Skocz do zawartości

Check Engine


Piskoor

Rekomendowane odpowiedzi

kazdy tak pisze o swiecacej sie lampce CE. A mi zdarzylo sie razy kilka, ze ta lampka zaczela migac (przez 30-45sek). Zauwazylem ze zdarza sie to mniej wiecej wtedy kiedy zbieram sie do wyprzedzania, tylko auto sie nie zbiera, bo startuje z niecalych 3k RPM. Miga, miga i potym gasnie. Wiem, ze jak sie zapali to mozna podlaczyc i sprawdzic. A co w przypadku migajacej??

 

I nie czekam na odpowiedz typu, jesli auto jezdzi normalnie to sie nie przejmuj :razz:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

prorok czy cus :) bylem jakis czas temu (pol roku temu) na podlaczenie kompa i to wlasnie wyszlo. Ale od tamtej pory pojawilo sie to moze raz. Zgadza sie, jest wypadajacy zaplon na dwoch cylindrach. W serwisie (nie bral bym ich wiedzy tutaj na serio) zganili to na swiece. Dzwonilem do warsztatu, gdzie kiedys byly wymieniane i sa Denso. Wszyscy zalecaja NGK i tu upatruja winy. A jesli to nie ich wina, to gdzie szukac? Kable? (paliwo raczej odpada bo zalalem shella v-power).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

prorok czy cus :) bylem jakis czas temu (pol roku temu) na podlaczenie kompa i to wlasnie wyszlo. Ale od tamtej pory pojawilo sie to moze raz. Zgadza sie, jest wypadajacy zaplon na dwoch cylindrach. W serwisie (nie bral bym ich wiedzy tutaj na serio) zganili to na swiece. Dzwonilem do warsztatu, gdzie kiedys byly wymieniane i sa Denso. Wszyscy zalecaja NGK i tu upatruja winy. A jesli to nie ich wina, to gdzie szukac? Kable? (paliwo raczej odpada bo zalalem shella v-power).

 

U mnie dzieje się dokładnie to samo (check przy przyspieszaniu z niskiego biegu) i szczerze mówiąc bardzo mnie to irytuje. :evil: Może ktoś wie co zrobić by to wyeliminować?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pojawianie się missfire'ów może być spowodowane wieloma rzeczami, niekoniecznie są to świece, może być nadpalony izolator cewki, niewłaściwe połączenie kostki cewki, problem z wtryskiwaczem, problemy z TGV (np. zacinający się zawór, zanieczyszczony czujnik) i jeszcze wiele innych.

Jest to najbardziej wredny błąd bo najtrudniejszy do zdiagnozowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie dzieje się dokładnie to samo (check przy przyspieszaniu z niskiego biegu) i szczerze mówiąc bardzo mnie to irytuje. :evil: Może ktoś wie co zrobić by to wyeliminować?

 

A jakie masz u siebie swiece? NGK czy cos innego?

Nie mam pojęcia :oops:

Jakie polecacie bo pewnie trzeba zastanowić się nad wymianą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...

podepnę się po wątek, by nie tworzyć nowego na ten sam temat.

 

Check Engine wyskoczył i u mnie. Podczas spokojnego powrotu z pracy:( przejechałem spokojnie kilkaset metrów i kontrolka zaczęła się świecić. Wyłączenie i włączenie silnika nic nie zmienia. Po nocy - nadal się świeci.

 

Zacząłem szukać przewodów, by "wymrugać" kod błędu, ale nie jestem pewien co połączyć :oops:

 

Tutaj znalazłem fotkę, gdzie szukać. Gdzieś tam na forum wyczytałem, by złączyć czarne kostki (była też wersja z białymi - w każdym razie do celów diagnostycznych nie zielone). Wpełznąłem do mojego potFORKA i pod kolumną kierowniczą zlokalizowałem wiązkę przewodów z zielonymi kostkami, takimi samymi jak na fotce, do której link powyżej, ale...

1. do zielonych kostek (pasujące do siebie męska i żeńska) nie dochodzą wiązki, ale po jednym kabelku czy tak ma być??),

2. w wiązce nie ma 2 kostek czarnych ani 2 kostek białych,

3. z wiązki zwisają luźno 2 czarne przewody zakończone jakimiś blaszkami,

4. jest też jakaś czarna kostka (bez pary), do której dochodzi 6 przewodów.

 

pytanie do DUS (Doświadczonych Użytkowników Subaru): czy do "wymrugania" kodów wystarczy połączyć te luźno zwisające czarne przewody?

