Skocz do zawartości

WojtekS

Użytkownik
  • Postów

    36
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Profile Information

  • Płeć
    mężczyzna
  • Skąd
    Olsztyn
  • Auto
    Było Forester S-Turbo, Outback H6 jest Forester 2.0 Legacy 3.6
  • Zainteresowania
    Windsurfing, Żeglarsto, motocross

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia WojtekS

..:: Świeżynka ::..

..:: Świeżynka ::.. (1/13)

0

Reputacja

  1. Typowy objaw padniętego sprzęgła wiskotycznego w centralnym dyfrze. Wysłane z mojego E6653 przy użyciu Tapatalka
  2. Mi również H6 potrafi spalić między 13-15 litrów w mieście. Ale tylko w niedziele świeta albo wieczorem. Może w wiekszych miastach można na dłuższych odcinkach zaoszczędzić i wyjdzie około 15 . Ja jadąc naprawdę " bez dotykania gazu" nigdy nie zszedłem ponizej 17l w mieście. pozdrawiam
  3. Witam ! OBK H6 pali bardzo dużo (bo tyle musi i nie ma wyjścia) . Ja jeżdząc do pracy po Olsztynie krókie dystanse 3-4 km latem 17 literków (tak bez dotykania gazu) - większość jazdy to postój na światłach korki itp. Zimą po mieście 20l - bez dotykania gazy - krótkie dystanse auto musi sie nagrzać. Same stanie w korku czy na światłach - spalnie pokazuje komp. około 20 l. Na trasie jest już w miarę, najmniej udało mi sie osiągnąc wynik 9 l/100 ale to był dramat, ja sie męczyłem i auto. Tak normalnuie jadąc bez większych szaleństw to 11-12l/100. I tak jest u mnie u kolegi podobnie, na mnieje zużycie paliwa nie masz co liczyć, nie wierz w bajki, że H6 mozna jeżdzić oszczędnie. pozdrawiam
  4. Koła tylne przeskakują dwa po lewej i prawej równomiernie - poprosiłem kolegę żeby spojrzał z drugiej strony. Dodatkowo słyszę delikatne napiecie-lekki przeskok -co jakiś czas tak jakby od spodu skrzyni. Dodatkowo wyczuwalne jest niewielkie naprężenie na karoserii .
  5. Może być to elektrozawór. U mnie w H6 MY06 zawór znajduje się w "mózgu" skrzyni, w innych H6 czy 2,5l. może być w dupce skrzyni zależy od modelu i rocznika. Chcąc niechcąc trzeba sie tam jakoś dobrać i podpiąc do elektrozaworu napięcie i zobaczyć czy otwiera i zamyka - pod warnkiem że się wie który to zawór bo umnie "mózg" wyglada jak płyta głowna komputera z wielom dziwnymi czujnkami. Taraz to ja wiem ale jak to wyjęli to byłem wszoku, że coś takiego jest w skrzyni. Koszt elekktrozaworu może się wahać od 500-900 zł. U mnie było to 120euro.
  6. Witam ! Jeszcz tydzień temu miałem to samo problemy były dwa: - uszkodzony dyfer tylny- po wymianie tyl dalej nie kręcił - trzeba było jeszcze wymienić elektrozawór w skrzyni i było już ok napęd chodził pieknie. Po tygodniu moim problemem nie jest już brak dopinana tyłu tylko jego namiar. tył nie rozpina , tzn. przy max skręconych kołach hamuje a koła tylne przeskakują tak jak by chciały nadgonić przód i nie wiem co się mogło zepsuć . Może , że wcześniej trochę pokręciłem bączki na śniegu ? Może ktoś coś podpowie gdzie szukać . pozdrawiam Wojtek
  7. Witam! Pytanie do znawców tematu. Od kilku dni mam problem z autem (OUTBACk H6 MY06 A\T-5 biegów) polegający na niewłaściwym rozdziale prędkości na osie. Zauważyłem to podczs parkowania przed święrtami jak już zaczeły się rozstopy i pod marketami pojawił sie asfalt zamiast lodu. Przy maksymalnie skręconyck kołach czy to w lewo czy prawo czy do tyły czy do przodu auto z trudem chce jechać. Na wprost nic się nie dzieje idzie ok. Nic nie szumi, nie wydaje dziwnych odgłosów. Przy skręcaniu w zakręt 90stopni auto wytraca prędkośc - zwalnia. Dzisiaj pojechałem na parking już trochę biały i powolutku przy max skręconych kołach porobiłem kółka i co zauważyłem. Przy skręcie w lewo- tylne lewo koło co jakiś czas próbowało wyrównać obroty i lekko przeskakiwało . Działo się tak cyklicznie. W innych kierunach czy skręt w prawo czy tył przód - to samo. Przewertowałem forum i nie znalazłem odpowiedzi. Mogę tylko sie domyslać że może to być a)uszkodzone sprzęgło wielopłytkowe b)centralny dyfer, ew. tylny c)coś ze sterowaniem - elektroniką - związane z odczytem prędkością osi przedniej a tylnej d) nie wiem co ? Auto zachowuje sie jakby tył bardziej pchał . Może ktoś miał coś podobego albo rozeznaje się w zagadnieiu proszę o pomoc. Pozdrawiam Wojtek.
  8. Małe sprostowanie: chodzi mi oczywiście o czujnik skrętu. Ponawiam pytanie: a)czy możliwe jest, że napęd na tył nie kręci bo ma jakiś problem z odczytem i pracuje w jakimś trybie awaryjnum czy prawdą jest, że palące się ESP może być powiązane z niesprawnością jakiegoś elektrozaworu w skrzyni, który odpowiazda za pracę tylnego napędu ? (gdzieś spotkałem się z taką opinią w necie) c) NIE WIEM CO ROBIĆ - czujnik skrętu koła to wydatek 2tyś. a jak się okaże, że wszystko jest ok z czujnikiem - jak ugryźc temat minmalizując straty . P.S. Cześć Marku , rzeczywiście dawno mnie nie było na forum, brak czasu Ale tak naprawdę zaglądam do forum i traktuję go jako almanach jak coś dzieje mi się z autem , a że Subaru psuje się rzadko to sam wiesz.. Pozdrawiam.
  9. Witam ! A ja mam taki problem: posiadam Outbaca H6 z 2006 ze skrzynią 5-cio biegową oczywiście automat. Od pewnego czasu pali mi się ESP(ten ślizgający samochodzik po lewej stronie i nic więcej). Jak nie bylo śniegu wydawało mi się, że zdecydowanie większy moment jest przekazywny na oś przednią . Taraz kiedy spadł śnieg jestem pewien ,że mam tylko napęd FWD. Przód kręci jak szalony w poślizgu a tył tylko się przygląda nic nie kręcąc kołami Stąd moje pytanie : czy możliwe jest jeśli uszkodzony jest czujnik położenia koła -diagnoza ASO w Olsztynie- żeby VDC odpięło mi tył i działał tylko przód ? Czy może mam jakiś inny problem o, którym nie wiem. Proszę o pomoc w zagadnieniu bo nie chiałbym, żeby użytkownicy osiek wypychali mnie z zaspy;) pozdrawiam Wojtek
  10. Jak ktoś poszukuje 17' to mogę polecić poniższy link. Ja kupiłem i jestem :grin: http://www.allegro.pl/item948284159_215 ... a_0zl.html
  11. WojtekS

