Skocz do zawartości

CB radio, a subaru?


BEHEMOT

Rekomendowane odpowiedzi

Stad tez staralem sie uniknac tego rozwiazania.

Trzeba kupić folię samoprzylepną za pińć złotych i nie ma problemu z porysowanym dachem :cool: Przetestowane na dwóch autach

A kawalek siatki to nie moze byc :?:

Wiesz... ta poznanska oszczednosc...

 

:mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Magnesowka ma niestety gorsze parametry....

 

Szczerze, w samochodzie nie gra to roli, zasięg 6km czy 6,5km kto na to patrzy. :) Przy Wcz najważniejsza jest masa, na budzie oczywiście :) nie robmy precedensu :)

 

a druga sprawa - mam niemile doswiadczenia z zarysowaniem lakieru. Stad tez staralem sie uniknac tego rozwiazania.

 

popieram. wystarczy ze w bagażniku kawałek jakiegoś metalowego farfocla złapiesz, czego nie zobaczysz a później przesuniesz sssrrruuuu po dachu magnes :) No ale jak mówicie ze mozna "na siatke", tanie i nie glupie :D

 

A czy ktos montowal w kombiaku antene na tylnej klapie na uchwyt (typu SF-40 albo KF-150 Presidenta) ?? Bo o ile w GTku wywiercilem dziure w dachu ...

 

bez serca jestes ;) mocowane SF-40 + kawalek bata + Cobra 19+ (modmod by me)

 

597571e966ea0f75.jpg

 

Bonusy dla DXowców

Tropo: http://www.dxinfocentre.com/tropo_eur.html oraz http://www.swpc.noaa.gov/rt_plots/Kp.gif

Ciekawy projekt WebSDR (wiki) 3,5 ; 7 ; 14 mhz: http://websdr.ewi.utwente.nl:8901/websd ... waterfall#

Aha i juz niebawem bedziemy mieli propagacje, w sensie cykl 11letni :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pumex1, No ma ale raczej wątpię abyś chciał z CB bić rekordy odległości, a zasięg tych 5-10 km jest wystarczający.
pumex1 napisał/a:

Magnesowka ma niestety gorsze parametry....

 

Szczerze, w samochodzie nie gra to roli, zasięg 6km czy 6,5km kto na to patrzy. Przy Wcz najważniejsza jest masa, na budzie oczywiście nie robmy precedensu

zasieg jest mniejszy - to jest niewatpliwe, ale OK - macie racje - ostatnio i tak albo pytam jak mnie ktos mija albo informacja i tak wiecej niz 10km moze byc nieaktualna.

Dodatkowo co niestety mnie nie przekonuje do magnesu, to problem wystrojenia. O ile dziura w dachu czy uchwyt powoduje, ze mozna wystroic do konkretnego miejsca i uzyskac najlepsze mozliwe SWR, o tyle przy magnesowce przesuniecie anteny moze powodowac istotne zmiany parametrow.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przesunięcie jest b. mało prawdopodobne bo mocujesz na stałe folię i ona jest już ustawiona do dostrojonej wczesniej anteny. Zasięg jest ważny bo nie zawsze jedziesz drogą na której jest dużo CB poza tym zawsze z zasięgiem związana jest jakość a ja nie znoszę jakmi coś trzeszczy bez sensu. :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sławek1350, nie obawiam sie, ze magnes nie wytrzyma :wink: Az tak Forka nie bede rozkrecal.

 

Wybor to ML-145 Presidenta. Kwestia tylko, zeby klasc antene/magnes w tym samym miejscu. Moze z czasem cos wykombinuje, zeby jednak wrzucic to na uchwyt. SF-40 na pewno sie nie sprawdza. Podobno na KF-150 daje rade, ale to musze miec uchwyt w reku, zeby przymierzyc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wlasnie sie zastanawiam nad sprzętem:

Radio: President Harry II ASC

Antena: MIDLAND ML-145

 

Dobre to to? Bo ja tam sie nie znam sie... :mrgreen:

 

[ Dodano: Pią Gru 26, 2008 3:15 pm ]

no dobra...

Antena ML -145 bedzie za dluga troche na moj dupowóz wiec chyba bedzie raczej Sirio As-100 :wink:

 

[ Dodano: Wto Gru 30, 2008 4:37 pm ]

No i ostatecznie kupione

President Johny II ASC + Wilson Little Wil

Pieknie działa. :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...
Czy ma ktos radio w Forysiu turbo z ksenonami? Ja mam unidena 520 pro i hustlera. Na dluzsza mete zaklocenia z instalacji sa nie do wytrzymania :mad: Zakladalem filtr na zapalniczce i nic nie dal. Znajomy elektryk powiedzial ze bezposredni kabel od akumulatora tez raczej nic nie da,

 

Moze ktos znalazl na to sposob? Moze na innym sprzecie da sie posluchac w tym samochodzie?

 

Ma. Ksenony nie sieją. Sieje jak zwariowana pompa paliwa. Zaraz po włączeniu silnika i przy przyspieszaniu (im głębiej pedał gazu, tym głośniej). Szumy wchodzą przez antenę (po odpięciu anteny w radiu cisza - czyli nie przez zasilanie. Zastanawiałem się ostatnio nad tym dość długo i widzę dwa rozwiązania:

 

1. Odkłócenie samej pompy - muszę popytać elektryków w ASO czy takie coś robili...

2. Dziura w dachu i antena przykręcana. Obecnie mam magnes.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, juz dłużej tak nie mogę jeździć Forkiem z CB - co prawda przed zakupem wiedziałem, iż coś tam może trzeszczeć, ale nie wiedziałem, że aż tak, na dłuższą jazdę jest to nie do wytrzymania. Przeczytałem cały wątek, i z tego co widzę, to chyba tylko antena przykręcona na stałe ma eliminować zakłócenia - szczególnie podczas wyprzedzania - więcej gazu = więcej coraz głośniejszych trzasków. Ale ja dziury w dachu wiercił nie będę. Byłem w dobrym serwisie CB i powiedzieli, że żadne filtry najprawdopodobniej nic nie pomogą. Radio to Harry II i antenka Georgia ( czy jakoś tak ) taka krótka ze "spiralką", wymina anteny też nic nie daje. Ma ktos jakiś patent na eliminację zakłoceń? Radio zasilane z gniazda w podłokietniku.

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kos, calego watku nie czytalem, moze juz o tym bylo, ale zamiast 'filtrow' w ktorych w obudowie nie ma nic, zaopatrz sie w duzy ferryt.Tu masz przykladowy link:

 

http://www.allegro.pl/item619655788_mag ... ktura.html

 

Nastepnie nawin na niego kabel zasilajacy radio, 20 zwojow minimum. Mozliwe, ze bedziesz do tej operacji musial zdemontowac wtyczke. Ferryty sa tanie (przesylka wyjdzie drozej) , mozesz kupic dwa i sprobowac osobnych dla + i -. Mozesz sprobowac tez na mniejszych. Elektronikiem nie jestem, wyliczen Ci nie zrobie, ale z zasady wycina to zaklocenia o wysokich czestotliwosciach (zamienia na cieplo).

 

Druga sprawa (nie wyklucza pierwszej) poprowadz osobne zasilanie do CB bezposrednio z akumulatora. Powinno pomoc. Jesli nie, TTTM :sad:

 

P.S. Przy tym owinietym ferycie to nie kladz juz kart platniczych i telefonow.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolega Bluetooth kilka postów wyżej pisał, że zakłócenia generuje pompa paliwa, a antena je zbiera, więc może zasilanie jest ok? Tylko jak wyeliminować zakłócenia z pompy? Z tymi ferrytami to prosta sprawa, zasadniczo do zrobienia, można spróbować. Odłączyłem antenę od radia - przyspieszałem i było cicho - znaczy się zasilanie jest w porządku. Mam to samo radio i anteny w innych samochodach i jest bardzo przyzwoicie. A tu taka skucha :evil: .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To moze trzeba zrobic ekranowanie na pompe paliwa? Najprosciej kika warstw miedzianej siatki o bardzo drobnych oczkach. Tylko do czego to uziemic? Cysterny to ciagna lancuchy ;)

 

Jest jeszcze drugi patent - gdybys jechal do Lodzi daj znac, przetestujemy. Takie audiofilskie voo-doo produkowane przez Holfi, nawywa sie bodaj Magican. Plytki drukowane wielkosci dyskietki, zupelnie pasywne, a polozone przy obwodach elektrycznych porzadkuja sygnal. Mam kilka takich pod wzmacniaczami i napedem, dziala. Kumpel ma pod glosnikami, tez dziala. Nikt nie wie jak to funckjonuje, ale podobno bylo to pierwotnie elementem ekranu zyrokompasu w samolotach Grummana.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pompa paliwa, tak naturalnie. Dodatkowy piecyk audio tez nieźle sieje. Czasami tez alternator. W takich sytuacjach to:

- Dodatkowe stopnie filtrowania (na zasilaniu CB oraz urządzenia audio zbudowane z LC)

- Dobry kabel ekranowany, a nie jakieś RG58 za 0,50pln / metr.

- Kabel antenowy warto pościć "na około" jak najdalej od urządzeń takich jak np pompa pamiętając przy tym o tym aby nie zaginać kabla w kat 90c

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak właśnie czytam i widzę, że to nie tylko mój problem... Mam dokładnie takie same objawy; trzaski nie do zniesienia zwłaszcza podczas przyspieszania. Mam identyczne radio w Touranie i działa bez zarzutu. Miałem już zamienić i sprawdzić czy to radio czy coś innego ale widzę, że już nie muszę kombinować. Trza będzie się do jakiego znawcy zwrócić w takim razie. :roll:

 

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

piciu, ale to dziadostwo nie włazi zasilaniem tylko anteną. Odpinam antenę i jest cicho jak makiem zasiał. Wpinam i wrzeszczy. Nie wiem na ile antena wiercona / dobrze umasiona w dachu pomoże. Pewne przybliżenie można pewnie uzyskać umasiając testowo (kawałkiem grubego, miękkiego kabla) magnesówkę do dachu (np do zawiasu klapy lub zamka.

 

A jak masz jeszcze tego Tuarana, to sprawdź, czy postawiony obok Foryś go nie zakłóca... bo to tez całkiem mozliwe...

 

Odkłócenie pompy raczej tylko przez jakiś filtr na zasilaniu silnika pompy. No i tu pytanie na ile to może coś popsuć w działaniu samej pompy - ona jest sterowana elektronicznie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastanawiam się, czy by przypadkiem nie iść po najmniejszej linii oporu i kupić inne radyjko - ktoś w tym wątku pisał, że ma Lafayeta i jest cichutko, żadnych trzasków. Ja tam kompletny laik jestem jeśli idzie o prądy i fale radiowe, ale się zastanawiam, po co kombinować z zasilaniem radia, jeśli antana i tak wyłapie zakłócenia, które to usłyszymy w głośniku - nie bijta, bo może heretyzmy piszę? Sprawdźcie koledzy u siebie, czy po odłączeniu kabla antenowego nadal trzeszczy, czy jest cicho?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odkłócenie pompy raczej tylko przez jakiś filtr na zasilaniu silnika pompy. No i tu pytanie na ile to może coś popsuć w działaniu samej pompy - ona jest sterowana elektronicznie...

Przeciez to nie zla jakosc pradu 'wplywajacego' do pompy tak szumi. Zaklozmy, ze to pompa generuje zaklocenia. Zatem moga one promieniowac droga 'powietrzna' i zostac wylapane przez antene - i tu pomoze ekranowanie pompy, lub moga 'wyplywac' z pompy po kablu zasilajacym wprost do instalacji zasilajacej samochodu i byc wychwytywane przez odbiornik CB - i tu pomoze filtrowanie pradu zasilajacego CB.

 

Mozna pominac wypromieniowywanie tych zaklocen bezposrednio z kabli zasilajacych, po calej dlugosci wiazki. Sadze, ze pole elektromagnetyczne siega max na kilka centymetrow.

Przy zasilaniu pompy bym samodzielnie nie dlubal. Wielce prawdopodobne ze 'sieje' silnik pompy i warto zalozyc filtry zeby nie trafialo to do sieci, ale to robota dla dobrego elektryka, najlepiej z obszaru audio.

