Skocz do zawartości

Awaryjność Forestera (lub jej brak)


kespis

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć!

 

Mam trochę nietypowe pytanie - ilu z Was - posiadaczy Subaru, a w szczególności Foresterów :mrgreen: - przydarzyło się podróżować na lawecie (mam na myśli tylko awarie - pomijając wszelkie "zdarzenia drogowe" ;) )

 

Jestem na etapie zakupu samochodu (na 99% Forek) i zastanawiam się nad awaryjnością. Tak, wiem - Subaru pod tym względem jest super :) i nigdy się nie psuje. Chciałbym więc, aby wypowiedzieli się ci, którzy są wyjątkami potwierdzającymi regułę ;) i którzy wozili swojego Forka na "powozie" - żeby się nie męczył.

 

Poprzednio - przez 3 lata - jeździłem "Królową awaryjności" Saabem 9-3 TID z 2000 i chociaż swego mechanika odwiedzałem często (jeśli ktoś ma Saaba to polecam p. Benesza :), to Sabinka nigdy nie zawiodła mnie na trasie - jeśli zapalało się Check engine, to po sprawdzeniu czy pod autem nie robi się kałuża, można było jechać dalej). Co prawda raz zrobiło się niebezpiecznie - padł alternator - ale na szczęście akumulator wytrzymał :)

 

Stąd moje pytanie - czy jeśli się już pojawia awaria w Forku, to jest to raczej drobnostka, czy coś poważnego? Jakie są Wasze doświadczenia?

 

P.S. Saabinkę sprzedałem nie ze względu na awaryjność (można się przyzwyczaić ;) ), ale ze względu na kulturę pracy - nowoczesne traktory naprawdę pracują ciszej :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 172
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Cześć!

 

Mam trochę nietypowe pytanie - ilu z Was - posiadaczy Subaru, a w szczególności Foresterów :mrgreen: - przydarzyło się podróżować na lawecie (mam na myśli tylko awarie - pomijając wszelkie "zdarzenia drogowe" ;) )

 

Jestem na etapie zakupu samochodu (na 99% Forek) i zastanawiam się nad awaryjnością. Tak, wiem - Subaru pod tym względem jest super :) i nigdy się nie psuje. Chciałbym więc, aby wypowiedzieli się ci, którzy są wyjątkami potwierdzającymi regułę ;) i którzy wozili swojego Forka na "powozie" - żeby się nie męczył.

 

Poprzednio - przez 3 lata - jeździłem "Królową awaryjności" Saabem 9-3 TID z 2000 i chociaż swego mechanika odwiedzałem często (jeśli ktoś ma Saaba to polecam p. Benesza :), to Sabinka nigdy nie zawiodła mnie na trasie - jeśli zapalało się Check engine, to po sprawdzeniu czy pod autem nie robi się kałuża, można było jechać dalej). Co prawda raz zrobiło się niebezpiecznie - padł alternator - ale na szczęście akumulator wytrzymał :)

 

Stąd moje pytanie - czy jeśli się już pojawia awaria w Forku, to jest to raczej drobnostka, czy coś poważnego? Jakie są Wasze doświadczenia?

 

P.S. Saabinkę sprzedałem nie ze względu na awaryjność (można się przyzwyczaić ;) ), ale ze względu na kulturę pracy - nowoczesne traktory naprawdę pracują ciszej :mrgreen:

 

 

 

Sprecyzuj swoją mętną wypowiedź :twisted::) masz na myśli jakiś konkretny model? rocznik? motor?, czy tylko tak sobie prowokujesz sabat malkontentów i takich co po wydaleniu kału, przepraszam za określenie, biorą patyk i szukają uparcie i do skutku czegoś niestrawionego co dałoby się jeszcze raz.....? :?: :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Istreed ma rację, głównym problemem forków w benzynie jest dziurawy bak :wink: ale da się załatwić to bez lawety, wystarczy wybrać się na spacer z kanistrem :mrgreen: No chyba, że polujesz na dyzla, tam problem dziurawego baku podobno został rozwiązany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kespis, http://www.samochody.mojeauto.pl/subaru ... ester.html

 

 

TUV :

 

Najmniej i najbardziej awaryjne samochody

 

 

 

Auta w wieku 2-3 lat (średnia ilość usterek dla tej grupy to 5 proc.)

 

 

 

1. Toyota Corolla Verso (2 proc.)

 

2. Mazda2 (2,1 proc.)

 

3. Porsche 911 ex aequo z Fordem Fusion (2,2 proc.)

 

5. Mazda3 ex aequo z Fordem Fiesta (2,7 proc.)

 

***

 

112. Renault Espace ex aequo z Fiat Stilo (10,1 proc.)

 

114. Peugeot 407 (11,2 proc.)

 

115. Chrysler PT Cruiser ex aequo z Seatem Arosa (11,5 proc.)

 

117. Kia Carnival (26,1 proc.)

 

 

 

Auta w wieku 4-5 lat (średnia ilość usterek dla tej grupy to 9,3 proc.)

