Skocz do zawartości

zakup Legacy - kilka pytań


marcin9098

Rekomendowane odpowiedzi

Podepnę się pod temat, bo mam podobne pytania i wątpliwości.

Szukam Legacy kombi w benzynie na zastępstwo Galanta 2.5 (160KM, 220nm).

Zależy mi na komfortowej, elastycznej ale czasem i dynamiczniej jeździe. I tu jestem rozdarty - z jednej strony marzy mi się H6 (ale to spalanie), z drugiej strony przy 2.0 165KM boję się subiektywnego spadku komfortu i fun-u z jazdy. Są jeszcze niby 2.5, ale z tego, co wyczytałem na forum, jest niepolecany (awaryjnośc i koszty napraw).

 

Czy ktoś miał podobne rozterki i je rozwiązał? Może nawet ktoś ma bezpośrednie porównanie Galanta do Legacy?

witam

przymierzam się do zakupu kombi i zależy mi na tym, żeby kupić samochód na kilka lat i nie jeździć bez przerwy do serwisu.

Nie znam się zupełnie na Subaru, nigdy nie miałem, mają opinię bezawaryjnych - tak jest w rzeczywistości? Chciałbym zakupić model z rocznika 2007, nie wiem zupełnie jakie silniki są najlepsze i czy to w ogóle dobry rocznik. Nie zalezy mi na wyczynowej jeździe, raczej czasem coś wyprzedzić i nie skonać płacąc za benzyne na stacji :) Możecie coś doradzić ? Czy Legacy z tego rocznika ma jakieś "wrodzone" wady, które wychodzą prędzej czy później ?

 

Na co zwracać uwagę przy zakupie?

 

Bede wdzięczny za wszelką pomoc.

 

Odpowiedz dla obu Panów. Od roku jeżdżę Legacy 3.0 H6, przewspaniały silnik i samochód sam w sobie. Szkoda tylko, że nie kombi bo mógłbym wiele zabrać jadąc z dzieckiem i żoną.

Na co nie zwróciłem uwagi przed zakupem a dziś już wiem na co powinieme patrzeć, to:

 

- nie wiele serwisów ASO bez dobrego oprogramowania będzie w stanie powiedzieć coś na temat silnika przed zakupem, na silnik należy zwrócić najwięcej uwagi bo tam jest najwięcej naszych pieniędzy :) mogę policić jedno miejsce, ale nie będę robił reklamy bo jeszcze ktoś mnie zbanuje :)

 

- często ludzie którzy jeżdżą subaru nie szanują samochodu, dlatego poźniej wychodzą różne problemy. Proszę zwrócić uwagę na stan płynu w zbiorniczku do chłodnicy, jeżeli jest wysoki ponad stan (powinien być minimalny) to znaczy, że chłodnica się zapowietrza tj; uszczelki pod głowicą do wymiany - zazwyczaj 95% przypadków. Bardzo droga naprawa. Brzmi śmiesznie, ale pamiętam jak człowiek w ASo powiedział mi, wszystko jest ok z samochodem tylko za dużo płynu w zbiorniczku. Później wyszły uszczelki po tygodniu jazdy. Zagrzewa się silnik itd.

 

- przy próbnej jeździe proponuję spokojnie pojeździć na prostej w przedziale 60-80 km/h jeżeli wyczujecie jakiekolwiek drżenia, "padaczkę" pracy silnika to mamy doczynienia, albo rozrząd, albo sondy lambda,

 

- jak odpalicie samochód przy otwartej masce i słychać metaliczne dzwięki, brzęczenie to mamy doczynienia z rozrządem 100% naciągnięty łańcuch, spieprzone napinacze....

 

- W pozycji P, przy odpalonym siłniku, wyczuwalne drżenia pod tyłkiem, to może być- poduszka pod silnikiem, rozrząd, sondy. NIEPRAWDĄ jest że H6 tworzy wyczuwalne wibracje.

 

- jeżeli jest problem z płynem chłodnicy i głowicami to możecie przewidzieć już cewki do wymiany,

 

Te są podstawowe na których ja wpadłem. Troche zjadłem na tym samochodzie zębów ale "Im love in it"

 

Spalanie na mieście średnia 11,5L na trasie przy tempomacie 150 km/h na autostradzie 9L

 

W razie dalszych pytań zapraszam.

Piotr

 

naprawdę tak mało pali? 11 l miasto? przy 245 KM? to w takim razie kolejny bedzie H6...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

naprawdę tak mało pali? 11 l miasto? przy 245 KM? to w takim razie kolejny bedzie H6...

 

To się niemal pokrywa z moimi doświadczeniami.

Spec.B - okolice pod warszawą, gównie dojazdy do pracy (9km) niecałe 13l, bez stania w korkach godzinami, ale jazda przyśpieszam-zwalniam itd generalnie niezbyt szybko, bo przepustowość ulic zbyt mała w stosunku do ilości pojazdów. Ogólne spalanie (dwóch kierowców z różnym temperamentem - 15-16l lpg).

H6 MY07 automat - trasa, na dwupasmówce do 160km/h (stała), i trochę wolniej na normalnych drogach - 10,8 (wg kompa), jak na automat - dla mnie rewelacja. Tryb skrzyni - manualny (łopatki przy kierownicy :bowdown: ) + sport sharp. Naprawdę fajne połączenie. Wreszcie automat subaru działa jak powinien. Tryby automatyczne raczej dla leniwych.

 

Co prawda mamy wątek o spalaniu, a mnie też chodzi o napęd. Kultura pracy H6 i OBU skrzyń biegów naprawdę jest fantastyczna. Zarówno 6MT jak i 5AT (zwłaszcza poliftowa z łopatkami) to wzory jeśli chodzi o współpracę z kierowcą. Silnik może nie najszybszy w gamie subaru, ale nikt się nie skarży na brak mocy (no może poza mną :facepalm: ), do tego dość niezawodny w długim okresie czasu. Do tego 6 cylindrów generuje dźwięki pod maską znacznie bardziej podobające się niż np. 2,5turbo (mówimy oczywiście o samochodach seryjnych).

 

Dla mnie osobiście, Legacy H6 to wzorcowy samochód, dla kogoś, kto chce limuzynę z dobrymi osiągami, rozsądnymi kosztami i absolutnie nie szuka przypadkiem sti do upalania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla mnie osobiście, Legacy H6 to wzorcowy samochód, dla kogoś, kto chce limuzynę z dobrymi osiągami, rozsądnymi kosztami i absolutnie nie szuka przypadkiem sti do upalania.

 

słusznie prawi! B)

 

 

a 11/100 w mieście... hmm... mnie się nigdy nie udało :huh:

12 - 13 to norma na leniuchu, 14 - 16 dla trybu sport

inaczej być nie chce :)

Edytowane przez Kubeusz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu nie ma dylematu, bo auta są bardzo wyraźnie spozycjonowane. Dla miłośników "mieszania w kociołku" jest 6MT o ciasno zestopniowanych biegach, gdzie ręka niemal nie schodzi z lewarka zmiany biegów (po mieście), dla wygodnickich - automat.

 

Poza tym, wyhamujcie trochę, jak się zbierze ze trzech kupujących naraz, to przewyższą podaż - nastąpi nagły wzrost cen H6 :D i innym zostaną tylko ropuchy z zepsutymi silnikami za pół ceny :facepalm::mrgreen: .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu nie ma dylematu, bo auta są bardzo wyraźnie spozycjonowane. Dla miłośników "mieszania w kociołku" jest 6MT o ciasno zestopniowanych biegach, gdzie ręka niemal nie schodzi z lewarka zmiany biegów (po mieście), dla wygodnickich - automat.

Spec B dostępne było też z AT: http://www.subaru.de/fileadmin/downloads/kundenservice/prospektarchiv/legacy/archiv-legacy08.pdf

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Kolego Pzab, myślę, że obaj Panowie którym odpowiedziałeś już sobie zakupili jakieś auta, gdyż emocje i problemy które ich dręczyły miały miejsce w 2011 roku :mrgreen:

Zawsze zostanie dla "potomnych" ;-)

 

Zastanawiam się właśnie nad zakupem 3.0 Spec B. Czy inni użytkownicy mogliby podpowiedzieć co jeszcze powinno się szczególne sprawdzić przy zakupie? Jak sprawdzić czy układ przeniesienia napędu nie jest zmęczony? Inne wskazówki?

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastanawiam się właśnie nad zakupem 3.0 Spec B. Czy inni użytkownicy mogliby podpowiedzieć co jeszcze powinno się szczególne sprawdzić przy zakupie? Jak sprawdzić czy układ przeniesienia napędu nie jest zmęczony? Inne wskazówki?

 

a szukajki już próbowałeś? bo wiesz, takich pytań jak Twoje, to trochę już było...

 

 

 

BTW

witamy na forum

 

 

Edytowane przez Kubeusz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Takie pytano do znawców legacy, czy każda wersja 2.0 165 KM w MY07-08 miała reduktor? Bo na zdjęciach z ogłoszeń widzę niektóre z reduktorem a niektóre bez i nie kumam o co chodzi :huh: te bez reduktora mają w tym miejscu uchwyt na kubek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pietrek okeyten dzięki za podpowiedź panowie :) Sensu w tym nie widzę żadnego czemu kombi ma reduktor a sedan nie ma, auto poza typem obudowy niczym się nie różni, ale przynajmniej już wiem o co chodzi ;) Trochę szkoda bo reduktor to fajny dodatek, a akurat oferta używanych kombi benzynowych jest śladowa, sedanów jest więcej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przełożyć skrzynię się da, więc i reduktor możesz sobie dorobić (potrzebny jeszcze środkowy tunel do wnętrza z otworem na dźwignię reduktora). A dlatego w kombi bo te auta częściej są traktowane jako użytkowe i jeżdżą mocniej załadowane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...