Luk77 Opublikowano 26 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2011 Fajnie, tylko że to nijak się ma do rzeczywistego spalania. A jakie jest rzeczywiste spalanie H6 na tej trasie przez Luk77 :?: (...) :wink: Proponuje nie bawić się w semantykę. Oczywiście, że miałem na myśli "rzeczywiste" przeciętne spalanie w jednostce czasu typu rok lub kilka miesięcy co chyba wynika z całego kontekstu. Podawanie zużycia na jednej przypadkowej trasie to jak informacja w stylu dobra pizza ... bo byłem raz i zjadłem całą. Chyba że to konkurs kto przejechał kilkaset km spalając najmniej Jeśli chodzi o oszczędność to proponuję Citroen HDI- Technologie :wink: P.s przepraszam Creative Technologie :shock: Tak już na serio to oczywiście nie spodziewam się i niespodziewałem od H6 spalania na poziomie 8,9 czy 10 L. Jak do tej pory mój OBK jest delikatnie traktowany ale też na trasie gdzie osiągnąłem tak niskie spalanie nie było za bardzo jak zaszaleć z powodu natężenia ruchu. Odpuściłem sobie po prostu zbędne wyprzedzanie i hamowanie jadąc pokornie w "peletonie". Generalnie myślę że 3.6 H6 przy tych gabarytach auta , AWD no i oczywiście skrzyni Auto jest silnikiem dosyć oszczędnym. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej Koper Opublikowano 26 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2011 Oczywiście, że miałem na myśli "rzeczywiste" przeciętne spalanie w jednostce czasu typu rok lub kilka miesięcy co chyba wynika z całego kontekstu. Przez trzy lata (70 tys km- zdecydowana większosć trasy) , znana osoba , jeżdząca OBK 2.5 , zapisujaca wszystkie wydatki (benz. , przeglady itd) obliczyła , że srednie spalanie tego auta to 8,4 l/100 i to jest rzeczywiste spalanie tego auta w rękach tego kierowcy ( w zasadzie nie przekracza 110 km.godz :roll: ...no chyba , że z górki...) Od niedawna użytkuje OBK D. więc obawiam się , że rzeczywiste średnie spalanie w jego wykonaniu może wyjsć zdecydowanie poniżej 6...np. w ciągu roku.... Takie spalanie oczywiście jest mozliwe do osiagnięcia , niestety dla niektórych kierowców (zdecydowana mniejszosć ) jest to niezwykle męczace co nie znaczy , że np. mój sposób jazdy....13-15l/100 miasto i 12-14l/100 poza nim (H6/2.5T)......nie byłoby męczący dla osób wcześniej wymienionych Obawiam się , że ten "problem" w niedługim czasie zostanie rozwiazany , podobnie jak już w niektórych krajach UE , poprzez.....urządzenia kontrolujace szybkosć i odpowiednie mandaty Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radekk Opublikowano 26 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2011 Oczywiście, że miałem na myśli "rzeczywiste" przeciętne spalanie w jednostce czasu typu rok lub kilka miesięcy co chyba wynika z całego kontekstunie wiem czy przejeżdżając przeszło 115 tys. km samochodem mogę już mówić o rzeczywistym czy o przypadkowym zużyciu paliwa :wink: znana osoba , jeżdząca OBK 2.5 ,... że srednie spalanie tego auta to 8,4 l/100 i to jest rzeczywiste spalanie tego auta w rękach tego kierowcy ( w zasadzie nie przekracza 110 km.godz :roll: ...no chyba , że z górki...) Od niedawna użytkuje OBK D. więc obawiam się , że rzeczywiste średnie spalanie w jego wykonaniużeby się nie okazało, że teraz jeżdżąc zamiast spalać zacznie produkować ropę :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej Koper Opublikowano 26 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2011 zamiast spalać zacznie produkować ropę mialem tak napisać... