marcin9098 Posted March 25, 2011 Share Posted March 25, 2011 witam przymierzam się do zakupu kombi i zależy mi na tym, żeby kupić samochód na kilka lat i nie jeździć bez przerwy do serwisu. Nie znam się zupełnie na Subaru, nigdy nie miałem, mają opinię bezawaryjnych - tak jest w rzeczywistości? Chciałbym zakupić model z rocznika 2007, nie wiem zupełnie jakie silniki są najlepsze i czy to w ogóle dobry rocznik. Nie zalezy mi na wyczynowej jeździe, raczej czasem coś wyprzedzić i nie skonać płacąc za benzyne na stacji Możecie coś doradzić ? Czy Legacy z tego rocznika ma jakieś "wrodzone" wady, które wychodzą prędzej czy później ? Na co zwracać uwagę przy zakupie? Bede wdzięczny za wszelką pomoc. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cerbera Posted March 26, 2011 Share Posted March 26, 2011 Kolego wiec szukaj smialo legaska w benzynie,disla sobie odpusc. Benzyniaki 2l i 2,5l sa bardzo dobre mozesz pokusic sie tez o 2,5GT wypas zostaje jeszcze H6 najwiekszy silnik super na trasy z automatem i m6 biegowa ale jesli chcialbys zagazowac to sa tam problemy z zaworami. najlepiej lpg znosi 2l jesli nie chcesz byc demonem predkosci i nie lubisz lpg to szukaj 2l w fajnym wypasiku. Polecam autka ze skóra w srodku. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mcbeth Posted March 26, 2011 Share Posted March 26, 2011 Ja po pól roku użytkowania w zasadzie zaakceptowałem 'dynamikę' 2.0 NA AT (po doprowadzeniu silnika do pełni sił w zakresie 2-3krpm jest duuużo lepiej). Nawet daje się czasem coś wyprzedzić. U mnie spalanie 9-11/100. Jazda miejsko-podmiejska. To, co mi przeszkadza to mały zakres regulacji i wielkość siedziska fotela kierowcy (niestety nie podpiera ud choć mam jedynie 186cm wzrostu) oraz zakres regulacji i rozmiary kierownicy (wielka jak w traktorze, bardzo wolna - 3,2 obrotu lock-to-lock) i nie daje się wystarczająco wyciągnąć. Generalnie dla kierowców o fizjonomii przeciętnego Japończyka. Link to comment Share on other sites More sharing options...
subleo Posted March 26, 2011 Share Posted March 26, 2011 To, co mi przeszkadza to mały zakres regulacji i wielkość siedziska fotela kierowcy (niestety nie podpiera ud choć mam jedynie 186cm wzrostu) Mcbeth, popracuj nad ustawieniami. Jestem wyższy a jednak udało mi się znaleźć całkiem komfortowe ustawienia (zacznij od pionowego ustawienia fotela). Przyznaję jednak, że siedzenia są zdecydowanie za krótkie. oraz zakres regulacji i rozmiary kierownicy (wielka jak w traktorze, bardzo wolna - 3,2 obrotu lock-to-lock)W tej kwestii zupełnie się nie mogę zgodzić. Akurat kierownica jest genialna, a jej średnica (355 mm) w porównaniu innych pojazdów jest jedną z najmniejszych (Audi A4 B8 - 365 mm, BMW 3 - 370 mm, Mitsubishi Lancer - 380 mm, Peugot 207/308 - 385 mm, BMW X3 - 385 mm). Link to comment Share on other sites More sharing options...
mcbeth Posted March 26, 2011 Share Posted March 26, 2011 W tej kwestii zupełnie się nie mogę zgodzić. Akurat kierownica jest genialna, a jej średnica (355 mm) w porównaniu innych pojazdów jest jedną z najmniejszych Wsiądź do Mazdy6 i porównaj. Właściwie nie ma czego porównywać . Przesiadka M6->Legas była dla mnie w tych kwestiach dość traumatycznym doznaniem. :? Link to comment Share on other sites More sharing options...
