tonyww44 Opublikowano 12 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2016 Tu ta zasada niekoniecznie działa, bo podobno przód w forku jest pancerny. Chociaż u mnie wbrew pozorom teraz jak wymieniałem okazało się, że tylne slsy były od nowości w aucie od 2003 r przy 260k przebiegu byćmoże regenerowane ale mechanik był w szoku Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TOMA52 Opublikowano 12 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2016 jeśli chcesz użyć dystansów, to przy kilku sztukach trzeba już wymieniać też mocowania amorka na jakieś specjalne Jeśli chcesz włożyć dystans lub kilka o grubości łącznej powyżej 2 cm, to trzeba zmienić śruby ("szpilki") górnego mocowania amortyzatora na dłuższe. Powtórzę: miałem Ironmana na 4 kołach, zdjąłem, sprzedałem, wróciłem z przodu do serii, z tyłu KYB + dystanse 1 cm. Ironman był b. sztywny, auto podskakiwało na nierównościach, zwłaszcza na letnich kołach 17". W zimie na 205/70R15 jeszcze było znośnie. KYB ma taka charakterystykę tłumienia jak OEM. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kambol Opublikowano 12 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2016 różne sprężyny lub dystanse dla butli lpg Naprawdę kwestia posiadania lub nie zbiornika LPG ma znaczenie przy doborze zawieszenia? Bo wydaje mi się to bajką naciągaczy. Podejrzewam, że po wyjęciu (pełnowymiarowego) zapasu, to nawet pełny zbiornik LPG waży tyle, co dorosły pasażer w samochodzie bez instalacji, a do wożenia pasażerów nikt zawiasu nie modyfikuje... No chyba, że butla + pełnowymiarowy zapas + graty + pasażerowie i to wszystko na stałe lub większość czasu, to pewnie ma sens. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
diamond Opublikowano 12 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2016 Tu ta zasada niekoniecznie działa, bo podobno przód w forku jest pancerny. Chociaż u mnie wbrew pozorom teraz jak wymieniałem okazało się, że tylne slsy były od nowości w aucie od 2003 r przy 260k przebiegu byćmoże regenerowane ale mechanik był w szoku U mnie koszt się regeneracji przerósł nowy zestaw bez samopoziomów różne sprężyny lub dystanse dla butli lpg Naprawdę kwestia posiadania lub nie zbiornika LPG ma znaczenie przy doborze zawieszenia? Bo wydaje mi się to bajką naciągaczy. Podejrzewam, że po wyjęciu (pełnowymiarowego) zapasu, to nawet pełny zbiornik LPG waży tyle, co dorosły pasażer w samochodzie bez instalacji, a do wożenia pasażerów nikt zawiasu nie modyfikuje... No chyba, że butla + pełnowymiarowy zapas + graty + pasażerowie i to wszystko na stałe lub większość czasu, to pewnie ma sens. Wstawiłem do siebie trochę twardsze sprężyny z firmy Lesjofors. Butla + Hak oraz graty trochę ważą . W terenie też się przydaje na dziurach twardsze rozwiązanie:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Forczysław Opublikowano 13 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2016 Wymieniałem około 3 miesięcy temu zawieszenie tył (padniety sls prawy) na amory Kayaba + sprężyny wzmocnione firmy Lesjofors, + założone przy okazji podkładki 1 cm z przodu i z tyłu (potrzebowałem trochę większego prześwitu) nie mam LPG, większość czasu jeżdżę sam z pustym bagażnikiem, od czasu do czasu (wakacje) kufer zapakowany po dach +kilka razy w roku w lekkim terenie z obciążeniem w bagażniku około 80 kg. Jak na razie jestem bardzo zadowolony z tego rozwiązania. Polecam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ted58 Opublikowano 14 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2016 jeśli chcesz użyć dystansów, to przy kilku sztukach trzeba już wymieniać też mocowania amorka na jakieś specjalne Jeśli chcesz włożyć dystans lub kilka o grubości łącznej powyżej 2 cm, to trzeba zmienić śruby ("szpilki") górnego mocowania amortyzatora na dłuższe. Powtórzę: miałem Ironmana na 4 kołach, zdjąłem, sprzedałem, wróciłem z przodu do serii, z tyłu KYB + dystanse 1 cm. Ironman był b. sztywny, auto podskakiwało na nierównościach, zwłaszcza na letnich kołach 17". W zimie na 205/70R15 jeszcze było znośnie. KYB ma taka charakterystykę tłumienia jak OEM. Mam od niedawna podobne rozwiązanie jak tonywaw44 i wczoraj przy szybszej jeździe włos mi się zjeżył na głowie podczas szybkich manewrów, myślałem ,że zaraz będę koziołkował . Miałem odczucie braku stabilności, przy wolniejszej jeździe w miarę OK. Czy to może być skutek wymienionych tylnych amortyzatorów i podkładek 1 cm ? Co ewentualnie może wpływać na takie zachowanie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TOMA52 Opublikowano 14 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2016 Podobne, czyli co dokładnie masz założone? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tonyww44 Opublikowano 14 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2016 Ja nie mam dystansów, zwykły zestaw kayaba springi + amorki tył, orientowałem się tylko odnośnie tych podkładek i innych rozwiązań tylnego zawiasu i chciałem się podzielić zaczerpniętymi informacjami Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ted58 Opublikowano 14 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2016 Podobne, czyli co dokładnie masz założone? Zestaw KYB ze sprężynami i dystans 1 cm tylko tył bo przód jest orginalny OK. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
