Skocz do zawartości

Hamulce Legacy - co zrobić, żeby było lepiej?


krzychukk

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Chciałbym zmienić hamulce w moim 2.5 Gt. Na oryginałach przejechałem 32k i maja totalnie dość. Szczerze, jestem dość rozczarowany bo w poprzednich autach nie miałem takich problemów. Pierwsza znana mi opcja to lepsze tarcze i klocki (np. DBA +Hawk) ale to nie da pełnej poprawy o ile wiem. W drugiej opcji jest BBK (np. zestaw od STI) w tym porządne zaciski. Jednak większe zacisk nie wejdą pod oryginalne felgi. Trzeba by zmieniać felgi i pojawia się inne ET. Wiem że są kłopoty aby to się zmieściło w nadkolach. Nie wiem tez jak wpłynie to na prowadzenie auta. Czy ktoś zna jakieś dobre rozwiązanie?

 

za 3KPLN wsadzisz tam zestaw używany od STI i będziesz zadowolony, ale musisz zainwestować w felgi. (Mam złote, brembo compatible, zarezerwowane do poniedziałku), ewentualnie później na sprzedaż

 

Jeśli chodzi o prowadzenie, nie wiem czy dobrze cię zrozumiałem ( hamulce nie maja nic wspólnego z prowadzeniem, oczywiście przekłada się to na inna felgę ), jeśli chodzi tutaj o ET to ja osobiście jeździłem na ET 40 i było bardzo OK , wręcz wydaje mi się że teraz przy ET 55 trudniej samochód utrzymać w koleinach

 

Weź też pod uwagę, że jeśli wsadzisz mocniejsze klocki np Howk lub EBC Red, to oemowe tarcze pójdą do wymiany bardzo szybko, ponieważ po pierwsze po prostu się skończą(takie klocki są dużo twardsze a tarcza jest miękka), a druga niedogodność to taka, że jak wcześniej przy mocnym hamowaniu przegrzewały się klocki i auto nie chciało się zatrzymywać to teraz będziesz miał odwrotnie, będzie się tarcza przegrzewać i też auta nie zatrzymasz (objawia się to buczeniem z kół przy hamowaniu z dużych prędkości), za zestaw na przód w ramach Akabeno - tarcze DBA + klocki Howk lub EBC wydsasz 2KPLN, dolicz sobie tył i wyjdzie ponad trójkę, moim zdanie warto zainwestować w felgi pod brembo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Witam!

Jestem przed wymianą tarcz i klocków z przodu. Koledzy podpowiedzcie, czy zestawienie Zimmerman Sport (wentylowane i nawiercane) + EBC GreenStuff, to będzie dobre połączenie? Chodzi mi o dopasowanie pod względem ścieralności jednego i drugiego, żeby nie było, że klocki rzeźbią mi tarcze lub odwrotnie. Bo to , że to będzie lepiej hamowało, to myślę chyba jest pewne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem, ze WRX bugeye pasuje i Forka graty tez tak jak i STI 99-.

Ja osobiscie gdybym teraz mial kase zrobilbym w moim 2.0 tak

Zaciski z 3.0 spec B - pasuja bez adaptorow

Tarcze nacinane, nawiercane to przesada w tym wypadku rozmiar chyba taki jak JDM GT

Klocki EBC Green Stuff

I plyn DOT4

Chlopaki w UK to wymyslili i ponoc dziala pieknie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...

Zaciski z 3.0 spec B - pasuja bez adaptorow

Tarcze nacinane, nawiercane to przesada w tym wypadku rozmiar chyba taki jak JDM GT

Klocki EBC Green Stuff

I plyn DOT4

Chlopaki w UK to wymyslili i ponoc dziala pieknie.

 

To jest taki sam set jak Legacy GT (tarcza 316mm), nie zakładaj GreenStuff, lepiej moim zdaniem włożyć RedStuff - jeżdżę na takim i jest OK, wadą jest, że masz ograniczona dostępność klocków mocniejszej serii jak ds2500 czy CL (nie robią pod ten zacisk), tarczę można brembo gładką zakupić i daje rade :)

 

koszt:

tarcze: 2xbrembo 850 (inter-team)

klocki RedS: chyba 550 za komplet na przód w mysiadle(nie jestem pewien)

zaciski: na forum ktoś sprzedawał za 1500 w komplecie więc może za 1000 byś wyjął

razem się robi okrągła sumka: 2400 PLN

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

koszt:

tarcze: 2xbrembo 850 (inter-team)

klocki RedS: chyba 550 za komplet na przód w mysiadle(nie jestem pewien)

Ja niedawno kupiłem taki zestaw.

