Skocz do zawartości

O rowerach


Niuniek

Rekomendowane odpowiedzi

4 minuty temu, bikeman1 napisał:

Tylko ze po śrutowaniu lub szkielkowaniu będzie szorstka powierzchnia, a tego chciałbym uniknąć, bo będzie trudne w utrzymaniu.

Ja zawsze czyszcze swoje srodkiem Pledge do mebli i to powoduje ze bloto i pyl bardzo latwo usunac.  Ale fakt powierzchnia jest szorstka - ale przez to rowniez bardziej odporna na zadrapania.  Srebrna rama Alu jest teraz unikalna bo wszyscy produkuja albo karbon albo chca udawac ze alu to karbon...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odebrałem karbonową felgę z naprawy. Zdjęcia uszkodzenia wrzucałem gdzieś tutaj w wątku, jak kogoś interesuje.
Tak to wyglada po naprawie:
0d3c960e0501f80e543d2e8bf03d0579.jpg

fd22fb1d55c917fb6d154fecf9b42e19.jpg

Kształt nie jest idealnie odwzorowany, ale jak dla mnie jest ok. W tym roku już nie będę jej zakładał, bo sezon prawie skończony. Testy w przyszłym roku.

Co myślicie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Usunięcie farby to pikuś z masłem 

 

 

 

Z wyszlifowaniem i zrobieniem wykończenia szczotkowanego myślę że też nie będę miał problemów. Nie takie rzeczy się szlifuje i poleruje na codzień ;)

 

Jedynie co to muszę jutro zadzwonić do lakierni proszkowej, czy położą mi bezbarwny bez problemu

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wycieczkowo jeździłem sprzętem z kilkunastoletnim Rolhoffem. Zmiana biegów bez najmniejszych problemów. W nowszych modelach jest możliwość zmian biegów przy obciążeniu co czyni taki napęd z paskiem rewelacyjnym rozwiązaniem.

image.thumb.png.d1c87551d822b11135d0d7bd70492ee0.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie poradźcie coś, bo zgłupiałem

 

Mam sztywniaka, na którym mi się dobrze jeździ, osprzęt jest dobry, choć hamulce to jeszcze V-break, całość pracuje bezbłędnie

 

Ostatnio napaliłem się na fulla, kupiłem Speca Stumpjumpera, z którego szybko się wyleczyłem ( już sprzedany ), nie ta geometria do jazdy po lasach i puszczy. Zresztą tak jak @Miałki kiedyś pisał, to zawieszenie w Specu nie jest doskonałe

Z racji, iż jest trochę gotówki do rozdysponowania mam znowu dylemat :) mam parę opcji

 

1. Modyfikacja swojego sztywniaka 26", tj, złożył bym nowe koła DT 240S + szprychy i obręcze DT, założyłbym hamulce tarczowe XT / XTR ( bo podobno miedzy nimi nie ma różnicy oprócz ceny ) - no i takiej koszt modyfikacji to ok 4tyś 

 

2. Zacząć składać sztywniaka 29, tj, rama Accent Peak Boost ( alu ), kompletne koła DT 240S, amortyzator RockShox SID Ultimate - no i ten zestaw by wyszedł ok 6-7tyś. W tym składzie trzeba by sprzęt odwiesić na hak i sukcesywnie w przyszłym roku, składać dalej. Docelowo pełna grupa XT i reszta szpeju THOMAS - całościowo by wyszło jakieś 12tyś

 

3. Kupić fulla XC, tj np Kross Earth 3.0 - jest to rower podobno z fajną crossową geometrią, z ładnie pracującym 100mm-owym zawieszeniem, osprzętowo średnia półka - koszt po wszelakich rabatach jakieś 8.5tyś

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kup tego Kross'a. Ma blokady, które to wszyscy maratończycy sobie chwalą. Ja nie rozumiem tego parcia na blokady. Jeśli masz staruszka z V-brakami, to pewnie już leciwy. Lepiej sprzedać trochę kasy odzyskać. A zainwestować w jakąś właśnie młodszą konstrukcję. No i koła 26" kiedyś długo szukałem (maxxis DHF 26x2.5 w mieszance 3C), bo nigdzie nie była dostępna.