 

 

 

1. Porsche Boxster (3,6 proc.)

 

2. Porsche 911 (3,6 proc.)

 

3. Subaru Forester (3,7 proc.)

 

4. Honda Jazz (3,9 proc.)

 

5. Audi A8 (4,3 proc.)

 

***

 

105. Renault Kangoo (17 proc.)

 

106. Peugeot 106 (17,1 proc.)

 

107. Chrysler PT Cruiser (18 proc.)

 

108. Renault Laguna (19,3 proc.)

 

109. Kia Carnival (29,3 pro.)

 

 

 

Auta w wieku 6-7 lat (średnia ilość usterek dla tej grupy to 14 proc.)

 

 

 

1. Porsche 911 (4,5 proc.)

 

2. Porsche Boxster (4,7 proc.)

 

3. Subaru Forester (6,4 proc.)

 

4. Toyota RAV4 (6,7 proc.)

 

5. Mercedes SLK (6,8 proc.)

 

***

 

90. Fiat Stilo/Bravo/Brava (21,1 proc.)

 

91. Renault Kangoo (22,2 proc.)

 

92. Chrysler PT Cruiser (23,9 proc.)

 

93. Renault Laguna (24,5 proc.)

 

94. Kia Carnival (36,1 proc.)

 

 

 

Auta w wieku 8-9 lat (średnia ilość usterek dla tej grupy to 18,3 proc.)

 

 

 

1. Porsche Boxster (5,2 proc.)

 

2. Porsche 911 (5,3 proc.)

 

3. Toyota RAV4 (6,7 proc.)

 

4. Mercedes SLK (8,3 proc.)

 

5. Mazda Demio (8,4 proc.)

 

***

 

83. Fiat Punto (24,9 proc.)

 

84. Renault Twingo (25,5 proc.)

 

85. Skoda Felicia (27,5 proc.)

 

86. Ford Ka (28,7 proc.)

 

87. Alfa Romeo 145/146 (30 proc.)

 

 

 

Auta w wieku 10-11 lat (średnia ilość usterek dla tej grupy to 9,3 proc.)

 

 

 

1. Porsche 911 (5,6 proc.)

 

2. Toyota RAV4 (9 proc.)

 

3. Toyota Starlet (10 proc.)

 

4. Mercedes SLK (11,7 proc.)

 

5. BMW Z3 (15,2 proc.)

 

***

 

64. Seat Leon/Toledo ex aequo ze Skodą Felicia (30,3 proc.)

 

66. Alfa Romeo 145/146 (31,8 proc.)

 

67. Renault Twingo (32,6 proc.)

 

68. Ford Ka (33,1 proc.)

 

 

 

Źródło: Samar

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

112. Renault Espace ex aequo z Fiat Stilo (10,1 proc.)

 

90. Fiat Stilo/Bravo/Brava (21,1 proc.)

 

widzisz, i to dzięki stilo mam mnóstwo przyjemności w grzebaniu w garage. Uwielbiam ten samochód, zawsze można na ślepo zejść do garage aby coś udoskonalić poprawić/naprawić

 

Subaru nie daje takich przyjemności oraz ilości wrażeń :mrgreen:

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję wszystkim za odpowiedzi.

 

Diesel mnie nie interesuje, więc postaram się pamiętać o tej dziurze w baku :D

Swoją drogą wśród użytkowników Subaru powinno być sporo klientów banku na A., gdzie w razie potrzeby pan w meloniku przyniesie kanister paliwa :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To tak na koniec jeszcze ja się wypowiem bo zajmuję się pomocą drogową około 90% holowań subaru i to bez względu na model to auta rozbite ale tu nie ma znaczenia jakość auta tylko łącznik między pedałami a kierownicą, a te 10% to zazwyczaj drobiazgi związane z zaniedbaniem auta przez właścicieli np: łożyska kół "huczało aż odpadło", paliwo z najgorszych stacji też "załatwia" subaru na cacy, wymyślne alarmy montowane przez eletryków-amatorów, aha i woda tzn powódź też im szkodzi .

PS nieliczyłem subaraków holowanych dla emotorsporta 8) bo Elek to i metalową kulkę zepsuje :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wlokłem się 50 km/h z Rawy do Mysiadła, bo CEL się zapalił i silnik zaczął bujać.

Okazało się, że jakaś sierota przy wymianie świeć nadłamała wtyczkę i się odłączyła.

 

Ostatnio padła mi tez chłodnica ale od momentu zauważenia usterki

bez problemu bym wrócił choćby z Chorwacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak widzisz to Forek jest generalnie bezawaryjny. No ale jest pewne ale. Wszystko zależy od producenta i on się spisał na medal ale jest jeszcze użytkownik który go powinien odpowiednio serwisować. Subaru nie znosi/toleruje druciarstwa wiec jeżeli chcesz kupić Forka to nie po taniości i koniecznie sprawdź u mechanika, który się zna na Subaru a nie u pana Henia który ma warsztat w garazu i naprawia 20-letnie złomki.Oczywiście N/A są łagodniej traktowane przez użytkowników więc i sa zwykle w dużo lepszym stanie. :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...