frommert Opublikowano 16 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2013 Moi Drodzy, na chwilę obecną jeżdżę BMW E36 na vanosie w automacie, 2.0 – 150km. Trafiłem na super egzemplarz, ale samochód jak dla mnie i rodziny jest nieco za mały więc myślę o zmianie. Patrzę właśnie w kierunku Legacy i z tego co czytałem to najbardziej mnie interesuje samochód od 2004r. z silnikiem 2.0 (nie wiem tylko która wersja), w benzynie i koniecznie automat. Czy macie jakieś doświadczenie z automatami w tych modelach? W moim BMW nie mam sekwencji, a że głównie jeżdżę po mieście (patrz stoję w korkach) to beta mi pali zimą 18-19l. Chciałbym w Subaru takiego spalania uniknąć – dopuszczalne jak dla mnie to 12-13l. 1. Polecacie jakiś dokładnie wypust rocznikowy z danym modelem silnika lub skrzyni? 2. Czy któryś posiada łańcuch rozrządu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piter Opublikowano 16 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2013 1. Polecacie jakiś dokładnie wypust rocznikowy z danym modelem silnika lub skrzyni? chcesz montować LPG ? 2. Czy któryś posiada łańcuch rozrządu? tak, 3.0 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
frommert Opublikowano 16 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2013 (edytowane) Nie będę montował gazu. Średnio w rok robię do 10tys. km. H6 odpada bo popłynę na paliwie. Edytowane 16 Stycznia 2013 przez frommert Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piter Opublikowano 17 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2013 najbardziej mnie interesuje samochód od 2004r. z silnikiem 2.0, w benzynie i koniecznie automat Nie będę montował gazu czyli ... zwycięzcą okazał się Legacy 2.0 DOHC 165KM AT ;-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
house_1 Opublikowano 17 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2013 (edytowane) H6 odpada bo popłynę na paliwie. Nie popłyniesz, jak nie stoisz w korkach godzinami. Realna różnica przy tym samym (spokojnym - normalnym - przeciętnym) stylu jazdy (w warunkach kręcenia się po okolicy pod warszawą) jest rzędu 1l max 1,5l /100km. Przy staniu w korkach 2,0 będzie oszczędniejszy, ale jeśli auto pali bez korków na poziomie 11l/100km, to nie licz że w korku zmieści się w 12l. Raczej będzie to z 14-15l, a H6 z 17l - czyli tyle co bejca. A lpg ci się opłaca, bo jak długo stoisz w korku to i tak się nagrzeje i na lpg będzie latał. Tylko musisz się zaprzyjaźnić z autem na np.4-5 lat. Edytowane 17 Stycznia 2013 przez house_1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ajax Opublikowano 18 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2013 H6 odpada bo popłynę na paliwie. Nie popłyniesz, jak nie stoisz w korkach godzinami. Realna różnica przy tym samym (spokojnym - normalnym - przeciętnym) stylu jazdy (w warunkach kręcenia się po okolicy pod warszawą) jest rzędu 1l max 1,5l /100km. Przy staniu w korkach 2,0 będzie oszczędniejszy, ale jeśli auto pali bez korków na poziomie 11l/100km, to nie licz że w korku zmieści się w 12l. Raczej będzie to z 14-15l, a H6 z 17l - czyli tyle co bejca. A lpg ci się opłaca, bo jak długo stoisz w korku to i tak się nagrzeje i na lpg będzie latał. Tylko musisz się zaprzyjaźnić z autem na np.4-5 lat. 2,0 w korkach (Poznań) w 12 litrach się zmieści. Jeśli jeździsz te 10kkm na podmiejskich tarsach to rozważ H6, przy Twoich przebiegach miesięcznie dopłacisz jakieś 100PLN (8 vs 9 l/100km) Ja nie brałem H6 bo 3/4 trasy jadę w korkach:( Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
solbi Opublikowano 20 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2013 Przyszło mi do głowy kolejne pytanie związane z zakupem i proszę o pomoc Zastanawiam się nad konfiguracją 2,0 137km + AT. Zdaje sobie sprawę z tego, że to będzie typowy dupowóz, ale czy na śniegu ten automat pozwoli się troszkę pokręcić, rzucić trochę dupą, czy muszę jednak trzymać się manualnej skrzyni? Jeśli jest możliwe jakieś pokręcenie się, to czy jest w jakiś sposób trudniej to zrobić w porównaniu do manuala? Gdzieś wyczytałem, że przy automacie nominalny rozkład napędu jest 95% przód i 5% tył, czyli podobnie jak w większości SUVów z dołączanym napędem? Czy w takiej sytuacji po dołożeniu gazu na śniegu najpierw wyjedzie przodem a potem dopiero zacznie nadkładać tyłem (tak się dzieje w LR Freelanderze, którego obecnie mam na placu ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
okeyten Opublikowano 21 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2013 Przyszło mi do głowy kolejne pytanie związane z zakupem i proszę o pomoc Zastanawiam się nad konfiguracją 2,0 137km + AT. Zdaje sobie sprawę z tego, że to będzie typowy dupowóz, ale czy na śniegu ten automat pozwoli się troszkę pokręcić, pozwoli się pobawić, nie ma kontroli trakcji i tym podobnych bajerów , nie wiem jakich szaleństw oczekujesz ...bo .z założenia to dupowozik Gdzieś wyczytałem, że przy automacie nominalny rozkład napędu jest 95% przód i 5% tył, czyli podobnie jak w większości SUVów z dołączanym napędem? NIE NIE NIE, bardzo źle wyczytałeś, napęd ten z dołączanym napędem nie ma nic wspólnego, mamy już sporo wątków na ten temat, więc doszukaj sobie o skrzyni 4AET. W tym modelu co Ciebie interesuje jest MPT, z inicjalnym podziałem 90:10. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piter Opublikowano 21 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2013 W tym modelu co Ciebie interesuje jest MPT, z inicjalnym podziałem 90:10. a nie ma on czasem na 1 biegu 50:50 ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
okeyten Opublikowano 21 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2013 @piter, z dużą dozą prawdopodobieństwa ma i na R też, gdyż pompa elektryczna wytważa większe wstępne cisnienie ale już bez wdawania się w tym wątku w kolejne wywody o 4EAT info dla @solbi , to jest bdb napęd i nie traktuj tego podziału jako czegoś stałego lub dołączanego. Active All Wheel Drive to przewidywanie na zapotrzebowanie spięcia osi, nie myl z podziałem momentu, odbywa się to na podstawie wielu czynników. W MPT podział momentu jest stale zmienny i zależny zarówno od spięcia MPT jak i uślizgu poszczególnych kół, stąd gadulenie o jakimś 90:10 ma zastosowanie tylko i wyłącznie w super idealnych warunkach /przyczepność, jazda na wprost, stała prędkość,obroty itp / Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piter Opublikowano 21 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2013 to jest bdb napęd i więcej nie potrzeba dodawać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
CYPISEK Opublikowano 21 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2013 (edytowane) Witam wszystkich Zastanawiam się nad zakupem Legacy IV 2.0D rozum lub spec.B sercem (preferuje manual) Przeczytałem dokładnie wszystkie posty jednak jeśli chodzi o 2.0D nie ma nic o zwiększeniu mocy . Bezpiecznie wielu tunerów podnosi do 180 KM a moment o 45-60Nm .Czy ktoś z Was ma jakieś doświadczenia z tym związane. Pytanie kolejne o Sachs Performance http://www.sachsperf..._2922_2923.html Robią bardzo ,bardzo zacne sprzęgła do samochodów z niemcowni KTOŚ KORZYSTA ? Hamulce kolejne pytanie... Miałem okazje podróżować 2.0D i spec.B naprawdę nie wiem gdzie działają gorzej .W mojej ocenie jest bardzo ,bardzo żle Czy ktoś zakładał do 2.0D zaćiski Brembo z Sti 2001-2005 podobno pasują p&p.Czy zestaw Brembo/ATS oferowany przez SIP to zaćiski właśnie od STI 2001-2005/2007 ??? Dlaczego w opisie na oficjalnej stronie Subaru w opisie tego zestawu nie ma silnika 2.0D ??? !!! Jakieś sugestje na co szególnie zwrócić uwagę przy zakupie tych wersji . Czy skrzynia od Sti / spec.B będzie pasować od 2.0D ? Wiele pytań jak na pierwszy post ,mam nadzieję że ktoś pomoże ... Edytowane 21 Stycznia 2013 przez CYPISEK Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
house_1 Opublikowano 22 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2013 (edytowane) Zastanawiam się nad zakupem Legacy IV 2.0D rozum lub spec.B sercem (preferuje manual) Tylko spec.B. Niezawodny w długim dystansie. PS. wczoraj znowu miałem jakiś tel z cyklu ile kosztuje... w tym wypadku "...blok do 2,0D. Bo mechanik rozebrał i spalił się tłok, bo wtryskiwacz lał..." Myślałem, że tylko wały pękają, a tu proszę... Edytowane 22 Stycznia 2013 przez house_1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sherif Opublikowano 22 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2013 Zastanawiam się nad zakupem Legacy IV 2.0D rozum lub spec.B sercem (preferuje manual) Tylko spec.B. Niezawodny w długim dystansie. PS. wczoraj znowu miałem jakiś tel z cyklu ile kosztuje... w tym wypadku "...blok do 2,0D. Bo mechanik rozebrał i spalił się tłok, bo wtryskiwacz lał..." Myślałem, że tylko wały pękają, a tu proszę... dokladnie to samo uslyszalem od mojego serwisanta, pokazal mi na placu kilka aut co czekaja na naprawe silnika i dodal, ze jednak z dwojga "zlego" woli juz H6 z gazem Mowi, ze dobrze jest uzywac dodatku do oleju, bo inaczej po jakim czasie moga zaczal lac wtryskiwacze a po chwili problem gotowy , no i staly problem z rozrzedzonym olejem i przycierajacym sie walem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
subleo Opublikowano 22 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2013 Witam wszystkich Zastanawiam się nad zakupem Legacy IV 2.0D rozum lub spec.B sercem (preferuje manual) Przeczytałem dokładnie wszystkie posty jednak jeśli chodzi o 2.0D nie ma nic o zwiększeniu mocy . Bezpiecznie wielu tunerów podnosi do 180 KM a moment o 45-60Nm .Czy ktoś z Was ma jakieś doświadczenia z tym związane. Pytanie kolejne o Sachs Performance http://www.sachsperf..._2922_2923.html Robią bardzo ,bardzo zacne sprzęgła do samochodów z niemcowni KTOŚ KORZYSTA ? Hamulce kolejne pytanie... Miałem okazje podróżować 2.0D i spec.B naprawdę nie wiem gdzie działają gorzej .W mojej ocenie jest bardzo ,bardzo żle Czy ktoś zakładał do 2.0D zaćiski Brembo z Sti 2001-2005 podobno pasują p&p.Czy zestaw Brembo/ATS oferowany przez SIP to zaćiski właśnie od STI 2001-2005/2007 ??? Dlaczego w opisie na oficjalnej stronie Subaru w opisie tego zestawu nie ma silnika 2.0D ??? !!! Jakieś sugestje na co szególnie zwrócić uwagę przy zakupie tych wersji . Czy skrzynia od Sti / spec.B będzie pasować od 2.0D ? Wiele pytań jak na pierwszy post ,mam nadzieję że ktoś pomoże ... Z tymi wymaganiami szukaj Spec. B. Widzę, że masz zacięcie sportowe...a do tego 2.0D zupełnie nie pasuje. Te auta są nieporównywalne. Awaryjność 2.0D z roczników 2008-2009 jest na poziomie poniżej 1%, wg mnie jest to dość wysoki wskaźnik...ale nie mam danych referencyjnych, jak wygląda to np. w Audi. Po zwiększeniu mocy ten wskaźnik możesz jeszcze podnieść. W spec. B czeka Cię od razu wymiana hamulców, na coś, co hamuje ... ale autko godne polecenia ... jeżeli oczywiście koszty mają znaczenie drugoplanowe ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lookita Opublikowano 22 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2013 Witajcie. W sumie ,nie wiedzialem,gdzie napisac o wrazeniach z jazdy zima,moim Legacym 2.0 AT,postanowilem opisac moje wrazenia z jazdy w tym watku. Posiadam Legara z 2006 r. sedan,2.0,AT,jest moje pierwsze auto z 4x4 ,z AT i w ogole,jako Subaru. Kiedy spadl snieg w 2012 r. ,nie mialem czasu sie pobawic autem,zawsze spieszno do domu,zawsze cos. Opisze,co mnie zaciekawilo,zwrocilo moja uwage,pewnie nudze