Skocz do zawartości

Kupujemy opony zimowe - 2010


plasma555

Rekomendowane odpowiedzi

Ja jak zajadę swoje Dębice Frigo 2 to chyba pójdę w tą stronę http://allegro.pl/producent-195-65r15-n ... 19345.html wzór bieżnika ten sam i dziurki na wkręty nawet są

 

 

No niezłe :wink: - wzór bieżnika - NOKIA HK5 - szczerze powiedziawszy to a takiej jeszcze nie słyszałem :P:twisted::mrgreen:

 

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja właśnie robię zamianę opon zimowych - z Michelin Pilot Alpin na Brigdestone Blizzar LM25. Jak ktoś chętny to niedrogo mogę oddać Michaly. Są po jednym sezonie.

 

I nie zgodzę się, że opony w podobnj klasie cenowej podobnie działają...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy POMOC PILNIE POTRZEBNA. Pierwszy sezon mam subaru impreze z 2006 2.0 160KM. Idzie zima i musze kupic nowe opony. Letnie mam 205/50/16 i tak jest w specyfikacji auta. Takich rozmiarów nie ma od reki w serwisach, trzeba zamawiac a przez to sa sporo drozsze. Czy ktos z Was zakladal na to auto 205/55/16??? Nic nie ociera??? W przypadku dunlopa 3D różnica wynosi 150PLN na sztuce - 350 - profil 55 i 500 - profil 50.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy POMOC PILNIE POTRZEBNA. Pierwszy sezon mam subaru impreze z 2006 2.0 160KM. Idzie zima i musze kupic nowe opony. Letnie mam 205/50/16 i tak jest w specyfikacji auta. Takich rozmiarów nie ma od reki w serwisach, trzeba zamawiac a przez to sa sporo drozsze. Czy ktos z Was zakladal na to auto 205/55/16??? Nic nie ociera??? W przypadku dunlopa 3D różnica wynosi 150PLN na sztuce - 350 - profil 55 i 500 - profil 50.

Nic nie powinno ocierać, ZTCW wiele aut tak jeździ. Z drugiej strony, przy tych cenach, możesz się zastanowić nad zakupem kompletu felg z oponami 195/60/15, na zimę w wolnymssaku będzie OK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

grzywaczewski i Qba25 - dzieki. Dzis byle w serwisie i juz mialem podwindowane auto. Zdecydowalem sie na dunlop sp 3D 205/55/16 za 370zł/szt. Wtedy powiedzialem, ze na kolach mam letnie o profilu 50. Tak mam tez zapisane w instrukcji. I sie zaczelo - przymiarki na sucho, sprawdzanie w katalogu i sie okazalo, ze Subaru dla tego modelu chce /50. To jest impreza kobmi GG z 2006r. Wtedy mi powiedzieli, ze ryzyko biore na siebie bo jednak moze obcierac - no i zjechalem z windy i problem wymiany opon mam ciagle przed sobą :( . 195/55/16 z pewnoscia sie zmieszcza, ale to tez rzadki rozmiar i nie ma na stanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

grzywaczewski i Qba25 - dzieki. Dzis byle w serwisie i juz mialem podwindowane auto. Zdecydowalem sie na dunlop sp 3D 205/55/16 za 370zł/szt. Wtedy powiedzialem, ze na kolach mam letnie o profilu 50. Tak mam tez zapisane w instrukcji. I sie zaczelo - przymiarki na sucho, sprawdzanie w katalogu i sie okazalo, ze Subaru dla tego modelu chce /50. To jest impreza kobmi GG z 2006r. Wtedy mi powiedzieli, ze ryzyko biore na siebie bo jednak moze obcierac - no i zjechalem z windy i problem wymiany opon mam ciagle przed sobą :( . 195/55/16 z pewnoscia sie zmieszcza, ale to tez rzadki rozmiar i nie ma na stanie.

Dziwne...

Sporo osób jeździ na 205/55. IMO oponiarze przesadzają i to znacznie.

Różnica profilu to tylko ~10 mm, wątpię żeby mogło to spowodować obcierki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Juz tez sprawdzilem, ze na obwodzie jest to dokladnie 20mm różnicy, więc niby niewiele. Serwisant się poprostu ubezpieczyl. Bierze 1600 i mowi, ze w katalogach sa 50-tki, wiec jak cos bedzie obcieralo to moja sprawa = strata. Ja go rozumiem. To moze tylko powiedziec ten kto ma identyczne auto i "mu nie obciera:-)" czasami jest tak, że 15% nie robi różnicy a czasami 5 może być kłopotem - stąd ten mój post i poszukiwanie kogoś kto jezdzi GG na 205/55/16

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Juz tez sprawdzilem, ze na obwodzie jest to dokladnie 20mm różnicy, więc niby niewiele. Serwisant się poprostu ubezpieczyl. Bierze 1600 i mowi, ze w katalogach sa 50-tki, wiec jak cos bedzie obcieralo to moja sprawa = strata. Ja go rozumiem. To moze tylko powiedziec ten kto ma identyczne auto i "mu nie obciera:-)" czasami jest tak, że 15% nie robi różnicy a czasami 5 może być kłopotem - stąd ten mój post i poszukiwanie kogoś kto jezdzi GG na 205/55/16

No zaraz... a jazda próbna?

W poprzednim autku wymieniałem kółka razem z oponami z 16" na 17", zapodaliśmy katalogowe 225/45 i okazało się na jeździe próbnej, że dobija na nierównościach. Zdjęli bez słowa, założyli inne i koniec pieśni.

Może zmień oponiarza?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Juz tez sprawdzilem, ze na obwodzie jest to dokladnie 20mm różnicy, więc niby niewiele. Serwisant się poprostu ubezpieczyl. Bierze 1600 i mowi, ze w katalogach sa 50-tki, wiec jak cos bedzie obcieralo to moja sprawa = strata. Ja go rozumiem. To moze tylko powiedziec ten kto ma identyczne auto i "mu nie obciera:-)" czasami jest tak, że 15% nie robi różnicy a czasami 5 może być kłopotem - stąd ten mój post i poszukiwanie kogoś kto jezdzi GG na 205/55/16

205/55R16 będzie pasować. US'spec tylko na takich wychodziły :idea:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za pomoc, W takim razie poszukam 195/55/16 a jak beda problemy to postaram sie upchac :-) 205/55/16. Moja jest w specyfikacji EU (przywiozlem ja z Fr), ale faktycznie wczytalem sie wczoraj w instrukcję i w specyfikacji (I TU UWAGA!!!) australijskiej :-) jest dopuszczony rozmiar 205/55. Mam nadzieję, że nie wsadzaja tam (i w US) innego zawieszenia. Najwieksze obawy w przypadku ocierania zawsze budza kielichy macpers v obudowy sprezyn. To jest cos co zmienia polozenie wzgledem kola przy zmiennym obciazeniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

też uważam, że to nie ma znaczenia czy 4x4 czy 2x4. Zawsze trochę węższa jest lepsza w zimie ale tylko na sniegu. Praktykowalem to w poprzednim aucie gdzie z letnich 205 przechodzilem na zimowe 185 i zawsze wyzej, szybciej i lepiej podjezdzalem na sniegu niz znajomi w porownywalnych autach przy 205-tkach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mont, bo w 4x4 moment przenoszony jest przez 4 kola, nie dwa :twisted: W Astrze jak zaloze zimowe 165mm, to nawet na dwojce potrafi zamielic kolami - a nadal mam ten splesnialy silnik z 60KM. Legac ma ponad 200KM a na 185mm jezdzi bardzo pewnie.

 

Natomiast pod wzgledem kierowalnosci, hamowania, trzymania bocznego do Imprezy N/A 205mm na lato to jest max, a na snieg/syf 185mm lub 195mm jest duzo lepsza. Oczywiscie trzeba jeszcze sprawdzic szerokosc felgi, zeby sie dzermanstajllook nie zrobil :lol:

 

Najbardziej rozbrajajacym mnie przykladem szalenstwa w tej materii jest 'kaszkaj' kolegi. 1.6, stoparenascie koni. Opona 215mm, 18" :shock: :shock: :shock: I to nie jest zaden tjuning garazowy, ta wersja wyposazeniowa tak ma. Nie wynika to tez z rozmiaru tarczy hamulcowej :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hehe Kaszkaje sprzedają w takich dziwacznych konfiguracjach. Ale mimo wszystko to dobre auto, chociaż słyszałem że ceny serwisu lekko z kosmosu... :D

 

Co do gum na zimę, to zdecydowanie powinny być węższe niż w lecie... Ja kiedyś jeździłem na 195/55/15 w lecie i 185/65/15 w zimie (Meganka). Zero obcierania o nadkola, znacznie lepsza trakcja niż na zimowych 195tkach... Jedno co złe to przy hamowaniu na mokrym w zimie często włączał się ABS :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zimowe na deszczu duzo gorzej trzymaja i ogolnie hamowanie na nich jest slabe. Chyba ze jest snieg i lod, to wtedy jest bardzo slabe, ale lepsze niz na letniej :wink:

 

Tak dlugo jak sie nie pojezdzi na oponach roznej szerokosci, tak dlugo nie ma sie swiadomosci jakie to sa opory ruchu. Asteroida jezdzila na 155mm (dobite latem w NMnP), teraz ma zimowe Toyo 165mm, latem gowniane Semperity 175mm i dobijalem jakies Barumy 195mm, a w zwiazku z wymiana silnika na 2x mocniejszy celuje 185mm (pewnie przedpotopowe Uniroyalle). O ile przy 195mm daje bardzo dobre trzymanie boczne i przy pelnym hamowaniu mala nadsterownosc, o tyle najlepsze przyspieszanie na 155mm i 165mm miodzio (przy 60KM oczywiscie i pomijajac sam start).

 

Najciekawiej jedzie zakrety jak sie z przodu da duzo szersze niz z tylu :twisted:

 

Przez rok jezdzilem Legacem na letnich nalewkach 195mm i trzymalo jak nalezy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli ze względu na ewentualny uślizg wszystkich 4 kół w 4x4 bardziej uzasadniony jest zakup węższych niż w ośce ?

Mam w STI zimówki od poprzedniego właściciela 205/50R17 i może na śniegu są OK ale jeżdżąc na suchym są ciut za wysokie. Fakt, że cena niższa niż 225/45R17 ale w następnym zakupie wrócę chyba do seryjnego rozmiaru.

 

Poprawcie mnie jeśli się mylę ale 215/45R17 będzie niższa od 225/45R17 ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...