Azrael Opublikowano 5 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2006 Maaatko. Jeżdzę Foresterem - jaki mam napęd - prosty, czy zawansowany Już się gubię Masz coś pośredniego. Przednia oś zachowuje się jak w prostym a tylna jak w zaawansowanym tylko słabiej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
inzynier_mamon Opublikowano 5 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2006 O dziękuję. Nareszcie się rozjaśnia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Przemeq Opublikowano 5 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2006 Te flashe są ok - brakuje w nich tylko szczegółowej informacji o szperach/typach dyferencjałów. Ale przynajmniej problem jest dobrze zilustrowany. A z opisem Azraela wszstko robi się jasne jak słońce 8). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotr0605 Opublikowano 5 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2006 Azrael bije się w pierś masz racje w otwartym o wysokości przenoszonego momentu decyduje koło o słabszej przyczepności w zeszperowanym to o lepszej podział monentu to sprawa przekładni szpera go tylko realizuje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fido__ Opublikowano 5 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2006 Może ktoś najbardziej zorientowany napisałby coś w rodzaju skondensowanego FAQ "dla opornych" dotyczącego napędu w subarakach. Podwiesiłoby się to gdzieś i na początku zimy nie byłoby takich dyskusji. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
panklex Opublikowano 5 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2006 Może ktoś najbardziej zorientowany napisałby coś w rodzaju skondensowanego FAQ "dla opornych" dotyczącego napędu w subarakach. Podwiesiłoby się to gdzieś i na początku zimy nie byłoby takich dyskusji. I tak będą i tak. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Przemeq Opublikowano 5 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2006 I tak będą i tak. To ich będziemy z sadystyczną radością odsyłać do właściwego wątku . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
panklex Opublikowano 5 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2006 Tak na serio to dużo na ten temat jest w gazetkach off-road jasne opisy zdjęcia ilustracje, więc narazie odsyłam do empików i ksiegarń . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jarmaj Opublikowano 5 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2006 Nie wiem, czy nasze Forum obsługuje flashe, ale mam coś, co rozwieje wszelkie wątpliwości (to te flashe, o których pisał OGS) - tu pięknie widać, jak wygląda kwestia momentu obrotowego przy prawie zerowej przyczepności. Czyli teoria jarmaja się potwierdza: Bardzo bym chciał, aby jakaś teoria była mojego imienia, ale będę musiał chyba jeszcze trochę pokombinować, bo ta już dawno, dawno temu została wymyślona...... :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KWIATEK Opublikowano 5 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2006 Sądziłem, że po tylu tłumaczeniach i super jasnych fleshah Przemeq (szacuneczek ) wszystko jest jasne a okazuje się, że nie. No ręce opadają. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kwasek Opublikowano 5 Stycznia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2006 Może utworzyć podgrupę dla humanistów ? Kwasek - humanista 8) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 5 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2006 Może utworzyć podgrupę dla humanistów ? Kwasek - humanista Kwasek ja jestem na V roku filozofii.... masz bardziej humanistycznego humanistę na tym forum? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fido__ Opublikowano 5 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2006 Brak wam chłopaki trochę tolerancji i tyle. Dla mnie to wręcz przeciwnie - godne uznania - że ktoś przyznaje sie, że czegoś nie wie lub nie rozumie. A zdanie też ma prawo mieć inne. Po to jest dyskusja, żeby go wyprostować. Błądzić to rzecz ludzka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 5 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2006 Fido__ ile razy można pisac to samo.... :-( Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KWIATEK Opublikowano 5 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2006 A zdanie też ma prawo mieć inne. Ale to nie jest kwestia dowolności interpretacji-to jest fizyka i mechanika a nie pytanie "co autor miał na myśli?". Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysiom Opublikowano 5 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2006 A zdanie też ma prawo mieć inne. Ale to nie jest kwestia dowolności interpretacji-to jest fizyka i mechanika a nie pytanie "co autor miał na myśli?". Mnie dalej nie przekonali... : Wierzę że wywołuję moment obrotowy kręcąc kierownicą (bo przykładam swoją siłe i mam ramię w kierownicy). Jednak sama siła tarcia i ramię g..no zdziała chcąc ruszyć samochód. Silnikjest potrzebny. Bez tego ani dydy! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jarmaj Opublikowano 5 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2006 Mnie dalej nie przekonali... : Są tacy, co dzisiaj dalej twierdzą, że ziemia jest płaska. Ale ich też nie będę przekonywał....:wink: .......dobra, z momentem jeszcze raz spróbuję! Wierzę że wywołuję moment obrotowy kręcąc kierownicą (bo przykładam swoją siłe i mam ramię w kierownicy). Wierzyć można, albo i nie, ojcowi dyrektorowi..... Fizyka nie polega na wierze! Ale to co napisałeś, to prawda. Jednak sama siła tarcia i ramię g..no zdziała chcąc ruszyć samochód.Silnikjest potrzebny. Bez tego ani dydy! Ale jak Twoje ręce nie napotkają kręcąc kierownicą najmniejszego oporu, to nawet drobnej części siły którą posiadasz w to kręcenie nie włożysz. Prawda? Co innego, jak będziesz musiał przekręciłeś kierownicą na postoju, w takim dajmy na to starym Starze bez wspomagania. Tam będziesz musiał użyć pewnie całej siły na jaką Cię stać, by ją ruszyć. W obu przypadkach silnik jest ten sam. Ty nim jesteś. W pierwszym nie osiągnąłeś prawie żadnego momentu, nie miałeś okazji pokazać na co Cię stać. W drugim największy, jaki możesz osiągnąć. Taki moment maksymalny, jak w parametrach silnika. Czyli oczywiście źródło do wytworzenia momentu jest potrzebne. Może być to silnik, mogą Twoje ręce. Ale jeżeli nie ma do czego tej siły przyłożyć, mimo że potencjalnie nią dysponujesz, moment nie powstanie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kwasek Opublikowano 6 Stycznia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2006 Może utworzyć podgrupę dla humanistów ? Kwasek - humanista Kwasek ja jestem na V roku filozofii.... masz bardziej humanistycznego humanistę na tym forum? To czapki z głów....ja jeno politolog Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzegorz Opublikowano 6 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2006 Jarmaj - podziwiam twoją cierpliwość Czyżbyś był z zawodu nauczycielem ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 6 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2006 Czyżbyś był z zawodu nauczycielem ? Jarmaj zaowodowo produkuje smaochody, a potem je amatorsko ale z równym profesjonalizmem upala ;-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WRC fan Opublikowano 6 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2006 Jarmaj - podziwiam twoją cierpliwość Czyżbyś był z zawodu nauczycielem ? Ja się jeszcze nie spotkałem z tak cierpliwym nauczycielem 8) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam12 Opublikowano 9 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2006 Za radą jednego z kolegów nabyłem Auto Technikę Motoryzacyjną nr. 1 W 1-szym a nie w 2-im opisują różne napędy 4x4 i musze przyznać że jest to chyba jedne z niewielu czasopism podchodzących do sprawy bardzo rzeczowo. Co prawda o samym Subaru i napędzie przez nie sotosowanym jest bardzo mało ale informacji ogólnych tak potrzebnych jest mnóstwo. Tak czy inaczej cierpliwość moderatora jeszcze raz nie poszła na marne. Pozdrowienia. W tym samym numerze jest fajny artykół o turbinach. W tym najnowszych rozwiazaniach BMW i VW. Całkiem ciekawe. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WRC fan Opublikowano 9 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2006 Adam12, kupiłeś to gdzieś normalnie w kiosku czy w Empiku ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
panklex Opublikowano 9 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2006 Za radą jednego z kolegów nabyłem Auto Technikę Motoryzacyjną nr. 1 W 1-szym a nie w 2-im opisują różne napędy 4x4 i musze przyznać że jest to chyba jedne z niewielu czasopism podchodzących do sprawy bardzo rzeczowo. Co prawda o samym Subaru i napędzie przez nie sotosowanym jest bardzo mało ale informacji ogólnych tak potrzebnych jest mnóstwo. Tak czy inaczej cierpliwość moderatora jeszcze raz nie poszła na marne. Pozdrowienia. W tym samym numerze jest fajny artykół o turbinach. W tym najnowszych rozwiazaniach BMW i VW. Całkiem ciekawe. Nr 1 ukazał sie z numerem 12 w grudniu anr 2 ukazał się z nr1 więc oboje mamy racje. Mam pytanie może któryś z kolegów ma nr 1 ze stycznia 2001 był to ostatni numer przed zawieszeniem tytułu i chyba miał mniejszy nakład, nie udało mi sie go kupić 4 lata temu a jest tam opis forestera i zadowoliłbym się zdjeciami artykułu umozliwiającymi odczytanie tekstu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
panklex Opublikowano 9 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2006 Adam12, kupiłeś to gdzieś normalnie w kiosku czy w Empiku ? ja kupiłem w empiku (kurcze niepytany nie powinienem sie odzywać) ale w dawnych czasach kupowałem go w kioskach większych bez problemu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi