Andrzej Koper Opublikowano 11 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2014 Czy to ja źle rozumiem słowo prezent dobrze zrozumialeś... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ojciec Założyciel ex-Dyrekcja Opublikowano 12 Lutego 2014 Ojciec Założyciel Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2014 Dyrekcja zapewne wie o tej opcji i zastanawiam się czy to nie byłaby jakaś opcja na obniżenie emisji spalin i szansa na wprowadzenie nowych modeli/wersji. To nie jest dla nas opcja. Słabsza wersja jest de facto specjalnie oferowana dla krajów o wysokich podatkach uzależnionych od mocy silnika. Koszt produkcji auta jest identyczny, emisje praktycznie też. Dla nas nie miałoby więc sensu wprowadzanie na rynek słabszej wersji ... w tej samej cenie Zaś mi zaproponowano te opony w promocyjnej cenie 1600zł. Czy to ja źle rozumiem słowo prezent czy mój dealer? Uprzejmie proszę o przekazanie mi na PW nazwy delaera. Z góry dziękuję i pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RBB Opublikowano 12 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2014 Czytam o zmianach w ofercie XV na 2014, min. zmiana zawieszenia, wspomagania kierownicy, zmiana w CVT, kontrola ciśnienia w oponach etc. Wycofuje się silnik 1.6. Pytanie do Dyrekcji, czy niektóre ze zmian będzie można zastosować w modelach starszych i na jakiej zasadzie. http://www.torquenews.com/1084/2014-subaru-xv-receives-four-significant-improvements-and-refinements Wysyłane z mojego iPad przy użyciu Tapatalk HD Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ojciec Założyciel ex-Dyrekcja Opublikowano 12 Lutego 2014 Ojciec Założyciel Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2014 Wycofuje się silnik 1.6. Decyzja importera. Silnik 1.6 ogólnie pozostaje w ofercie producenta dla Europy. Pytanie do Dyrekcji, czy niektóre ze zmian będzie można zastosować w modelach starszych i na jakiej zasadzie. Nie ma takich planów. Powiedzmy szczerze - opis jest dla mnie ( z wykształcenia inżyniera !) ... kwiecisty Zmiany są minimalne w ramach normalnego procesu usprawniania produktu z jednej strony, a wymagań przepisów UE ( tu: wskaźnik biegu, wskaźnik ciśnienia w oponach ) z drugiej. U nas pojawią się z produkcją 2014, czyli gdzieś pod koniec marca ( TPMS i GSI nieco później ). XV jest ogólnie pozytywnie oceniany. De facto jako jedyny poważny mankament mówi się u nas o .... cenie ( no chyba, że ktoś chce generalnie większe auto, wówczas kieruje się do Forestera, czy nawet Outbacka). Aktualnie w ramach wyprzedaży rocznika argument ten przestał istnieć i praktycznie wszystkie XV z 2013 zostały sprzedane ( choć trochę "dobraliśmy" od sąsiadów ). No chyba, że jakiś dealer coś jeszcze zachomikował. Pozdrowienia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FilipBB Opublikowano 12 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2014 To nie jest dla nas opcja. Słabsza wersja jest de facto specjalnie oferowana dla krajów o wysokich podatkach uzależnionych od mocy silnika. Koszt produkcji auta jest identyczny, emisje praktycznie też. Dla nas nie miałoby więc sensu wprowadzanie na rynek słabszej wersji ... w tej samej cenie Dziękuje bardzo za wyczerpującą odpowiedź. Chciałem się jeszcze zapytać czy inne modele (Forester) też dostaną TPMS? Jeśli tak to czy będzie możliwość doposażenia samochodu w ten, znacząco wpływający na poprawę bezpieczeństwa system? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Eryk Opublikowano 12 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2014 TPMS moze i poprawia bezpieczenstwo, ale sa to tez dodadkowe koszty. Przy wymianie kol na zimowki trzeba miec dodatkowy zestaw czujnikow zainstalowany to kol zimowych - to kosztuje, trzeba tez nowe czujniki obudzic - koszt, pozniej przy zmianie kol na letnie, znow trzeba kodowac letnie kola do auta, bo w subaru mozna miec tylko 4 kola zakodowane - wiec kolejny koszt. Zdecydowanie trudny we wspolzyciu system. Mozna oczywiscie nie kupowac dodadkowych czujnikow, ale wtedy kontrolka caly czas sie swieci - i to sie mija z celem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukass Opublikowano 13 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2014 A Subaru ma TPMS z czujnikami? Prawie wszyscy producenci z tego rezygnują i TPMS działa w oparciu o sterownik ABS. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Eryk Opublikowano 13 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2014 Szczerze mowiac to nie wiedzialem ze mozna inaczej, wiem ze w 2007 OBK i 2009 STI mam czujniki i jest to porazka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eddie_gt4 Opublikowano 13 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2014 Szczerze mowiac to nie wiedzialem ze mozna inaczej, wiem ze w 2007 OBK i 2009 STI mam czujniki i jest to porazka. mozna mozna, nawet taka popierdolka jak Honda Civic od MY'09 ma TPMS oparty na ABS Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ojciec Założyciel ex-Dyrekcja Opublikowano 13 Lutego 2014 Ojciec Założyciel Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2014 Tu jest więcej na temat TPMS : http://swistowski.pl/strona-802-systemy_tpms.html Pozdrowienia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Eryk Opublikowano 13 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2014 Bardzo ciekawy opis... jako ze moje auta to USDM, mam inny standard TPMS od europejskiego, ale samo dzialanie systemu jest chyba to samo w wersji EU co w US? Czyli ze samochod rozpoznaje tylko 4 czujniki, i nie stosuje czujnikow ABS tak jak eddie_gt4 wspomnial powyzej? W wersjach US TPMS wystepowal w Subaru juz od 2007 roku... ale chyba technologia TPMS u Subaru nie zmienila sie zbytnio od tamtego czasu - chyba ze sie myle... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ojciec Założyciel ex-Dyrekcja Opublikowano 13 Lutego 2014 Ojciec Założyciel Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2014 ale samo dzialanie systemu jest chyba to samo w wersji EU co w US? Pryncypialnie zapewne tak. Czyli ze samochod rozpoznaje tylko 4 czujniki, i nie stosuje czujnikow ABS tak jak eddie_gt4 wspomnial powyzej? Zgadza się. ale chyba technologia TPMS u Subaru nie zmienila sie zbytnio od tamtego czasu - chyba ze sie myle. Szczerze powiedziawszy - nie wiem. Natomiast faktem jest, że FHI permanentnie coś poprawia, udoskonala. Natomiast trudno jest mi ocenić jakość działania TPMS w wersjach EU, gdyż pierwsze auta dopiero przyjdą. Pozdrowienia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Eryk Opublikowano 13 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2014 Dziekuje bardzo za odpowiedzi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FilipBB Opublikowano 13 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2014 Znalazłem takie coś: Radio/Nawigacja do Subaru XV Ciekawe, cały panel z dużym wyświetlaczem i polskim językiem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mechanik Opublikowano 13 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2014 Tak TPMS staną sie w tym roku oboiązkowe. Dodatkowy elektroniczny delikatny i skomplikowany system. Znam z autopsji - mamy w rodzinie X3 - sporo falszywych alarmów + redukcja prędkości do 80 km/h (regularnie po wymianie opon letnie/zimowe). Po pewnym czasie awarie, konieczność wymiany. Przyjdzie patrzeć na zalety, i poprawę poczucia bezpieczeństwa. Ztcw wkrótce obowiązkowe w nowych autach stana się spryskiwacze reflektorów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eddie_gt4 Opublikowano 14 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2014 Tak TPMS staną sie w tym roku oboiązkowe. Dodatkowy elektroniczny delikatny i skomplikowany system. Znam z autopsji (...) TPMS kojarzy mi sie z PMS - i nazwa, i swoja "delikatnoascia i skomplikowanoscia" Ztcw wkrótce obowiązkowe w nowych autach stana się spryskiwacze reflektorów. skoro to nieuniknione, to niech przynajmniej te spryskiwacze: - beda "stalego" typu (tj. niewysuwane) - maja oddzielny bezpiecznik, ktorym mozna zdeaktywowac ich