Skocz do zawartości

Check Engine


Piskoor

Rekomendowane odpowiedzi

Spokojny, ciekawe, że udało Ci się wymrugać kody błędów. W moim starym MY01 S-Turbo trzeba było zapodać kabel OBDII i podpiąć kompa.

 

co do Twojego problemu - wrzucam to co udało mi się znaleźć "na szybko":

P0022 "A" Camshaft Position - Timing Over-Retarded

P0122 Throttle position sensor circuit low input

 

mam nadzieję, że dostaniesz też bardziej wyczerpujące informacje od reszty towarzystwa...

 

powodzenia!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Gdy rozgrzane już auto pracuje około 5 minut na wolnych obrotach zaczyna pulsować kontrolka CRUISE (nie zawsze). Co ciekawe po podłączenia auta do komputera diagnostycznego - nie rejestruje / odczytuje on żadnego błędu.

 

Błąd resetuje bądź reset ECU bądź zgaszenie silnika. Co to jest?

 

W ASO zaproponowali zostawienie samochodu na obserwację by znaleźć przyczynę - tam też podłączałem do komputera. Problem nie jest uciążliwy - blokuje tylko możliwość korzystania z tempomatu. Aktualny przebieg auta to 117k km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witam,

 

podpinam się to tematu, od jakiegos czasu zapala mi się a potem po ok 200km gasnie CEL. W sumie mechanik, u którego byłem posprawdzał wszystko i powiedział, że skoro nie ma spadku mocy ani żadnych innych niepokojących objaw, to żebym jezdził, a że nie miał komputera, żeby zczytać błąd, nie zrobił tego. W ASO to podobno koszt ok. 200PLN, czy może ktoś poleci kogoś do pomocy w Warszawie, okoice Ursynowa? Byłbym wdzięczny :)

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...

Witajcie wczoraj podczas jazdy wyświetlił mi sie check engine ;/ dokładnie podczas jechania 180 jeśli to jest jakas cenna informacja. Dzis rano jechałem załatwic pare spraw w mieście i check sie nie świecił , jednak po około 5 km sie znow zapalił ;//

 

Czego może byc przyczyna auto nie straciło mocy (przynajmniej nie odczułem tego).

Jak podniosłem maske to pewien zaworek spadł z podciśnienia (kółko po lewej stronie) gdy zakładałem ten zaworek czy co to jest zobaczyłem ze od niego idzie dalsze podcisnienie z niebieskim trójnikiem który do czegos nie jest podpięty moze to przez to wyskoczył check ??? pomocy

 

c5bef3730a57b138med.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, ten trójnik powinien być podłączony do rurki którą idzie na sztywno pod kolektorem po stronie IC.

W dół trójnika idzie mniejsza rurka która przez przejściówkę podłączona jest grubszym przewodem do selenoidu.

Żeby się tam dostać, niestety trzeba wytargać alternator. Akurat do alternatora jest bardzo dobry dostęp :)

Aktualnie mam podobny problem w tych okolicach - z tym podciśnieniowym trójnikiem zaznaczonym po lewej stronie.

Możliwe że ciśnienie zepchnęło Ci wężyk. Po wielu latach są już twarde i ledwo się trzymają na łączeniach. Ja wszystkie zatrytytkowałem :)

 

Szkic powinien pomóc ogarnąć temat. Poskładaj, skasuj błąd i jazda :)

image3jyk.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wielkie dzięki sproboje to podłączyc :) dam znac co i jak

 

-- N lip 29, 2012 1:33 pm --

 

wszystko smigało pięknie przez tydzień. Wczoraj z mieniałem olej, filtr oleju i filtr paliwa, stosowałem także płukanke do silnika. Wszystko było oki lecz po 30 - 40 km znów zapalił mi sie check engine .... dzis rano dalej nie zniknął a wczesniejszy usuwał sie samoistnie po jakimś czasie.... Węże są na miejscu... ma ktos jakies pomysły co mogło sie stać

 

Dodam ze olej to Millers oil CFS 5w40 czyli forumowy pewniak

filtr jeden i drugi łącznie z płukanką też od Millers Oil

 

Pomoże ktoś ?????????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak spoko sprawdziłem i poprzedni check był od tego podciśnienia. i było przez tydzien spoczko wszystko... zrobiłem jakies 400 km i wszystko spoko

 

Wymieniłem olej i to co tam podałem wyżej i cos sie stało.

