wolnemiasto Opublikowano 7 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2013 Podepnę się pod temat, bo mam podobne pytania i wątpliwości. Szukam Legacy kombi w benzynie na zastępstwo Galanta 2.5 (160KM, 220nm). Zależy mi na komfortowej, elastycznej ale czasem i dynamiczniej jeździe. I tu jestem rozdarty - z jednej strony marzy mi się H6 (ale to spalanie), z drugiej strony przy 2.0 165KM boję się subiektywnego spadku komfortu i fun-u z jazdy. Są jeszcze niby 2.5, ale z tego, co wyczytałem na forum, jest niepolecany (awaryjnośc i koszty napraw). Czy ktoś miał podobne rozterki i je rozwiązał? Może nawet ktoś ma bezpośrednie porównanie Galanta do Legacy? witam przymierzam się do zakupu kombi i zależy mi na tym, żeby kupić samochód na kilka lat i nie jeździć bez przerwy do serwisu. Nie znam się zupełnie na Subaru, nigdy nie miałem, mają opinię bezawaryjnych - tak jest w rzeczywistości? Chciałbym zakupić model z rocznika 2007, nie wiem zupełnie jakie silniki są najlepsze i czy to w ogóle dobry rocznik. Nie zalezy mi na wyczynowej jeździe, raczej czasem coś wyprzedzić i nie skonać płacąc za benzyne na stacji Możecie coś doradzić ? Czy Legacy z tego rocznika ma jakieś "wrodzone" wady, które wychodzą prędzej czy później ? Na co zwracać uwagę przy zakupie? Bede wdzięczny za wszelką pomoc. Odpowiedz dla obu Panów. Od roku jeżdżę Legacy 3.0 H6, przewspaniały silnik i samochód sam w sobie. Szkoda tylko, że nie kombi bo mógłbym wiele zabrać jadąc z dzieckiem i żoną. Na co nie zwróciłem uwagi przed zakupem a dziś już wiem na co powinieme patrzeć, to: - nie wiele serwisów ASO bez dobrego oprogramowania będzie w stanie powiedzieć coś na temat silnika przed zakupem, na silnik należy zwrócić najwięcej uwagi bo tam jest najwięcej naszych pieniędzy mogę policić jedno miejsce, ale nie będę robił reklamy bo jeszcze ktoś mnie zbanuje - często ludzie którzy jeżdżą subaru nie szanują samochodu, dlatego poźniej wychodzą różne problemy. Proszę zwrócić uwagę na stan płynu w zbiorniczku do chłodnicy, jeżeli jest wysoki ponad stan (powinien być minimalny) to znaczy, że chłodnica się zapowietrza tj; uszczelki pod głowicą do wymiany - zazwyczaj 95% przypadków. Bardzo droga naprawa. Brzmi śmiesznie, ale pamiętam jak człowiek w ASo powiedział mi, wszystko jest ok z samochodem tylko za dużo płynu w zbiorniczku. Później wyszły uszczelki po tygodniu jazdy. Zagrzewa się silnik itd. - przy próbnej jeździe proponuję spokojnie pojeździć na prostej w przedziale 60-80 km/h jeżeli wyczujecie jakiekolwiek drżenia, "padaczkę" pracy silnika to mamy doczynienia, albo rozrząd, albo sondy lambda, - jak odpalicie samochód przy otwartej masce i słychać metaliczne dzwięki, brzęczenie to mamy doczynienia z rozrządem 100% naciągnięty łańcuch, spieprzone napinacze.... - W pozycji P, przy odpalonym siłniku, wyczuwalne drżenia pod tyłkiem, to może być- poduszka pod silnikiem, rozrząd, sondy. NIEPRAWDĄ jest że H6 tworzy wyczuwalne wibracje. - jeżeli jest problem z płynem chłodnicy i głowicami to możecie przewidzieć już cewki do wymiany, Te są podstawowe na których ja wpadłem. Troche zjadłem na tym samochodzie zębów ale "Im love in it" Spalanie na mieście średnia 11,5L na trasie przy tempomacie 150 km/h na autostradzie 9L W razie dalszych pytań zapraszam. Piotr naprawdę tak mało pali? 11 l miasto? przy 245 KM? to w takim razie kolejny bedzie H6... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KamilP Opublikowano 7 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2013 nie chce mi sie wierzyc, ze h6 spala 11l w miescie.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
