Skocz do zawartości

Hamulce Legacy - co zrobić, żeby było lepiej?


krzychukk

Rekomendowane odpowiedzi

Ja do OBK MY05 MT wstawilem Brembo Sport HP dziurkowane z orginalnymi klockami i przejechalem do sprzedania okolo 10 tkm. Roznica kolosalna. Hamowania z 200km/h bezproblemowo zadych oznak fadingu. W nowym Legacy 2 D tez sa dobre ale nie takie zylety jak Brembo.

 

P.S.

Zastanawiam sie ile razay trzeba to jeszcze pisac :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem w tym że Brembo nie ma takich tarcz do modelu po 2007 ze średnicą 316mm...

Ja szukałem takich tarcz i wydzwaniałem w różne miejsca i jak sie dowiedziałem tylko DBA albo EBC ma zamienniki

Pomysł z przekładka od STI napewno skuteczny ale pytanie jakie koszta i czy kółka można seryjne zostawić ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wrzucilem tarcze DBA i chyba spodziewalem sie cudu ale bez rewelacji. EBC tez ma tarcze i klocki w tym wymiarze.

Przesiadlem sie na Subaru z VW i hamulce strasznie rozczarowuja - poza tym jednym reszta jest fantastyczna :)

Zastanawiam sie czy klocki EBC red staff nie sa za twarde na te tarcze i czy miękkie klocki by nie hamowały lepiej ??

Genealnie nie mam doświadczenia w modyfikacjach a chciałbym by to auto coś hamowało...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja bym raczej nazwa to w ten sposób że one lub tarcze sie przegrzewają i jest ten efekt temperatury... i auto gorzej już hamuje.

Nie mówie o ekstremalnej jeździe tylko o powiedzmy dwóch zachamowaniach z 200 do 100 km/h i praktycznie hamulec strasznie traci...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To i ja sie podepnę z tematem, kilka dni temu podczas powrotu z gór przy hamowaniu zaczęły występować wibracje oraz grzało sie prawe przednie koło, z racji tego że autko kupione 2 miesiące temu to diagnoza była szybka wymiana tarcz i klocków. Zamówiłem tarcze i klocki, zostały założone, po montażu dowiedziałem się że jeden z tłoczków w prawym kole ciężko chodzi i ma uszkodzoną osłone gumową. Niestety po wyjechaniu problem drgań pojawił się ponownie i do tego czuć pulsowanie pedału hamulca. W związku z tym podjechałem i oceniono że tarcza po przejechaniu 20 km jest przegrzana, zrobiła sie fioletowa, zregenerowano zacisk hamulca prawego, wymieniono płyn hamulcowy i bicie i pulsowanie na nowej/przegrzanej tarczy pozostało. czy wymiana tarcz zlikwiduje ten problem czy może to być równiez inna przyczyna powstawania takich drgań i pulsowania pedału hamulca?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To i ja sie podepnę z tematem, kilka dni temu podczas powrotu z gór przy hamowaniu zaczęły występować wibracje oraz grzało sie prawe przednie koło, z racji tego że autko kupione 2 miesiące temu to diagnoza była szybka wymiana tarcz i klocków. Zamówiłem tarcze i klocki, zostały założone, po montażu dowiedziałem się że jeden z tłoczków w prawym kole ciężko chodzi i ma uszkodzoną osłone gumową. Niestety po wyjechaniu problem drgań pojawił się ponownie i do tego czuć pulsowanie pedału hamulca. W związku z tym podjechałem i oceniono że tarcza po przejechaniu 20 km jest przegrzana, zrobiła sie fioletowa, zregenerowano zacisk hamulca prawego, wymieniono płyn hamulcowy i bicie i pulsowanie na nowej/przegrzanej tarczy pozostało. czy wymiana tarcz zlikwiduje ten problem czy może to być równiez inna przyczyna powstawania takich drgań i pulsowania pedału hamulca?

 

 

Powinno pomóc.

Dziwne, że od razu nie naprawiono zacisku (przy montażu tarcz i klocków).

Bezsensowne jest takie naprawianie "na raty". W ten sposób zostałeś narażony na dodatkowe koszta (tarcze).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety popełniłem bład i uwierzyłem zapewnieniom "fachowca" a miałem planowany pilny wyjazd, efekt autko uziemione, nowe części zamówione, i tak jak pisałeś dodatkowe koszty.

Zmieniłem oczywiście pseudofachowca na serwis znający się na tym co robi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wrzucilem tarcze DBA i chyba spodziewalem sie cudu ale bez rewelacji. EBC tez ma tarcze i klocki w tym wymiarze.

Przesiadlem sie na Subaru z VW i hamulce strasznie rozczarowuja - poza tym jednym reszta jest fantastyczna :)

Zastanawiam sie czy klocki EBC red staff nie sa za twarde na te tarcze i czy miękkie klocki by nie hamowały lepiej ??

Genealnie nie mam doświadczenia w modyfikacjach a chciałbym by to auto coś hamowało...

 

 

Klocki EBC Red to generalnie moim zdaniem porażka , ceramiczna mieszanka dość twarda , blkoluje koła ale nie daje poczucia w pełni kontrolowanego pedału ( modulowanie ) a co za tym idzie droga hamowania nie jest wcale taka krótka jak by się wydawało. Idealnie z tarczami DBA zgrywają się klocki Hawk , najczęściej na świece sprzedawane i kojarzone ze sobą dwa produkty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak właśnie czuje że te "Red" klocki są za twarde. Jeden człowiek doradził mi bym do tych tarcz zastosował seryjne klocki do tego modelu i że będzie znacznie lepiej, a tymi klockami można zrobić lipe - myśle że tak jest. Przy najbliższej okazji podjade do Subaru i wrzuce seryjne klocki do tych tarcz - myśle że to chyba najlepszy pomysł, bo inwestycje za duże pieniążki by poprawić efektywność hamulców mnie odstraszają... chyba już lepiej poskładać pieniążki na coś w całości wyczynowego. Troche szkoda bo autko jest wspaniałe...poza tymi hamulcami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak właśnie czuje że te "Red" klocki są za twarde. Jeden człowiek doradził mi bym do tych tarcz zastosował seryjne klocki do tego modelu i że będzie znacznie lepiej, a tymi klockami można zrobić lipe - myśle że tak jest. Przy najbliższej okazji podjade do Subaru i wrzuce seryjne klocki do tych tarcz - myśle że to chyba najlepszy pomysł, bo inwestycje za duże pieniążki by poprawić efektywność hamulców mnie odstraszają... chyba już lepiej poskładać pieniążki na coś w całości wyczynowego. Troche szkoda bo autko jest wspaniałe...poza tymi hamulcami.

 

Oryginalne seryjne klocki do tych tarcz to średnio dobry pomysł.

Różnicę poczujesz inwestując w coś..."wyczynowego". A różnica w cenie nie jest jakaś wielka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W internecie natknąłem się na ofertę firmy która profesjonalnie dorabia przewody hamulcowe w stalowym oplocie, na przewodach Goodridge-a i daje na to dożywotnią gwarancję. Ktoś miał do czynienia z takimi przewodami?

 

# wewnętrzna rurka przewodu wykonana z teflonu i opleciona stalowym oplotem

# możliwość wyboru materiału końcówek przewodu - ocynkowane, chromowane, ze stali nierdzewnej, aluminiowe - w tym przypadku możliwość wyboru koloru między niebieskim, czarnym, czerwonym, złotym

# możliwość wyboru przewodu hamulcowego między przewodem tylko w oplocie stalowym lub dodatkowo w koszulce która może być: niebieska, czerwona, czarna, zielona, przeźroczysta

# GOODRIDGE jako jedyna firma dostarcza śruby mocujące w komplecie, dostarczana śruba jest zawsze wykonana z tego samego materiału (i w tym samym kolorze) co końcówka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wracając do mojego problemu z hamulcami, obecnie po sprawdzeniu tarcz przednich i upewnieniu się że na pewno nic już ich nie zaciska problem grzania kół pozostał a nawet się zwiekszył bo obecnie grzeją się dwa koła a nie jak wczesniej tylko prawe. I wydaje mi sie że auto jest takie bez mocy, po wciśnięciu gazu nie zbiera się zupełnie, tak jakby coś go blokowało. Hill holder może takie cuda robić?

 

Edyta:

Sprawdziłem, zabrałem autko na górkę, po ustawieniu tylem do zbocza po wciśnięciu hamulca i sprzęgła auto stoi. Po puszczeniu sprzęgła autko wyczuwalnie "puszcza" hamulec i stacza się w dół.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak właśnie czuje że te "Red" klocki są za twarde. Jeden człowiek doradził mi bym do tych tarcz zastosował seryjne klocki do tego modelu i że będzie znacznie lepiej, a tymi klockami można zrobić lipe - myśle że tak jest. Przy najbliższej okazji podjade do Subaru i wrzuce seryjne klocki do tych tarcz - myśle że to chyba najlepszy pomysł, bo inwestycje za duże pieniążki by poprawić efektywność hamulców mnie odstraszają... chyba już lepiej poskładać pieniążki na coś w całości wyczynowego. Troche szkoda bo autko jest wspaniałe...poza tymi hamulcami.

