Jacool Opublikowano 17 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2008 osobiscie nie wydaje mi sie zeby wzrost ceny ON czy paliw wogole w znaczacy sposob wplynal na ilosc aut na drogach, obawialbym sie raczej w naszych warunkach wzrostu liczby kierowcow jezdzacych na opale, oleju roslinnym, denaturacie, wzmocnionym bimbru itp. :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jacky X Opublikowano 17 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2008 Proponuję użytkować minimum 2 auta. 1)Ekonomiczne,trwałe. Osobiście używam Mercedes 250D i Transporter T4 1,9D . Ewentualanie coś z gazem. 2) Subaru - do jazdy dla przyjemności. Paliwo będzie drogie to pewne.Cena surowca to jedno a 50% podatku w cenie gotowego surowca to drugie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kuba Opublikowano 17 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2008 Lepiej jezdzic Subaru tak jak dieslem, na codzien spokojnie i pomalu, a jak ktos bedzie mial kaprys to mozna poszalec. Subaru z turbo wcale duzo nie pali jak sie jezdzi spokojnie, a jak trzeba to jest moc. W polsce, czy ogolnie w Europie jest alternatywa dla samochodu, odleglosci sa mniejsze, dobra komunikacja publiczna i w wiele miejsc mozna rowerem dojechac. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam12 Opublikowano 17 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2008 Albo kupić BOXER DIESEL no nie bardzo biorąc pod uwage iż musisz lać ropę droższą od BP ultimate lub inną 98 Tylko porównaj sobie spalanie BOXER DIESEL i takiego GT :razz: Można też porównać koszt naprawy takiego GT i Boxer Diesel Trafniej będzie porównać benzynę 2.0 i Diesla boxera gdzie trzeba lać bezsiarkowy ON, który jest droższy on PB 98. Wcale bym się nie zdziwił jakby się okazało iż 100km 2.0 boxer PB i boxer ON wypada taniej benzynowiec. pzdr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pumex1 Opublikowano 17 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2008 Ze strony SIP : Legacy 2,0 benzyna: miejski: 11,5 trasa: 6,5 srednio: 8,3 Legacy 2,0 diesel: miejski: 7,1 trasa: 5,0 srednio: 5,7 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomasz_555 Opublikowano 17 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2008 Cena paliwa mnie zabija. Mimo iż palę około 6 litrów ropy na setkę... Jak cena osiągnie 5zł za litr to będę zmuszony przesiąść sie na pociągi, autobusy i inne powolne środki komunikacji. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paul_78 Opublikowano 17 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2008 Gaz? Do Subaru? Wolę jeść salceson i mortadelę zamiast polędwicy, ale TEGO bym mojemu Forysiowi nie zrobił Można zrobić tak - jeżeli masz działalność gospodarczą kupujesz samochód marki "Żuk" albo "Nysa", byle by się dał odpalić. Stawiasz gdzie bądź, jeździsz Subaru a benzynę lejesz do "Żuka" albo "Nysy", odliczasz VAT i robisz koszty. Trzeba co jakiś czas w Żuku trochę kilometrów nabić, ale to chyba nie problem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam12 Opublikowano 17 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2008 Ze strony SIP : Legacy 2,0 benzyna: miejski: 11,5 trasa: 6,5 srednio: 8,3 Legacy 2,0 diesel: miejski: 7,1 trasa: 5,0 srednio: 5,7 Papier wszystko zniesie. Fizycznie wychodzi w dieslu ok. 7.5 do 8 l w mieście. na Trasie w okolicach 6.5 - 7 l. przy spokojnej jeździe. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pumex1 Opublikowano 17 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2008 ale tak rozumujac i benzynowiec żłopie wiecej... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotruś Opublikowano 17 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2008 Gaz? Do Subaru? Wolę jeść salceson i mortadelę zamiast polędwicy, ale TEGO bym mojemu Forysiowi nie zrobił Mądre słowa!!! Dokładnie tak samo uważam! Toz to by była profanacja Jeździć, lać etylinkę i nie marudzić :!: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam12 Opublikowano 17 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2008 ale tak rozumujac i benzynowiec żłopie wiecej... zgadza się tylko tankujesz za 4.6 a nie za 4.95. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pumex1 Opublikowano 17 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2008 wiesz - tak dodajac + 1 litr to i tak nadal - 8 x 4,95 = 39,60 a urealniajac zuzycie na 12,5l to 12,5 x 4,60 = 57,50. tak wiec nie do konca to to samo Inna sprawa, ze rzadko kiedy masz 2 takie same samochody, rozniace sie tylko typem silnika/stosowanego paliwa. U mnie rachunek jest prosty - Audi - 8l ropy za 4,65 (normalny diesel - Neste) i GT - ok 16-18l/100 ok 4,65 (PB 98 - Neste). W miescie niestety wiekszosc drogi do pracy to 1-2 bieg i korki :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MarioF Opublikowano 17 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2008 U mnie rachunek jest prosty - Audi - 8l ropy za 4,65 (normalny diesel - Neste) i GT - ok 16-18l/100 ok 4,65 (PB 98 - Neste). W miescie niestety wiekszosc drogi do pracy to 1-2 bieg i korki :roll: 16-18, niezle upalasz po miescie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pumex1 Opublikowano 17 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2008 MarioF, najgorsze jest to, ze to zre tyle przez korki - bo jak sie czlowiek nastoi - to wolny fragrment i dzida :wink: Zreszta - trasa Tarchomin (Modlinska)-Mokotow to jest gdzie swoje odstac w korkach :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MarioF Opublikowano 17 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2008 jezdzilem w tym samym trybie co Ty (korki i but gdzie sie da) ale nie osiagalem takich wynikow i wiem ze biale GT dalej lata tak samo i spalanie tez w tych samych granicach jak u mnie ps. a jak zima ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam12 Opublikowano 17 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2008 wiesz - tak dodajac + 1 litr to i tak nadal - 8 x 4,95 = 39,60 a urealniajac zuzycie na 12,5l to 12,5 x 4,60 = 57,50. tak wiec nie do konca to to samo Inna sprawa, ze rzadko kiedy masz 2 takie same samochody, rozniace sie tylko typem silnika/stosowanego paliwa. U mnie rachunek jest prosty - Audi - 8l ropy za 4,65 (normalny diesel - Neste) i GT - ok 16-18l/100 ok 4,65 (PB 98 - Neste). W miescie niestety wiekszosc drogi do pracy to 1-2 bieg i korki :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pumex1 Opublikowano 17 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2008 hmmm.... mam jeszcze taki koncept, ze adamus w nocy przylazi mi do garazu i sciaga paliwo - bo oczy u niego ostatnio jakies chytre w zimie o dziwo nie ma duzych roznic - moze to przez to, ze klima nie jest wlaczana. Na trasie - ok 10.5-12.0. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MarioF Opublikowano 17 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2008 hehe chytre chytre, trzeba go skontrolowac bo chyba za malo wydaje na wache a za duzo na mody ps. trasa mniej wiecej sie zgadza Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GREGG Opublikowano 17 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2008 w kalkulacjach benzynza vs. ON pomijacie sprawe kosztow zakupu i serwisowania diesla, ktore sa istotnie wyzsze... nie wiem jak w subaru, ale w innych markach roznice sa duze i coraz wieksze (przeglądy, filtr DPF)... a to powoduje ze przy wzroscie cen ON do benzyny, zabawa staje sie coraz mniej opłacalna. Jakies 2-3 lata temu jeszcze nie byloby nad czym myslec, diesel górą, ale teraz, jezdząc w trasie głownie - gdzie roznica w zuzyciu miedzy benzyna i dieslem jest stosunkowo najnizsza - bedzie sie trzeba powaznie zastanowic nad sensem zakupu dieselka... i przy okazji, to jest pewna informacja z tym ze diesel subaru musi miec ON bezsiarkowy? bo to faktycznie mało zabawne sie robi tankowac rope za 5 zeta za litr... :???: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sjak Opublikowano 17 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2008 Koszt zakupu diesla jest rzeczywiście wyższy niż benzyny, ale co do kosztów serwisu już się z Tobą nie zgodzę. Ze znanych mi marek (posiadanych przeze mnie) w Skodzie koszt jest porównywalny, natomiast w Mercedesie koszt serwisowania diesla jest niższy niż benzyny. Nie wiem (jeszcze ) jak to jest w Subaru Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
citan Opublikowano 18 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2008 A jak tak troche kontrowersyjnie, PB może dla mnie kosztować i 10 PLN za litr. Będzie mniej korków na drogach, mniej wraków na drogach, tylko że chlebek itp po 5 PLN będzie a bułeczka za 4 PLN, nie mówię już o pizzy od włocha. No tak, ale niektórzy muszą dojechać do pracy. Po prostu nie mają wyjścia, ani alternatywy. paul_78 napisał/a:Gaz? Do Subaru? Wolę jeść salceson i mortadelę zamiast polędwicy, ale TEGO bym mojemu Forysiowi nie zrobił Mądre słowa!!! Dokładnie tak samo uważam! Toz to by była profanacja Jeździć, lać etylinkę i nie marudzić Założyłem LPG do swojej Imprezy, bo wolę wydawać na LPG 1000zł miesięcznie niż 2000zł miesięcznie na PB. Jak nie będę miał pomysłu na to co robić z pieniędzmi, to skorzystam z Waszych rad. Oczywiście można stwierdzić, że jak mnie nie stać na subaru, to powinienem kupić sobie malucha. Problem w tym, że niezależnie od litrarzu jakiegokolwiek silnika, LPG jest lżejszy dla kieszeni. A subaru jest dobrym i bezpiecznym autem i takim chcę jeździć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotruś Opublikowano 18 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2008 citan, Tylko spokojnie. Nikt nie chce Ci udzielać rad :wink: . Gdybym musiał "zagazować" autko, żeby taniej jeździć, to pewnie bym to zrobił, ale ten zabieg w Subaru (jak i w paru innych markach) ... moim zdaniem to nie przystoi Na pewno ani paul_78 ani ja nie chcielismy Ciebie urazić. Pozdrowionka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
citan Opublikowano 18 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2008 piotruś, nie czuję się urażony. Chciałem tylko zwrócić uwagę, że niektórzy muszą chodzić po ziemi - używać auta jako narzędzia... choć woleli by nie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dzibi Opublikowano 18 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2008 nie osiagalem takich wynikow i wiem ze biale GT dalej lata tak samo i spalanie tez w tych samych granicach jak u mnie Eee.... znaczy ze co, ze biale pala mniej niz np. niebieskie? Musze sprobowac, moze tak biale STI? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JULI Opublikowano 20 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2008 Tak czy siak wnioskuje o zmniejszenie cen paliwa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! to jest chore. :shock: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się