Skocz do zawartości

Hamulce Legacy - co zrobić, żeby było lepiej?


krzychukk

Rekomendowane odpowiedzi

Chodzi mi o hamowanie powyżej 100km\h.

Jak zamierzasz hamować często z takich prędkości, to tym bardziej polecam zmianę przodu na coś mocniejszego, wtedy tył też można... Tylko czy nie prościej i taniej jest przewidywać to co się dzieje na trasie? Bo po torze chyba tym autem nie jeździsz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powoli życie tarcz i klocków dobiega u mnie końca, więc może ktoś doradzi jak przeprowadzić sensowną zmianę hamulców w moim aucie:

 

Auto: Legacy II 1996, swap na turbo

Hamulce przód: Wentylowana seria z wolnossącego jeszcze, czyli bardzo malutkie

Tył: Wentylowane z GT 2000

Obecne koła 15"... i nie bardzo mam ochotę zmieniać na większe, ale jak się nie da inaczej to trudno.

 

Co założyć by hamowało lepiej? Nie szukam żadnej rewelacji, bo hamować ogólnie nie lubię, ale chciałbym by auto nie odbiegało specjalnie od tego co oferują współczesne wózki. Upalania też żadnego nie robię, może raz na rok plejady i jakieś drobne szkolenie, ale to incydenty.

Ogólnie pomysł zmiany hamulców pojawił się u mnie, jak zrobiłem dłuższą trasę Legacy IV (wolnossące 2.0), a potem swoim prawie przez skrzyżowanie na czerwonym przeleciałem, bo nie łapał tak dobrze jak młodsze rodzeństwo :evil:

No i last but not least: cena pasztet ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powoli życie tarcz i klocków dobiega u mnie końca, więc może ktoś doradzi jak przeprowadzić sensowną zmianę hamulców w moim aucie:

 

Auto: Legacy II 1996, swap na turbo

Hamulce przód: Wentylowana seria z wolnossącego jeszcze, czyli bardzo malutkie

Tył: Wentylowane z GT 2000

Obecne koła 15"... i nie bardzo mam ochotę zmieniać na większe, ale jak się nie da inaczej to trudno.

 

Co założyć by hamowało lepiej? Nie szukam żadnej rewelacji, bo hamować ogólnie nie lubię, ale chciałbym by auto nie odbiegało specjalnie od tego co oferują współczesne wózki. Upalania też żadnego nie robię, może raz na rok plejady i jakieś drobne szkolenie, ale to incydenty.

Ogólnie pomysł zmiany hamulców pojawił się u mnie, jak zrobiłem dłuższą trasę Legacy IV (wolnossące 2.0), a potem swoim prawie przez skrzyżowanie na czerwonym przeleciałem, bo nie łapał tak dobrze jak młodsze rodzeństwo :evil:

No i last but not least: cena pasztet ;)

 

Zaciski 2 tłoczkowe z GT starsze (jak w legacy turbo) lub nowsze. Pewnie w cenie złomu można kupić :P

Tarcze 277mm.

No i klocek... CL RC5+ lub RC6.

 

Niestety klocek ciut kosztuje, ale jak spróbujesz hamowania nie będziesz żałował.

 

edit: Jakoś CL do starszych zacisków jest łatwiej dostępny...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

277mm jest pod 15'' dedykowane

 

Potwierdzam, mam 277mm i orginalne Enkeie 15" (na zimę)

Klocki z przodu mam Ferodo DS2000/Preformance (około 4 stów za komplet na przód) i bardzo sobie chwalę. Płyn Motul 5.1

Pomimo ogólnie panującego zniesmaczenia skutecznością mniejszych subarowych hamulców mi się nie udało dotąd zagrzać zestawu jaki mam jeżdżąc po warszawie

a hamulców nie oszczędzam (zdarza się że abs się włącza na suchym asfalcie na RE050A)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Tak właśnie czuje że te "Red" klocki są za twarde. Jeden człowiek doradził mi bym do tych tarcz zastosował seryjne klocki do tego modelu i że będzie znacznie lepiej, a tymi klockami można zrobić lipe - myśle że tak jest. Przy najbliższej okazji podjade do Subaru i wrzuce seryjne klocki do tych tarcz - myśle że to chyba najlepszy pomysł, bo inwestycje za duże pieniążki by poprawić efektywność hamulców mnie odstraszają... chyba już lepiej poskładać pieniążki na coś w całości wyczynowego. Troche szkoda bo autko jest wspaniałe...poza tymi hamulcami.