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam12 Opublikowano 26 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2011 8.4 l/100km w 2.5 N/A to musiała być męczarnia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gordon Opublikowano 26 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2011 Oczywiście, że miałem na myśli "rzeczywiste" przeciętne spalanie w jednostce czasu typu rok lub kilka miesięcy co chyba wynika z całego kontekstu. Przez trzy lata (70 tys km- zdecydowana większosć trasy) , znana osoba , jeżdząca OBK 2.5 , zapisujaca wszystkie wydatki (benz. , przeglady itd) obliczyła , że srednie spalanie tego auta to 8,4 l/100 i to jest rzeczywiste spalanie tego auta w rękach tego kierowcy ( w zasadzie nie przekracza 110 km.godz :roll: ...no chyba , że z górki...) Od niedawna użytkuje OBK D. więc obawiam się , że rzeczywiste średnie spalanie w jego wykonaniu może wyjsć zdecydowanie poniżej 6...np. w ciągu roku.... Takie spalanie oczywiście jest mozliwe do osiagnięcia , niestety dla niektórych kierowców (zdecydowana mniejszosć ) jest to niezwykle męczace co nie znaczy , że np. mój sposób jazdy....13-15l/100 miasto i 12-14l/100 poza nim (H6/2.5T)......nie byłoby męczący dla osób wcześniej wymienionych Odnoszę wrażenie, że odebrał Pan mojego posta jako pstryczka pod adresem Subaru i wysokiego spalania, co z kolei jako dealer/serwis tej marki poczuł się Pan w obowiązku do kontry i obrony, tylko ... zupełnie niepotrzebnie. Nigdzie w poście nie stopniowałem czy to dużo czy mało. Kompletnie nie o to chodziło. Podałem zużycie jakie mnie wychodzi z jakiegoś okresu użytkowania plus dla porównania ile palił mniejszy silnik (2.5) też w benzynie. Mogę jeszcze dodać że 2.0 benzyna również w podobnych warunkach paliła mi średnio 11,5 litra. Zatem w mojej ocenie w cyklu mieszanym. ale głównie miejskim, trzeba dodać circa +3 litry do zużycia w stusunku do przeciętnej dwulitrówki (z tym że na to +3 składa się od czasu do czasu zryw w postaci szybszej jazdy). Jak ktoś kręci spalanie w benzynie 1.8/2.0 na poziomie 7.0 to w swoich warunkach może i zejdzie poniżej 10 l (albo i mniej :shock: - tylko nie spierajmy się znowu o definicje miasta ) Obawiam się , że ten "problem" w niedługim czasie zostanie rozwiazany , podobnie jak już w niektórych krajach UE , poprzez.....urządzenia kontrolujace szybkosć i odpowiednie mandaty Jak się dorobimy "kompletnego pakietu" rozwiązań unijnych (byle nie od greków ) nie będzie tak źle. Dwupasmówki i obwodnice środmiejskie z ograniczeniami 90/100 a nie jak u nas 60 czy nawet 50. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej Koper Opublikowano 26 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2011 Odnoszę wrażenie, że odebrał Pan mojego posta jako pstryczka pod adresem Subaru i wysokiego spalania, co z kolei jako dealer/serwis tej marki poczuł się Pan w obowiązku do kontry i obrony, tylko ... zupełnie niepotrzebnie. Nie bo spalanie zalezy najbardziej od tego co prowadzi auto....i to tylko chciałem powiedziec a'propos - "rzeczywistego spalania" Mnie jak normalnie jadę tzn. wszyscy na drodze mi przeszkadzają :roll: .....to tak 14/15 wychodzi :wink: ...ale czasem jak jadę np. przez Czechy czy Austrie to....i 9/100 potrafie spalić Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szczur75 Opublikowano 27 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2011 A moje H6 pali w zależności od tego kto prowadzi i gdzie prowadzi. We Wrocławiu na dojazdach do pracy w zimie to i około 20l wychodzi. W obcym kraju jeżdżąc przepisowo udało się w 10l zmieścić. No i mowa o podtlenku, bo etyliny to tak 1-2 litry mniej spala. Ale średnio jak ja jeżdżę to wychodzi między 12 a 16 litrów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dobi1972 Opublikowano 27 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2011 Dokładnie tak. Chyba nie ma co dalej ciągnąć wątku o realności uzyskanego spalania. Jednych męczy szybka jazda