dzialanie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam12 Opublikowano 14 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2014 ostatnio u "swojego" gumiarza zobaczyłem kartkę: "W samochodach Laguna opony wymieniamy tylko i wyłącznie na odpowiedzialność klienta." Teraz już wiem o co chodziło I jak tu się dziwić, że FHI traktuje rynek EU tak jak traktuje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leon Opublikowano 14 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2014 TPMS miałem już w Legwanie. No, może trochę niechcący im wyszło. Gdy uciekło mi trochę powietrza, VDC robiło mi dyskotekę na szafie, a ostrzejszy zakręt skończył się odcięciem mocy. Po dopompowaniu wszystko wróciło do normy, więc już od 2000r to w Subaru działało. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukass Opublikowano 14 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2014 I jak tu się dziwić, że FHI traktuje rynek EU tak jak traktuje Ale w US też sa obowiązkowe i żeby było smieszniej to chyba tylko dla aut 4x4 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
meci Opublikowano 19 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2014 Czy ma ktoś informację na temat XV w firmie wykorzystywanych jako auto flotowe- jakie firmy korzystają z XV? (był jakiś konkurs w którym XV wygrał). Chodzi o koszty w przypadku kilku aut . Będę wdzięczny za info. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Toimi Opublikowano 26 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2014 Dziękuję za odpowiedź w sprawie opon choć jak tak dlaje pójdzie to chyba nie doczekam się mojego XV bo od 07.02 jest "w transporcie" z Rotterdamu i bidulek do Bydgoszczy nie może dotrzeć, chyba że to jakiś Rotterdam w Japonii? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
K@rol Opublikowano 26 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2014 Witam. Mam bardzo poważny problem. W XV 2.0 CVT przy odpuszczeniu gazu po ruszeniu - nazwijmy to "redukcji biegów" przy niskich prędkościach auto szarpie. Natomiast po odpaleniu kiedy silnik jest jeszcze zimny jest to szarpanie tragiczne, które trzęsie całym autem. Jest to denerwujące gdyż jak wiadomo jazda w korkach to ciągłe ruszanie i odpuszczanie gazu. We wszystkich dotychczas używanych autach miałem automatyczną skrzynię biegów i nigdy takich objawów. Auto ma dwa tygodnie ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ojciec Założyciel ex-Dyrekcja Opublikowano 27 Lutego 2014 Ojciec Założyciel Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2014 Natomiast po odpaleniu kiedy silnik jest jeszcze zimny jest to szarpanie tragiczne, które trzęsie całym autem. Diagnozy na odległość są ...trudne. Sugeruję kontakt z ASO. bidulek do Bydgoszczy nie może dotrzeć Powinien dzisiaj dotrzeć. Pozdrowienia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andremil Opublikowano 1 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2014 Ostatnio w czasie jazdy zauważyłem "dziwne" zachowanie naszej "marchewy" - na drodze gdzie na prawej stronie był lód a na reszcie drogi czysty asfalt (prawe kółka jechały po lodzie a lewe po przyczepnym asfalcie) auto dziwnie "myszkowało" - cały czas trzeba było delikatne korekty na kierownicy robić - co powiem szczerze lekko irytowało. Efekt ten zauważyła również moja połowica jaki i szfagier który jechał tą samą trasą za kółkiem XVła. Wspomnę, że sama jazda była spokojna bez przyspieszania itepe - stał prędkość około 80 km/h. Co ciekawe tą samą trasę w identycznych warunkach jechałem zaraz swoim Negro - żadnego podobnego efektu nie odczuwałem - auto jechało jak po szynach. Czy ktoś z kierowników XV spotkał się z podobną sytuacją? Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemekka Opublikowano 1 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2014 Myślę, że była to kontrola trakcji, która przyhamowywała ślizgające się po lodzie koła. Swoją drogą 80km/h dwoma kołami po lodzie, no no... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się