 

Wczesniejszy błąd sie sam kasował teraz trwa cały czas wiec jest to inna przyczyna

 

-- N lip 29, 2012 1:57 pm --

 

aha wobec tego jak sprawdzic ten błąd ??? jakies kody błyskowe czy trzeba pod kompa podpiąć i nie ma innej opcji ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

no tak jest tam wątek błędów silnika... strona po ang nic nie wnosi raczej nie pomogłeś

 

-- So sie 04, 2012 12:12 pm --

 

błąd na diagnostyce : czujnik położenia wału na pierwszym cylindrze (nieprawidłowe działanie) co moze oznaczac ?

 

-- Cz sie 16, 2012 9:53 pm --

 

pomoze ktos ? znow 2 tyg spokoju i przy mocniejszym pojechaniu czek sie zapalil z tym samym błędem co wyżej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

błąd na diagnostyce : czujnik położenia wału na pierwszym cylindrze (nieprawidłowe działanie) co moze oznaczac ?

 

tak wywalil komputer

 

-- N sie 19, 2012 10:27 am --

 

blad da sie usunac i nie powraca po uruchomieniu auta. Mechanik mi powiedzial ze jesli sie tak dzieje to znaczy ze cos wtyczka najprawdopodobniej nie łączy bo inaczej błąd by nie znikał. Powiedzcie mi gdzie jest czujnik położenia wału

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tą wtyczką to bez brawury bo to może tez być powodowane temperaturą, wibracją...

Czujnika położenia wału szukałbym w okolicach... wału. Np. pod alternatorem.

Kup używany czujnik, podmień i sprawdź czy to pomoże. Wtyczkę też sprawdź przy okazji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Mam pytanie odnośnie błędów. Dzisiaj rano odpaliłem auto, a check nie zgasł jak powinien, więc szybko sprawdziłem na TorquePro:

P1091 Powertrain Pre-Catalyst Fuel Trim Too Rich Bank 1

P1093 Powertrain Pre-Catalyst Fuel Trim Too Rich Bank 2

P1097 O2 Sensor Circut Slow Response after Coast Down Fuel Cutoff (Bank 1 Sensor 1)

 

Czy ktoś mógłby mi wytłumaczyć co to oznacza i co dalej z tym zrobić, gdzie szukać przyczyn?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
Zielone i czarne rozpięte i faktycznie zgasło

 

to w koncu tylko czarne czy czarne i zielone? W poczatkowych postach jest tylko mowa o tym by spiac i rozpiac tylko czarne kable. Wczoraj to uczynilem i 'Check engine' mryga 2 razy wolno i 3 razy szybko i tak w kółko. Po rozpięciu kostek jest w zasadzie to samo. Co gorsza wiatrak od chlodnicy wlacza sie i wylacza co chwile przy wlaczonym zaplonie.

 

Help!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Nie jestem górnikiem ale odkopię trochę temat. Pacjent Forek MY98 2.5l USA wraz ze świecącym CEL.

 

Chciałbym sprecyzować wszystko w jednym miejscu:

- czy Forester SF ma mieć dwie kostki pod deską? U mnie jest tak jak na załączonym obrazku i za chiny nie mogę doszukać się drugiej czarnej do autodiagnostyki... Jest para zielonych, dwie różne kostki czarne, dwa zaizolowane przewody.

- jest różnica czy to US czy EU w kablach?

