Jump to content

forester 2.5 2009 xt 230km krzywda na lpg?


adaskoo23

Recommended Posts

Jeżdząc wcześniej dieslem tdi nigdy nie byłem zwolennikiem aut benzynowych z założona istalacja gazową.Ale ostatnio zacząłem coraz wiecej czytac i pytać fachowców o fakt założenia do takiego świetnego autka jak mój forester 2.5 xt turbo gdyż karkulujac ta inwestycja szybko się zwróci biarac pod uwage spalanie 15 trasa 16 miasto.co sadzicie na ten temat?

Link to comment
Share on other sites

adaskoo23,

koniecznie zadaj to pytanie tu : viewtopic.php?f=26&t=102284&start=3000 , tam bowiem znajduje się dedykowany tematowi LPG wątek.

 

A odpowiadając bardzo lapidarnie - jak najbardziej się da, jak najbardziej można to zrobić w sposób bezstresowy dla żywotności silnika, jak najbardziej jest to ekonomicznie uzasadniona decyzja w tych nieciekawych benzynowo czasach ;-)

 

 

Pozdrawiam

Grzegorz

Link to comment
Share on other sites

Jeżdząc wcześniej dieslem tdi nigdy nie byłem zwolennikiem aut benzynowych z założona istalacja gazową.Ale ostatnio zacząłem coraz wiecej czytac i pytać fachowców o fakt założenia do takiego świetnego autka jak mój forester 2.5 xt turbo gdyż karkulujac ta inwestycja szybko się zwróci biarac pod uwage spalanie 15 trasa 16 miasto.co sadzicie na ten temat?

 

sadze ze mam ten motor zagazowany w forku zony i nie zaluje:) Instalacja od mistrza Jako, sprawuje sie bez zarzutu, osiagi absolutnie nie gorsze niz na benzynie.

 

przebieg mam pod 70kkm, w tym 50kkm na gazie, wlasnie musialem zrobic regulacje zaworow, podejrzewam ze gaz to przyspieszyl ale jak dla mnie bilans i tak bezdyskusyjny. Rachunki sa proste, bierz kalkulator i licz:)

 

a w ogole to jest watek o gazie...

 

pyzdra

janek

Link to comment
Share on other sites

Początkowo chciałem forestera 2.0 D ale testując wszystkie trzy jednostki dostepne w tym modelu nie byłem wstanie oprzeć się 2.5 TX.

Instalacja od mistrza Jako ? Kogo miałes na myśli?

 

-- Cz mar 17, 2011 11:15 am --

 

Najbardziej przeraża mnie chyba obniżanie sie zaworów co w tym modelu bedzie nieuniknione.analizując nasz rynek instalacji LPG mam do wyboru landi renzo omegas 25/80 bcr na g-maxie, elpi gaz stella obd a także proponowano mi coś na MtM

Link to comment
Share on other sites

Potwierdzam. Z autopsji. Dwa forki N/A LPG by Jako.

Widziałem też pięknie zagazowanego XT w wielką mocą i przebiegiem 50kkm na gazie.

I wcale nie było Jako-tako ;-)

Link to comment
Share on other sites

  • 10 months later...

decyzja jest nie będzie lpg.Szkoda mi furki a 10-12 tyś rocznie to przeboleje na 95.pozdrawiam

 

-- Pn sty 23, 2012 2:18 pm --

 

zresztą nigdy nie byłem za lpg w aucie.Miejmy nadzieje że cena benzyny bedzie stopniowa spada.Lub nie rosną :)

Link to comment
Share on other sites

Cena PB 95 niestety będzie rosła ale z gazem jest dużo zachodu/kosztów szczególnie jak się nie ma super gazowników a do turbo to tacy są potrzebni. Też miałem taki dylemat ale przy takim przebiegu to mi się nie kalkulowało. :D

Link to comment
Share on other sites

Miejmy nadzieje że cena benzyny bedzie stopniowa spada.Lub nie rosną

nadzieja matką...