diamond Opublikowano 15 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2016 jeśli chcesz użyć dystansów, to przy kilku sztukach trzeba już wymieniać też mocowania amorka na jakieś specjalne Jeśli chcesz włożyć dystans lub kilka o grubości łącznej powyżej 2 cm, to trzeba zmienić śruby ("szpilki") górnego mocowania amortyzatora na dłuższe. Powtórzę: miałem Ironmana na 4 kołach, zdjąłem, sprzedałem, wróciłem z przodu do serii, z tyłu KYB + dystanse 1 cm. Ironman był b. sztywny, auto podskakiwało na nierównościach, zwłaszcza na letnich kołach 17". W zimie na 205/70R15 jeszcze było znośnie. KYB ma taka charakterystykę tłumienia jak OEM. Mam od niedawna podobne rozwiązanie jak tonywaw44 i wczoraj przy szybszej jeździe włos mi się zjeżył na głowie podczas szybkich manewrów, myślałem ,że zaraz będę koziołkował . Miałem odczucie braku stabilności, przy wolniejszej jeździe w miarę OK. Czy to może być skutek wymienionych tylnych amortyzatorów i podkładek 1 cm ? Co ewentualnie może wpływać na takie zachowanie? Warto tez przy tej okazji zrobić zbieżność z tyłu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
komor Opublikowano 16 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2016 Warto tez przy tej okazji zrobić zbieżność z tyłu. Tak, ja po wymianie tyłu robiłem zbieżność, zresztą akurat i przodu i tyłu, bo przy okazji grzebali mi jeszcze z przodu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wally666 Opublikowano 18 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2016 Koledzy, co byscie wybrali - zestaw KYB (amorki + sprezyny) - zestaw mieszany (amorki Daichi i sprezyny KYB) oba w zblizonej cenie ok 750-800pln Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
samedi Opublikowano 18 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2016 Jak pisałem kilkanaście postów wyżej nie bierz Daichi. Jakość poleciała na łeb i szyję. Jak taka sama cena to bez zastanowienia pełna Kayaba. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wally666 Opublikowano 18 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2016 (edytowane) Tak zrobie, to samo uslyszalem od dwoch niezaleznych sprzedawcow. Wchodzic w oslony za ok 90pln? Czy przy zestawie KYB (spring + amor) trzeba wrzucac podkladki i jesli tak, to ile (cm)? Edytowane 18 Maja 2016 przez Wally666 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
komor Opublikowano 18 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2016 Jak nie chcesz nic podwyższać to nie trzeba podkładek. Zestaw dobrany do danego modelu ma być p&p. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TOMA52 Opublikowano 18 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2016 Czy wchodzić w osłony? Jak sparciałe, dziurawe to tak, jak nie to niekoniecznie. Trzeba tylko pamiętać, że jak uszkodzą się osłony "za ok. 90 zł", to trzeba wyjąć z auta amortyzatory ze sprężynami i je rozmontować, czyli robota (i robocizna) dokładnie ta sama, co przy wymianie amorków. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tonyww44 Opublikowano 18 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2016 Mi mechanik powiedział, że jeśli nie wymienię osłon to producent może się czepiać i ewentualnie nie uznać gwarancji, więc to znikomy koszt 'w razie czego' Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
longer1 Opublikowano 18 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2016 Ja właśnie wrzuciłem zestaw KYB od Carfita i wziąłem też nowe osłony z odbojami i żałuję bo oryginały były bez zarzutu, choć SLSy jeszcze fabryczne chyba. Zmiana na lepsze pod każdym względem, jestem bardzo zadowolony. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
diamond Opublikowano 23 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2016 Koledzy, co byscie wybrali - zestaw KYB (amorki + sprezyny) - zestaw mieszany (amorki Daichi i sprezyny KYB) oba w zblizonej cenie ok 750-800pln Myślę że KYB Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bolek Lolek Opublikowano 12 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2016 Witam Czy takie zestawienie tylnego zawieszenia do mojego forka Sg MY03 sprawdzi się? Spręzyny :LESJÖFORS Amortyzatory: Kayaba Głównie chodzi mi o te sprężyny powiedziano mi że są wzmocnione czy w takim razie zawieszenie nie będzie za sztywne? Pozdro. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
irek200 Opublikowano 12 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2016 Podałeś tylko markę sprężyn i amorów. Żeby się wypowiedzieć należałoby rozmawiać o konkretnych modelach... Ale ja np. jeżdżę od kwietnia na takiej kombinacji. W środku zbiornik lpg na ok. 50 litrów. Haka brak. Wg mnie jest super ale ja dość krótko jeździłem na oryginalnych sls'ach wiec mogę być niewiarygodny Pozdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
akir Opublikowano 12 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2016 Ja na kyb i jestem zadowolony. Wysłane z mojego PLK-L01 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
markus2311 Opublikowano 29 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2016 Witam Od paru tygodni jestem posiadaczem Forestera II z paroma małymi wadamipierwsza wada to zawieszenie z tyłu - trochę nisko siedzi i na amortyzatorze pokazał się olej. moje pytanie: Gdzie w Krakowie mogę sprawnie pozbyć się sls'ów - nie koniecznie ASO - ale tak żeby było dobrze zrobione (no i nie drogo). z góry dziękuje za odpowiedz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 29 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2016 (edytowane) . Edytowane 5 Lutego 2019 przez Gość Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
muzyk Opublikowano 29 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2016 Tylne amory to możesz nawet do "rzeźnika" mechanika podjechać i ci nie spieprzy sprawy. Zakup amory i sprężyny w swoim zakresie i podjedź do pierwszego tańszego mechanika. PzDr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się