Skocz do zawartości

chicken

Nowy
  • Postów

    28
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Profile Information

  • Płeć
    nie powiem :-P
  • Skąd
    Wrocław
  • Auto
    Forester SG 2.0 XT my03 MT

Osiągnięcia chicken

..:: Świeżynka ::..

..:: Świeżynka ::.. (1/13)

0

Reputacja

  1. U mnie lekki świst przy "pełnym bucie" pojawił się z dnia na dzień po zamontowaniu tłumika końcowego prodrive. I nie jest to nieszczelność, tylko ta pucha lubi sobie czasem świstnąć po prostu
  2. U mnie wskazówka temperatury dochodzi tylko milimetr wyżej niż Twoja na zdjęciu i nigdy nie widziałem, żeby pokazywała więcej. Nawet w korku w straszne upały. TTTM.
  3. Ale moc i moment są podawane "na wale", czyli dla gołego silnika. W/w parametry nie powinny mieć znaczenia.
  4. Bez jaj, te żarówki są do dostania za kilka złotych w sklepach moto. Np. takie (pierwsza lepsza aukcja) ŻARÓWKA CAŁOSZKLANA W21/5W 12V - 3 złhttp://allegro.pl/zarowka-caloszklana-w21-5w-12v-21-5w-vision-olkusz-i5811443209.html 40 złotych to gruba przesada nawet jak na ASO
  5. Przy splaniu stukowym tempomant przyczynia się pośrednio do (szybszego niż normalnie) cofnięcia kąta zapłonu ze wyględu na to, jak działa system zliczania występowania spalania stukowego w subaru. ECU zlicza stuki osobno dla różnych przedziałów obrotów i obciążeń, żeby wprowadzać drobne korekty kąta tylko dla tych zakresów. Jeśli któraś z tych drobnych korekt przekroczy zadany próg, ECU obniża parameter IAM, czyli globalny mnożnik kąta wyprzedzenia zapłonu. Gdy jedziesz na tempomacie, masz stałe obroty i w miarę stałe obciążenie (na płaskim), więc wszyskie wyłapane stuki lądują tylko w jednej komórce poniższej tabelki, np. -9,45 poniżej (rysunek pożyczony z innego wątku): Powoduje to bardzo szybki spadek IAM i w konsekwencji bardzo odczuwalne "mulenie". Przy bardziej dynamicznej jeździe te same stuki byłyby wyłapywane w różnych zakresach (prawie losowo po całej tabelce) i nie doprowadziłoby to do tak drastycznego cofnięcia kąta zapłonu. Związku z poziomem paliwa w baku nie potrafię wztłumaczyć
  6. W forku powietrze zasysane jest pod maską silnika, gdzie gromadzi się ciepło, zwłaszcza przy nie za szybkiej jeździe (np. miejskiej), więc takie wskazania czujnika nie powinny raczej niepokoić.
  7. Polecam ponizszy tekst, ktory wyjasnia to w zrozumialy sposob: http://www.scoobypedia.co.uk/index.php/Knowledge/SubaruKnockControlStrategyExplained
  8. Jak nie z wydechu, to moze to to: http://www.forum.subaru.pl/index.php?/topic/76943-%C5%9Bmierdzi-benzyn%C4%85-z-komory-silnika/ Ale to sie tyczy raczej starszych aut...
  9. Wszystkie trzy gniazda zapaliczki podają napięcie tylko ze stacyjką, ale w lampce sufitowej bagażnika powinno być dostępne cały czas.
  10. Zazdroszczę i czekam niecierpliwie na dalsze części
  11. U mnie też raz na pół roku kontrolka airbaga marudzi. Wystarczy, że trochę poruszam wtedy złączkę pod fotelem kierowcy (najlepiej przy odłączonym aku) i mam spokój na kolejne pół roku
  12. chicken

    18 " do forka xt

    Proszę, zapodaj potem fotę z efektem końcowym! Też ładnie mi się widzi czarna buda na tych złotych
  13. Strasznie Ci się wszystko miesza Dzięki sondzie lambda ECU może weryfikować na bieżąco AFR (w closed loop) i w razie czego wprowadzać sobie korektę wskazań przepływki (tablica A/F Learnig w ECU). Z kolei czujnik spalania stukowego wpływa na korektę kąta wyprzedzenia zapłonu. Przy stukach po prostu opóźnia ten kąt (IAM oraz Fine Knock Correction Table w ECU), ale nie obcina paliwa. Jeśli przepływka lub lambda niedomaga, to ECU ma przekłamane dane i może zapodać zbyt ubogą mieszankę. Wtedy pojawią się stuki w silniku, mimo że zalałeś odpowiednie paliwo. Czujnik spalania stukowego nie jest zbędnym bajerem.
  14. chicken

    Radio nie chce wejść

    Ok, dzięki wszystkim za wskazówki. Pooglądałem sobie trochę różnych modeli "radyj" i wychodzi na to, że np. Alpine ma praktycznie wszystkie modele (1din i 2din) z węższym frontem + dodatkowa ramka, którą trzeba wywalić i wtedy pasuje do forka idealnie bez żadnej rzeźby. Niestety u innych producentów różnie to bywa i są modele, które się w forkowej dziurze po prostu nie mieszczą - czyli wystarczy unikać takich modeli i będzie git ps Wszystkiego dobrego w Nowym Roku!
  15. chicken

    Radio nie chce wejść

    Back-boxa już wymieniłem na prodrive'a, przelotu i remapu na razie nie planuję, nic mi się nie psuje - więc z nudów bawię się w wymianę radia Teraz chciałem wcisnąć tymczasowo jakiegoś no-name'a (chyba AEG) 1din, który ma tylko tę zaletę, że obsługuje mp3 z cd/usb/karty pamięci, no i mam go za darmo. Nie za bardzo mnie martwi fakt, że nie pasuje do dziury w konsoli, bo to miał być tylko półśrodek. Docelowo chciałbym jednak zakupić już coś lepsiejszego na 2din, tylko teraz muszę jeszcze przemyśleć kwestię pasowania albo rzeźbienia w plastiku. @@anakinsky, poliftowa konsola na Twoim zdjęciu jest już trochę inna niż w my03. Nie ma tego "wypasionego" wyjeżdżającego uchwytu na kubek, a dziura jest symetrycznie na środku. Możliwe, że jest o te brakujące 3mm szersza niż moja. Rozważam przeszczep takiej poliftowej konsoli środkowej do mojego forka. Nawiewy wydają się być identyczne, tylko chyba panel klimy może nie być plug'n'play. @@sredniaq, a mógłbyś proszę zdradzić jaki model u Ciebie siedzi? Możliwe, że lepiej mi będzie zdać się na sprawdzone przez forkowiczów modele, niż kupować w ciemno i rzeźbić potem.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...