Was,ale ....mam to gdzies ;-) Auto rzeczywiscie rusza ,przyspiesza na tle 1-osiowek wyjatkowo sprawnie ;-),hamuje ,jak inne,na co zwracano mi tutaj uwage. Poniewaz mam kontrole trakcji,AT,te 2 rzeczy sa zima fajne i niefajne.Jak dla mnie,AT to wygoda,komfort,zwlaszcza w korkach,ale niepelna ;;wladza''nad autem.Zawsze mialem manuale,irytuje mnie lekko redukcja powolna przed wyprzedzaniem,choc program sport,w duzej mierze pomaga.Ogolnie silnik 2.0 w at,dla zwyklego kierowcy,z ciut wieksszymi wymaganiami,sposuje sie ok. Kontrola trakcji-tu pobawilem sie autem bez tej funkcji,doslownie pare razy. Kusilo mnie i zawsze krecilo w poprzednich slabszych autkach bawic sie poslizgami,amatorsko,by poczuc ,jak to jest niebezpiecznie w poslizgu i w nietypowej sytuacji.Teraz komputer,czy co to tam,redukuje,hamuje,odcina,prowadzi auto na drodze w poslizgu,komus nieprawionemu calkowicie pomaga.Wygoda,bezpiecznie...Ale gdy sie wylaczy,wowczas zabawa sie zaczyna inna.Nie powiem ,ze zawsze fajna,bo automat to znow dziwne zachowanie skrzyni, ale kierowanie autem,w moim odczuciu,radykalnie sie zmienia.Tu juz mam sie na bacznosci,zwlaszcza na moich waskich dojazdowych drozkach,gdyz tylem zarzuca mocniej,u mnie jest wiecej ciut przelozenia na tyl,zatem robi sie ciekawie,jak za moich dawnych lat ,gdy jezdzilem poldkiem.Ale sama trakcja,wychodzenie z zakretow przy 4x4,jak dla mnie REWELACJA!Musialem sie podzielic tym,gdyz chyba ten naped jest kwintesencja marki Subaru. Dzisiaj ,jakos sie zlozylo,ze przede mna jechala stara Frontera,tez miala ochote na zabawy po sniegu,ale szybko nas stlumily ,jakies autobusy i koreczek na drodze. Spalanie-teraz ,zima,po miescie,na krotkich odcinkach,ok.14/100,w trasie ,przy 130-140 na katowickiej,gdy byl czarny asfalt,ok.9.4,przy 4 osobach,klimie ,przy 160,na kilkudziesieciu km,ok 10.2-wskazania kompa,nieznacznie zanizone w stos. do obliczen przy dystrybutorze i kalkulatorze.W stos, do lata,po miescie jedynie spalanie wzroslo mi o ok.1.5 l.w trasie takie samo... Sorki,za przydlugie wynurzenia,opinie,ale ....musialem....wreszcie to napisalem...... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomasz Pa Opublikowano 22 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2013 Zastanawiam się nad kupnem H6 spec. B z 2004. Czy ktoś mi może napisać jakie to cudo ma spalanie przy jeżdzie na tempomacie po autostradzie w granicach 180km/h ? Auto planuję na dojazdy do niemiec i spowrotem do PL. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
boqu Opublikowano 23 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2013 Zastanawiam się nad kupnem H6 spec. B z 2004. Czy ktoś mi może napisać jakie to cudo ma spalanie przy jeżdzie na tempomacie po autostradzie w granicach 180km/h ? Auto planuję na dojazdy do niemiec i spowrotem do PL. wszystko albo prawie wszystko o spec b - http://www.forum.subaru.pl/index.php?/topic/20282-specb-grupa-operacyjna/page__hl__%2Bgrupa+%2Boperacyjna Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
big-mc Opublikowano 24 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2013 Moi drodzy, napiszę zwięźle - wszystko zależy od woźnicy, a jeśli masz zapas mocy to tylko się cieszyć. Duży/ Mocny silnik wcale nie musi dużo palić - zależy jak jeździsz. Mam Legasa 2.0R 165KM MY06 świetne auto może ktoś powie że delikatny muł przy obrotach 2 - 3 trpm ale jak to się zmienia przy 5tyś obrotów. Przy mojej jeździe podmiejsko-miejskiej pali bez różnicy 8,5l , w wakacyjne wyprawy z całą rodziną poniżej 8l bez problemu (autostrada 140km/h). A teraz mamy zimę ile to frajdy potrafi dać człowiekowi - pusty duży parking i tylko szkoda, że nie mam kogoś kto to z boku z filmuje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jakub Szymański Opublikowano 26 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2013 Jakie są koszty użytkowania Legacy? Mam na myśli serwis poza ASO, koszt części... Obecnie jeżdżę Civiciem z 2008 roku i zastanawiam się czy będzie dużo drożej czy może na podobnym poziomie. Proszę nie liczyć spalania, bo to wiem, że będzie wyższe. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zbigniew Opublikowano 26 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2013 Civic z 98 kosztował mnie 55 gr / km. Legacy w LPG przed dwumasem i wydechem, a z rozrządem i innymi pierdółkami poniżej 70 gr. Teraz jest sporawo bo 90 gr, ale mniej jeżdżę. Do zrobienia zostały mi hamulce. Większość ludzi nie wie ile kosztują ich samochody. Na pewno to zdrowiej;) Link do statystyk w stopce Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jakub Szymański Opublikowano 27 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2013 dzięki za odp. czy ktoś z Was dodałby coś jeszcze ze swojej perspektywy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sherif Opublikowano 27 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2013 Srednia z ostatniego roku, 16kkm, tankowania 39gr/km (lpg + nopb), serwis 17gr (dwa przeglady 2 tym jeden duzy, 2 x przeglad lpg, wymiana oslon przegubow), oplaty 25gr (kupilem nowe opony, ubezpieczenie pakiet, wycieraczki, myjnie, itp). Genralnie wczesciej mialem co kolo 60gr/km, ale ze troche zakupowi i wydatkow bylo to cena skoczyla. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SLEPSON Opublikowano 27 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2013 No to się wątek rozwinął Dodam coś od siebie apropos spalania. Jak ktoś wyżej mądrze napisał - to zależy od woźnicy. Miasto: znaczny wpływ na redukcję spalania mają moim skromnym zdaniem dwa czynniki, o których tu nikt nie wspomniał, ubierając to tylko w określenia "jazda dynamiczna" lub nie... 1. jak najdelikatniejsze ruszanie z miejsca (tak, trzeba się pogodzić, że już wszyscy nie będą pozostawali na światłach w tyle) 2. jechanie w korku tak jak należy jechać w korku, żeby się nie zatrzymywać. Czyli jazda z zachowaniem 5-10 metrowego dystansu za autem jadącym przed nami. Sprawa jeszcze dosyć trudna do realizacji, biorąc pod uwagę ogólny poziom jazdy większości kierowców, którzy są gotowi oddać życie za wciśnięcie się o jeden samochód do przodu. Efekt, który udało mi się osiągnąć zachowaniem tych zasad, to redukcja spalania w mieście z 14L na 12-12,5 L. Zakorkowaną Trasę Łazienkowską kiedyś pokonywałem z ok. 50 zatrzymaniami. Teraz, wkurzając niektórych kierowców poprzez zachowywanie dużego odstępu za autem, udaje mi się zrobić ten odcinek z 1-3 zatrzymaniami, i są one wymuszone tylko przez tych wciskiwaczy. A wracając do wątku: tylko H6 ! moje marzenie, tylko obecna fura coś się nie chce psuć, jak te nowsze. Po 12 latach bezawaryjnej jazdy padły uszczelki pod głowicą i zawieszenie pneumatyczne. Koszt napraw spory, bo ok 5tysi, ale to po 12 latach! Jednak nie m to jak auta z lat 90' Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zbigniew Opublikowano 28 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2013 Ja chciałem nadmienić, że obce mi są zachowania które opisuje przedmówca, moja jazda jest na pewno dynamiczna, choć kulturalna i zazwyczaj przepisowa - przynajmniej póki mnie nikt nie wyprowadzi z równowagi - a spalania należą do bardzo niskich. Spory w tym udział trasy, ale nie tylko. Nie lepiej było kupić 1,4 litra i jeździć normalniej? Pozostawienie przed sobą sporego odstępu jest w świetle prawa karalne i nazywa się blokowaniem ruchu. Jak kogoś temat interesuje było na ogólnym. Tu proponuję tego wątku nie rozwijać. A kończąc, przyznaję że w jednym się zgadzamy, też bym teraz kupił H6 lub 2,5T. Ale na pewno nie po to żeby stosować eco-driving Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się