Adam12 Opublikowano 9 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2006 Kupiłem w koskiu. No może nie normalnym ale zawsze w punkcie sprzedaży gazet w markecie. Ciekawa okładka od razu rzuca sie w oczy. Impreza w wersji leżącej i bez obudowy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
panklex Opublikowano 9 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2006 Kupiłem w koskiu. No może nie normalnym ale zawsze w punkcie sprzedaży gazet w markecie. Ciekawa okładka od razu rzuca sie w oczy. Impreza w wersji leżącej i bez obudowy. okładka jak okładka jaka ładna reklama na ostatniej stronie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 9 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2006 Chciałbym zaapelowac o uwagę przy czytaniu, po pobieznym przejrzeniu znalazłem kilka błędów rzeczowych w atykule o napędach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WRC fan Opublikowano 10 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2006 Szkoda....ale i tak zakupię 8) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KWIATEK Opublikowano 10 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2006 Chciałbym zaapelowac o uwagę przy czytaniu, po pobieznym przejrzeniu znalazłem kilka błędów rzeczowych w atykule o napędach. No przyznaj się dzięki komu mogłeś je znaleźć? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 10 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2006 KWIATEK, tak tak to dzięki Tobie ;-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam12 Opublikowano 10 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2006 Chciałbym zaapelowac o uwagę przy czytaniu, po pobieznym przejrzeniu znalazłem kilka błędów rzeczowych w atykule o napędach. Jakieś szczegóły ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 10 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2006 Jakieś szczegóły ? Już nie pamiętam, ale bodajże coś pomylili w szperach zastosowanych w STI i coś tam jeszcze z teorii. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam12 Opublikowano 10 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2006 Jasna sprawa. Dzięki za odpowiedź. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotr0605 Opublikowano 10 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2006 Azrael : możesz bardziej sprecyzować co i jak ? bo tak dla nas nie znających się to nic nie wnosi a część uzytkowników przytakuje a pojęcia jak nie miało tak nie ma . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 10 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2006 piotr0605, nie mam tego pisma więc nie sprecyzuję, tylko przejrzałem w knajpie egzemplarz Kwiatka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotr0605 Opublikowano 10 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2006 A.... myślałem że masz coś konkretnego bo jak się okazuje gazety zaciemniają zamiast rozjasniać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 10 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2006 piotr0605, niestety mogą trochę zaciemnić. Chyba była jakaś bzdura z rozkładem momentu,a le nei pamiętam naprawdę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotr0605 Opublikowano 10 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2006 przeglądam to pismo i tam gość pisze "centralny mechanizm różnicowy z przekładnią planetarną 41/59 i dwoma sprzęgłami ciernymi jednym krzywkowym a drugim elektromagnetycznym. elektromagnetyczne odpowiada za rozdział momentu przód/ tył, a cierne krzywkowe o wysokości przenszonego momentu. wiecie coś na ten temat jak działa DCCD ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 10 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2006 Wiem że na pewno nie sposób cokolwiek zrozumieć z tego co facet napisał ;-) AFAIK tam nie ma przekładni planetarnej (mowa o nowym Subaru?) tylko jest szpera helikalna zamaist zwykłego mechanizmu różnicowego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mati Opublikowano 10 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2006 http://www.canadiandriver.com/articles/jk/031210.htm Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
panklex Opublikowano 10 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2006 Dobra problem nierozwiązany ma ktos może schemat tego mechanizmu różnicowego rysunki albo choc przekrój duży i wyraźny DCCD Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotr0605 Opublikowano 10 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2006 sie napisałem i gdzieś zgineło pisze jeszcze raz. Mechanizm róznicowy może dzielić moment tak jak przekładnia zebata w nim uzyta, obiegowa taka jak w tylnym moscie 50 na 50 lub planetrana taka jak w DCCD 65 na 35. Kiedy jeden z wałów zaczyna obracać się szybciej czyli moment oporowy od tego wału się zmniejszył zmiejsza się również moment docierający do kół obracajacych sie wolniej w przypadku szpery moment oporowy koł obracających się wolniej czyli z lepszą przyczepnoscią zostanie wykorzystany do utrzymania momentu docierajacego do kół o gorszej przyczepności. w