irma Posted December 9, 2004 Posted December 9, 2004 Taki tytuł widniał w jednym z regionalnych dzienników z zapowiedzią prezesa K.Tekinaki, że do końca 2008 Fuji opracuje pierwszego boksera-diesla. Swiat się kończy? Tzn. potrwa do 2008?
bartek@klubsubaru.pl Posted December 9, 2004 Posted December 9, 2004 ja tam się cieszę, że w końcu wymyślą sobie diesla. znająć tych cwanych Japońców z FHI będzie śmigał nie gorzej niż benzynowy poza tym jaki sens ciągle siedzieć w benzynowcach jak doszliśmy do czasów, w których diesle biją benzynowce w każdej kategorii za wyjątkiem ceny? pzdr
BaRy Posted December 9, 2004 Posted December 9, 2004 pierwszego boksera-diesla. Kurna mnie też to zaskoczyło. Jak tak dalej pójdzie to japońce zrobią motocykle (ścigacze) z silnikiem diesla. A może słaby ze mnie jasnowidz i taki motor już jest?
irma Posted December 9, 2004 Author Posted December 9, 2004 Ponoć już jest , tylko nie pamiętam kto go wypuścił. To była jakaś indyjska marka- to wiem na 100%.
irma Posted December 9, 2004 Author Posted December 9, 2004 Ale bokser-diesel?! Ciekawe, czy powstanie w oparciu o benzynkę, czy to będzię nówka? Może szanowna Dyrekcja coś wie na ten temat?
GTA3 Posted December 9, 2004 Posted December 9, 2004 Ponoć już jest , tylko nie pamiętam kto go wypuścił.To była jakaś indyjska marka- to wiem na 100%. Francuzi kiedyś zbudowali coś takiego pod nazwą Boccardo, ale jak poszukasz na gooooogle to wyjdzie więcj dziwnych konstrukcji. A co do diesla w Subaru to sam jestem ciekaw co wymślą. Toyota zapowiada diesla 2.0 o mocy 180 KM (ma być produkowany w Polsce) i to o ile pamiętam wcześniej niż 2008. W 2008 piezowtryskiwacze będą pewnie standardem jak dzisiaj commonrail-2. Może diesel Subaru będzie miał 200 KM z 2.0 :?:
Intakwrx Posted December 9, 2004 Posted December 9, 2004 Mysle ze jak im sie uda z tym dieslem, to pujdzie do Forysia i tego nowego SUVa
bartek@klubsubaru.pl Posted December 9, 2004 Posted December 9, 2004 do STi pewnie też moc taka sama jak wersja benzynowa, ale dwa razy taki moment i będzie mógł zedrzeć kapcie do felg mez ruszania się z miejsca pzdr
Pemo Posted December 9, 2004 Posted December 9, 2004 Diesel, ale zeby brzmial jak rasowy bokser Teraz cena ropy jest tak wysoka ze diesla sie nie oplaca kupowac! No i do tego ten klekot, dym z rury
Loki Posted December 10, 2004 Posted December 10, 2004 Klekotu nie będzie, dym z rury i taj już w dużym stopniu został wyeliminowany. To co było słychać w starych autach z silnikiem diesel'a, to były wysokociśnieniowe pompy rozdzielaczowe paliwa, samego silnika nie było słychać. Teraz przy common też prawie nie słychać silnika. Chyba się inżynierom inwencja kończy, co by jeszcze zrobić z benzyny, dla tego schodzą na psy yyyy..... ropę
eMBe Posted December 10, 2004 Posted December 10, 2004 Jako, że będzie to nowy produkt firmy, róznica pomiędzy dieslem a benzyną będzie z pewnością znacznie wyższa niż to ma miejsce w innych markach, bo trzeba będzie nadrobić wszystkie koszty przygotowawcze, badania, testy, projekty itp. Widać to wyraźnie w cenie nowego diesla w Hondzie Accord, gdzie róznica pomiędzy silnikiem 2,0 benzyna a 2,2 diesel wynosi o ile pamiętam ponad 20 tys. zł. Na marginesie moim skromnym zdaniem nie warto przepłacać, bo dane silnika wyglądają dobrze na papierze, moje sbiektywne odczucia jazdą Hondą diesel były gorsze niż Peugeotem 407 diesel, co wynika zapewne z innych przełożeń itp. Wobec tego hasło reklamowe Hondy "Nie uwierzysz, że to diesel" nabrało dla mnie innego wymiaru :wink: A w ogóle nie mam nic przeciwko dieslom a także dieslom w Subaru.
aflinta Posted December 10, 2004 Posted December 10, 2004 Mysle ze jak im sie uda z tym dieslem, to pujdzie do Forysia i tego nowego SUVa W sumie wiadomo o tym od dawna, ale pozwolę sobie wkleić cały tekst o którym jest mowa: Wednesday July 7, 01:06 AM Japan’s Fuji Heavy to develop diesel engine for cars in Europe, China - report TOKYO (AFX-ASIA) - Japan’s Fuji Heavy Industries Ltd, maker of Subaru brand cars, is gearing up to develop its first diesel engine and plans to start selling cars equipped with the new motor in Europe in around 2008, The Nihon Keizai Shimbun reported, without citing sources. In addition to boosting business in Europe, where diesel-powered vehicles are very popular because of their high fuel economy and lower carbon dioxide emissions, the automaker hopes the engine will also help to increase sales in China, the business daily said. Diesel vehicles are forecast to account for more than 50 pct of new car sales in Europe in 2005, following the European Union’s implementation of a tough emission control regulation, the Nikkei (news) said. Sales of diesel cars are also expected to rise in China because the government there announced in early June that these and hybrid models will be at the core of its automobile environmental technology policy, the report added. Fuji Heavy sold around 580,000 cars worldwide in the past year to March, 80 pct in Japan and North America. The company considers raising sales in Europe from about 50,000 units in fiscal 2003 and increasing business in China as key to its expansion, the report said. A Fuji Heavy factory in Gunma Prefecture, Japan, is expected to make the 2-liter engine. About 30,000 diesel engines are expected to be made annually, for use in Subaru’s Legacy, Forester and Impreza series of cars.
