Skocz do zawartości

Arcyzimowe pytania (wątek o AWD subaru, dyfrach itp.)


kwasek

Rekomendowane odpowiedzi

Może ktoś najbardziej zorientowany napisałby coś w rodzaju skondensowanego FAQ "dla opornych" dotyczącego napędu w subarakach. Podwiesiłoby się to gdzieś i na początku zimy nie byłoby takich dyskusji.

 

I tak będą i tak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem, czy nasze Forum obsługuje flashe, ale mam coś, co rozwieje wszelkie wątpliwości (to te flashe, o których pisał OGS) - tu pięknie widać, jak wygląda kwestia momentu obrotowego przy prawie zerowej przyczepności. Czyli teoria jarmaja się potwierdza:

 

Bardzo bym chciał, aby jakaś teoria była mojego imienia, ale będę musiał chyba jeszcze trochę pokombinować, bo ta już dawno, dawno temu została wymyślona...... :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Brak wam chłopaki trochę tolerancji i tyle. Dla mnie to wręcz przeciwnie - godne uznania - że ktoś przyznaje sie, że czegoś nie wie lub nie rozumie.

 

A zdanie też ma prawo mieć inne. Po to jest dyskusja, żeby go wyprostować. Błądzić to rzecz ludzka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A zdanie też ma prawo mieć inne.

 

Ale to nie jest kwestia dowolności interpretacji-to jest fizyka i mechanika a nie pytanie "co autor miał na myśli?".

Mnie dalej nie przekonali... : :)

Wierzę że wywołuję moment obrotowy kręcąc kierownicą (bo przykładam swoją siłe i mam ramię w kierownicy).

Jednak sama siła tarcia i ramię g..no zdziała chcąc ruszyć samochód.

Silnikjest potrzebny.

Bez tego ani dydy!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie dalej nie przekonali... : :)

 

Są tacy, co dzisiaj dalej twierdzą, że ziemia jest płaska. Ale ich też nie będę przekonywał....:wink:

 

.......dobra, z momentem jeszcze raz spróbuję!

 

Wierzę że wywołuję moment obrotowy kręcąc kierownicą (bo przykładam swoją siłe i mam ramię w kierownicy).

 

Wierzyć można, albo i nie, ojcowi dyrektorowi..... Fizyka nie polega na wierze!

Ale to co napisałeś, to prawda.

 

Jednak sama siła tarcia i ramię g..no zdziała chcąc ruszyć samochód.

Silnikjest potrzebny.

Bez tego ani dydy!

Ale jak Twoje ręce nie napotkają kręcąc kierownicą najmniejszego oporu, to nawet drobnej części siły którą posiadasz w to kręcenie nie włożysz. Prawda?

Co innego, jak będziesz musiał przekręciłeś kierownicą na postoju, w takim dajmy na to starym Starze bez wspomagania. Tam będziesz musiał użyć pewnie całej siły na jaką Cię stać, by ją ruszyć.

W obu przypadkach silnik jest ten sam. Ty nim jesteś. W pierwszym nie osiągnąłeś prawie żadnego momentu, nie miałeś okazji pokazać na co Cię stać. W drugim największy, jaki możesz osiągnąć. Taki moment maksymalny, jak w parametrach silnika.

Czyli oczywiście źródło do wytworzenia momentu jest potrzebne. Może być to silnik, mogą Twoje ręce. Ale jeżeli nie ma do czego tej siły przyłożyć, mimo że potencjalnie nią dysponujesz, moment nie powstanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za radą jednego z kolegów nabyłem Auto Technikę Motoryzacyjną nr. 1 W 1-szym a nie w 2-im opisują różne napędy 4x4 i musze przyznać że jest to chyba jedne z niewielu czasopism podchodzących do sprawy bardzo rzeczowo. Co prawda o samym Subaru i napędzie przez nie sotosowanym jest bardzo mało ale informacji ogólnych tak potrzebnych jest mnóstwo.

Tak czy inaczej cierpliwość moderatora jeszcze raz nie poszła na marne. :P

Pozdrowienia.

W tym samym numerze jest fajny artykół o turbinach. W tym najnowszych rozwiazaniach BMW i VW. Całkiem ciekawe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za radą jednego z kolegów nabyłem Auto Technikę Motoryzacyjną nr. 1 W 1-szym a nie w 2-im opisują różne napędy 4x4 i musze przyznać że jest to chyba jedne z niewielu czasopism podchodzących do sprawy bardzo rzeczowo. Co prawda o samym Subaru i napędzie przez nie sotosowanym jest bardzo mało ale informacji ogólnych tak potrzebnych jest mnóstwo.

Tak czy inaczej cierpliwość moderatora jeszcze raz nie poszła na marne. :P

Pozdrowienia.

W tym samym numerze jest fajny artykół o turbinach. W tym najnowszych rozwiazaniach BMW i VW. Całkiem ciekawe.

 

Nr 1 ukazał sie z numerem 12 w grudniu anr 2 ukazał się z nr1 :) więc oboje mamy racje.

 

Mam pytanie może któryś z kolegów ma nr 1 ze stycznia 2001 był to ostatni numer przed zawieszeniem tytułu i chyba miał mniejszy nakład, nie udało mi sie go kupić 4 lata temu a jest tam opis forestera i zadowoliłbym się zdjeciami artykułu umozliwiającymi odczytanie tekstu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Adam12, kupiłeś to gdzieś normalnie w kiosku czy w Empiku ?

 

ja kupiłem w empiku (kurcze niepytany nie powinienem sie odzywać) ale w dawnych czasach kupowałem go w kioskach większych bez problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...