przypadku zwykłej szpery mecanicznej wstępne napięcie uzyskujemy za pomoca sprężyn czyl jest to szprera 10 20 50 % ale nie zmienna. Wartości procentowe pomagaja okręslić jak duża może być różnica momentów oporowych pochodzących od kół. W DCCD możemy zmieniać napięcie szpery elektromagnesem nie zmieniamy jednak przełozenia w mechanizmie różnicowym czyli jest na stałe 65 na 35 % Tyle zrozumiałem ale może jest inaczej ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jarmaj Opublikowano 10 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2006 Niniejszym postanawiam zadać kłam twierdzeniu, o mojej jakoby cierpliwości..... przypadku szpery moment oporowy koł obracających się wolniej czyli z lepszą przyczepnoscią zostanie wykorzystany do utrzymania momentu docierajacego do kół o gorszej przyczepności odpowiedź, że tak nie jest znajdziesz tu: szpera pozwala właśnei na NIERÓWNY ROZDZIAŁ MOMENTU. Zawsze równy 505/50 to właśnie otwarty dyfer. i tu: W przypadku wiskotycznej blokady dyfra (np w FORESIU) siła przykładana na każde koło jest różna, w zależności od tego które koło ma lepszą przyczepność (tam siła przykładana na nawierzchnię jest większa), a więc MOMENT OBROTOWY (iloczyn siły i ramienia) jest różny i tu: Jeżeli koło kręci się prawie całkiem bez oporu po lodzie, to moment jest iloczynem ramienia i siły tarcia. Tarcie jest bliskie zeru, to jakie ramię by nie było, jaki będzie moment? Też bliski zeru! i tu: źródło do wytworzenia momentu jest potrzebne. Może być to silnik, mogą Twoje ręce. Ale jeżeli nie ma do czego tej siły przyłożyć, mimo że potencjalnie nią dysponujesz, moment nie powstanie. Sorry, ale jak tego nie zrozumiałeś, to trudno........ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotr0605 Opublikowano 10 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2006 Jarmaj: może jeszcze raz spróbujesz jesli nie to trudno ja nie przekonuje tylko pytam. prosta przekładnia zebata 1do 5 czyli kręce 10 Nm a dostaje po odjęciu strat 50 Nm tak ? w skrzyni od GT jest przekładnia juz po srodkowym dyferencjale 1: 1,1 a mosty przód tył mają inne przełożenia tak ? podział momentu przód tył bedzie inny tak? dla przykładu wszystkie koła na suchym asfalcie identyczny opór od kół jaki moment będzie na przednim kole a jaki na tylnym taki sam ? co to znaczy tylnonapędowa charakterystyka ? to znaczy że większy moment jest z tyłu ? takie mam pytania jeżeli chodzi o podział momentu teraz szpera np. krzywkowa w normalnym dyferencjale jeżeli koła maja rózny opór to jedno stoi a drugie się kręci dzięki temu że satelity obracja się swobodnie na osiach tak ? w szperze krzywkowej osie nie są okrągłe i w momencie kiedy się obracaja powodują docisk tarczek sprzegła ciernego tak ? sprzegło zaczyna działać i stara się wyrównać obroty obu półosi tak ? silnik swobodnie kręcący jedną półoska bo tam był zerowy moment dostaje obciążenie z koła stojacego na suchym i nareszcie ma okazję się wykazać tak ? no i co się dalej dzieje moment dociera do tego koła o lepszej przyczepności i samochód rusza tak ? Jesli tak to szpera nie podzieliła momentu a jedynie skierowała go do koła o lepszej przyczepności no bo na drugim kole dalej jest 0 tak ? Czyli powinienem napisać dzieki istnieniu szpery moment docierajacy do kół o lepszej przyczepności nie ulegnie zmianie kiedy spadnie moment docierajacy do kół o gorszej przyczepności tak ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
panklex Opublikowano 10 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2006 Ponawiam pytanie ma ktos schemat skrzyni DCCD ?. a dla pragnących wiedzy podstawowe wiadomości o mechaniźmie różnicowym zwykłym http://www.zss.pl/~moto/www_publikacje/publikacje21.htm oraz pobieżne informacje o układach 4x4 sprzęgłach visco haldexach itd. http://zss.pl/~moto/fotografie/prace_dy ... ndex2.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotr0605 Opublikowano 10 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2006 Azrael: AFAIK tam nie ma przekładni planetarnej (mowa o nowym Subaru?) tylko jest szpera helikalna zamaist zwykłego mechanizmu różnicowego. ja już sie gubie to szpera i mechanizm róznicowy to jest to samo ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
luki Opublikowano 10 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2006 ja już sie gubie to szpera i mechanizm róznicowy to jest to samo ? szpera to mechanizm różnicowy o podwyższonym tarciu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
panklex Opublikowano 10 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2006 a szpera helikalna to też przekładnia planetarnawłaśnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotr0605 Opublikowano 10 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2006 mechanizm róznicowy to taki który pozwala na rózne prędkości obrotowe wałów wychodzących tak? szpera jest montowana do mechanizmu róznicowego aby zablokować jego działanie tak ? są mechanizmy róznicowe bez szpery ale nie ma szper bez mechanizmu róznicowego tak ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi