woyt Opublikowano 14 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2009 0.7l cos pamietam podziękował, ale nie widzę opcji "pomóka". raz jest, raz nie ma. nie wiem o co chodzi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kuba Opublikowano 14 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2009 Pomoki moze rozdawac tylko autor tematu. Prosze o pomoka jesli pomoglem :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kario Opublikowano 20 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2009 A wg mnie legacy ma b. dobre hamulce. Może wydawać się, że są słabe bo wspomaganie jest słabe. Większość aut teraz ma b. mocne wspomaganie, lekko dotknie się pedałów i auto staje w miejscu. Ten efekt nie zależy od tarcz, klocków czy przewodów a jedynie od wspomagania. Jednak takie podejście powoduje, ze hamulec jest ciężko wyczuwalny, ciężko wyczuć granice przyczepność hamulca i na niej hamować. Do tego potrzebna jest modulacja. Modulacja pozwala właśnie wychwycić precyzyjnie moment utraty przyczepność i zatrzymać się najskuteczniej. Będziesz miał większa sile hamowania to jedynie znaczy, ze będziesz miał mniejszy zakres regulacji siły na pedale. Wydawać się będzie, że auto lepiej hamuje, ale zatrzymasz się dalej o dozowanie siły będzie mniej precyzyjne. Oczywiście to działa w 2ga stronę, jak trzeba naciskać zbyt mocno to tez nie służy precyzji 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzychukk Opublikowano 21 Grudnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2009 A wg mnie legacy ma b. dobre hamulce. Może wydawać się, że są słabe bo wspomaganie jest słabe. Większość aut teraz ma b. mocne wspomaganie, lekko dotknie się pedałów i auto staje w miejscu. Ten efekt nie zależy od tarcz, klocków czy przewodów a jedynie od wspomagania. Jednak takie podejście powoduje, ze hamulec jest ciężko wyczuwalny, ciężko wyczuć granice przyczepność hamulca i na niej hamować. Do tego potrzebna jest modulacja. Modulacja pozwala właśnie wychwycić precyzyjnie moment utraty przyczepność i zatrzymać się najskuteczniej. Będziesz miał większa sile hamowania to jedynie znaczy, ze będziesz miał mniejszy zakres regulacji siły na pedale. Wydawać się będzie, że auto lepiej hamuje, ale zatrzymasz się dalej o dozowanie siły będzie mniej precyzyjne. Oczywiście to działa w 2ga stronę, jak trzeba naciskać zbyt mocno to tez nie służy precyzji Super jeśli jesteś zadowolony z hamulców w swoim aucie. Ja nie byłam ani troche i stąd pojawil sie temat ich ulepszenia. Wiesz wcześniej jeździełm kilkoma modelami Alfa Romeo i mimo, że w tych autach nie zawsze wszystko działało bezawaryjnie, czasem świeciły sie głupie kontrolki to przynjamniej na jedną rzecz zawsze moglem liczyć - hamulce i poprostu przyzwyczaiłem sie do tego, że auto hamuje wtedy kiedy tego potrzebuje. Teraz po wymianie hamulcow na BBK Brembo jest lepiej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kario Opublikowano 21 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2009 A wg mnie legacy ma b. dobre hamulce. Może wydawać się, że są słabe bo wspomaganie jest słabe. Większość aut teraz ma b. mocne wspomaganie, lekko dotknie się pedałów i auto staje w miejscu. Ten efekt nie zależy od tarcz, klocków czy przewodów a jedynie od wspomagania. Jednak takie podejście powoduje, ze hamulec jest ciężko wyczuwalny, ciężko wyczuć granice przyczepność hamulca i na niej hamować. Do tego potrzebna jest modulacja. Modulacja pozwala właśnie wychwycić precyzyjnie moment utraty przyczepność i zatrzymać się najskuteczniej. Będziesz miał większa sile hamowania to jedynie znaczy, ze będziesz miał mniejszy zakres regulacji siły na pedale. Wydawać się będzie, że auto lepiej hamuje, ale zatrzymasz się dalej o dozowanie siły będzie mniej precyzyjne. Oczywiście to działa w 2ga stronę, jak trzeba naciskać zbyt mocno to tez nie służy precyzji Super jeśli jesteś zadowolony z hamulców w swoim aucie. Ja nie byłam ani troche i stąd pojawil sie temat ich ulepszenia. Wiesz wcześniej jeździełm kilkoma modelami Alfa Romeo i mimo, że w tych autach nie zawsze wszystko działało bezawaryjnie, czasem świeciły sie głupie kontrolki to przynjamniej na jedną rzecz zawsze moglem liczyć - hamulce i poprostu przyzwyczaiłem sie do tego, że auto hamuje wtedy kiedy tego potrzebuje. Teraz po wymianie hamulcow na BBK Brembo jest lepiej Nie jeździłem AR wiec nie mogę się wypowiadać o tym aucie. Chyba trochę źle odebrałeś moja wypowiedz. Miała charakter ogólny, po prostu uznałem, że w tym wątku brakuje takiego podejścia do sprawy. Obecnie jeżdżę legacy III, kiedy wsiadam do IV spec B brata faktycznie mam wrażenie, że hamulce są kiepskie... trzeba mocno cisnąc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzychukk Opublikowano 21 Grudnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2009 [quote name="KarioNie jeździłem AR wiec nie mogę się wypowiadać o tym aucie. Chyba trochę źle odebrałeś moja wypowiedz. Miała charakter ogólny' date=' po prostu uznałem, że w tym wątku brakuje takiego podejścia do sprawy. Obecnie jeżdżę legacy III, kiedy wsiadam do IV spec B brata faktycznie mam wrażenie, że hamulce są kiepskie... trzeba mocno cisnąc.