Skocz do zawartości

Subaru BRZ


Than_Junior

Rekomendowane odpowiedzi

Nie ma istotnych różnic (napęd, silnik), a inne wynikają raczej z błędów w wykonaniu opisów. Większe różnice mogą być w wyposażeniu, chociaż też takowych nie odkryłem. Można przyjąć że na 90% są to te same auta.

 

a hamulce? subaru ma dwie wersje i dwie wersje kół. toyota tylko jedną. torsen? w toyocie w obu, a w subaru? podgrzewane fotele, skórę, czy bezkluczykowość pomijam :mrgreen:

 

Co hamulce? Wersja ACTIVE jest platformą do budowy auta typowo torowego, stąd mniejsze hamulce i brak torsena - TOYOTA tej wersji nie proponuje więc nie ma co porównywać. Diwe pozostałe można brać do tabelki i sobie odhaczać dla zabawy róznice. Wybacz ale skóra itp to te 10% różnic - nie istotne :lol:

 

-- 27 cze 2012, o 11:24 --

 

 

 

cyt: "....Dzięki temu auto przyspiesza do 100 km/h w 7,6 s i rozpędza się ..."

 

To znaczy, że starym i brzydkim rodzinnym kombi da się tego slicznego "sportowca" skopać startując spod świateł ?

Takie przyśpieszenie miał poprzedni Forester 2,5 XT ze starodawnym automatem :shock: :oops:

(ten z manualną skrzynią 6,0 :idea: )

A tak poza tym to auto jest bardzo ładne :mrgreen:

 

:lol: to spróbuje Forkiem na seryjnych zawiasach podylać tak chyżo w zakrętach jak to robi BRZ :wink: Forek miał być autem terenowym z duża mocą umożliwiającą szybką jazdę po normalnych drogach ale mistrzem toru to on nigdy nie był - nawet po sporych przeróbkach było z tym cieżko.

 

Jak zwał tak zwał: czy to kompresor czy też rozwiązanie jak w dieslach z tym, że z czołowym ICkiem- miejsca jest dość można zabudować na wysokości kolektorów wydechowych mieszcząc się w pasie podłużnic. Na miejscu FHI poszedłbym w stronę turbosprężarki: kompresor jest dość upierdliwym stworzeniem i wbrew pozorom potrzeba sporo miejsca na "zbiornik" powietrza i chłodzenie go (spreżarki Rootsa samo w sobie nie mają dużego sprężu i wymagają dodatkowych urządzeń podnoszących ich wydajność). Idealnym rozwiązaniem jest prosta sprężarka Rootsa jako wstępna i dalej drugi stopień turbosprężarka (albo w sekwencji) ale kto do tego napisze dobry program i wysteruje silnik? 8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:lol: to spróbuje Forkiem na seryjnych zawiasach podylać tak chyżo w zakrętach jak to robi BRZ :wink: Forek miał być autem terenowym z duża mocą umożliwiającą szybką jazdę po normalnych drogach ale mistrzem toru to on nigdy nie był - nawet po sporych przeróbkach było z tym cieżko.

a jak czesto jezdzisz po tym swoim torze? :wink:

 

juz pisalem i jeszcze raz powtorze: jestem gotow sie zalozyc o butelke dobrej wodki, ze nie na torze, ale w "normalnych warunkach" - np. na kretej mazurskiej/gorskiej drodze, seryjny zdrowy 2.5XT MT (MY'05-08), na dobrych oponach, podrze BRZ na strzepy :twisted::mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:lol: to spróbuje Forkiem na seryjnych zawiasach podylać tak chyżo w zakrętach jak to robi BRZ :wink: Forek miał być autem terenowym z duża mocą umożliwiającą szybką jazdę po normalnych drogach ale mistrzem toru to on nigdy nie był - nawet po sporych przeróbkach było z tym cieżko.

a jak czesto jezdzisz po tym swoim torze? :wink:

 

juz pisalem i jeszcze raz powtorze: jestem gotow sie zalozyc o butelke dobrej wodki, ze nie na torze, ale w "normalnych warunkach" - np. na kretej mazurskiej/gorskiej drodze, seryjny zdrowy 2.5XT MT (MY'05-08), na dobrych oponach, podrze BRZ na strzepy :twisted::mrgreen:

 

A co powiesz jakby skrzynię od Forka 2,5XT wrzucić do WRX, który ma 280KM? WRX rozniósłby na strzępy i Forka i BRZ? Nie sądze. Nie wolno patrzeć na samo przyspieszenie do setki ale jazdę i przyspieszenia na poszczególnych biegach. Tutaj BRZ prezentuje się naprawdę bardzo dobrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

uz pisalem i jeszcze raz powtorze: jestem gotow sie zalozyc o butelke dobrej wodki, ze nie na torze, ale w "normalnych warunkach" - np. na kretej mazurskiej/gorskiej drodze, seryjny zdrowy 2.5XT MT (MY'05-08), na dobrych oponach, podrze BRZ na strzepy

 

 

Przyjmuje zaklad :D

 

 

Jak zwał tak zwał: czy to kompresor czy też rozwiązanie jak w dieslach z tym, że z czołowym ICkiem- miejsca jest dość można zabudować na wysokości kolektorów wydechowych mieszcząc się w pasie podłużnic. Na miejscu FHI poszedłbym w stronę turbosprężarki: kompresor jest dość upierdliwym stworzeniem i wbrew pozorom potrzeba sporo miejsca na "zbiornik" powietrza i chłodzenie go (spreżarki Rootsa samo w sobie nie mają dużego sprężu i wymagają dodatkowych urządzeń podnoszących ich wydajność). Idealnym rozwiązaniem jest prosta sprężarka Rootsa jako wstępna i dalej drugi stopień turbosprężarka (albo w sekwencji) ale kto do tego napisze dobry program i wysteruje silnik?

 

Wszystko mozna zrobic! Sa tacy, co pakowali caly uklad napedowy z STI do Justy. Albo uklad napedowy z M3 do STI. Pytanie tylko po co i jakim kosztem? Problemem w BRZ nie bylo ewentualne umiejscowienie I/C - nie pamietam szczegolow, ale moze jak Maras to przeczyta to napisze co tam stwierdzil :P

 

-- 27 cze 2012, o 19:15 --

 

PS Baaaaaaaaaaaaaaaaaaaaardzo przyjemny filmik o BRZ:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...

Wszystko mozna zrobic! Sa tacy, co pakowali caly uklad napedowy z STI do Justy. Albo uklad napedowy z M3 do STI. Pytanie tylko po co i jakim kosztem? Problemem w BRZ nie bylo ewentualne umiejscowienie I/C - nie pamietam szczegolow, ale moze jak Maras to przeczyta to napisze co tam stwierdzil :P

 

No ba, zgadza się. Nie pytaj się po co, jest to pytanie z tych retorycznych i raczej świadczy o tym, że też byś coś tam zrobił "bezsensownie" drogie w swoim autku, gdyby to było możliwe :P :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

uz pisalem i jeszcze raz powtorze: jestem gotow sie zalozyc o butelke dobrej wodki, ze nie na torze, ale w "normalnych warunkach" - np. na kretej mazurskiej/gorskiej drodze, seryjny zdrowy 2.5XT MT (MY'05-08), na dobrych oponach, podrze BRZ na strzepy

Przyjmuje zaklad :D

Tylko co eddie_gt4 miał na myśli :?: :wink:

 

a) krętą, górską drogę bieszczadzką (Google Maps):

Bieszczady.jpg

 

B) krętą, drogę mazurską/podlaską:

9438P_Podlasie_Borsuki.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

uz pisalem i jeszcze raz powtorze: jestem gotow sie zalozyc o butelke dobrej wodki, ze nie na torze, ale w "normalnych warunkach" - np. na kretej mazurskiej/gorskiej drodze, seryjny zdrowy 2.5XT MT (MY'05-08), na dobrych oponach, podrze BRZ na strzepy

 

 

Przyjmuje zaklad :D

ok, to ja zalatwiam Forka XT, a Ty - BRZ :wink: :D

 

kierowce i trase, mysle, wybierzemy razem 8) :mrgreen:

 

-- 28 cze 2012, o 07:00 --

 

uz pisalem i jeszcze raz powtorze: jestem gotow sie zalozyc o butelke dobrej wodki, ze nie na torze, ale w "normalnych warunkach" - np. na kretej mazurskiej/gorskiej drodze, seryjny zdrowy 2.5XT MT (MY'05-08), na dobrych oponach, podrze BRZ na strzepy

Przyjmuje zaklad :D

Tylko co eddie_gt4 miał na myśli :?: :wink:

mialem na mysli kreta, waska, obsadzona poteznymi drzewami i z kiepskim asfaltem droge, jakich to pelno na Mazurach (czy w Bylych Prusach Wsch.)

