Skocz do zawartości

Kupujemy opony zimowe - 2010


plasma555

Rekomendowane odpowiedzi

Wyspiarska aura tego roku sprawila, ze od 14tu lat interesuje sie zimowkami ;)

 

Ma ktos jakies doswiadczenia z guma "BF Goodrich Winter 2" badz ewentualne "Hankook W400 Winter" ?

 

Podziekowal :)

 

 

Hmmmmm.... :wink:

 

Ja stwierdzilem, ze na te 3 tygodnie w roku kupie jednak dobre używki, wziąłem stąd:

 

http://stores.ebay.co.uk/ONLINE-PERFORMANCE-TYRES

 

Bodajże 190 + 25 wysyłka za komplet Dunlop M3 z 6.5mm bieżnika (połowa ceny nowych Dębica Frigo, tylko takie były jeszcze dostępne w okolicy), do tego felgi z gumtree i będę trzymać w szopie po prostu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja stwierdzilem, ze na te 3 tygodnie w roku kupie jednak dobre używki, wziąłem stąd:

 

http://stores.ebay.co.uk/ONLINE-PERFORMANCE-TYRES

 

Bodajże 190 za komplet Dunlop M3 z 6.5mm bieżnika (połowa ceny nowych Dębica Frigo, tylko takie były jeszcze dostępne w okolicy), do tego felgi z gumtree i będę trzymać w szopie po prostu.

 

mogłeś coś powiedzieć bo identyczne, 3letnie zostawiłem u wulkanizatora. One poprostu na śniegu juz nie trzymały.Nadawały się do jazdu na czarnym ale wolałem nie ryzykować.

 

Założyłem Conti 830P i na razie się sprawdzają, w roz.225/45R17 mają rant ochronny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj założyłem do Subaru nówki sztuki Nokiany WR G2:)Szczerze mogę polecić te opony.Mimo, że jeżdzę na nich od dzisiaj to jestem pod wrażeniem.Świetnie zachowują się na błocie pośniegowym jak i na normalnym sniegu.Ruszanie z miejsca bez mieszania.W ostatnimi czasy jeździłem na rożnych oponach typu Pirelli,Fuldy,Falkeny, ale ta opona naprawdę spisuje się u mnie znakomicie;) Do tego wszystkiego dochodzi cena:) Dobre opony za stosunkowo nie duże pieniądze:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A które z opon polecacie z ochronnym rantem na zimę?

 

To chyba nie jest wcale takie jednoznaczne.

 

Znane z np bridgestone'a ranty bywają zastępowane czymś takim:

 

http://dunlop-tires.com/dunlop_plpl/wha ... p?id=61294

Rozumiem, że nowy "profil gumowy" chroni felgę zdecydowanie lepiej niż stary i już niemodny "rant" :D Chyba zatem przesiądę się na Dunlopy :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem, że nowy "profil gumowy" chroni felgę zdecydowanie lepiej niż stary i już niemodny "rant"

 

Tego nie powiedziałem :)

 

Na letnich bridgestone'ach mam rant, na zimowych dunlopach - nie mam.

Na obu czuję się chroniony, ale być może do czasu :D

 

Chyba zatem przesiądę się na Dunlopy :wink:

 

Polecam :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mzy, niestety nie mam innych felg w tej chwili :) mam dwa komplety i obydwa w takim rozmiarze :roll: Opony juz w drodze...zobaczymy jak to bedzie :roll:

 

 

alternatywa to 205/50/17..... mieszczą się a profil znacznie wyższy.

 

 

Tak, wiem o tym, myslalem tez o 205/45/17 ale dostalem juz tamten rozmiar wiec nie kombinuje wiecej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • 8 miesięcy temu...
Słyszeliście coś n/t nowości Dunlop SP WINTER SPORT 4D ??

W związku z tym że to nowość to raczej ciężko o opinie z jazdy w warunkach zimowych, a testów też jeszcze nie ma. Ogólnie Dunlop robi całkiem udane modele zimowe. Wzór 3D to udany model z wysokimi lokatami w testach, więc można liczyć na podobne cychy nowego 4D. Zawsze pozostaje niewiadoma w którą stronę poszedł producent - opona śnieżna czy autostradowa. W związku z tym że też mnie to nurtowało to poszedłem sobie pomacać opony na magazynie - wszystkie to 205/55R16 z indeksem H - 3D, 4D i chyba najlepszą (nie licząc odmian nordyckich zimówek) oponę na śnieg (wg testów, ale i chyba realnie) Conti TS830. Jedyne co z tego oglądania/macania mozna ocenić to twardość mieszanki. I tak:

- 4D vs 3D - twardość mieszanki bardzo podobna, ale wzór bieżnika jest mniej agresywny, co może wskazywać że będzie cichsza i stabilniejsza na suchym/mokrym, ale może to się odbić na delikatny "-" na sniegu. Na lodzie może być porównywalnie lub lepiej ze względu na bardzo ciekawy nowy wzór lamelek

- 4D vs TS830 - Conti ma wyraźnie dużo miększą mieszankę i bardziej agresywny bieżnik, więc na sniegu na 95% powinna być lepsza, ale za to mniej stabilna na suchym i mokrym.

 

To tyle na macanego :wink: , żeby powiedzieć czy tak będzie na 100% to trzeba czekać na testy (najlepiej ADAC) i porównania juz na autach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Conti ma wyraźnie dużo miększą mieszankę i bardziej agresywny bieżnik, więc na sniegu na 95% powinna być lepsza, ale za to mniej stabilna na suchym i mokrym.

 

To tyle na macanego :wink: , żeby powiedzieć czy tak będzie na 100% to trzeba czekać na testy (najlepiej ADAC) i porównania juz na autach.

 

ja mogę powiedzieć tylko tyle, że jeździłem na Conti ts 830 w zeszłej zimie, jak dla mnie bardzo dobra trakcja na śniegu, nie zauważyłem żeby było gorzej na mokrym.

założone miaeęm na mazdzie 6, na subie mam nokiany

oba samochody jak przyklejone.

polecam te opony

gdybym nie miał żadnych opon to wybrał bym conti albo te: http://www.nokiantyres.com/tyre?id=1046 ... itta+R+SUV

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...