    Wyjąca skrzynia

    Kiedyś jak byłem u Gawina (mechanior) w Krakowie jak mi składał skrzynię w moim Forku 2002 Turbo-S , to pokazywał mi łozyska, które często padają . Być może spotkała Ciebie ta przypadłość. Skontaktuj się z w/w panem to napewno Ci pomoże.
  12. wcale nienajdroższa , historia zna droższe przypadki
  13. Czy to zdjęcie z garażu jest przed wymianą czy po ? Mierzyłeś może na równym ile masz cm od osi koła do spodu błotnika ? Prosiłbym o odp.
  14. I wszystko jasne, jak na załączonym obrazku
  15. Rozmawiałem dziś z pewnym użytkownikiem Forestera 2.0D , który odebrał auto z serwisu ASO i otóż co mi powiedział. Niedawno chciał przejechać polną drogą ,która byłas mocno zasypana śniegiem i ugrzążł , przy próbie wyjazdu z zaspy spalił sprzęgło. Forek trafił do ASO . W serwisie wymieniono mu sprzęgło oraz koło dwumasowe . Za naprawę zapłacił 7 tys. zł. oraz powiedziano mu że Forester to nie samochód terenowy i był nieprawidłowo użytkowany, oraz został uszkodzony z winy użytkownika. Więc gwarancja nie zadziałała . pzdr
×
×
  • Dodaj nową pozycję...