kapalek Posted April 6, 2011 Share Posted April 6, 2011 a możecie napisac jak jest z awaryjnością napędu awd? jak często trzeba wymieniać olej w dyfrach?po jakim przebiegu sprzęgło domaga się wymiany? ile kosztuje naprawa wiskozy? Link to comment Share on other sites More sharing options...
so_what Posted April 6, 2011 Share Posted April 6, 2011 a możecie napisac jak jest z awaryjnością napędu awd? Prawidłowo eksploatowany nie sprawia problemów. jak często trzeba wymieniać olej w dyfrach? Co 60 kkm po jakim przebiegu sprzęgło domaga się wymiany? Nikt Ci nie odpowie na tak postawione pytanie. Trwałość sprzęgła zależy tutaj przede wszystkim od użytkownika. Sprzęgło można zabić w ciągu kilku tysięcy kilometrów, można też na nim przejechać grubo ponad 100 kkm. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Newbee Posted April 6, 2011 Share Posted April 6, 2011 Albo nawet ponad 200, jak mój ojciec ogólnie bardzo bezawaryjne auto, lejesz i jeździsz. Kombi ma naprawdę duży bagażnik, neutralne w prowadzeniu w zakretach, fajne na tle innych zawieszenie, odpowiednio sprezyste. Docenisz zalety stałego AWD zwłaszcza w zimie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
toja Posted April 10, 2011 Share Posted April 10, 2011 Osobicie jezdze legacy sedan 2.0 diesel i moge spokojnie polecic ten silnik.Bardzo oszczedny-spalanie w miescie okolo 8l/100km przyjemna jazda szczegolnie z nowym softem jest lagodniejsza. Jesli chcesz kombi to napisz pw-mam do sprzedania outbacka wiec moze ci sie spodoba(2008) Link to comment Share on other sites More sharing options...
kapalek Posted April 13, 2011 Share Posted April 13, 2011 ile wytrzymują te silniki 2.0 wolnossące? czy jakośc nowych legacy mocno odbiega od tych z lat dziewięćdzieisątych? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tummi Posted April 13, 2011 Share Posted April 13, 2011 Mojemu wlasnie stuknelo 130kkm i odpukac, nic sie nie dzieje. Przeraza mnie tylko ilosc elektroniki i kabli w tym samochodzie :/ T. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cerbera Posted April 15, 2011 Share Posted April 15, 2011 eee elektronika akurat w legacy jest ok,zobaczyłbys kolego w mietku ile szpeja jest a jak sie psuje... Link to comment Share on other sites More sharing options...
alexik81 Posted May 8, 2011 Share Posted May 8, 2011 Kolego wiec szukaj smialo legaska w benzynie,disla sobie odpusc. Benzyniaki 2l i 2,5l sa bardzo dobre mozesz pokusic sie tez o 2,5GT wypas zostaje jeszcze H6 najwiekszy silnik super na trasy z automatem i m6 biegowa ale jesli chcialbys zagazowac to sa tam problemy z zaworami. najlepiej lpg znosi 2l jesli nie chcesz byc demonem predkosci i nie lubisz lpg to szukaj 2l w fajnym wypasiku. Polecam autka ze skóra w srodku. Kolego, moim zdaniem diesel też jest ok, sam jeżdżę i polecam, 2,5b też jest spoko i można śmiało gazować jakąś markową sekwencją... -- N maja 08, 2011 4:16 pm -- Osobicie jezdze legacy sedan 2.0 diesel i moge spokojnie polecic ten silnik.Bardzo oszczedny-spalanie w miescie okolo 8l/100km przyjemna jazda szczegolnie z nowym softem jest lagodniejsza.Jesli chcesz kombi to napisz pw-mam do sprzedania outbacka wiec moze ci sie spodoba(2008) Także się przyłączam, że dieselek jest ok, o wiele lepszy od 2.0 benzynki. Ten Twój nowy soft o ile poprawił osiągi? Link to comment Share on other sites More sharing options...