Tylko żeby Ci skoku kiedyś nie brakło. Kolega teraz żałuje że ma 100mm, a przydało by się ze 140. Zaczął trochę zjeżdżać. 

Edytowane przez ewemarkam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Staruszka nie sprzedam, bo mam sentyment. Takze ta opcja nie wchodzi nawet w grę :) 

 

Ze skoku 140mm się wyleczyłem, tyle miałem w Specu. Niestety jego geometria powodowała, ze na płaskim, mimo ze deptałeś to stał w miejscu

 

No opcja 3 wydaje się być ciekawa

 

A jak się odniesiecie do kocepcji nr2 czyli zaczęcia budowy 29era, na top podzespołach ale budżetowej ramie ( choć z dobrymi kątami ) ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

28 minut temu, bikeman1 napisał:

Staruszka nie sprzedam, bo mam sentyment. Takze ta opcja nie wchodzi nawet w grę :) 

 

Ze skoku 140mm się wyleczyłem, tyle miałem w Specu. Niestety jego geometria powodowała, ze na płaskim, mimo ze deptałeś to stał w miejscu

 

No opcja 3 wydaje się być ciekawa

 

A jak się odniesiecie do kocepcji nr2 czyli zaczęcia budowy 29era, na top podzespołach ale budżetowej ramie ( choć z dobrymi kątami ) ? 

Na Twoim miejscu trzymalbym to co masz - moze zmienilbym hamulce - reszte zostawil jaka jest - zaopatrzylbym sie w klilka blatow i kilka kaset - i masz rower na grube lata. 

 

W miedzyczasie przetestuj rowery nowe - jak znajdziesz cos co Ci pasuje to wtedy kupuj - teraz jest najgorszy czas na zakupy, ale przyszly rok moze okazac sie dobrym na takie zakupy.

 

Nie poddawaj sie fullami... 100mm skoku przod/tyl z blokadami jest swietnym rozwiazaniem ktore daje komfort kiedy chcesz...  W szczegolnosci w ramach typowo XC.  Majac 2 rowery - w zaleznosci od tego jak je bedziesz uzywal - beda sie mniej zuzywaly... wiem bo sam tak robie ze swoimi ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, Eryk napisał:

przyszly rok moze okazac sie dobrym na takie zakupy.

Nie liczylbym na to.

Jako sklepy juz mamy info, ze produkcja kuleje i nie bedzie takiej ilosci rowerow jaka bysmy chcieli zamowic.

Bedzie pewnie lepiej niz w tym roku, ale na pewno bez szalu.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, pajac_am napisał:

Nie liczylbym na to.

Jako sklepy juz mamy info, ze produkcja kuleje i nie bedzie takiej ilosci rowerow jaka bysmy chcieli zamowic.

Bedzie pewnie lepiej niz w tym roku, ale na pewno bez szalu.

 

Produkcja kuleje bo sporo firm wynosi produkcje z Chin na Tajwan z powodu cel nakladanych przez US, co z jednej strony uchronilo te firmy przed przerwami w dostawach z powodu COVID, ale z drugiej strony na Tajwanie zdolnosci produkcyjne sa mniejsze niz w Chinach, co skutkuje tym ze mniejsi producenci maja problemy ze znalezieniem zakladow ktore moga im te ramy zbudowac. 

 

Podobnie jest ze sklepami - mniejsze sklepy maja mniejsza sile przebicia od sklepow duzych marek/dilerow jakiejs duzej marki. Notabene wiekszosc sklepow specjalizuje sie w jednej lub dwoch markach (przynajmniej w US) co skutkuje tym ze targi rowerowe Interbike w US zrobily klape.  

