piotruś Opublikowano 22 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2017 6 godzin temu, arnoldpe napisał: Właśnie też mam inne wrażenie :-\ jak dla mnie to będzie max 0.5l ale czekam na jakiś konkret Między min a max w SF 2,5XT MY07 mieści1 litr (na 100%) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arnoldpe Opublikowano 22 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2017 To chyba mam mocną krzywą podłogę w garażu 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arnoldpe Opublikowano 4 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2017 Ok miałem okazję zmierzyć i u mnie jest na 100% 0,5 litra pomiędzy min-max. Nie wiem jak komuś może się tam mieścić 1 litr Dnia 22.05.2017 o 14:42, piotruś napisał: Między min a max w SF 2,5XT MY07 mieści1 litr (na 100%) tzn jest taka opcja jak ktoś traktuje minimum jako brak oleju na bagnecie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lewy87r Opublikowano 5 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2017 Hmmm w forku 2.5XT 07 jest litr, zostało to potwierdzone już na forum i faktycznie jest to litr również u mnie. Poniższe foto zapożyczone z internetu. Ale pokazuje jak powinno się mierzyć poziom oleju i odpowiednio zimny/ciepły. btw. swego cazsu w starym Audi miałem miskę olejową spawaną i po tej naprawie były jaja z pomiarem oleju tudzież wskazaniami bagnetu. Może u Ciebie kolego co wchodzi pół litra jest podobnie? Ewentualnie może jakiś błąd w trakcie pomiaru robisz? Bagnet jest pokrzywiony? czy cokolwiek... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Aga Opublikowano 5 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2017 21 godzin temu, arnoldpe napisał: Nie wiem jak komuś może się tam mieścić 1 litr Wszystkim oprócz Ciebie się mieści Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arnoldpe Opublikowano 5 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2017 1 godzinę temu, lewy87r napisał: Hmmm w forku 2.5XT 07 jest litr, zostało to potwierdzone już na forum i faktycznie jest to litr również u mnie. Poniższe foto zapożyczone z internetu. Ale pokazuje jak powinno się mierzyć poziom oleju i odpowiednio zimny/ciepły. btw. swego cazsu w starym Audi miałem miskę olejową spawaną i po tej naprawie były jaja z pomiarem oleju tudzież wskazaniami bagnetu. Może u Ciebie kolego co wchodzi pół litra jest podobnie? Ewentualnie może jakiś błąd w trakcie pomiaru robisz? Bagnet jest pokrzywiony? czy cokolwiek... Nic nie jest pokrzywione miska nie jest spawana z ośmiu, samochód nie był spawany również, a bagnet stoi jak płonący konar. Fakt, że mierzę zawsze na minimalnym spadzie w garażu podziemnym. ale bez jaj to nie może być 500 ml różnicy w poziomie Poszperałem w manualu i kura dzika rzeczywiście 1 litr jak w krzywą mordę: Szczerze w szoku jestem, że tak mały spad robi taką różnicę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lewy87r Opublikowano 5 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2017 52 minuty temu, arnoldpe napisał: Szczerze w szoku jestem, że tak mały spad robi taką różnicę. Wystarczy spojrzeć na drugą stronę bagnetu by się przekonać jak bardzo to może robić różnice Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
faza20 Opublikowano 5 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2017 Hmmm w forku 2.5XT 07 jest litr, zostało to potwierdzone już na forum i faktycznie jest to litr również u mnie. Poniższe foto zapożyczone z internetu. Ale pokazuje jak powinno się mierzyć poziom oleju i odpowiednio zimny/ciepły. U mnie w WRX 2.5T jestem w stanie z dużą dozą prawdopodobieństwa stwierdzić, że jest 1l pomiędzy znacznikami na zimno (j.w.) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
respect Opublikowano 8 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2017 (edytowane) Dnia 5.06.2017 o 16:37, arnoldpe napisał: Fakt, że mierzę zawsze na minimalnym spadzie w garażu podziemnym. ale bez jaj to nie może być 500 ml różnicy w poziomie Arnold, zmierz dokładnie poziom oleju , a po przyjeździe postaw auto dokładnie w tym miejscu , ale odwrotnie-tyłem do przodu. I zmierz znowu . -przy takich samych temp. silnika. Dowiesz się jak spad wpływa na wynik. Edytowane 8 Czerwca 2017 przez respect Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ada///m Opublikowano 11 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2017 Miarka wchodzi pod dużym kątem, dlatego ważne jest aby auto stało poziomo i stąd też różnica na miarce między jedną a drugą stroną a prawidłowy poziom to ten niższy. Właśnie robię silniczek dla znajomego i cyknalem fote jak to wygląda bez miski. 1 4 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