 

Lafayette (a w zasadzie to jaka 'chinska' marka, bo Lafayette sam nie robi) to juz sa radia cyfrowe. Pewnie odsiewaja sygnaly niespelniajace okreslonych prarametrow, wiec szum nie dalej jest wzmacniany. Analogowe radyjka wzmacniaja wszystko, z drugiej strony mozna zlapac jeszcze slabe sygnaly, ktore cyfrowe pomijaja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

grzywaczewski,

 

zakłócenia to zapewne częstotliwości tzw harmoniczne, których źródłem jest iskrzenie na komutatorze silnika pompy (jesli to silnik analogowy) lub układ generujący impulsy do silnika krokowego (jeśli to silnik krokowy, czyli "cyfrowy". w obu przypadkach powstają sygnały o częstotliwościach tzw harmonicznych, które trafiają w pasmo CB. i to je własnie trzeba wyrzucić. filtr wpiety na zasilaniu silnika pompy składa się najczęściej z szeregowych indukcyjności (cewek) i równoległych pojemności (kondensatorów), które takie częstotliwości harmoniczne skutecznie redukują - ergo silnik mniej iskrzy na komutatorze i mniej "sieje". takie filtry są w każdym sprzęcie mającym silnik elektryczny - odkurzacze, miksery, kolejki PIKO itd... stawiam że dobry filtr wzięty z odkurzacza marki Predom Zelmer załatwi temat, natomiast nie wiem czy nie "ogłupi" on układu sterującego pompą...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za wyjasnienie. Trzeba zbierac wiedze jak slon ;)

 

Tak jak pisalem, nie jestem specjalista w tej dziedzinie. Filtrowanie pradu znam od strony sprzetu audio i to tej praktycznej. Wpinam, slucham, wypinam, slucham itd. Filtry sa konieczne ze wzgledu na bezpieczenstwo/trwalosc sprzetu, a z drugiej strony sukses juz jest gdy po wpieciu filtra dzwiek nie jest gorsz :sad: Filtry, ktore dzialaja in plus to juz nascie i kilkadziesiat tysiecy PLN... Ale pompa paliwa to nie hi-fi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zobaczcie np to: http://www.motonews.pl/forum/?op=fvt&t=147907&c=174&f=57&pt=1

 

Czytając forum zauważyłem wiele problemów z tą kwestią a mianowicie zakłócenia od pompy paliwowej.Po długich walkach udało się .... zastosowałem w mojej megance standardowy zestaw przeciwzakłóceniowy stosowany fabrycznie w fordach przy pompach paliwa! wlutowane to zostało przy samej pompie i pisk zniknął!

 

Może "zestaw przeciwzakłóceniowy stosowany fabrycznie w fordach przy pompach paliwa" w Foresiu też zabangla?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem ten sam problem w kilku różnych samochodach. Zauważyłem też, że systemy nawigacji - zwłaszcza przenośne, też powodują zakłócenie (Bluetooth). Poradziłem sobie tak, że kupiłem przedłużacz rozgałęziający, z możliwością odłączania gniazd, do gniazda zapalniczki i zamontowałem antenę do CB możliwie jak najdalej od anteny radia samochodwego i silnika. Pomogło. Z inforamcji jakie uzyskałem od sprzedawcy CB wynika, że lepiej kupować anteny do CB "masowe" (te które wymagają robienia otworu w karoserii). Tylko kto by chciał dziurawić swoje auto. I z doświadczenia wiem, że im droższa antena tym lepsza :wink:

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tam dziurawic nie chcialem. Ale magnesowki nie bylo za bardzo jak na dach wyprowadzic, bo drzwi bez ramek i uszczelki i tak nedznie przylegaja. Chcialem zalozyc taki uchwyt przykrecany do klapy, ale jak mi gostek od CB przykrecil go po czym odkrecil (bo dobral za krotki kabel) i zabaczylem ze sie juz od tego krawedz klapy zdeformowala :shock: to zapadla meska decyzja - blacharz, klapa, dziura, zabezpieczenie, wieksza podkladka niz standardowo...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...