 

Generalnie problem jest spowodowany przez przemysl rowerowy ktory produkuje od 2008 roku mniej rowerow niz dawniej - glownie po to by zminimalizowac ilosc nie sprzedanych rowerow na koniec roku.  W normalnych warunkach to funkcjonuje dobrze dla sklepow (gorzej dla kupujacych), a w 2020 mamy nienormalna sytuacje - wiec problem z brakami jest bardziej uwydatniony.  Zgadzam sie z @Zyzol ze jednak popyt chyba nie bedzie tak wysoki w 2021 jak 2020, bo jednak sporo ludzi reanimowalo stare rowery, pokupowalo nowe, lub uzywane... czas pokaze jak bedzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego @ewemarkam bliżej weekendu będziemy w kontakcie co do pogody w Bielsku. Bo lecimy drugi raz na Enduro Trails :) znaczy się ja jadę pierwszy raz, bo żem palucha ostatnio rozciął szlifierką, ale już się wygoił. A moim kumplom tak się spodobało ze plan jest na ten weekend...aczkolwiek pogoda chyba kiepska, ale weekend nadają ładny  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

25 minut temu, bikeman1 napisał:

Kolego @ewemarkam bliżej weekendu będziemy w kontakcie co do pogody w Bielsku. Bo lecimy drugi raz na Enduro Trails :) znaczy się ja jadę pierwszy raz, bo żem palucha ostatnio rozciął szlifierką, ale już się wygoił. A moim kumplom tak się spodobało ze plan jest na ten weekend...aczkolwiek pogoda chyba kiepska, ale weekend nadają ładny  

W sobotę jest opcja, ale niedziela odpada dla mnie. Impreza rodzinna :wine-glass:

A myślałem w tym tygodniu o rowerze, koło przednie na nowo zamleczyłem, wypadało by pojeździć. Chciałem ostatnio odbudować też kondycje to się rozchorowałem itd. 

Edytowane przez ewemarkam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@bikeman1, bramka nr 3. Ja się przesiadłem z doinwestowane go Garego Fishera 26 na fulla 29 o skoku 120. Bajka. A składanie roweru HT za 12 koła? Hmmm. Lepiej chyba kupić nowy. 

 

Zastanawiam się, jak przyszły rok będzie wyglądał w kwestii świeżych używek. Czy ci co się podpalili i kupili w 2020 już będą sprzedawać czy będą się łudzić do 2022.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 minut temu, przymar napisał:

@bikeman1, bramka nr 3. Ja się przesiadłem z doinwestowane go Garego Fishera 26 na fulla 29 o skoku 120. Bajka. A składanie roweru HT za 12 koła? Hmmm. Lepiej chyba kupić nowy. 

 

Zastanawiam się, jak przyszły rok będzie wyglądał w kwestii świeżych używek. Czy ci co się podpalili i kupili w 2020 już będą sprzedawać czy będą się łudzić do 2022.

 

Tak też uczyniłem, bramka nr3 wybrana :D

Zamówiłem Kross Earth 3.0! 

Rama carbon + Alu, osprzęt Deore / SLX / XT

Jedynym słabym punktem są chyba piasty, bo są kulkowe Deorki

Ale piasty zawsze wymienić na chociażby maszynowe Novateki które mimo niskiej ceny są w porządku. Zobaczymy najpierw pojeżdżę na oryginalnych

Jutro będę miał sprzęt, w sklepie kumpel zaleje od razu opony mlikiem Trezado oraz oklei ramę naklejkami ochronnymi

 

Czekam z niecierpliwością :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od kolegi wziąłem teraz uszczelniacz finish line. Ma drobinki włókna węglowego. Generalnie fajnie uszczelniło koło zrobione na wersji ghetto. Co ważne ponoć nie zastyga jak pozostałe i łatwo się usuwa wodą z mydłem. Tyle z opini kolegi. A zobaczymy jak to będzie u mnie. Piaste przednią mam RaceFace lite force a tylna no-name. Ale nie wiem jak trzeba jeździć aby je zajeździć.

Prędzej wymieniłem łożyska w suporcie. Szukałem łożysk takie jak mają być czyli bez koszyczka, facet w hurtowni łożysk stwierdził że to jakaś utopia że takich łożysk nie ma :biglol:. Pokazałem mu zdemontowane to oczy przecierał. 

Gdzieś dorwałem nowe, już nie pamiętam gdzie.

e372c25e3a564c03b20170edbcb843e0.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...