Skocz do zawartości

zakup Legacy - kilka pytań


marcin9098

Rekomendowane odpowiedzi

Zbigniew, dla uściślenia, to ja takie jazdy "eco" robiłem bardziej na zasadzie eksperymentalnego miesiąca, może dwóch. Sam długo nie wytrzymałem i generalnie już nie bawię się w obniżanie spalania na siłę, bo nie po to kupiłem Subaru. To bardziej taka informacja dla tych, którzy znaleźli się w martwym punkcie między dwoma biegunami: "chcę b. ekonomiczne auto, ale musi to być Subaru" ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A kończąc, przyznaję że w jednym się zgadzamy, też bym teraz kupił H6 lub 2,5T

 

Ale, nieśmiało wtrącę, ślubów z samochodami nie braliście. Zawsze można je sprzedać (jako półśrodek, który nie do końca się sprawdził) i kupić auto docelowe. Człowiek całe życie się uczy, tylko zastosowanie w praktyce teoretycznych wniosków zwykle idzie z oporami :).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakie są koszty użytkowania Legacy? Mam na myśli serwis poza ASO, koszt części... Obecnie jeżdżę Civiciem z 2008 roku i zastanawiam się czy będzie dużo drożej czy może na podobnym poziomie. Proszę nie liczyć spalania, bo to wiem, że będzie wyższe.

Mój Civic (MY '04 1.6) palił w mieście 9l, więc co to jest te dwa litry więcej w zamian za przyjemność jazdy AWD :), zwłaszcza jak założy się gaz. Jeśli chodzi o części, to przez cztery lata jazdy Hondą (od nowości) nic się w niej nie popsuło, więc była naprawdę tania w eksploatacji. W przypadku Subaru koszt serwisowania poza ASO jest do przełknięcia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam średnie spalanie na poziomie 8L... także do przełknięcia. Hondy nie gazuję z przyczyn oczywistych, ale z Subaru miałbym taki plan :).

H6 i inne silniki odpadają... nie żebym nie chciał, ale znajomy pozbywa się swojego Legacy 2.0, a auto kupił w salonie w pl, stówka przebiegu i szkoda by auto poszło gdzieś do "obcych" :P. Poza tym zawsze coś mnie ciągnęło do tych aut, odkąd miałem okazję przejechać się wrx-em.

 

A jak z tym gazem mili Państwo... Jak mam być szczery, nie bardzo chcę iść w tę stronę, lecz z drugiej strony boli 5,40 za pb :'(... Ile kosztuje instalacja (może niekoniecznie top, ale powiedzmy całkiem porządna, firmy o ugruntowanej pozycji na rynku)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oj Honda to mi się lepiej wkręcała niż Legacy, z tym, że efekt był gorszy niż w Legacy:P Po przesiadce musiałem uważać bo non stop łapałem odcięcie, jest niżej.

 

Mój gaz jest super, ale gaz to ZŁO, nie to samo;) Akurat instalację to warto top. Top to 3 z groszem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo tak wlasnie sie jezdzi boxerem, jak bys pojedzil 2.5 bylby jeszcze bardziej zadowolony z elastycznosci, szczegolnia jak sie porowna do konstrukcji typu Honda (vtec). Troche to przypomina charakterystyke 8v, w miescie mozna jezdzic jak dieslem, do 2-2,5krpm i dosc zwawo przyspiesza :) W druga strone jak sie przesiadzie do typowego 16v to ma sie wrazenie ze nei jedzie z dolu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

A jak z tym gazem mili Państwo... Jak mam być szczery, nie bardzo chcę iść w tę stronę, lecz z drugiej strony boli 5,40 za pb :'(... Ile kosztuje instalacja (może niekoniecznie top, ale powiedzmy całkiem porządna, firmy o ugruntowanej pozycji na rynku)?

Gaz mam od października i już za dwa miesiące powinien mi się zwrócić koszt instalacji (3700). Różnicy wielkiej w osiągach nie zauważam, za to na stacji benzynowej wręcz przeciwnie :) Ja posłuchałem grzecznie rad starszych stażem kolegów z forum i zainstalowałem gaz w Warszawie u Jako. Zależy gdzie mieszkasz. Ja z Poznania mam do niego 2.5-3h autostradą, więc się długo nie zastanawiałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli nabędę, to pewnie się zdecyduję na gaz... Choć jeszcze nie wiem, ponieważ może będę wkrótce tłukł mniej km i zostanę już przy pb. Z Krk też nie mam daleko do Wwy, więc da się ogarnąć :)

 

PS. A w ogóle to jedyne forum pl o Legacy? Szukałem w sieci i chyba to jest najwieksze... O Civicach to chyba ze 3 dość spore mamy :P. Fakt, auto dużo bardziej popularne u nas w kraju...

Edytowane przez qbsonik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z kosztami eksploatacji Legacy jest jak z każdym innym autem. Póki tylko lejesz paliwo i nic się nie psuje, to koszty są niskie. Jak usłyszysz w serwisie że twój automat wymaga naprawy za 5k lub katalizatory za 8k, to koszty rosną diametralnie ;) Jak kupujesz używkę to niczego nie przewidzisz, choćbyś nie wiem jak spokojnie i ostrożnie jeździł. Ale przyjemność z jazdy rekompensuje wszystko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Podepnę się pod temat - zainteresowana jestem kupnem Legacy III gen i najlepiej w sedanie. Waszym zdaniem - lepiej benzyna czy diesel? na co powinnam zwrócić uwagę i co powinno mnie ewentualnie zaniepokoić przy oglądaniu auta? I swoją drogą - strasznie mało jest sedanów :(

 

EDIT: najlepiej manualna skrzynia biegów :)

Edytowane przez Martaa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podepnę się pod temat - zainteresowana jestem kupnem Legacy III gen i najlepiej w sedanie. Waszym zdaniem - lepiej benzyna czy diesel? na co powinnam zwrócić uwagę i co powinno mnie ewentualnie zaniepokoić przy oglądaniu auta? I swoją drogą - strasznie mało jest sedanów :(

Nie ma diesla w ofercie Legacy III, dopiero Legacy IV/OBK III. B)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

PS. A w ogóle to jedyne forum pl o Legacy? Szukałem w sieci i chyba to jest najwieksze... O Civicach to chyba ze 3 dość spore mamy :P. Fakt, auto dużo bardziej popularne u nas w kraju...

