Skocz do zawartości

Dławienie 2.0 N/A - 2-3 tys RPM. Coś nowego?


lewen

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Wszystkich borykających się z tym tematem. Minęło już 4 i pół roku jak lewen rozpoczął ten temat i chwała mu za to. To kawał czasu. Czy jest ktoś w okolicach Wrocławia kto umie się już zająć tym problemem według wskazówek Górala z Łodzi i albo przeprogramować ECU pod kątem  czujnika spal. stuk. , albo zrobić kiks ze schematu z painta zamieszczonego w tym temacie ?

 

Na razie  zalałem 98 + STP do wtryskiwaczy i zrobiłem reset ECU (ten z męczeniem hamulca i szyfrem w stacyjce)i jest  jest ok, tylko boję się ,że temat wróci.... a czytając temat ..... wraca. Proszę o info na PW.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

co do tego zablokowanego ecu - czy to jakieś roczniki nr czy coś? jak na takiego nie trafić?

W Forkach z tym silnikiem były chyba 3 modele Ecu od Denso i Hitachi,które są zablokowane i jak to rozpoznać,to najlepiej dowiedzieć się od Carfita.

 

 

Czy jest ktoś w okolicach Wrocławia kto umie się już zająć tym problemem według wskazówek Górala z Łodzi i albo przeprogramować ECU pod kątem  czujnika spal. stuk. , albo zrobić kiks ze schematu z painta zamieszczonego w tym temacie ?

Z tego co wiem,to softem do tych modeli zajmował się tylko Poznań.Co do "kiksa",to każdy ogarnięty elektryk,mechanik jest w stanie wykonać,nawet amator. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i zrobiłem reset ECU (ten z męczeniem hamulca i szyfrem w stacyjce)i jest  jest ok, tylko boję się ,że temat wróci.... a czytając temat ..... wraca. Proszę o info na PW.

 

najszybszy reset kompa - odlaczenie klem od akumulatora i zetkniecie ich na jakies 10s. u mnie sie na razie sprawdza na jakies kilkaset km, a pozniej od nowa zamulanie :( na razie nic wiecej nie robie, czekam az pojawi sie sensowne rozwiazanie problemu, bez oszukiwania czujnika.

Edytowane przez skrzypekQ4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Napisany Dzisiaj, 20:30 AdaSch powiedział co do tego zablokowanego ecu - czy to jakieś roczniki nr czy coś? jak na takiego nie trafić? W Forkach z tym silnikiem były chyba 3 modele Ecu od Denso i Hitachi,które są zablokowane i jak to rozpoznać,to najlepiej dowiedzieć się od Carfita.
;)  
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za podpowiedzi.

Plan jest taki .

"Kiks z Painta" u ogarniętego elektryka na miejscu .

A jak to nic nie da , to planowanie jak by się tu wyrwać z zawodowo-rodzinnego kieratu do Poznania.

Jest też pozytyw w tym wszystkim. Za 3 lata otworzą S5 Wrocław- Poznań więc będzie szybciej ^_^ .... dużo szybciej :D .

Co o tym myślicie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Hej,

 

Śledzę ten wątek, ale nie chcę też bezpośrednio porównywać, bo ja mam MY10 i jednak inne oprzyrządowanie i sterownik, a wg. ASO w tym roczniku problem występuje dużo rzadziej. U mnie nawet odpięcie KS nie pomaga. ASO postawiło diagnozę wadliwych wtryskiwaczy mimo braku błędów czy miss fire'ów. Zakres mulenia też wydaje mi się być większy i zaczyna się od samego dołu.

 

Czekając na wtryski padła mi Secondary Air Pump. Po wymianie na używkę i resecie ECU samochód przejechał po mieście bez mulenia więcej niż zwykle, tak więc myślałem, że spalona pompa musaiała walić jakieś szumy na masę i może zakłóćać działanie ECU / KS, ale niestety problem wrócił po 200 km.

 

Mam niemapowalny sterownik 22611AS050 i z tego co wiem, to nie da się nic z nim zrobić. Mapa wgrana najnowsza w ASO. Czy ktoś się zastanawiał jakie mogą być inne powody przesuwania kąta wyprzedzenia zapłonu niż KS przy braku CEL? Moim zdaniem w wielu przypadkach problemy się nakładają, tzn. przy knock'ach mamy coś jeszcze tak jak u mnie, tylko nie wiadomo jescze co. Dam znać, jak coś zdiagnozuję. Czy ktoś ma MY10 z EJ204 i podobne problemy?

 

http://www.forum.subaru.pl/index.php?/topic/76613-brak-mocy-szarpie-forester-2010r-20-na-ej20-66-000-km/

Edytowane przez pompik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przystępnie o korekcji zapłonu i spalaniu stukowym w Subaru:

https://static.cobbtuning.com/cobbtuningweb/site/support/techdocs/Subaru%20Knock%20Monitoring%20FAQ%20v2.pdf

Ja powtarzam jak zwykle - całkowite ogłuszenie stukowca jest ryzykowne.

 

czekam az pojawi sie sensowne rozwiazanie problemu, bez oszukiwania czujnika.

Istnieje już od jakiegoś czasu,tylko dla odpowiedniej wersji Ecu.

Za górami, za lasami jeździło sobie bez dławienia szczęśliwe zremapowane 2.0 N/A......

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cybel, o 19 Feb 2015 - 22:25, powiedział: skrzypekQ4 powiedział czekam az pojawi sie sensowne rozwiazanie problemu, bez oszukiwania czujnika. Istnieje już od jakiegoś czasu,tylko dla odpowiedniej wersji Ecu.

 

 

Za górami, za lasami jeździło sobie bez dławienia szczęśliwe zremapowane 2.0 N/A....

 

No cóż,świat jest pełen niedowiarków,malkontentów itp.

Nie oznacza to jednak,że jednorożce nie istnieją. :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Rzecz cała pojawiła się prawie na 100% w związku z instalacją LPG, która rozregulowuje silnik (komputer benzyny), ale że objawy podobne, wrzucam do tego jakże poczytnego wątku, może się komuś przyda choćby dla porównania :-) Dla wyjaśnienia podam, że pod koniec 2012 r. poprzedni właściciel wymienił czujnik spalania stukowego oraz miał programowany ECU (zapewne wgrywano nową wersję softu). W kontekście tego, co można wyczytać na tym wątku, nawet nie wiecie, jak się ucieszyłem, gdy w papierach znalazłem tę fakturę :-))) Ale zabulił masakrycznie na mój gust (900 zł to zdzierstwo w biały dzień). Do czasu montażu LPG nie było żadnych problemów z pracą silnika.

 

Auto zaczęło mieć "zamulenia" i ostry spadek mocy (takie dławienie się i szarpanie), zwłaszcza w zakresie obrotów 2500-3200. Podłączyłem się, zaczytałem różnorakie parametry i zacząłem robić wykresy - po kilka parametrów na każdym, żeby nie zaciemniać obrazu. Następnym etapem było zresetowanie komputera pokładowego - auto zaczęło jeździć dużo lepiej i zamulenia przy przyspieszaniu nie było. Wykonałem więc ponowne zaczytanie danych i potraktowałem je jako "wzorcowe". Oczywiście zrobiłem wykresy zawierające takie dane jak i w przypadku wykresów "zamulania".

 

Niestety przy próbie dodania plików Excela wywala mi komunikat z Forum o braku uprawnień, więc nie mogę ich dołączyć. Jakby ktoś bardzo chciał, to mogę przesłać na maila ;-)

 

http://www.forum.subaru.pl/index.php?/gallery/album/598-diagnostyka-ecu/

 

METODYKA BADAŃ:

1). Gdy auto "zamulało", wykonałem badanie poprzez wciśnięcie pedału gazu do oporu lub prawie do oporu. Rozpędzałem silnik na biegu 3 lub 4 od ok. 2000 do ok. 3900 RPM. Zamulenie występowało wewnątrz tego zakresu, ok. 2500-3200 RPM.

2). Po resecie komputera, gdy auto jechało wg mnie dobrze, zrobiłem identyczny test.

3). W obu przypadkach zacząłem zestawiać różne parametry i patrzeć, czy znajdę różnicę (pomiędzy "zamulaniem" a "wzorcem") oraz czy w wykresie "zamulania" znajdę takie dane, które w wiadomym zakresie obrotów będą w jakiś widoczny sposób się zmieniały.

4). Dodatkowo przy poprawnej pracy silnika zrobiłem jazdę (ok. minuty) na tempomacie, przy ok. 2700 RPM i zrobiłem wykresy.

 

OPIS WYKRESÓW:

1). Obrazy z serii "zamulenie x.jpg" pokazują wykresy silnika dławiącego się.

2). Obrazy serii "przyspieszanie OK -xx.jpg" pokazują wykresy dla silnika po resecie komputera (ECU), czyli dobrze pracującego.

3). Obrazy serii "równa jazda x.jpg" to jazda z tempomatem, po resecie ECU, czyli dla silnika dobrze pracującego.

 

WNIOSKI:

1). Zamulenie: na wykresie wrzuciłem najpierw obroty, wciśnięcie pedału gazu, przepływ powietrza, Lambda #1, Lambda #2 (tu były dane tylko w Voltach). Nie znam się i nie wiem, czy dane liczbowe są poprawne, ale z przebiegu linii nic dziwnego nie zauważyłem, szczególnie nie w zakresie "zamulania".

