportu. RK mimo swojego talentu i wiedzy co rok zmieniał program co też ma wpływa na podejście ekipy. Kuba Śmiechwoski fajnie wyjaśnił w wywiadzie jakie zmiany zaszły u nich w przerwie między sezonami i moim zdaniem w przypadku WRT brakło stabilizacji. 

 

Mnie to ciekawi co z Toyotą bo to już trzeci sezon tego samochodu jest i widać że reszta już ich dogoniła. Fakt pokazali wodorowe cudo ale to za kilka lat dopiero. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

35 minut temu, -=nikon=- napisał(a):

Mnie to ciekawi co z Toyotą bo to już trzeci sezon tego samochodu jest i widać że reszta już ich dogoniła. Fakt pokazali wodorowe cudo ale to za kilka lat dopiero. 

Dostali dodatkowy balast tuż przed LeMans. Bez tego prawdopodobnie by wygrali, tak więc pogłoski o śmierci są przedwczesne. Nawiasem mówiąc - niezła granda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

30 minut temu, przymar napisał(a):

Dostali dodatkowy balast tuż przed LeMans. Bez tego prawdopodobnie by wygrali, tak więc pogłoski o śmierci są przedwczesne. Nawiasem mówiąc - niezła granda.

Co roku z balansem jest to samo więc wszyscy powinni się już dawno do tego przyzwyczaić. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

47 minut temu, -=nikon=- napisał(a):

@WRC fan jeśli samochodów klienckich bedzie więcej a widać olbrzymie zainteresowanie to zapewne wzrostem GTE po czasie powstanie coś na wzór AM moim zdaniem. 

 

@Adi w tym wyścigu góra było podejście jako całość do tego sportu. RK mimo swojego talentu i wiedzy co rok zmieniał program co też ma wpływa na podejście ekipy. Kuba Śmiechwoski fajnie wyjaśnił w wywiadzie jakie zmiany zaszły u nich w przerwie między sezonami i moim zdaniem w przypadku WRT brakło stabilizacji. 

 

Mnie to ciekawi co z Toyotą bo to już trzeci sezon tego samochodu jest i widać że reszta już ich dogoniła. Fakt pokazali wodorowe cudo ale to za kilka lat dopiero. 

 

Obawiam się, że mogą nieco przyśpieszyć z tym wodorowym programem. Trzymam za to kciuki!

Uważam, że wyścigi długodystansowe to doskonałe miejsce byśmy oglądali cały przekrój napędów i silników...wankle, boksery, V-ki, diesle, NA i turbo/sprężarki, hybrydy, ogniwa paliwowe, elektryki.

Trochę szkoda kategorii LMGTam...ze względu na taki "ludzki" aspekt. Owszem, ci amatorzy za kółkiem często sprawiali kłopoty ale tworzyli koloryt tego wyścigu. Będzie mi tego brakować.

Klasa GT3 natomiast wprowadzi olbrzymią różnorodność, bo pojazdów tej klasy jest sporo (wystarczy popatrzeć na Nurb. 24h).

Wszystko fajnie...byleby tylko powstawały jeszcze samochody spalinowe.

 

10 minut temu, przymar napisał(a):

Dostali dodatkowy balast tuż przed LeMans. Bez tego prawdopodobnie by wygrali, tak więc pogłoski o śmierci są przedwczesne. Nawiasem mówiąc - niezła granda.

 

Gdyby nie "kłopoty" Toyoty #8 na zkręcie Arnage, gdy za fajera siedział Hitakawa to byc może mieliby P1. Dlatego nie wydaje mi się, że ten balast im przeszkodził...wyrównał szanse, bez niegi po raz kolejny byliby pewnie poza zasięgiem. Choć nie zamierzam nic ujmować zespołowi Ferrari, bo przygotowali śwetny bolid, mieli wyśmienitych kierowców i logistycznie/strategicznie też odrobili lekcję.

Ja trzymałem kciuki za Porsche...najbardziej za #6 z Kevinem Estre jako jednym z kierowców (po tym co robił na Nurb 24h jest jednym z moich ulubionych kierowców).

Bardzo mile zaskoczył Cadillac. Zresztą amerykańskie fury - najlepiej brzmiące z całej stawki, bez względu na klasę - doskonale zaprezentowały się w tym jubileuszowym wyścigu. NASCAR-owy Camaro to jedno z najlepiej brzmiących aut w całej stawce (choć wszystkie V8 brzmiały super...poza LMP2, które są takimi klasycznymi szlifierkami V8)

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, -=nikon=- napisał(a):

Co roku z balansem jest to samo więc wszyscy powinni się już dawno do tego przyzwyczaić. 

Niby tak, ale nie jest to po prostu kolejna runda WEC. Bywały już w historii wypadki, że ktoś celowo maskował wcześniej tempo, żeby na LeMans odkręcić. A to nie o to chodzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...