 

cos w tym stylu :wink:

 

f58febcd9334a93dmed.jpg

 

no a jak wyglada kreta gorska droga to chyba kazdy wie :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mialem na mysli kreta, waska, obsadzona poteznymi drzewami i z kiepskim asfaltem droge, jakich to pelno na Mazurach (czy w Bylych Prusach Wsch.)

 

 

Mam nieodparte wrażenie podobieństwa do zaproszenia do wyścigu od pewnego kierowcy BMW będącego pewnym o wyższości BMW nad Imprezką... no raczej że się zgodziłem i się wtedy zaczęło... wyścig tak ale po suchym, latem, po gładkim asfalcie, bez zakrętów i z rolowanego... :lol:

 

Po czym Intakwrx powiedział, ze on mówi "tak" i na lotnisku na ćwiare złoił M5 :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mialem na mysli kreta, waska, obsadzona poteznymi drzewami i z kiepskim asfaltem droge, jakich to pelno na Mazurach (czy w Bylych Prusach Wsch.)

 

 

Mam nieodparte wrażenie podobieństwa do zaproszenia do wyścigu od pewnego kierowcy BMW będącego pewnym o wyższości BMW nad Imprezką... no raczej że się zgodziłem i się wtedy zaczęło... wyścig tak ale po suchym, latem, po gładkim asfalcie, bez zakrętów i z rolowanego... :lol:

 

Po czym Intakwrx powiedział, ze on mówi "tak" i na lotnisku na ćwiare złoił M5 :mrgreen:

ja tylko chcialem zasegerowac, ze moze nie trzeba tak akcentowac tej wyzszosci BRZ "na torze" i tym sie ekscytowac... bo w innych, bardziej "przyziemnych", warunkach moze sie okazac, ze to auto wcale nie jest takie szybkie :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mialem na mysli kreta, waska, obsadzona poteznymi drzewami i z kiepskim asfaltem droge, jakich to pelno na Mazurach (czy w Bylych Prusach Wsch.)

 

cos w tym stylu :wink:

 

[ ]

 

Faktycznie, wyjątkowo kreta ;-)

 

Wieczorem wystawie film na tube i będziesz miał okazje jeszcze się z zakładu wycofać ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Eddie, w ten sposób to jasne ze można znaleźć sytuacje "codzienne" gdzie Forek będzie szybszy. Wystarczy pierwsza lepsza droga krajowa z dużym ruchem. Wtedy wyższa pozycja za kierownica i większa moc spowodują ze Forek będzie znacznie sprawniej się poruszał...

Ale Twój pierwotny argument brzmiał ze będzie szybszy na kretej górskiej drodze więc tego się trzymamy ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mialem na mysli kreta, waska, obsadzona poteznymi drzewami i z kiepskim asfaltem droge, jakich to pelno na Mazurach (czy w Bylych Prusach Wsch.)

 

 

Mam nieodparte wrażenie podobieństwa do zaproszenia do wyścigu od pewnego kierowcy BMW będącego pewnym o wyższości BMW nad Imprezką... no raczej że się zgodziłem i się wtedy zaczęło... wyścig tak ale po suchym, latem, po gładkim asfalcie, bez zakrętów i z rolowanego... :lol:

 

Po czym Intakwrx powiedział, ze on mówi "tak" i na lotnisku na ćwiare złoił M5 :mrgreen:

ja tylko chcialem zasegerowac, ze moze nie trzeba tak akcentowac tej wyzszosci BRZ "na torze" i tym sie ekscytowac... bo w innych, bardziej "przyziemnych", warunkach moze sie okazac, ze to auto wcale nie jest takie szybkie :wink:

 

Nie rozumiem. Dlaczego nie możemy pisać, że na torze BRZ jest szybkim samochodem skoro jest? To nie SUV to mały samochód sportowy mający dawać maksimum przyjemności na asfalcie i w zakrętach. Z tego co widziałem na filmach z testów oraz wyczytałem z testów na Toyce i BRZ wnioskuję, że auto jest bardzo, bardzo udane, szybkie a do tego noszzzzzz piękne... :mrgreen:

 

Czego więcej chcieć? Więcej mocy? Jeszcze trochę i będzie szmocy do oporu :twisted:

 

To auto jest skazane na sukces 8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Eddie, w ten sposób to jasne ze można znaleźć sytuacje "codzienne" gdzie Forek będzie szybszy. Wystarczy pierwsza lepsza droga krajowa z dużym ruchem. Wtedy wyższa pozycja za kierownica i większa moc spowodują ze Forek będzie znacznie sprawniej się poruszał...

tak jak pisalem: uwazam, ze w codziennym zyciu taki Forek bedzie praktycznie w kazdych warunkach szybszy od BRZ (miasto, autostrada, drogi krajowe)

i tylko w bardzo specyficznych warunkach BRZ bedzie szybszy - np. na torze

 

bo Forek XT jest strasznie fajnym i uniwersalnym autem 8)

 

Ale Twój pierwotny argument brzmiał ze będzie szybszy na kretej górskiej drodze więc tego się trzymamy ;-)

wypaczasz fakty, nieladnie tak :wink: :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Eddie, w ten sposób to jasne ze można znaleźć sytuacje "codzienne" gdzie Forek będzie szybszy. Wystarczy pierwsza lepsza droga krajowa z dużym ruchem. Wtedy wyższa pozycja za kierownica i większa moc spowodują ze Forek będzie znacznie sprawniej się poruszał...

tak jak pisalem: uwazam, ze w codziennym zyciu taki Forek bedzie praktycznie w kazdych warunkach szybszy od BRZ (miasto, autostrada, drogi krajowe)

i tylko w bardzo specyficznych warunkach BRZ bedzie szybszy - np. na torze

 

bo Forek XT jest strasznie fajnym i uniwersalnym autem 8)

 

Ale Twój pierwotny argument brzmiał ze będzie szybszy na kretej górskiej drodze więc tego się trzymamy ;-)

wypaczasz fakty, nieladnie tak :wink: :D

 

 

Jak nieładnie skoro dokładnie tak napisałeś? 8)

 

 

juz pisalem i jeszcze raz powtorze: jestem gotow sie zalozyc o butelke dobrej wodki, ze nie na torze, ale w "normalnych warunkach" - np. na kretej mazurskiej/gorskiej drodze, seryjny zdrowy 2.5XT MT (MY'05-08), na dobrych oponach, podrze BRZ na strzepy

 

Nawe TJ dał Ci fory bo Twój wpis sugerował spalenie ćmika, rozpalenie grilla, wszamanie kiełby i zmycie garów zanim BRZ dojedzie do Forka... chyba że nie to znaczy drzec na strzępy 8)

 

 

 

 

Trochę Forkiem pojeździłem i w porównaniu do GTka to jest autobus a do BRZta pewnie wóz drabiniasty. Nie wiem jak można nawet pomyśleć, że Forek się bardziej nadaje na kręte drogi, gdzie środek ciężkości, masa własna odgrywa tak dużą rolę.

 

To, że w pewnych okolicznościach z racji większej mocy szybciej odjedzie z zakrętu może i ma racje bytu ale same zakręty, dohamowania, przyjemność jazdy... 8)

 

 

Żeby nie było, Forek super autem jest a po ostatnim poszukiwaniu następcy i wielu, wielu rozczarowujących testach tak zachwalanych rywali wiem, że Forek jest wyjątkowym SUVem ale nie oszukujmy się, w żadnym wypadku nie jest autem sportowym.

 

 

Nie moge się już doczekać rypa BRZetem :twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ojciec Założyciel
jestem gotow sie zalozyc o butelke dobrej wodki, ze nie na torze, ale w "normalnych warunkach" - np. na kretej mazurskiej/gorskiej drodze, seryjny zdrowy 2.5XT MT (MY'05-08), na dobrych oponach, podrze BRZ na strzepy

Zimowych ?

Po śniegu ?

 

Stawiam an eddi_gt4 :wink:

 

Ale bardziej na serio.

Forester 2.5 w poprzedniej karoserii przyspiesza lepiej od BRZ. To jest bezsprzeczne.