bolz Posted May 11, 2011 Share Posted May 11, 2011 Dieselek jest ok - Swój swoje chwali ale wypadałoby najpierw wykonać kalkulację. Kupowanie diesla żeby mieć diesla może się mijać z celem. Należy najpierw ustalić potrzeby - na jaki czas kupujemy auto, jakie przebiegi będziemy robić, czy powyżej 100kkm padnie nam dpf i trzeba będzie wymienić (kilka tysięcy zł) albo czy nam sprzęgiełko za kolejne kilka tysi nie padnie itp. Różnica w cenie ropy i benzyny jest niewielka, a ma być jeszcze gorzej... Fakt -kultura pracy Boxerka w dieslu jest bardzo wysoka. Moment 350nm także robi swoje ale czy jednoznacznie można stwierdzić że dieselek jest lepszy od benzynki - nie sądzę... Jeśli chodzi o soft - zmiana polega na obniżeniu krzywej momentu obrotowego przy niskich rpm (właśnie o sprzęgiełko chodzi) a co się z tym wiąże - osiągi minimalnie spadają... Link to comment Share on other sites More sharing options...
scypio Posted May 11, 2011 Share Posted May 11, 2011 2.0. N.A. w porównaniu do diesla będzie mulił. Więc jak chcesz większe mulenie i większe spalanie to 2.0.NA jest to silnik dla ciebie Ja mam dieslu nowy soft i on nie tyle poprawia osiągi co przede wszystkim komfort jazdy w mieście. Ruszanie wymaga dużo mniej koncentracji. Na niskich obrotach wszystko zdaje się działać dużo płynniej. Przy wyprzedzaniu i ogólnie prędkościach od 40km/h w górę nie czuję specjalnie różnicy. Ze starym softem raz na kilka czy kilkanaście tygodni zdarzyło mi się, że przy ruszaniu spod świateł auto zdechło - co było dość irytujące. Od czasu wgrania nowego softu jakieś 8 miesięcy temu nie mam już tego problemu. Ja byłem nieco wkurzony jak mi wgrano w serwisie nowy soft nie pytając o zdanie... ale z perspektywy czasu myślę, że była to zmiana zdecydowanie na plus. Link to comment Share on other sites More sharing options...
boqu Posted May 11, 2011 Share Posted May 11, 2011 od 7 mc--- 2.0 na at legas kombi sciągniety z niemiec z seryjnie zamontowanym gazem od nowości----przebieg - 192tys-- wymienione łączniki stabilizatora z przodu 2 szt, regulacja instalaci gazowej , dzis wymienione tarcze i klocki przód, z usterek wycieraczka tylnej szyby jak staneła 3 mc temy tak została - jakosc brak mi motywacji i checi do pogrzebania przy tym podsumowujac - kupuj i ciesz sie tak jak ja ---a i z utęsknieniem wypatruj juz zimy ;-) Link to comment Share on other sites More sharing options...
aflinta Posted May 11, 2011 Share Posted May 11, 2011 2.0. N.A. w porównaniu do diesla będzie mulił. Więc jak chcesz większe mulenie i większe spalanie to 2.0.NA jest to silnik dla ciebie Nie demonizowałbym, bo w mieście to bez znaczenia, na autostradzie też. Diesel przewagę będzie miał przy wyprzedzaniu - ale to wiadome, ma turbo. Wersja benzynowa jest jednak 2k euro tańsza, ewentualnie za te same pieniądze co D można mieć automat - do zakorkowanego miasta rewelka EDIT przepraszam, dopiero teraz doczytałem, że chodzi o auto używane a nie nowe Link to comment Share on other sites More sharing options...
scypio Posted May 11, 2011 Share Posted May 11, 2011 Nie demonizowałbym, bo w mieście to bez znaczenia, na autostradzie też. Diesel przewagę będzie miał przy wyprzedzaniu - ale to wiadome, ma turbo Co kto lubi, dla mnie wyprzedzanie to najbardziej niebezpieczny manewr na drodze, wykonując go staram się minimalizować ryzyko. Ja generalnie nie jeżdżę dużo, ale jak już gdzieś jadę to chce mieć pewien komfort psychiczny. W tej sytuacji auto, które się lepiej odpycha jest dla mnie bezkonkurencyjne. Do tego dochodzi jeszcze taki aspekt, że jak już zdecydujemy się wykorzystać moc silnika N/A to trzeba kręcić wysoko, pogodzić się z pogorszonym komfortem akustycznym i niezadowolonymi minami pasażerów. Link to comment Share on other sites More sharing options...