 

Oryginalne seryjne klocki do tych tarcz to średnio dobry pomysł.

Różnicę poczujesz inwestując w coś..."wyczynowego". A różnica w cenie nie jest jakaś wielka.

 

Jakie klocki proponujesz wstawić? Już sie pogodziłem że te Red staffy to błąd i myślałem o czymś innym, a jak sie dowiadywalem to o tylko EBC mi proponowano. Brembo ani Ferodo >ponoć< nie robią na ten model nic w standardzie by kół nie zmieniać na 18 cala... a zależy mi by było na 17-kach

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak właśnie czuje że te "Red" klocki są za twarde. Jeden człowiek doradził mi bym do tych tarcz zastosował seryjne klocki do tego modelu i że będzie znacznie lepiej, a tymi klockami można zrobić lipe - myśle że tak jest. Przy najbliższej okazji podjade do Subaru i wrzuce seryjne klocki do tych tarcz - myśle że to chyba najlepszy pomysł, bo inwestycje za duże pieniążki by poprawić efektywność hamulców mnie odstraszają... chyba już lepiej poskładać pieniążki na coś w całości wyczynowego. Troche szkoda bo autko jest wspaniałe...poza tymi hamulcami.

 

Oryginalne seryjne klocki do tych tarcz to średnio dobry pomysł.

Różnicę poczujesz inwestując w coś..."wyczynowego". A różnica w cenie nie jest jakaś wielka.

 

Jakie klocki proponujesz wstawić? Już sie pogodziłem że te Red staffy to błąd i myślałem o czymś innym, a jak sie dowiadywalem to o tylko EBC mi proponowano. Brembo ani Ferodo >ponoć< nie robią na ten model nic w standardzie by kół nie zmieniać na 18 cala... a zależy mi by było na 17-kach

Pozdrawiam

 

 

Do tego autka z ogólnie dostępnych firm to robi je Hawk. Niestety nie próbowałem i nie znam mieszanek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnosnie moich hamulców, to problem po zmianie tarcz jest rozwiązany. Tarcza, mimo iż wyglądała jak nowa, po przegrzaniu straciła swoje właściwości i niestety się zdeformowała. Teraz jest wszystko ok.

Jutro wymiana tarcz i klocków z tyłu :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak właśnie czuje że te "Red" klocki są za twarde. Jeden człowiek doradził mi bym do tych tarcz zastosował seryjne klocki do tego modelu i że będzie znacznie lepiej, a tymi klockami można zrobić lipe - myśle że tak jest. Przy najbliższej okazji podjade do Subaru i wrzuce seryjne klocki do tych tarcz - myśle że to chyba najlepszy pomysł, bo inwestycje za duże pieniążki by poprawić efektywność hamulców mnie odstraszają... chyba już lepiej poskładać pieniążki na coś w całości wyczynowego. Troche szkoda bo autko jest wspaniałe...poza tymi hamulcami.

 

Oryginalne seryjne klocki do tych tarcz to średnio dobry pomysł.

Różnicę poczujesz inwestując w coś..."wyczynowego". A różnica w cenie nie jest jakaś wielka.

 

Jakie klocki proponujesz wstawić? Już sie pogodziłem że te Red staffy to błąd i myślałem o czymś innym, a jak sie dowiadywalem to o tylko EBC mi proponowano. Brembo ani Ferodo >ponoć< nie robią na ten model nic w standardzie by kół nie zmieniać na 18 cala... a zależy mi by było na 17-kach

Pozdrawiam

 

 

Do tego autka z ogólnie dostępnych firm to robi je Hawk. Niestety nie próbowałem i nie znam mieszanek.

 

W Polsce ogólno dostępne do Legacy jest mieszanka Hawk Performance HPS , typowo uliczna , carbonowa jak cała oferta Hawka. Bardzo fajna charakterystyka pracy, przede wszystkim znakomite właściwości modulowania pedału hamulca , wydajniejsze od jakichkolwiek ceramicznych klocków .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Chodzi mi o hamowanie powyżej 100km\h. Hamulce bębnowe są wystarczające do hamowania z niższej prędkości. Jak jedzie się szybciej to tarczówki spisują się zdecydowanie lepiej. Po pierwsze nie przegrzewają się tak szybko, po drugie są efektywniejsze, po trzecie łatwiej je serwisować (napawiać i wymieniać).

Za to hamulce bębnowe wolniej się zużywają, nie podlegają zabrudzeniu i są suche nawet podczas padającego deszczu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...