Tarcze kosztowały 310 pln/szt, klocki 380 pln/kpl. :!:

Wydaje mi się, że hamuje lepiej niż OEM.

 

 

no proszę jakie atrakcyjne ceny teraz:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja od kilku miesięcy jeżdżę na zastawie:

- tarcze DBA 4000 nacinane (bałem się trochę wibracji przy hamowaniu, ale ich nie stwierdziłem),

- klocki Hawk HPS,

- przewody HEL w stalowym oplocie.

Jestem z tego zestawu bardzo zadowolony :D

Z kilku wiarygodnych źródeł słyszałem, że jest to najlepszy dostępny na rynku zestaw do seryjnych zacisków Legacy 3.0 R/Spec. B.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odbieram jutro LGT na DBA z ori klockami, bo nie bylem zadowolony z RedS.. co prawda te mialem w starszym modelu do tarcz 277mm, ale mieszanka pewnie taka sama. Wystarczy mi jak nie bedzie bilo, a jak zacznie, to wroc do hamowania przyciskami na kierownicy ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odbieram jutro LGT na DBA z ori klockami, bo nie bylem zadowolony z RedS.. co prawda te mialem w starszym modelu do tarcz 277mm, ale mieszanka pewnie taka sama. Wystarczy mi jak nie bedzie bilo, a jak zacznie, to wroc do hamowania przyciskami na kierownicy ;)

 

Ciekawi mnie jak to się będzie sprawowało, ja z powodu przegrzewania się klocków zamieniłem na RedS, z jakiej serii te DBA? jeśli 4000 to są raczej twarde tarcze, więc klocek ori raczej szybko pójdzie - z tego co pamiętam są bardzo miękkie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

- tarcze DBA 4000 nacinane (bałem się trochę wibracji przy hamowaniu, ale ich nie stwierdziłem),

- klocki Hawk HPS

mam to samo i potrzebuję jednak czegoś mocniejszego.

powyższy zestaw jest oczywiście znacznie lepszy niż oryginały, ale jednak mam pewien niedosyt...

 

-- 14 wrz 2012, o 12:17 --

 

ja z powodu przegrzewania się klocków zamieniłem na RedS

no właśnie - to przegrzewanie jednak czasami daje się we znaki.

Po kilku mocniejszych hamowaniach czuć wyraźnie spadek formy hamulców.

oczywiście nie jest to taki spadek jak w przypadkach ori, ale jednak

przymierzam się do jakiegoś big brake kit, ale to może w przyszłym roku jak zjeżdżę obecny komplet

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam to samo i potrzebuję jednak czegoś mocniejszego.

powyższy zestaw jest oczywiście znacznie lepszy niż oryginały, ale jednak mam pewien niedosyt...

To pozostaje Ci już w zasadzie tylko wymiana na Brembo z STi.

 

To jest tak jak z mocą, z czasem zawsze będzie za mało jeśli można mieć coś więcej 8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wlasnie, samochody maja po 300, 400, 500 km..., a Pazdzierz i tak czasem potrafi im wklepac ;) moc trzeba umiec wykorzystac, a z hamulca trzeba umiec korzystac. Uzywajcie ludziska skrzyni (!). Ja nawet automatem hamuje biegami, bo poprostu nienawidze toczenia sie na hamulcu :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Koledzy może ktoś z Was przerabiał taki temat: zmiana tarcz z 260 na 277 w Legacy lll i czy taka zmiana poprawia w jakimś stopniu hamowanie? Na dodatek z tyłu mam bębny ,co w sumie daje marny hamulec.Jest sens zmieniać na 277?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy może ktoś z Was przerabiał taki temat: zmiana tarcz z 260 na 277 w Legacy lll i czy taka zmiana poprawia w jakimś stopniu hamowanie? Na dodatek z tyłu mam bębny ,co w sumie daje marny hamulec.Jest sens zmieniać na 277?

 

W Legacy II nie pomogło. Dopiero inne klocki dały radę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...