W zakrętach BRZ ( po suchym !) będzie wyraźnie szybszy ( masa, środek ciężkości ).

Czyli : zależy od ilości okazji do przyspieszania oraz ilości zakrętów.

 

Natomiast jakiekolwiek ściganie się po mazurskich drogach w normalnym ruchu to absolutny nonsens.

Myślę, że szczególnym przypadkiem może być tor w Kielcach ( mały ) - niskie prędkości, zakrętów wbród ale i okazji do ostrego przyspieszania z ciasnego zakrętu ( AWD !) sporo. Można pomyśleć o zorganizowaniu przejazdu na czas po tym torze ( zapewne zupełnie innym niż tor, o którym myślał eddi_gt4 ) w wykonaniu Wojtka. Wówczas wyłaczylibyśmy jeszcze czynnik subiektywny, czyli łącznik pomiędzy fotelem i kierownicą. Tylko kto udostępni Forestera ???

 

Pozdrowienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jestem gotow sie zalozyc o butelke dobrej wodki, ze nie na torze, ale w "normalnych warunkach" - np. na kretej mazurskiej/gorskiej drodze, seryjny zdrowy 2.5XT MT (MY'05-08), na dobrych oponach, podrze BRZ na strzepy

Zimowych ?

Po śniegu ?

 

Stawiam an eddi_gt4 :wink:

 

Ale bardziej na serio.

Forester 2.5 w poprzedniej karoserii przyspiesza lepiej od BRZ. To jest bezsprzeczne.

W zakrętach BRZ ( po suchym !) będzie wyraźnie szybszy ( masa, środek ciężkości ).

Czyli : zależy od ilości okazji do przyspieszania oraz ilości zakrętów.

 

Natomiast jakiekolwiek ściganie się po mazurskich drogach w normalnym ruchu to absolutny nonsens.

Myślę, że szczególnym przypadkiem może być tor w Kielcach ( mały ) - niskie prędkości, zakrętów wbród ale i okazji do ostrego przyspieszania z ciasnego zakrętu ( AWD !) sporo. Można pomyśleć o zorganizowaniu przejazdu na czas po tym torze ( zapewne zupełnie innym niż tor, o którym myślał eddi_gt4 ) w wykonaniu Wojtka. Wówczas wyłaczylibyśmy jeszcze czynnik subiektywny, czyli łącznik pomiędzy fotelem i kierownicą. Tylko kto udostępni Forestera ???

 

Pozdrowienia

 

Ja mogę udostępnić WRX'01 kombi ze skrzynią od Forka 2,5XT i niższym zawieszeniem ustawionym troszkę pod tor i +60 KM więcej. Taki cudak :roll: Cośtam 5,5 sekundy do setki. Ba, nawet mogę zostawić w rozliczeniu jako przedpłata za BRZ :idea: . Mówię serio 8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę, że szczególnym przypadkiem może być tor w Kielcach ( mały ) - niskie prędkości, zakrętów wbród ale i okazji do ostrego przyspieszania z ciasnego zakrętu ( AWD !) sporo. Można pomyśleć o zorganizowaniu przejazdu na czas po tym torze ( zapewne zupełnie innym niż tor, o którym myślał eddi_gt4 ) w wykonaniu Wojtka.

 

O! I to jest opcja! Bo tam asfalt sliski, wiec i BRZ moglby miec drobne problemy z trakcja 8)

 

 

 

A dlaczego ja sie zalozylem, ze na "kretej gorskiej drodze" (juz chojny dowiodl, ze WLASNIE TAK NAPISALES :mrgreen: ) BRZ by sie nie dal Foresiowi? Otoz dlatego, ze mialem okazje moja krowka scigac sie z .... Foresterem STI na takiej wlasnie drodze i efekt widac na filmiku ponizej. I to nie jest kwestia wkladki miesnej, bo wlasciciel Forestera to gosc z niemieckiej drogowki, ktory bardzo dobrze wie na czym polega jazda samochodem 8) I mowil, ze po prostu nie byl w stanie odjechac... Wiec skoro nie mogl odjechac Spec.B to jestem praktycznie pewny, ze nie odjechalby tez BRZ - a w kazdym razie na pewno nie rozgromilby go :twisted:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...