respect Opublikowano 11 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2017 ada, fajnie,że sprawdziłeś ,ale ważne jest nie to ,że miarka pod kątem, tylko ważne w jakiej odległości od boków miski miarka przecina się z lustrem oleju.Jeśli byłoby to na środku miski, to przechyły boczne nie maja znaczenia. Więc zmierz w poziomie odległości między punktem znajdującym się na miarce między min i max ,a bokami miski. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mz56 Opublikowano 14 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2017 Ile razy mierzę, zawsze wychodzi "mi" tak samo. Wytarcie, zanurzenie na 4-8 sekund, Konewka jest obojętna jak wiecie jak mierzyć. Dół pokazuje za dużo. Istota, to zobaczyć część bagnetu, która jest "na górze" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rydzada Opublikowano 17 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2017 Mierzenie poziomu oleju w Subaru to wyższa szkoła jazdy Sam się o tym przekonałem. ...w porównaniu z innymi autami. A 2,5 XT lubi pić olej, więc warto często sprawdzać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rydzada Opublikowano 1 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2017 Czy dwa litry oleju 5W40, które pożarł mi Forek 2,5XT w 15.000km to tak normalnie, czy jednak trochę dużo ?? Przebieg niecałe 200.000, głowice po przeglądzie, uszczelnieniu, UPG i reszta uszczelnień silnika - dopiero co zrobione, turbo świeżo po regeneracji. Wycieków na zewnątrz brak, tzn. nic nie kapie i nie śmierdzi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotruś Opublikowano 1 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2017 6 minut temu, rydzada napisał: Czy dwa litry oleju 5W40, które pożarł mi Forek 2,5XT w 15.000km to tak normalnie, czy jednak trochę dużo ?? Przebieg niecałe 200.000, głowice po przeglądzie, uszczelnieniu, UPG i reszta uszczelnień silnika - dopiero co zrobione, turbo świeżo po regeneracji. Wycieków na zewnątrz brak, tzn. nic nie kapie i nie śmierdzi Wg mnie, jak najbardziej w normie. Nie przejmowałbym się takim zużyciem. Mój chlapał więcej ;-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rydzada Opublikowano 1 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2017 Przed chwilą, piotruś napisał: Wg mnie, jak najbardziej w normie. Nie przejmowałbym się takim zużyciem. Mój chlapał więcej ;-) Niech mu na zdrowie wyjdzie Zalali mu po UPG syntetyka Total 5W40. Za chwilę - najbliższa wymiana - przejdę na Motula 300V 5W40 "dla świętego spokoju". Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mz56 Opublikowano 6 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2017 Poprzedni silnik brał mi ok. 1 l na tysiąc. Po odbudowie, z częściowo osłabioną turbiną, zakuty, 0,05 na 1500 km. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mz56 Opublikowano 17 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2017 Piotruś, głównie zależy od tego, jak sobie dotrzesz silnik. Lub Twoi poprzednicy. Nie katowany za młodu, lekko pociskany w miarę jego rozwoju, będzie brał mało. Do 2 tysi jak z jajkiem, potem nawet do dechy, byle nie dłużej jak 10 sek., i nie przekraczać 3500 rpm, po 3000-4000 w palnik,ale z czuciem. Ja odczułem, że moja stara 2,0 RC zaczęła chodzić po 7000 km. Ale do dziś nie bierze oleju. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
woyt Opublikowano 18 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2017 Dnia 17.08.2017 o 22:30, mz56 napisał: Nie katowany za młodu, lekko pociskany w miarę jego rozwoju, będzie brał mało. Do 2 tysi jak z jajkiem, potem nawet do dechy, byle nie dłużej jak 10 sek., i nie przekraczać 3500 rpm, po 3000-4000 w palnik,ale z czuciem. łooot? kto koledze takich głupot naopowiadał?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pan Dziedzic Opublikowano 19 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2017 (edytowane) . Edytowane 19 Sierpnia 2017 przez Pan Dziedzic Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mz56 Opublikowano 20 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2017 Mnie się sprawdza od wielu lat. Ale co kto lubi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karenz Opublikowano 23 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2017 Proces docierania silnika to okres ponadnormatywnego ścierania/polerowania powierzchni pracujących co powoduje duże naprężenia w mechanizmach. Z powodu dużych naprężeń występuje dużą temperatura miejscowa i tylko dla tego należy w tym czasie delikatnie obchodzić sie z silnikiem. Natomiast z każdym przejechanym kilometrem zużycia spada i najważniejsze jest pierwsze 100-200 km Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Malyboss Opublikowano 24 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2017 Dnia 5.06.2017 o 17:34, lewy87r napisał: Wystarczy spojrzeć na drugą stronę bagnetu by się przekonać jak bardzo to może robić różnice Racja. W trakcie ostatniej wymiany oleju (około 200 km temu) zalałem swój 2.0 NA równymi czterema litrami. I po przejechaniu tych 200 km jest dokładnie tak: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mly96 Opublikowano 24 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2017 czy zbyt wysoki stan oleju może zaszkodzić? Mam wlane teraz dość sporo ponad full, podobno jest to często praktykowane przy jeździe sportowej, ale czy może zaszkodzić podczas normalnego użytkowania? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mz56 Opublikowano 24 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2017 Niestety może. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się