 

Oryginalne seryjne klocki do tych tarcz to średnio dobry pomysł.

Różnicę poczujesz inwestując w coś..."wyczynowego". A różnica w cenie nie jest jakaś wielka.

 

Jakie klocki proponujesz wstawić? Już sie pogodziłem że te Red staffy to błąd i myślałem o czymś innym, a jak sie dowiadywalem to o tylko EBC mi proponowano. Brembo ani Ferodo >ponoć< nie robią na ten model nic w standardzie by kół nie zmieniać na 18 cala... a zależy mi by było na 17-kach

Pozdrawiam

 

 

Do tego autka z ogólnie dostępnych firm to robi je Hawk. Niestety nie próbowałem i nie znam mieszanek.

 

W Polsce ogólno dostępne do Legacy jest mieszanka Hawk Performance HPS , typowo uliczna , carbonowa jak cała oferta Hawka. Bardzo fajna charakterystyka pracy, przede wszystkim znakomite właściwości modulowania pedału hamulca , wydajniejsze od jakichkolwiek ceramicznych klocków .

 

 

Witam, update do moich hamulcow. Zamowilem juz klocki Hawka (w drodze) i nowe tarcze DBA rowniez na tyl. Rezygnuje z RED STAFF i wrzucam karbonowe - mam nadzieje ze sie poprawi:)

Pozdrawiam

 

Jak ktos chcialby sprobowac mieszanki RED STAFF EBC moge po kosztach oddac bo malo krecone....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jaki model subaru?

 

jak można porównywać hamulce z samochodu 4x4 do samochodu napędzanego na jedną oś

ale może się mylę

 

A co za różnica czy napęd na jedna os czy na dwie osie ? nie widzę związku przy hamowaniu - na moje napęd na 4 nawet powinien skuteczniej pomagać w wytracaniu prędkości (poza automatem możliwe...) wczesniej masa okolo 1350kg VW golf teraz Legacy'07 - troszke ponad 1500kg ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dobry wybór, zrobiłem podobny ruch demontując ebc redstuff + gładkie tarcze na rzecz HPS + dba 4000

będzie Pan zadowolony

 

Witam,

Musze powiedzieć że tarcze DBA + klocki Hawk'a to znacznie ciekawszy wariant nic EBC RED STAFF - wyraźnie lepiej chwytają - pierwsze wrażenia bardzo pozytywne.

Jeśli ktoś zainteresowany RED STAFF EBC moge oddać - zrobione jakies 1500 km na tych klockach - dla mnie za twarde, jeśli ktoś chce zapraszam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...

Czy w legacy III (2.0,2.5) na tylne tarcze wejdzie felga 14". Na przedzie jest seryjny hebel i nie ma problemów. A co z tyłem?

 

-- 17 sie 2010, o 12:28 --

 

Dla zainteresowanych. Tarcze z tyłu to felga minimum 15". Inaczej nie wejdzie, nie wejdzie na zaciski. Felga najlepiej standartowa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Jakie tarcze i klocki do Legacka warto założyć?

 

Znalazłem np takie TRW

http://moto.allegro.pl/tarcze-subaru-trw-impreza-legacy-forester-i1182768742.html

Klocek też TRW

Sklep prawie pod domem więc problem z wysyłką też odpada...

 

Czy lepiej dołożyć jeszcze troche do czegoś lepszego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto: Subaru Legacy 2004 2.5, felgi 15'

 

Wymieniam tarcze i klocki z przodu po 27k km. Aktualnie zalozone mam EBC usr wentylowane/klocki EBC Red Stuff. Hamowanie to tragedia, juz od jakichs 8k. Nagrzewaja sie strasznie, bija. Ogolnie nic dobrego o nich nie powiem. Zakladal je poprzedni wlasciciel.

 

Po przestudiowaniu wielu tekstow na temat w.w. osprzetu, jestem bliski wyboru Zimmermannow z jakimis miekkimi klockami (jakimi?). Wolalbym zestaw Ferodo, ale chyba nie dostane takich tarcz do mojego modelu.

 

jesli ktos ma juz taki wybor za soba, to bede wdzieczny za podsuniecie (lub wybicie z glowy zlego) dobrego rozwiazania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gladkie Zimmermann plus DS2500 przod i DS2000 tyl. Mam tak w Imprezie i jest niezle, w Legacy tez tak bede robil. Nie ma co jednak liczyc, ze taka mala tarcza sie nie pognie. Na szczescie Zimmermanny sa dosc tanie i mozna wymieniac tarcze razem z klockami ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...