drugich wolna czy jak kto woli zgodna z przepisami , co by było jakby wszyscy jeździli tak samo ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Iza Opublikowano 28 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2011 Witam !OBK H6 pali bardzo dużo (bo tyle musi i nie ma wyjścia) . Ja jeżdząc do pracy po Olsztynie krókie dystanse 3-4 km latem 17 literków (tak bez dotykania gazu) - większość jazdy to postój na światłach korki itp. Zimą po mieście 20l - bez dotykania gazy - krótkie dystanse auto musi sie nagrzać. Zdecydowanie się zgadzam, mam autko od niedawna, ale byłam przygotowana na takie spalanie. Mam troszkę ciężką nóżkę, więc w lecie pali mi 19-20. A może coś z autkiem nie tak??? Zimy jeszcze nie przetestowałam Może zastanowie się nad założeniem gazu. Trochę mi szkoda... Poza tym do tego silnika (H6) chyba gazu nie można założyć. Może ktoś coś wie na ten temat??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Luk77 Opublikowano 28 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2011 Wychodzi na to że 3.6 jest sporo oszczędniejszy od 3.0 . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
so_what Opublikowano 28 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2011 Może zastanowie się nad założeniem gazu. Trochę mi szkoda... Poza tym do tego silnika (H6) chyba gazu nie można założyć. Może ktoś coś wie na ten temat??? Teoretycznie można zagazować H6. Podobno jednak kompletnie się to nie opłaca ze względu na duże koszty serwisowania zagazowanego H6. Poczytaj np. tutaj :arrow: viewtopic.php?f=22&t=144804 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Iza Opublikowano 29 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2011 Teoretycznie można zagazować H6. Podobno jednak kompletnie się to nie opłaca ze względu na duże koszty serwisowania zagazowanego H6. Poczytaj np. tutaj :arrow: http://forum.subaru.pl/viewtopic.php?f=22&t=144804 Dzięki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WojtekS Opublikowano 29 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2011 Mi również H6 potrafi spalić między 13-15 litrów w mieście. Ale tylko w niedziele świeta albo wieczorem. Może w wiekszych miastach można na dłuższych odcinkach zaoszczędzić i wyjdzie około 15 . Ja jadąc naprawdę " bez dotykania gazu" nigdy nie zszedłem ponizej 17l w mieście. pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nieuprzejmygbur Opublikowano 29 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2011 tak czy siak, daleko to do rekordu świata. Rekordzista przejechał na litrze ponad 4000 km... echhhhh Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Iza Opublikowano 30 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2011 Na litrze czego i czym ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nieuprzejmygbur Opublikowano 30 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2011 benzyny oczywiście... i autkiem własnej konstrukcji Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
OBK H6 Opublikowano 2 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2011 Witam !OBK H6 pali bardzo dużo (bo tyle musi i nie ma wyjścia) ... ja nie palę aż tak dużo - maks paczkę dziennie :-) na serio - jazda mieszana (większość miasto + krótkie trasy), junkers w miare wyregulowany, 52 ltr gazu zrobie 330 km = 15,75 ltr/100km, w benzynie podobnie ten wynik jest u mnie jak w zegarku - jak na liczniku cyka 330 km - gaz się kończy... i tak było prawie rok.. do tego miesiąca, albowiem zmieniłem olej w silniku z Castrola na Motula i... 340 km = 15,3 ltr/100km (już trzy tankowania od zmiany oleju i wynik taki sam) W trasie na Castrolu robił ok 400 km = 13 ltr/100km, na nowym oleju jeszcze w trasie nie byłem