 

:)

 

nawet w czasach, gdy popyt na benzynę spadnie, to jej cena nie spadnie. bo wtedy, to benzyna będzie już na tyle unikatowa, że droga :) wszyscy będą jeździli na prąd albo wodór. i zostaną tylko wielkie starodawne ryczące potwory na egzotyczne drogie paliwo zwane benzyna :)

Link to comment
Share on other sites

Miejmy nadzieje że cena benzyny bedzie stopniowa spada.Lub nie rosną

nawet w czasach, gdy popyt na benzynę spadnie, to jej cena nie spadnie. bo wtedy, to benzyna będzie już na tyle unikatowa, że droga :) wszyscy będą jeździli na prąd albo wodór. i zostaną tylko wielkie starodawne ryczące potwory na egzotyczne drogie paliwo zwane benzyna :)

Od 2005 roku wydobycie nie nadąża za zwiększającym się popytem, głównie dzięki Chińczykom :(

 

PAPRPOP.gif

 

PAPRPNT.gif

 

cchina.gif

Link to comment
Share on other sites

i zostaną tylko wielkie starodawne ryczące potwory na egzotyczne drogie paliwo zwane benzyna :)

 

.... czyli Subaru :mrgreen:

 

Byłem bardzo sceptycznie nastawiony do lpg. Swojego monstera kupiłem z już zainstalowaną by Jako instalacją. Musiałem zrewidować swoją opinię w tym temacie. Teraz jestem na TAK.

Link to comment
Share on other sites

tzd,

oj nie gadaj

 

2008 cena spadła na lotosie do 3,03 :shock:

 

tak to były czasy usd 2.2 pln :mrgreen:

 

teraz cena dolara i eur spada względem pln a cena na stacjach nie

 

btw, wczoraj po raz pierwszy w karierze zatankowałem za 303 pln - stacja lotos obok bomi

durne punkty :oops:

 

co do lpg, to dla mnie jedyna wada, to wypalane gniazda zaworów, bardzo wysoki koszt regulacji zaworów w 2.5T

 

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

tzd,

oj nie gadaj

 

2008 cena spadła na lotosie do 3,03 :shock:

 

tak to były czasy usd 2.2 pln :mrgreen:

 

teraz cena dolara i eur spada względem pln a cena na stacjach nie

 

btw, wczoraj po raz pierwszy w karierze zatankowałem za 303 pln - stacja lotos obok bomi

durne punkty :oops:

 

co do lpg, to dla mnie jedyna wada, to wypalane gniazda zaworów, bardzo wysoki koszt regulacji zaworów w 2.5T

 

Pozdrawiam

 

Oj chyba nie jest tak źle z tymi zaworami i kosztami pobocznymi. Ja na Jakowym LPGie zrobilem 50kkm i na razie jest gitara. W lutym reg zaw u Carfita to powiem cosik wiecej o dodatkowych kosztach :P

Link to comment
Share on other sites

spalanie 15 trasa

 

A może zamiast LPG prościej było by trochę nauczyć się jeździć... :D z całym szacunkiem dla Ciebie. Mam na mysli poznanie kilku zasad "eco-driving`u".

 

Ja mam ten sam silnik, robię dużo tras i pali mi 10-12, rzadko przekraczam 13.

 

Chyba że go nie dawno kupiłeś i sie nim cieszysz....

Link to comment
Share on other sites

spalanie 15 trasa

 

A może zamiast LPG prościej było by trochę nauczyć się jeździć... :D z całym szacunkiem dla Ciebie. Mam na mysli poznanie kilku zasad "eco-driving`u".

 

Ja mam ten sam silnik, robię dużo tras i pali mi 10-12, rzadko przekraczam 13.

 

Chyba że go nie dawno kupiłeś i sie nim cieszysz....

 

Fun z jazdy zaczyna się tam, gdzie kończy się ekonomika :D

Link to comment
Share on other sites

Owszem poczytałem o eco drivie chętnie spróbuje tej techniki.Jestem ciekawe ile bedę mógł zbić litrów na 100km.

 

Daj info jaki wynik udało Ci się osiągnąć.

 

Moje minimalne spalanie to 8,3 - wspominam to jako koszmar. Prawa noga zdrętwiała mi do bólu... :lol:

 

Ogromna przyjemnością było potem zobaczyć wskazówkę obrotomierza za 4k obr....

 

2.5XT to taki samochód, którym dużo przyjemniej się zużywa paliwo niż oszczędza...

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...