luksp Opublikowano 7 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2013 mi tez nie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pietrek Opublikowano 7 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2013 11l to może palić w mieście ale w nocy, jak nie ma ruchu + jeżdżąc zgodnie z przepisami 60-70 km/h Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KamilP Opublikowano 7 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2013 11l to może palić w mieście ale w nocy, jak nie ma ruchu + jeżdżąc zgodnie z przepisami 60-70 km/h tez nie sadze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szymsocho Opublikowano 7 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2013 U mnie to jest bliżej 15l, przy warszawskiej jeździe 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KamilP Opublikowano 8 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2013 U mnie to jest bliżej 15l, przy warszawskiej jeździe i w to jestem w stanie uwierzyc +1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
house_1 Opublikowano 8 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2013 naprawdę tak mało pali? 11 l miasto? przy 245 KM? to w takim razie kolejny bedzie H6... To się niemal pokrywa z moimi doświadczeniami. Spec.B - okolice pod warszawą, gównie dojazdy do pracy (9km) niecałe 13l, bez stania w korkach godzinami, ale jazda przyśpieszam-zwalniam itd generalnie niezbyt szybko, bo przepustowość ulic zbyt mała w stosunku do ilości pojazdów. Ogólne spalanie (dwóch kierowców z różnym temperamentem - 15-16l lpg). H6 MY07 automat - trasa, na dwupasmówce do 160km/h (stała), i trochę wolniej na normalnych drogach - 10,8 (wg kompa), jak na automat - dla mnie rewelacja. Tryb skrzyni - manualny (łopatki przy kierownicy ) + sport sharp. Naprawdę fajne połączenie. Wreszcie automat subaru działa jak powinien. Tryby automatyczne raczej dla leniwych. Co prawda mamy wątek o spalaniu, a mnie też chodzi o napęd. Kultura pracy H6 i OBU skrzyń biegów naprawdę jest fantastyczna. Zarówno 6MT jak i 5AT (zwłaszcza poliftowa z łopatkami) to wzory jeśli chodzi o współpracę z kierowcą. Silnik może nie najszybszy w gamie subaru, ale nikt się nie skarży na brak mocy (no może poza mną ), do tego dość niezawodny w długim okresie czasu. Do tego 6 cylindrów generuje dźwięki pod maską znacznie bardziej podobające się niż np. 2,5turbo (mówimy oczywiście o samochodach seryjnych). Dla mnie osobiście, Legacy H6 to wzorcowy samochód, dla kogoś, kto chce limuzynę z dobrymi osiągami, rozsądnymi kosztami i absolutnie nie szuka przypadkiem sti do upalania. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kubeusz Opublikowano 8 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2013 (edytowane) Dla mnie osobiście, Legacy H6 to wzorcowy samochód, dla kogoś, kto chce limuzynę z dobrymi osiągami, rozsądnymi kosztami i absolutnie nie szuka przypadkiem sti do upalania. słusznie prawi! a 11/100 w mieście... hmm... mnie się nigdy nie udało 12 - 13 to norma na leniuchu, 14 - 16 dla trybu sport inaczej być nie chce Edytowane 8 Marca 2013 przez Kubeusz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KamilP Opublikowano 8 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2013 moim kolejnym autem bedzie h6 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KubaKul Opublikowano 8 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2013 moim kolejnym autem bedzie h6 Popieram Ja też, w miarę jak czytam opinie na jego temat, to coraz większą mam na nie ochotę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kubeusz Opublikowano 8 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2013 to jeszcze tylko pozostaje Wam decyzja, Legac czy OBK, no i UE czy US Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
morda4u Opublikowano 8 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2013 No to panowie/panie, 3.0 H6 czy 3.0 H6 spec B? Oto jest dylemat Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
house_1 Opublikowano 8 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2013 Tu nie ma dylematu, bo auta są bardzo wyraźnie spozycjonowane. Dla miłośników "mieszania w kociołku" jest 6MT o ciasno zestopniowanych biegach, gdzie ręka niemal nie schodzi z lewarka zmiany biegów (po mieście), dla wygodnickich - automat. Poza tym, wyhamujcie trochę, jak się zbierze ze trzech kupujących naraz, to przewyższą podaż - nastąpi nagły wzrost cen H6 i innym zostaną tylko ropuchy z zepsutymi silnikami za pół ceny . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