- mam kabel VAG KKL + program FreeSSM z którym pacjent się nie łączy... (sterowniki są, kabel pokazuje się w Menadżerze urządzeń, jest zainstalowany na COM1, w ustawieniach portu wpisane zgodnie z instrukcją do kabelka: liczba bitów na sekund 9600, bity danych 8, stopów 1, w zaawansowanych: COM1, Odbioru 1024, Transmisji 1024, czas opóźnienia 1msek) ktoś może porównać ustawienia? Po podłączeniu kabla lampka na końcówce się świeci, w programie w ustawieniach jest COM1, po naciśnięciu Test Diagnostic Interface wyskakuje błąd, wciskając Engine również błąd o braku lub nieprawidłowym (invalid) podłączeniu się z ECU...

 

Krok po kroku - podłączam kabel do USB, do OBDII, włączam program FreeSSM, przekręcam kluczyk na zapłon (bez spiętych żadnych wtyczek zielonych czy innych pod deską), włączam Engine, wyskakuje okienko o próbie połączenia i od razu 5% postępu po czym błąd...

 

- z podłączonym kablem i włączonym zapłonem włączyłem też ecuExplorer, tam nic nie wyskakuje, więc nie wiem czy się podłączył automatycznie czy nie, czy coś trzeba nacisnąć do połączenia, ale w Trouble Code Reader nie pokazuje żadnego błędu, ani bieżącego, ani w historii.

 

Ps. Tematów przejrzałem od groma, wszystkie tu i na forum z kreską w linku, zagraniczne + YT... brak jednoznacznej odpowiedzi

post-21370-0-90049900-1433188950_thumb.jpg

Edytowane przez GreyD
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla potomnych. Poszperałem głębiej - wychodzi na to, że ludzie nie mają problemu z MY99 USDM, które mają OBDII na 100%, chociaż w USA port ten jest obowiązkowym standardem od 1 stycznia 1996, więc i z MY98 wersja USA nie powinno być problemu... Niestety okazuje się, że do roku 1998 złączka tylko wygląda jak OBDII (16 pinów), ale tak naprawdę są inne piny podłączone niż w OBDII, jest to tzw. SSM2 (SSM1 w latach 1990-1996, 9 pinów). Kolejny problem pojawia się w samym FreeSSM:

FreeSSM is a free and easy to use diagnostic and adjustment tool for SUBARU vehiclesIt provides access to the engine and transmission control units of the models Legacy/Liberty, Outback, Baja, Impreza, Forester and Tribeca (not before MY1999).

Czyli najzwyczajniej w świecie software programu nie obejmuje tych modeli - WSZYSTKICH sprzed 1999... Wymieniony został program, który powinien coś więcej powiedzieć w przypadku takich aut, mianowicie EvoScan.

 

Odnośnie kabla - VAG KKL powinien obsługiwać również modele sprzed 1999 roku z wtyczką SSM2 (a'la OBDII), ponieważ łączy się poprzez ten sam pin ISO 9141 (linia K i L). Dodam jeszcze, że sprawa wygląda zupełnie inaczej w przypadku aut z rynku USA i europejskiego. Nic jeszcze nie sprawdziłem na własnej skórze, także piszę jedynie teorię. Poniżej przydatne linki:

http://uk.subaruownersclub.com/forums/topic/10869-help-forester-diagnostics/

http://www.evoscan.com/evoscan-gps-obdii-cables/details/8/1/performance-vehicle-pc-diagnostic-interfaces/evoscan-subaru-select-monitor-i

 

Pozostaje jedna ważna kwestia - co się stało z moimi czarnymi kablami do auto diagnostyki???????  :cry:

Edytowane przez GreyD
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Połączyć dwa czarne?! Dlaczego nie dwa zielone? Od czego są zatem zielone?

 

Piotr

 a co jak mam tylko dwa białe i dwa zielone ?( białe i zielone jedno pinowe) i jeden czarny (wielopin)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...