konik_80 Posted May 11, 2011 Share Posted May 11, 2011 Do tego dochodzi jeszcze taki aspekt, że jak już zdecydujemy się wykorzystać moc silnika N/A to trzeba kręcić wysoko, pogodzić się z pogorszonym komfortem akustycznym i niezadowolonymi minami pasażerów. Nie sądzę aby komuś się nie podobał dźwięk boxera na wysokich obrotach Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tummi Posted May 11, 2011 Share Posted May 11, 2011 jak już zdecydujemy się wykorzystać moc silnika N/A to trzeba kręcić wysoko Dlatego wybralem benzyne Do ilu kreci sie diesel? pogodzić się z pogorszonym komfortem akustycznym ...mam wrazenie, ze dla wlascicieli benzyniakow ten dzwiek jest jak ambrozja i niezadowolonymi minami pasażerów. Zawsze moga wysiasc A na serio - nie zdecydowalem sie na uzywanego diesla z kilku powodow - turbo, wtryski, sprzeglo, filtr. IMHO to podstawowe rzeczy, ktore trzeba wziac pod uwage kupujac _uzywane_ auto. T. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Than_Junior Posted May 12, 2011 Share Posted May 12, 2011 Nie moge sie zgodzic do tego, ze dieslem szybciej wyprzedzisz - w koncu moc praktycznie ta sama. Tylko ze benzyna nie mozesze zaczynac wyprzedzanie od 2,5tys obrotow i oczekiwac kopniecia, potrzebna jest porzadna redukcja i uwierzcie mi, ze to auto potrafi barzdo zacnie isc W zeszlym roku jechalismy z Jarkiem Baranem na Rajd Rzeszowski wlasnie takim Legacy (rocznik 09, czyli poprzedni model) - on rozmawial przez telefon, a ja smialo wyprzedzalem. W pewnym momencie przerwal rozmowe i zapytal mnie "to na prawde jest dwulitrowka??" ;-) Link to comment Share on other sites More sharing options...
eMTe Posted May 12, 2011 Share Posted May 12, 2011 Gonilem sie kiedys moją Imprezą 2.0N/A ( 160koni ) ze znajomym ktory ma Impreze lanosa 2.0D ( 150koni) i wcale nie wygrał a wręcz przeciwnie lekko tracił do mnie. Wiadomo, że diesel sie lepiej zbiera z niskich obrotów ale np do 100 w dieslu musisz juz 3 razy zmienic bieg a w benzynie 2. Do szybszej jazdy 2.0N/A lepsze. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Strud Posted May 12, 2011 Share Posted May 12, 2011 Podepnę się pod temat, bo mam podobne pytania i wątpliwości. Szukam Legacy kombi w benzynie na zastępstwo Galanta 2.5 (160KM, 220nm). Zależy mi na komfortowej, elastycznej ale czasem i dynamiczniej jeździe. I tu jestem rozdarty - z jednej strony marzy mi się H6 (ale to spalanie), z drugiej strony przy 2.0 165KM boję się subiektywnego spadku komfortu i fun-u z jazdy. Są jeszcze niby 2.5, ale z tego, co wyczytałem na forum, jest niepolecany (awaryjnośc i koszty napraw). Czy ktoś miał podobne rozterki i je rozwiązał? Może nawet ktoś ma bezpośrednie porównanie Galanta do Legacy? Link to comment Share on other sites More sharing options...
eMTe Posted May 12, 2011 Share Posted May 12, 2011 Ale h6 wcale nie pali duzo wiecej od 2.0n/a.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Strud Posted May 12, 2011 Share Posted May 12, 2011 Zdefiniuj "dużo więcej" Wg tego, co wyszukałem na forum, to przy H6 muszę liczyć ok. 16-18l po mieście (głównie krótkie trasy, ale bez korków), 2.0 raczej w okolicach 10-12l. Mój Gal pali w tych warunkach 12-13l. Acha, H6 pewnie byłby w automacie - ukłon dla żony Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now