[/quote] Nie ma stresu :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
topinka Opublikowano 6 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2010 Odnawiam temat, bo mam podobny problem. Kilka razy, zawsze w podobnej sytuacji (długa jazda autostradą bez hamowania) podczas hamowania pedał wpadał głębiej i autko nie hamowało prawie wcale. Pomagało kolejne hamowanie (ale jak już nie będzie na nie czasu to... :sad: ) Potem problem mija i jest ok. Ogólnie hebelki w tym aucie są takie sobie. Z tym problem wybieram się do serwisu i może powiecie co mam im podpowiedzieć (bo czasem "specjlisci" tego wymagają) A tak na marginesie, to na takie i kilka innych rzeczy, to kto jak kto ale Subaru sobie nie powinno pozwalać! :sad: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
luksp Opublikowano 7 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2010 seria- szalu nie ma jak to sie mowi- ten typ tak ma Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
as1313 Opublikowano 7 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2010 W piątek założyłem na przód zestaw od WRX (4 tłoczki + tarcze 295mm) i wymieniłem płyn. Chociaż hamulce jeszcze nie są dobrze ułożone i wydaje mi się też, że trzeba je jeszcze raz odpowietrzyć to i tak jest dużo lepiej. Zakładałem pod oryginalne felgi 16" z dystansem 5mm. Moim zdaniem taki swap + ewentualnie przewody w oplocie do N/A spokojnie wystarcza. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość IRAZU Opublikowano 7 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2010 W piątek założyłem na przód zestaw od WRX (4 tłoczki + tarcze 295mm) i wymieniłem płyn. Chociaż hamulce jeszcze nie są dobrze ułożone i wydaje mi się też, że trzeba je jeszcze raz odpowietrzyć to i tak jest dużo lepiej. Zakładałem pod oryginalne felgi 16" z dystansem 5mm. Moim zdaniem taki swap + ewentualnie przewody w oplocie do N/A spokojnie wystarcza. Bo wszystko jest lepsze od tego co miałeś . Każda zmiana wyszła by na lepsze . Ja zrobię to samo za miesiąc , ale bez dystansów . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
polak900 Opublikowano 7 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2010 a jak jest z tymi hamulcami w nowej wersji legacy 2010 jestem praktycznie przed kupnem 2.0D macie jakieś wiadomości na ten temat? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
topinka Opublikowano 8 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2010 a jak jest z tymi hamulcami w nowej wersji legacy 2010jestem praktycznie przed kupnem 2.0D macie jakieś wiadomości na ten temat? Nie wiem czy coś się zmieniło technicznie? Natomiast jak jeździłem autkiem testowym to oceniam ich działenie na tym samym poziomie co w moim. Oczywiście jak wszystko działa prawidłowo :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
polak900 Opublikowano 8 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2010 a jak jest z tymi hamulcami w nowej wersji legacy 2010jestem praktycznie przed kupnem 2.0D macie jakieś wiadomości na ten temat? Nie wiem czy coś się zmieniło technicznie? Natomiast jak jeździłem autkiem testowym to oceniam ich działenie na tym samym poziomie co w moim. Oczywiście jak wszystko działa prawidłowo :wink: dzięki za odpowiedź robiłeś jakieś przeróbki czy nie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slesz Opublikowano 8 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2010 mnie nigdy nie zabrakło hamulca jak na razie (mam nadzieję, że tak już zostanie) w dizlu tarcze mają 294mm seryjnie, naprawdę brakuje wam? może jakoś totalnie obciążone auto? i ciągłe hamowanie (np z góry)? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
