Skocz do zawartości

Kupujemy opony zimowe - 2010


plasma555

Rekomendowane odpowiedzi

lukass,

 

a jak dbać o opony zimowe aby się szybko nie ścierały? mam tu głównie na myśli ciśnienia w przypadku jazdy po suchym asfalcie. Wg nalepki powinienem mieć 2,1;1,9 dla balonów 215/60r16

 

generalnie patrząc na zużycie GY jestem bardzo zadowolony ale może da się coś poprawić?

 

pozdrawiam

 

p.s.

zimówki zakładam sam gdy zapowiadają pierwszy śnieg i ściągam najpóźniej w pierwszy dzień wiosny, no chyba, że jest biało lub zapowiadają grube opady

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

lukass,

 

a jak dbać o opony zimowe aby się szybko nie ścierały? mam tu głównie na myśli ciśnienia w przypadku jazdy po suchym asfalcie. Wg nalepki powinienem mieć 2,1;1,9 dla balonów 215/60r16

 

generalnie patrząc na zużycie GY jestem bardzo zadowolony ale może da się coś poprawić?

 

pozdrawiam

 

p.s.

zimówki zakładam sam gdy zapowiadają pierwszy śnieg i ściągam najpóźniej w pierwszy dzień wiosny, no chyba, że jest biało lub zapowiadają grube opady

Ciśnieniem nic tu nie zmienisz, bo niezależnie czy to lato czy zima to przy tym samym rozmiarze karkas opony jest taki sam, więc obciążenia rozkładają się tak samo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciśnieniem nic tu nie zmienisz, bo niezależnie czy to lato czy zima to przy tym samym rozmiarze karkas opony jest taki sam, więc obciążenia rozkładają się tak samo.

 

opony letnie to 215/55r17 a zimowe 215/60r16 i są rekomendowane inne ciśnienia

2,2/2,1 na lato a zima to 2,1/1,9. Trochę mnie dziwi, dlaczego o tyle mniej :roll:

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciśnieniem nic tu nie zmienisz, bo niezależnie czy to lato czy zima to przy tym samym rozmiarze karkas opony jest taki sam, więc obciążenia rozkładają się tak samo.

 

opony letnie to 215/55r17 a zimowe 215/60r16 i są rekomendowane inne ciśnienia

2,2/2,1 na lato a zima to 2,1/1,9. Trochę mnie dziwi, dlaczego o tyle mniej :roll:

 

Pozdrawiam

Ponieważ te opony mają różne indeksy nośności które są uzyskiwane przy innych ciśnieniach (17" ma mniejszy) i pewnie jakby spojrzeć w tabelę ciśnienie/obciążenie to opona 17" jest w stanie udźwignąć taki sam ciężar jak 16" przy odpowiednio wyższym ciśnieniu. Jak nie zapomne to jutro sprawdzę i napiszę jakie to są wartości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z koncernu Vredesteina miałem w innym aucie gumy produkowane w Holandii pod marką Maloya Davos. Wyglądają identycznie jak Vredesteiny i się skusiłem ale gorzko tego pożałowałem. Najgorsze opony jakie w życiu miałem - dlatego do Vredesteina się zraziłem.

Do mocniejszych aut polecam Nokiany WR G2 - testowane na własnej skórze na 2 autach - 100% pewności w prowadzeniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ktos ze specow oponiarskich jest sie w stanie wypowiedziec o Michelin Pilot Alpin PA3 :?:

Nic szczególnego, a wręcz słaba jak na warunki na "dalekiej północy", jedyny plus to wolne zuzywanie. Jeżeli Michelin to ten nowszy A4, bo jest zdecydowanie lepszy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nokiany WR G2

 

poza tym, że ładne :D - to jak one się mają (trzymanie? zużywanie?) do poszczególnych GY UG?

Czy Pirelli Sottozero?

Pytam z myślą o H6

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nic szczególnego, a wręcz słaba jak na warunki na "dalekiej północy", jedyny plus to wolne zuzywanie. Jeżeli Michelin to ten nowszy A4, bo jest zdecydowanie lepszy.

 

 

I see odzidziczylem takie w spadku z felgami zimowymi , a ze maja jeszcze 7-7.5 mm bieznika to troche szkoda mi wydawac na raze 3K na nowe zimowki :? no nic zobaczymy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nic szczególnego, a wręcz słaba jak na warunki na "dalekiej północy", jedyny plus to wolne zuzywanie. Jeżeli Michelin to ten nowszy A4, bo jest zdecydowanie lepszy.