GTA3 Posted December 10, 2004 Posted December 10, 2004 Może zaczniemy obstawiać jak się będzie przedstawiał nowy silnik na pokrywie bagażnika. BDi :?: a może DticrB
matt Posted December 10, 2004 Posted December 10, 2004 Może zaczniemy obstawiać jak się będzie przedstawiał nowy silnik na pokrywie bagażnika.BDi :?: a może DticrB ....... ja obstawiam: SD albo Sdi - Symmetrical Diesel 8) ..... w dodatku nawiąznie do awd ...... pozdr. mk.si
GTA3 Posted December 10, 2004 Posted December 10, 2004 SDi już było w VW, za przeproszeniem wolno-ssącym Może CDX ? A może tak długo się gmerają bo to będzie dwusuw? :roll:
ComeToDaddy Posted December 10, 2004 Posted December 10, 2004 poza tym jaki sens ciągle siedzieć w benzynowcach jak doszliśmy do czasów, w których diesle biją benzynowce w każdej kategorii za wyjątkiem ceny? Widac nie doszlismy jeszcze do takich czasow, skoro benzynowe silniki maja sie bdb. Nie jestem ortodoksyjnym benzynokrwistym brandzlatorem ale to ze diesle przestaly sprawdzac sie wylacznie w ciezarowkach nie oznacza jeszcze ze nadaja sie do dynamicznej sportowje jazdy (papierkowe cyferki wsadzil bym miedzy bajki) czas pokaze. Nie demonizowal bym rowniez przyszlych kosztow diesla Subaru, pamietajmy ze FHI ma dostep do technologii GM i nie zaczyna od pustej kartki.
WRC fan Posted December 10, 2004 Posted December 10, 2004 SDi już było w VW, za przeproszeniem wolno-ssącym Może CDX ? CDX też już było...na klapie Daewoo :arrow: najlepsza wersja wyposażenia :wink:
Pemo Posted December 10, 2004 Posted December 10, 2004 Nazwa: WRD - World Rally Diesel i WRD SDTI - World Rally Diesel Subaru Diesel Tecnica International A tak serio to nie chcialbym zeby do Subaru wstawiali diesla :?
bartek@klubsubaru.pl Posted December 11, 2004 Posted December 11, 2004 hehe nikt nie chce a i tak każdy kupi pozdrawiam
Pemo Posted December 11, 2004 Posted December 11, 2004 hehe nikt nie chce a i tak każdy kupi pozdrawiam W zyciu bym czegos takiego nie kupil, no chyba ze na rynku zostalyby tylko diesle
bartek@klubsubaru.pl Posted December 11, 2004 Posted December 11, 2004 ja osobiście jestem ciekaw jak będzie prezentował się Outback z dieslem.
Fido__ Posted December 11, 2004 Posted December 11, 2004 Subaru to nie tylko rajdy, ściganie i emocje. To również doskonała trakcja, bezpieczeństwo i radość z posiadania doskonałego napędu na obie ośki. Bardzo fajny pomysł z tym dieslem. Tylko trochę za późno.
Than_Junior Posted December 11, 2004 Posted December 11, 2004 Diesel w STi lub w H6 na pewno nie bedzie. I jestem pewien, ze tez nie zastapi innego silnika, bedzie po prostu dodatkowa opcja. Juz dzisiaj, szczegolnie na zachodzie wiele osob mowi, ze kupiloby se np. Forysia albo Impreze wolnossaca, gdyby mialy diesle. Sprzedaz na pewno wzrosnie, a przeciwnicy ropy zawsze beda dalej mogli kupowac benzyniaki :wink:
kropek Posted December 11, 2004 Posted December 11, 2004 Silniki wysokoprężne osiągnęły już takie zaawansowanie techniczne, że można je z czystym sumieniem zacząć montować pod maskę jedynie słusznej marki . Wiele osób, które płaci dużo za samochód i pokonuje nim spore odległości to nie lubi zostawiać a sobą dużej kasy na stacji benzynowej. A i tak jest to lepszy pomysł niż gazowanie Subaraka bo to już jest profanacja Można też do kewsti oszczędności podejść inaczej w tygodniu "latać" Fiatem Pandą 1.3 JTD a w weekendy STi
Durbos Posted December 11, 2004 Posted December 11, 2004 co byśmy nie narzekali, że diesle nie nadają się do autek sportowych, to fakt jest taki, że obecne WRC bardzo swoją charakterystyką pracy je przypominają - relatywnie niskie maksymalne obroty, ale za to z płaskim i ogromnym momentem obrotowym
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.