Skocz do zawartości

Arcyzimowe pytania (wątek o AWD subaru, dyfrach itp.)


kwasek

Rekomendowane odpowiedzi

Kupiłem w koskiu. No może nie normalnym ale zawsze w punkcie sprzedaży gazet w markecie. Ciekawa okładka od razu rzuca sie w oczy. Impreza w wersji leżącej i bez obudowy. :P

 

okładka jak okładka jaka ładna reklama na ostatniej stronie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przeglądam to pismo i tam gość pisze "centralny mechanizm różnicowy z przekładnią planetarną 41/59 i dwoma sprzęgłami ciernymi jednym krzywkowym a drugim elektromagnetycznym. elektromagnetyczne odpowiada za rozdział momentu przód/ tył, a cierne krzywkowe o wysokości przenszonego momentu. wiecie coś na ten temat jak działa DCCD ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sie napisałem i gdzieś zgineło pisze jeszcze raz. Mechanizm róznicowy może dzielić moment tak jak przekładnia zebata w nim uzyta, obiegowa taka jak w tylnym moscie 50 na 50 lub planetrana taka jak w DCCD 65 na 35. Kiedy jeden z wałów zaczyna obracać się szybciej czyli moment oporowy od tego wału się zmniejszył zmiejsza się również moment docierający do kół obracajacych sie wolniej w przypadku szpery moment oporowy koł obracających się wolniej czyli z lepszą przyczepnoscią zostanie wykorzystany do utrzymania momentu docierajacego do kół o gorszej przyczepności. w przypadku zwykłej szpery mecanicznej wstępne napięcie uzyskujemy za pomoca sprężyn czyl jest to szprera 10 20 50 % ale nie zmienna. Wartości procentowe pomagaja okręslić jak duża może być różnica momentów oporowych pochodzących od kół. W DCCD możemy zmieniać napięcie szpery elektromagnesem nie zmieniamy jednak przełozenia w mechanizmie różnicowym czyli jest na stałe 65 na 35 % Tyle zrozumiałem ale może jest inaczej ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niniejszym postanawiam zadać kłam twierdzeniu, o mojej jakoby cierpliwości.....

 

 

przypadku szpery moment oporowy koł obracających się wolniej czyli z lepszą przyczepnoscią zostanie wykorzystany do utrzymania momentu docierajacego do kół o gorszej przyczepności

 

odpowiedź, że tak nie jest znajdziesz tu:

szpera pozwala właśnei na NIERÓWNY ROZDZIAŁ MOMENTU. Zawsze równy 505/50 to właśnie otwarty dyfer.

 

i tu:

W przypadku wiskotycznej blokady dyfra (np w FORESIU) siła przykładana na każde koło jest różna, w zależności od tego które koło ma lepszą przyczepność (tam siła przykładana na nawierzchnię jest większa), a więc MOMENT OBROTOWY (iloczyn siły i ramienia) jest różny

 

i tu:

Jeżeli koło kręci się prawie całkiem bez oporu po lodzie, to moment jest iloczynem ramienia i siły tarcia. Tarcie jest bliskie zeru, to jakie ramię by nie było, jaki będzie moment? Też bliski zeru!

 

i tu:

źródło do wytworzenia momentu jest potrzebne. Może być to silnik, mogą Twoje ręce. Ale jeżeli nie ma do czego tej siły przyłożyć, mimo że potencjalnie nią dysponujesz, moment nie powstanie.

 

Sorry, ale jak tego nie zrozumiałeś, to trudno........

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jarmaj: może jeszcze raz spróbujesz :D jesli nie to trudno ja nie przekonuje tylko pytam. prosta przekładnia zebata 1do 5 czyli kręce 10 Nm a dostaje po odjęciu strat 50 Nm tak ?

 

w skrzyni od GT jest przekładnia juz po srodkowym dyferencjale 1: 1,1 a mosty przód tył mają inne przełożenia tak ?

 

podział momentu przód tył bedzie inny tak?

 

dla przykładu wszystkie koła na suchym asfalcie identyczny opór od kół jaki moment będzie na przednim kole a jaki na tylnym taki sam ?

 

co to znaczy tylnonapędowa charakterystyka ? to znaczy że większy moment jest z tyłu ?

 

takie mam pytania jeżeli chodzi o podział momentu

 

teraz szpera np. krzywkowa

 

 

w normalnym dyferencjale jeżeli koła maja rózny opór to jedno stoi a drugie się kręci dzięki temu że satelity obracja się swobodnie na osiach tak ?

 

w szperze krzywkowej osie nie są okrągłe i w momencie kiedy się obracaja powodują docisk tarczek sprzegła ciernego tak ?

 

sprzegło zaczyna działać i stara się wyrównać obroty obu półosi tak ?

 

silnik swobodnie kręcący jedną półoska bo tam był zerowy moment dostaje obciążenie z koła stojacego na suchym i nareszcie ma okazję się wykazać tak ?

 

no i co się dalej dzieje moment dociera do tego koła o lepszej przyczepności i samochód rusza tak ?

 

Jesli tak to szpera nie podzieliła momentu a jedynie skierowała go do koła o lepszej przyczepności no bo na drugim kole dalej jest 0 tak ?

 

Czyli powinienem napisać dzieki istnieniu szpery moment docierajacy do kół o lepszej przyczepności nie ulegnie zmianie kiedy spadnie moment docierajacy do kół o gorszej przyczepności tak ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ponawiam pytanie ma ktos schemat skrzyni DCCD ?. a dla pragnących wiedzy podstawowe wiadomości o mechaniźmie różnicowym zwykłym http://www.zss.pl/~moto/www_publikacje/publikacje21.htm oraz pobieżne informacje o układach 4x4 sprzęgłach visco haldexach itd. http://zss.pl/~moto/fotografie/prace_dy ... ndex2.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...