SIP przyjął ciekawą strategię, że lepiej sfinansować działanie forum o swoich autach i mieć to pod pewną kontrolą. Nie ma przesady w ingerencję treści - chyba, że ktoś totalnie przegina, więc nie ma co się bawić w inne. Jest jeszcze jedno forum ale to :censored:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Podepnę się pod temat, bo mam podobne pytania i wątpliwości.

Szukam Legacy kombi w benzynie na zastępstwo Galanta 2.5 (160KM, 220nm).

Zależy mi na komfortowej, elastycznej ale czasem i dynamiczniej jeździe. I tu jestem rozdarty - z jednej strony marzy mi się H6 (ale to spalanie), z drugiej strony przy 2.0 165KM boję się subiektywnego spadku komfortu i fun-u z jazdy. Są jeszcze niby 2.5, ale z tego, co wyczytałem na forum, jest niepolecany (awaryjnośc i koszty napraw).

 

Czy ktoś miał podobne rozterki i je rozwiązał? Może nawet ktoś ma bezpośrednie porównanie Galanta do Legacy?

witam

przymierzam się do zakupu kombi i zależy mi na tym, żeby kupić samochód na kilka lat i nie jeździć bez przerwy do serwisu.

Nie znam się zupełnie na Subaru, nigdy nie miałem, mają opinię bezawaryjnych - tak jest w rzeczywistości? Chciałbym zakupić model z rocznika 2007, nie wiem zupełnie jakie silniki są najlepsze i czy to w ogóle dobry rocznik. Nie zalezy mi na wyczynowej jeździe, raczej czasem coś wyprzedzić i nie skonać płacąc za benzyne na stacji :) Możecie coś doradzić ? Czy Legacy z tego rocznika ma jakieś "wrodzone" wady, które wychodzą prędzej czy później ?

 

Na co zwracać uwagę przy zakupie?

 

Bede wdzięczny za wszelką pomoc.

 

Odpowiedz dla obu Panów. Od roku jeżdżę Legacy 3.0 H6, przewspaniały silnik i samochód sam w sobie. Szkoda tylko, że nie kombi bo mógłbym wiele zabrać jadąc z dzieckiem i żoną.

Na co nie zwróciłem uwagi przed zakupem a dziś już wiem na co powinieme patrzeć, to:

 

- nie wiele serwisów ASO bez dobrego oprogramowania będzie w stanie powiedzieć coś na temat silnika przed zakupem, na silnik należy zwrócić najwięcej uwagi bo tam jest najwięcej naszych pieniędzy :) mogę policić jedno miejsce, ale nie będę robił reklamy bo jeszcze ktoś mnie zbanuje :)

 

- często ludzie którzy jeżdżą subaru nie szanują samochodu, dlatego poźniej wychodzą różne problemy. Proszę zwrócić uwagę na stan płynu w zbiorniczku do chłodnicy, jeżeli jest wysoki ponad stan (powinien być minimalny) to znaczy, że chłodnica się zapowietrza tj; uszczelki pod głowicą do wymiany - zazwyczaj 95% przypadków. Bardzo droga naprawa. Brzmi śmiesznie, ale pamiętam jak człowiek w ASo powiedział mi, wszystko jest ok z samochodem tylko za dużo płynu w zbiorniczku. Później wyszły uszczelki po tygodniu jazdy. Zagrzewa się silnik itd.

 

- przy próbnej jeździe proponuję spokojnie pojeździć na prostej w przedziale 60-80 km/h jeżeli wyczujecie jakiekolwiek drżenia, "padaczkę" pracy silnika to mamy doczynienia, albo rozrząd, albo sondy lambda,

 

- jak odpalicie samochód przy otwartej masce i słychać metaliczne dzwięki, brzęczenie to mamy doczynienia z rozrządem 100% naciągnięty łańcuch, spieprzone napinacze....

 

- W pozycji P, przy odpalonym siłniku, wyczuwalne drżenia pod tyłkiem, to może być- poduszka pod silnikiem, rozrząd, sondy. NIEPRAWDĄ jest że H6 tworzy wyczuwalne wibracje.

 

- jeżeli jest problem z płynem chłodnicy i głowicami to możecie przewidzieć już cewki do wymiany,

 

Te są podstawowe na których ja wpadłem. Troche zjadłem na tym samochodzie zębów ale "Im love in it"

 

Spalanie na mieście średnia 11,5L na trasie przy tempomacie 150 km/h na autostradzie 9L

 

W razie dalszych pytań zapraszam.

Piotr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego Pzab, myślę, że obaj Panowie którym odpowiedziałeś już sobie zakupili jakieś auta, gdyż emocje i problemy które ich dręczyły miały miejsce w 2011 roku :mrgreen:

 

Oj, niektórzy długo się decydują :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...