2). Potem zacząłem łączyć inne parametry i wreszcie coś się zaczęło dziać: "zamulenie 3.jpg" pokazuje spadek parametru "Fine Learning Knock Correction (degrees)" z 0 do -5.25 stopnia - dokładnie w obszarze zamulania! Parametr "Learned Ignition Timing (degrees)" spada od 0 do -9.5 stopnia w tym samym czasie. Nie bardzo wiem, co to oznacza, ale to chyba jakieś wyuczone dane oznaczające konieczność cofnięcia wyprzedzenia zapłonu? Dobrze kombinuję?

3). Szok przeżyłem przy "zamulenie 4.jpg": parametr "Ignition Total Timing (degrees)" spada gwałtownie z 20 do 6 stopni w momencie zamulenia! To chyba nie zbieg okoliczności, że suma spadków parametrów z punktu 2 daje prawie identyczny spadek (9+5=14, zaś 20-6=14). Gdy zamulenie ustępuje, parametr wskakuje gwałtownie na 25 stopni. Czy to jest bieżący kąt wyprzedzenia zapłonu? Analiza tych samych danych silnika po resecie (wykres "przyspieszanie OK -02.jpg") pokazuje, że po pierwsze ten parametr nie ma żadnych "dołków", tylko idzie z grubsza podobnie jak obroty, po drugie w podobnym zakresie obrotów przechodzi od 26 stopni do 32 stopni, są to więc wartości znacznie wyższe niż przy silniku zamulającym.

4). Odnośnie wykresu jadącego na tempomacie auta po resecie ECU, to zmiany w przepływie powietrza i te dot. wtrysków wynikają z tego, że musiało być lekko pod górkę. Widać to też na wykresie, gdzie dołożyłem obciążenie silnika (znalazłem na to dwa różne parametry - wykres "równa jazda 3.jpg"). Nie wiem, czy te parametry są poprawne pod względem liczbowym, ale wykresy wyglądają nie alarmująco.

 

Tyle z mojej strony :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak, ignition total timing to aktualne wyprzedzenie zapłonu. wartości dodatnie są BTDC(before top dead clock, przed gmp), a ujemne ATDC(after top dead clock, po gmp). 14 stopni korekty zapłonu do bazowych 20 stopni może dać efekt zamulenia. korekcja stuku -5,25 stopnia, do tego wyuczona korekcja 9,5 stopnia - musi stukać, a przynajmniej czujnik stuku coś widzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak, ignition total timing to aktualne wyprzedzenie zapłonu. wartości dodatnie są BTDC(before top dead clock, przed gmp), a ujemne ATDC(after top dead clock, po gmp). 14 stopni korekty zapłonu do bazowych 20 stopni może dać efekt zamulenia. korekcja stuku -5,25 stopnia, do tego wyuczona korekcja 9,5 stopnia - musi stukać, a przynajmniej czujnik stuku coś widzi.

Co jest o tyle ciekawe, że sytuację rozwala najwyraźniej instalacja LPG, a podobno gaz jest "bezstukowy" - tak gdzieś czytałem, nie wiem, czy to prawda? Więc jeżdżąc głównie na gazie powinno mi się polepszać, tymczasem jest odwrotnie. Czy cofnięcie zapłonu może być wywołane jakimkolwiek innym czynnikiem czy TYLKO i WYŁĄCZNIE spalaniem stukowym?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pewnie może, ale to już by trzeba pytać kogoś, kto ogarnia algorytmy działania ori ecu... nie zmienia to jednak faktu, że czujnik stuku aktywność wykazuje. czy reaguje tylko na stuk? raczej nie, mogą pojawiać się innej dźwięki o wykrywanej przez niego częstotliwości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nasuwa się też pytanie o poprawność działania instalacji LPG - być może mapa jest źle dobrana. Proponowałbym reset ECU i jazdę tylko na benzynie celem oceny wystąpienia ewentualnego problemu (choć nie wiadomo ile potrzeba do wystąpienia takowego zjawiska), względnie w momencie gdy stuka, zrobienie testów w tym samym schemacie na Pb i LPG.

Sam czujnik stukowy jest zdaje się czujnikiem "akustycznym" czy jakimś innym piezoelektrycznym cholerstwem, może więc interpretować różne odgłosy jako stuk. Z tego co wiem regulacji czujnika dokonuje się poprzez siłę jego dokręcenia - być może przy zmianie czujnika i dokręceniu z inną siłą zakres czułości się przesunął i łapie jakieś częstotliwości występujące tylko przy spalaniu LPG.

 

Być może też LPG uwydatniło niewydolność układu zapłonowego i stąd taki problem - może trzeba zmienić świece/kable?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupiłem Subaru Impreza 2.0rs (160KM) rok temu, tankowałem się 95, czasami dławienie, często aku rozłączenie, po 500km wroci. Od 3miesiąc temu zaczynałem się tankować na 98 Verva (Orlen) mam już przejechane po 1500km, nie ma dławienie :)

Spokojnie, wróci ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...