woyt Opublikowano 8 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2010 slesz, może Wasze roczniki i wersje EU mają poprawione hamowanie, ale uwierz - u mnie była tragedia. Musiałem sprowadzić sobie niezły komplet z US i dopiero zaczęło hamować! Śmiem twierdzić, że jakakolwiek zmiana wyszłaby tylko na lepsze, np: zestaw Ferodo+Brembo lub Zielony EBC. Różnica będzie odczuwalna! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slesz Opublikowano 8 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2010 hah.. w ameryce się nie hamuje :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
polak900 Opublikowano 9 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2010 czytałem parę testów nowego legacy w necie i ani słowa nie powiedzieli o tym żeby hamulce były kiepskie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
topinka Opublikowano 9 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2010 Bo one nie są kiepskie. Można powiedzieć, że są w normie. Dla mnie tylko stanowi problem chwilowy ich brak! :grin: może jakoś totalnie obciążone auto? i ciągłe hamowanie (np z góry)? Właśnie przeciwnie im więcej hamuje tym jest lepiej. Tak jak pisałem problem pojawiał się po dłuższym odcinku jazdy bez hamowania. (pewnie geny rajdówek) hah.. w ameryce się nie hamuje Tam się nie hamuje i nie jeździ! Nie wiem, po co oni kupują Subaru?? :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
woyt Opublikowano 9 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2010 Znane były jeszcze przypadki zwichrowania się tarcz. Przypadłość chyba nie tylko Legasi sprzed kilku lat. Mnie to spotkało, czyli wszystko na raz: kiepskie hamowanie, zwichrowane tarcze, ogólnie - sodoma i gomora Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kuba Opublikowano 10 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2010 woyt, ktory rocznik GT masz? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ZiomalGrunt Opublikowano 10 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2010 może jakoś totalnie obciążone auto? i ciągłe hamowanie (np z góry)? Właśnie przeciwnie im więcej hamuje tym jest lepiej. Tak jak pisałem problem pojawiał się po dłuższym odcinku jazdy bez hamowania. (pewnie geny rajdówek) Racja leży po środku zarówno alpejskie serpentyny jak i niewielki resurs to spore wyzwanie dla układów hamulcowych. Zaskoczeniem był dla mnie "piszczący" symptom zużycia klocków jak się okazało w serwisie podczas niedoszłej ich wymiany był to pozorny objaw. Pzoostała połowa grubości elementów ciernych :shock: Szorowanie było następstwem rzadkiej lub rachitycznej eksploatacji hebli Mam dylemat co zrobić z hamulcami w aucie Subaru z obecnym modelem Legaca nie ma aspiracji bicia rekordów opóźnień, wielkości ujemnych przeciążeń, ciągu wstecznego etc. Heble zostaw zmień auto :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
polak900 Opublikowano 10 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2010 może jakoś totalnie obciążone auto? i ciągłe hamowanie (np z góry)? Właśnie przeciwnie im więcej hamuje tym jest lepiej. Tak jak pisałem problem pojawiał się po dłuższym odcinku jazdy bez hamowania. (pewnie geny rajdówek) Racja leży po środku zarówno alpejskie serpentyny jak i niewielki resurs to spore wyzwanie dla układów hamulcowych. Zaskoczeniem był dla mnie "piszczący" symptom zużycia klocków jak się okazało w serwisie podczas niedoszłej ich wymiany był to pozorny objaw. Pzoostała połowa grubości elementów ciernych :shock: Szorowanie było następstwem rzadkiej lub rachitycznej eksploatacji hebli Mam dylemat co zrobić z hamulcami w aucie Subaru z obecnym modelem Legaca nie ma aspiracji bicia rekordów opóźnień, wielkości ujemnych przeciążeń, ciągu wstecznego etc. Heble zostaw zmień auto :wink: chodzi o model MY10 a jak tak to co Ci się nie podoba w tym modelu jestem przed kupnem i zbieram info na ten temat mnie osobiście wygląd i właściwości jezdne przypadły do gustu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
woyt Opublikowano 10 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2010 woyt, ktory rocznik GT masz? 2006 US ver Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kuba Opublikowano 10 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2010 woyt, ktory rocznik GT masz? 2006 US ver To dziwne, bo ten samochod ma bardzo dobre hamulce, moze to byla kwestia zuzycia w 4-5 letnim samochodzie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slesz Opublikowano 10 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2010 mnie osobiście wygląd i właściwości jezdne przypadły do gustu no i to chyba przesądza :wink: moje auto spełniło moje oczekiwania i jest gites twoje spełnia - też jest gites :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się