Skocz do zawartości

Wysokoprężne Subaru


irma

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 91
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

ja tam się cieszę, że w końcu wymyślą sobie diesla. znająć tych cwanych Japońców z FHI będzie śmigał nie gorzej niż benzynowy :twisted:

 

poza tym jaki sens ciągle siedzieć w benzynowcach jak doszliśmy do czasów, w których diesle biją benzynowce w każdej kategorii za wyjątkiem ceny?

 

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ponoć już jest , tylko nie pamiętam kto go wypuścił.

To była jakaś indyjska marka- to wiem na 100%.

 

Francuzi kiedyś zbudowali coś takiego pod nazwą Boccardo, ale jak poszukasz na gooooogle to wyjdzie więcj dziwnych konstrukcji.

A co do diesla w Subaru to sam jestem ciekaw co wymślą. Toyota zapowiada diesla 2.0 o mocy 180 KM (ma być produkowany w Polsce) i to o ile pamiętam wcześniej niż 2008. W 2008 piezowtryskiwacze będą pewnie standardem jak dzisiaj commonrail-2. Może diesel Subaru będzie miał 200 KM z 2.0 :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Klekotu nie będzie, dym z rury i taj już w dużym stopniu został wyeliminowany.

To co było słychać w starych autach z silnikiem diesel'a, to były wysokociśnieniowe pompy rozdzielaczowe paliwa, samego silnika nie było słychać. Teraz przy common też prawie nie słychać silnika.

 

Chyba się inżynierom inwencja kończy, co by jeszcze zrobić z benzyny, dla tego schodzą na psy yyyy..... ropę :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jako, że będzie to nowy produkt firmy, róznica pomiędzy dieslem a benzyną będzie z pewnością znacznie wyższa niż to ma miejsce w innych markach, bo trzeba będzie nadrobić wszystkie koszty przygotowawcze, badania, testy, projekty itp. Widać to wyraźnie w cenie nowego diesla w Hondzie Accord, gdzie róznica pomiędzy silnikiem 2,0 benzyna a 2,2 diesel wynosi o ile pamiętam ponad 20 tys. zł. Na marginesie moim skromnym zdaniem nie warto przepłacać, bo dane silnika wyglądają dobrze na papierze, moje sbiektywne odczucia jazdą Hondą diesel były gorsze niż Peugeotem 407 diesel, co wynika zapewne z innych przełożeń itp. Wobec tego hasło reklamowe Hondy "Nie uwierzysz, że to diesel" nabrało dla mnie innego wymiaru :wink:

A w ogóle nie mam nic przeciwko dieslom a także dieslom w Subaru.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mysle ze jak im sie uda z tym dieslem, to pujdzie do Forysia i tego nowego SUVa :)

 

W sumie wiadomo o tym od dawna, ale pozwolę sobie wkleić cały tekst o którym jest mowa:

 

Wednesday July 7, 01:06 AM

 

Japan’s Fuji Heavy to develop diesel engine for cars in Europe, China - report

 

TOKYO (AFX-ASIA) - Japan’s Fuji Heavy Industries Ltd, maker of Subaru brand cars, is gearing up to develop its first diesel engine and plans to start selling cars equipped with the new motor in Europe in around 2008, The Nihon Keizai Shimbun reported, without citing sources.

In addition to boosting business in Europe, where diesel-powered vehicles are very popular because of their high fuel economy and lower carbon dioxide emissions, the automaker hopes the engine will also help to increase sales in China, the business daily said.

Diesel vehicles are forecast to account for more than 50 pct of new car sales in Europe in 2005, following the European Union’s implementation of a tough emission control regulation, the Nikkei (news) said.

Sales of diesel cars are also expected to rise in China because the government there announced in early June that these and hybrid models will be at the core of its automobile environmental technology policy, the report added.

Fuji Heavy sold around 580,000 cars worldwide in the past year to March, 80 pct in Japan and North America. The company considers raising sales in Europe from about 50,000 units in fiscal 2003 and increasing business in China as key to its expansion, the report said.

A Fuji Heavy factory in Gunma Prefecture, Japan, is expected to make the 2-liter engine. About 30,000 diesel engines are expected to be made annually, for use in Subaru’s Legacy, Forester and Impreza series of cars.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

poza tym jaki sens ciągle siedzieć w benzynowcach jak doszliśmy do czasów, w których diesle biją benzynowce w każdej kategorii za wyjątkiem ceny?

Widac nie doszlismy jeszcze do takich czasow, skoro benzynowe silniki maja sie bdb. Nie jestem ortodoksyjnym benzynokrwistym brandzlatorem ale to ze diesle przestaly sprawdzac sie wylacznie w ciezarowkach nie oznacza jeszcze ze nadaja sie do dynamicznej sportowje jazdy (papierkowe cyferki wsadzil bym miedzy bajki) czas pokaze. Nie demonizowal bym rowniez przyszlych kosztow diesla Subaru, pamietajmy ze FHI ma dostep do technologii GM i nie zaczyna od pustej kartki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Diesel w STi lub w H6 na pewno nie bedzie. I jestem pewien, ze tez nie zastapi innego silnika, bedzie po prostu dodatkowa opcja. Juz dzisiaj, szczegolnie na zachodzie wiele osob mowi, ze kupiloby se np. Forysia albo Impreze wolnossaca, gdyby mialy diesle. Sprzedaz na pewno wzrosnie, a przeciwnicy ropy zawsze beda dalej mogli kupowac benzyniaki :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silniki wysokoprężne osiągnęły już takie zaawansowanie techniczne, że można je z czystym sumieniem zacząć montować pod maskę jedynie słusznej marki :twisted: . Wiele osób, które płaci dużo za samochód i pokonuje nim spore odległości to nie lubi zostawiać a sobą dużej kasy na stacji benzynowej. A i tak jest to lepszy pomysł niż gazowanie Subaraka bo to już jest profanacja :evil:

 

Można też do kewsti oszczędności podejść inaczej w tygodniu "latać" Fiatem Pandą 1.3 JTD a w weekendy STi :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co byśmy nie narzekali, że diesle nie nadają się do autek sportowych, to fakt jest taki, że obecne WRC bardzo swoją charakterystyką pracy je przypominają - relatywnie niskie maksymalne obroty, ale za to z płaskim i ogromnym momentem obrotowym

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...