 

[ Dodano: Wto Lis 11, 2008 3:58 pm ]

czy do "wymrugania" kodów wystarczy połączyć te luźno zwisające czarne przewody?

no to sam sobie odpowiem:) połączyłem "te luźno zwisające czarne przewody". okazało się, że blaszki dolutowane do 2 czarnych przewodów pasują do siebie i ułatwiają ich połączenie. więc połączyłem, przekręciłem kluczyk, wcisnąłem przycisk od blokady zapłonu. kontrolka "check engine" rozbłysłą, ale żadnego migania nie było:( nie wiem wiec jak błąd w niej siedzi:(

 

postanowiłem jednak sprawdzić i drugą parę przewodów - tych zakończonych plastikowymi złączami w kolorze zielonym. po ich zwarciu i przekręceniu kluczyka (+przycisk odblokowujący zapłon) usłyszałem startujące naprzemiennie wiatraki przy chłodnicy. kontrolka "check engine" mrygała miarowo...

 

co robić? zawsze mogę jechać do ASO.. ale wolałbym najpierw wiedzieć o co biega...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hej,

ja też nie mogłem znaleźć czarnych. ale jak dobrze przepatrzyłem to znalazłem. Wychodziły z wiązki w tym samym miejscu co zielone, ale były wciśnięte za tę wiązkę od góry (pewnie servis, co by do nich jeździć :grin: ) Zielone są do kasowania błędów, a ta z kilkoma przewodami to pewnie do podpięcia komputera zewnętrznego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hej,

ja też nie mogłem znaleźć czarnych. ale jak dobrze przepatrzyłem to znalazłem. Wychodziły z wiązki w tym samym miejscu co zielone, ale były wciśnięte za tę wiązkę od góry (pewnie servis, co by do nich jeździć :grin: ) Zielone są do kasowania błędów, a ta z kilkoma przewodami to pewnie do podpięcia komputera zewnętrznego.

i jak zwarłeś te czarne to "wymrygał" ci kody błędów? bo ja już znalazłem i połączyłem, ale CHECK ENGINE palił się bez mrygania....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak, mnie wybłyskał błąd

z tego co dowiedziałem się w nie-ASO - "błyskały" wszystkie modele do 2000, później już tylko niektóre, więc może dlatego mój nie chce:( jutro jadę do KOCARa by błędy sprawdzić na "maszynie"

 

[ Dodano: Czw Lis 13, 2008 9:30 pm ]

jutro jadę do KOCARa by błędy sprawdzić na "maszynie"

byłem, auto podłączono do interfejsu i diagnoza brzmi:

P0304 - Cylinder #4 Misfire

 

Jako głównego winowajcę serwis wskazał instalację gazową:( Pozostałe parametry silnika ok, chociaż:

1/ zbyt długi czas wtrysku,

2/ jakieś drobne nieprawidłowości w odczycie z sondy AF.

 

Błąd skasowany, więc miałem nadzieję, że na jakiś czas chociaż zapomnę o problemiw, ale wieczorem (w sumie po jakichś kilkunastu kilometrach) CHECK ENGINE pokazał się znowu:( Tym razem na noPB, a nie jak uprzednio na LPG.

 

W googlach znalazłem następujące możliwe przyczyny:

* Faulty spark plug or wire

* Faulty coil (pack)

* Faulty oxygen sensor(s)

* Faulty fuel injector

* Burned exhaust valve

* Faulty catalytic converter(s)

* Running out of fuel

* Poor compression

* Defective computer

ktoś coś widział? ktoś coś wie?

 

ps

W weekend mam zaplanowaną trasę do Krakowa... chyba kolejny raz przyjdzie ją odłożyć...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...
  • 6 miesięcy temu...

Witam, może ktoś ma jakiś problem z Imprą 2.0 RC z 2006r. przy zapalonej lampce silnika? Czy ktoś wie jak najszybciej skasować błędy ecu, i gdzie? Proszę o pomoc..., przy wolnych obrotach czasami DELIKATNIE rzuca silnikiem. Paliwo, gaz, odpadają, świece olej filty wymienione. Czy to może być przyczyna pozycjonowania przepustnicy????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam wszystkich !!

Tak więc przedstawiam Wam swój problem o którym wcześniej już pisałem, zapala się kontrolka CHECK ENGINE w Imprezie 2.0 RC z 2006go roku.

We wrześniu wymieniłem świece w ASO SUBARU A. Koper w wawie, i niestety właśnie po tej wymianie mój samochód stał się dziwnie innym.

Ten właśnie partaczny serwis założył mi połamaną świecę w dwóch miejscach na porcelanie, co spowodowało niedopalanie paliwka. Złożyłem reklamację którą odrzucono, tłumacząc się że "używał klucza uniemożliwiającego złamanie świecy" :shock: :shock: :shock: co mnie bardzo rozbawiło a zarazem zbulwersowało. REKLAMUJĘ TEN SERWIS odkąd musiałem już wyłożyć ok 1000ca na wymianę świec, kasowanie błędów, czyszczenie przepustnicy. Niestety samochód jak się okazało nie dopala na jeden gar :???: Po prostu rzenujący SERWIS ASO KOPER TYLKO DO ZUPY!!, MOŻE DO D...?

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...