 

 

I see odzidziczylem takie w spadku z felgami zimowymi , a ze maja jeszcze 7-7.5 mm bieznika to troche szkoda mi wydawac na raze 3K na nowe zimowki :? no nic zobaczymy

Pewnie masz trochę inny rozmiar ale jakiś ogląd sytuacji jest :arrow: http://www.adac.de/infotestrat/tests/re ... geId=31821

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lukass a co powiesz o Continental viking contact 5

To zupełnie inna liga opon niż dostępne w większości krajów europejskich standardowe zimówki. Są to tak zwane opony nordyckie (inni producenci też takie robią) i sa dostępne w krajach nadbałtyckich, Rosji i Skandynawii. Opona charakteryzuje się bardzo miękką mieszanką i rewelacyjną trakcją na śniegu i lodzie = prawie jak na cywilnym kolcu (na śniegu lepiej, na lodzie niewiele ustepuje). Oczywiście z tego samego powodu (mieszanka) jest mniej stabilna na suchym i mokrym. Miałem okazje pare lat temu pojeździć RWD na zamarźnietym jeziorze na poprzedniku czyli viking3 i trakcja masakrowała :shock:

W skrócie to odpowiednik Nokianowej Hakkapelity

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jezdzilem na hakkapelicie faktycznie trakcja byla kosmos i to w aucie FWD , problem tylko w tym ze ja jak wlade ta opona na autostrade do pl a bedzie na plusie to po powrocie pol opony juz nie ma :roll: ciezki temat te zimowki :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Bez zbytniego zagłębiania się w treść niniejszego wątku zakupiłem do auta RWD opony Uniroyal MS Plus 66 205/50 R17 93 H XL,FR prod. II poł.2011 Romania :roll:

 

Wymagana nośność podana przez producenta samochodu to 89, sądziłem że 93 będą miały sztywniejsze barki i auto nie będzie tak mocno pływało. Opony wizualnie, dziwnie "rozlewają" się na boki jakby brakowało ciśnienia :roll: dałem im odpowiednio 2,3 na przód i 2,5 na tył.

W Imprezie miałem droższe Conti TS830 225/45R17 i tam wysokość barku była jak należy.

 

Czy użytkownicy opon Uniroyal MS Plus 66 mają podobne spostrzeżenia ?

Czasem chyba warto dopłacić kilka stówek więcej i mieć gumy premium :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bez zbytniego zagłębiania się w treść niniejszego wątku zakupiłem do auta RWD opony Uniroyal MS Plus 66 205/50 R17 93 H XL,FR prod. II poł.2011 Romania :roll:

 

Wymagana nośność podana przez producenta samochodu to 89, sądziłem że 93 będą miały sztywniejsze barki i auto nie będzie tak mocno pływało. Opony wizualnie, dziwnie "rozlewają" się na boki jakby brakowało ciśnienia :roll: dałem im odpowiednio 2,3 na przód i 2,5 na tył.

W Imprezie miałem droższe Conti TS830 225/45R17 i tam wysokość barku była jak należy.

 

Czy użytkownicy opon Uniroyal MS Plus 66 mają podobne spostrzeżenia ?

Czasem chyba warto dopłacić kilka stówek więcej i mieć gumy premium :evil:

XL - to zwiększona nośność ale dzięki mozliwości zastosowania wyższego ciśnienia - twardsze boki w oponie XL to urban legend - głowna zmiana to mocniejsze opasanie czoła opony.

ZTCP to masz BMW1 coupe i czy seryjnie nie miałeś przypadkiem opon Run-flat? Jeżeli tak to ciśnienia z tabliczki można włożyć między bajki i będzie trzeba trochę z tym pokombinować.

 

-- 15 lis 2011, o 10:11 --

 

Poproszę opinię o firestone winterhawk, nie mogę się doszukać nieczego o tej oponie. Myślę o takiej do sti w seryjnym rozmiarze. .

Krótko rzecz ujmując pomysl o czymś innym

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ZTCP to masz BMW1 coupe i czy seryjnie nie miałeś przypadkiem opon Run-flat? Jeżeli tak to ciśnienia z tabliczki można włożyć między bajki i będzie trzeba trochę z tym pokombinować.

 

zgadza się, postanowiłem jednak z nich na zimę zrezygnować 8)

może napompować jak na maksymalne obciążenia ?? 2,5 i 3,0

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ZTCP to masz BMW1 coupe i czy seryjnie nie miałeś przypadkiem opon Run-flat? Jeżeli tak to ciśnienia z tabliczki można włożyć między bajki i będzie trzeba trochę z tym pokombinować.

 

zgadza się, postanowiłem jednak z nich na zimę zrezygnować 8)

może napompować jak na maksymalne obciążenia ?? 2,5 i 3,0

Napisz mi dokładnie co masz na tabliczce w aucie dla opon 205/50R17 89. a ja to przeliczę ile powinno być dla XL + dołożę coś ze względu że to nie runflat, ale tak żeby tez opona równo się zużywała.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...