rok temu zmieniłem tłumik z fabrycznego (ze starości mu się umarło) na tłumik od VW Sharana 2.8 - przed zmianą wyniki były poniżej 300 km = ponad 17 ltr/100km więc ile pali? jeżeli gazowany - to jest wrażliwy na różne rodzaje gazu (z różnych źródeł = stacji), od jakiegoś czasu BP mi służy. Olej w silniku, tłumik, mapa silnika... wiele czynników ma znaczenie. Ale jak widać, zejście poniżej 10 ltr/100km nie grozi (chyba że w peletonie), a regułą jest wynik między 13-15 ltr przy spokojnej jeździe - a ponad to to już... sky is the limit Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
drastic Opublikowano 15 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2011 Trasa @ 90-110 po drogach krajowych = 9.5~11l Autostrada @ 130 = 12,5l Miasto przy spokojnej muzyce = 12,5 ~ 13,5l Miasto przy muzyce gangu H6 = 15,2 ~ 17,8l Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DMQ Opublikowano 5 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2011 Oglądałem dziś OBK H6 i średnie spalanie z ostatnich kilkuset km miał na poziomie 19L. To nie jest auto dla tych, którzy liczą każdą złotówkę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fala Opublikowano 5 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2011 Spalanie na poziomie wyniku 8,6L/100km jest conajmniej rewelacją i naprawdę nie oczekiwałem od tego silnika Ja już mam na koncie spalanie w H6 3.6 przy tempomacie na 70kmh - 8,2ltr. (mega-deszcz był) Trasa Wawa-Zakopane nocą bez korków, z tempomatem 110-120kmh - 9,2l/100! Z rowerami na bagażniku na haku... Wychodzi na to że 3.6 jest sporo oszczędniejszy od 3.0 Wychodzi na to, że zdecydowanie tak. Pewnie lepszy stosunek mocy/momentu do masy niż H6 3.0 + elektronika. Oglądałem dziś OBK H6 i średnie spalanie z ostatnich kilkuset km miał na poziomie 19L. To chyba ktoś cegłę zapomniał na pedale gazu. Nigdy tyle nie spaliłem H6 3.0. A może to amerykan był i było 19mpg...? Czyli jakieś 12,4ltr... 8) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Schackelford Opublikowano 8 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2011 Aloha, pisałem o tym już w innym wątku. Po mieście (Wrocław) większość czasu w korkach nawet 20-21 l / 100 km Trasa (krajówki) 11-12 l / 100 km I nikt mi nie wmówi, że czarne jest czarne... Tego się nie da oszukać, jak ktoś do mnie mówi "3 litry Matko Boska ile to pali?" to ja mu na to "5 litrów i widaro". Pozdrawiam i polecam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tom-k Opublikowano 1 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2011 Trasa z Olsztyna do Francji - Metz 1500 km: przez Polske - srednio 9.3 L/100 - predkosci 110 do 120 km/h max. (raczej spokojna jazda noca) przez Niemcy - 10.7 L/100 - predkosc 120 do 150 km/h max. Jestem happy, nie spodziewalem sie. edit Ta sama trasa kolejny raz, tylko ze przez Niemcy autostradowe 110 do 130 max - 8,8 L/100 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
iwan_p Opublikowano 8 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2012 Silnik h6 rok 2006 po mieście głownie do pracy tj. do 10km. w obecne mrozy 13.2l, na trasie, często jeżdże na Słowację a więc trasa bez autostrady 8,8 do 9.0 l. lato po miescie 10l. autostrada do Chorwacji 9.5l jak dla mnie rewelka) znajomy z tym samym silnikiem bardzo podobne chłeptanie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
so_what Opublikowano 8 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2012 iwan_p, w mieście to chyba częściowo lawetą auto wozisz :shock: Legacy H6 '07: miasto 17+; trasa - przy w miarę dynamicznej jeździe, ale płynnej jeździe - ok. 10-11 l/100 km (spokojnie można spalić sporo więcej) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się