so_what Opublikowano 10 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2013 Tu nie ma dylematu, bo auta są bardzo wyraźnie spozycjonowane. Dla miłośników "mieszania w kociołku" jest 6MT o ciasno zestopniowanych biegach, gdzie ręka niemal nie schodzi z lewarka zmiany biegów (po mieście), dla wygodnickich - automat. Spec B dostępne było też z AT: http://www.subaru.de/fileadmin/downloads/kundenservice/prospektarchiv/legacy/archiv-legacy08.pdf Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kubeusz Opublikowano 10 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2013 No to panowie/panie, 3.0 H6 czy 3.0 H6 spec B? Oto jest dylemat spec B to prawdopodobnie będzie moje kolejne Subaru Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KamilP Opublikowano 10 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2013 No to panowie/panie, 3.0 H6 czy 3.0 H6 spec B? Oto jest dylemat spec B to prawdopodobnie będzie moje kolejne Subaru daj znac jak bedziesz chcial sprzedac swoje h6 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kubeusz Opublikowano 10 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2013 daj znac jak bedziesz chcial sprzedac swoje h6 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nelq Opublikowano 22 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2013 Kolego Pzab, myślę, że obaj Panowie którym odpowiedziałeś już sobie zakupili jakieś auta, gdyż emocje i problemy które ich dręczyły miały miejsce w 2011 roku Zawsze zostanie dla "potomnych" ;-) Zastanawiam się właśnie nad zakupem 3.0 Spec B. Czy inni użytkownicy mogliby podpowiedzieć co jeszcze powinno się szczególne sprawdzić przy zakupie? Jak sprawdzić czy układ przeniesienia napędu nie jest zmęczony? Inne wskazówki? Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kubeusz Opublikowano 22 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2013 (edytowane) Zastanawiam się właśnie nad zakupem 3.0 Spec B. Czy inni użytkownicy mogliby podpowiedzieć co jeszcze powinno się szczególne sprawdzić przy zakupie? Jak sprawdzić czy układ przeniesienia napędu nie jest zmęczony? Inne wskazówki? a szukajki już próbowałeś? bo wiesz, takich pytań jak Twoje, to trochę już było... BTW witamy na forum Edytowane 22 Czerwca 2013 przez Kubeusz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GREGG Opublikowano 29 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2013 Takie pytano do znawców legacy, czy każda wersja 2.0 165 KM w MY07-08 miała reduktor? Bo na zdjęciach z ogłoszeń widzę niektóre z reduktorem a niektóre bez i nie kumam o co chodzi te bez reduktora mają w tym miejscu uchwyt na kubek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pietrek Opublikowano 30 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2013 Sedan nie ma reduktora, natomiast kombi i outback (wersje europejskie) posiadały reduktor. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
okeyten Opublikowano 1 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2013 @Gregg, reduktor mają tylko kombi i tylko w manualu, automaty oraz sedany nie mają Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GREGG Opublikowano 1 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2013 Pietrek okeyten dzięki za podpowiedź panowie Sensu w tym nie widzę żadnego czemu kombi ma reduktor a sedan nie ma, auto poza typem obudowy niczym się nie różni, ale przynajmniej już wiem o co chodzi Trochę szkoda bo reduktor to fajny dodatek, a akurat oferta używanych kombi benzynowych jest śladowa, sedanów jest więcej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 1 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2013 Przełożyć skrzynię się da, więc i reduktor możesz sobie dorobić (potrzebny jeszcze środkowy tunel do wnętrza z otworem na dźwignię reduktora). A dlatego w kombi bo te auta częściej są traktowane jako użytkowe i jeżdżą mocniej załadowane. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się