Skocz do zawartości

płyta pod silnik i dyfer


ppmarian

Rekomendowane odpowiedzi

 

 

Jeszcze nie jest dostępna.
Jeli są przygotowania do oferty oson dla obecnej generacji Forestera, warto również przygotować solidną pytę dla XT. Otwory wentylacyjne załatwiłyby sprawę chłodzenia turbiny.

Przykłąd od 'Get-primitive'

2010-outbacklegacy-316-mid-armor.jpg

front-skid-plate-.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moze chronic od laskotania trawy.

:lol: aluminium 3/16" (4,76mm) faktycznie dużo to nie jest, mało też nie - raczej średnio. Mocowania przynitowane jakimiś badziewnymi nitami bez łbów zamiast porządnie przyspawać. Ogólnie byle taniej. A otworów wentylacyjnych można rzec brak. TZN wiem, że producent zwsze przesadza (tutaj z chłodzeniem turbiny), by nie mieć później problemów, ale robić całkiem na odwrót i czczelnie przykrywać spód silnika też bym nie chciał.

front-skid-plate-.jpg

Edytowane przez mechanik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W SFD mialem plyte ze spawanymi pionowo boczkami i szczelinami do wentylacji turbiny. Fakt ze boczki usztywnialy cala plyte ale byla za cienka i po kazdych plejadach wracala w bagazniku bo byla tak zdeformowana ze DPF sie o nia opieral. Obecna grzesiowa plyta pod Pasciem oberwala duuuuuzo lepiej i prawie nic sie nie dzieje. nieznacznie sie odksztalcila przy na prawde mocnych làdowaniach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Jeszcze nie jest dostępna.

Jeśli są przygotowania do oferty osłon dla obecnej generacji Forestera, warto również przygotować solidną pytę dla XT. Otwory wentylacyjne załatwiłyby sprawę chłodzenia turbiny.

 

Zrobić solidną płytę do nowego Forestera XT bez żadnych otworów wentylacyjnych to nie byłoby dużego problemu ale osłonę z właściwymi otworami wentylacyjnymi tak aby było dobre chłodzenie turbiny to już może być większy problem

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...
  • 4 tygodnie później...

grzegorzp

moje auto to Forek 2.0 SG5, Automat z końcówki 2005 roku, model MY06.

płyta pod silnik i ewentualnie skrzynię oraz ten wywijas na zderzak no i osłona dyfra. Proszę o ceny, co ile, z jakiego materiału itd.

Pozdrawiam,

Morgan

Ile taka płyta ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Znalazłem takie coś produkcji ukraińskiej (jeśli chodzi o potrzebę osłon, to bardzo wiarygodny kierunek :) ). http://www.maszynypolska.pl/product-pol-58117-19158117-Oslona-podwozia-Subaru-Forester-2013-silnik-V2-0-2-5-oslona-zakrywa-Silnik-skrzynia-biegow-.html.

 

Importer odpowiedział, że według producenta posuje też do XT. Ponadto na targach 4x4 rozmawiałem z przedstawicielem Steelera - też mają osłonę do XT ale ponieważ to nowy samochód, a importer się boi problemów to nie dostarczają (bo poza ASO i sklepem nie widzą klientów). 

 

Ja miałem dwa poprzednie samochody z osłonami (jeden z Alu 6mm drugi ze stali 3mm) i w obu osłony zarobiły na siebie, ale to były terenówki. W XT psychologicznie prześwit jest zmniejszony o kilka cm, bo strach zahaczyć nawet o koleinę. 

 

Cały czas czekam na rozwiązanie akceptowane przez importera.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Czy coś się zmieniło w sprawie osłon do FXT?

Nie udało mi się znaleźć info o rozwiązaniu akceptowanym przez SIP

Mam małe obawy przed jazda "polną" drogą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

Mili moi rozumiem chęć zabezpieczenia auta przed urazami terenowymi (choć forester zwłaszcza z turbiną i bez reduktora -samochodem terenowym nie jest), ale: w instrukcji obsługi mojego forka (SG XT MY 07) wyraźnie jest napisane, że nie wolno montować m. in. : płyt ochronnych pod silnik  oraz dokonywać modyfikacji zawieszenia ani elementów konstrukcyjnych przedniej części pojazdu. Modyfikacje mogą powodować niewłaściwe działanie układu pirotechnicznych napinaczy pasów bezpieczeństwa. Oczywiście każdy sam decyduje co chciałby zrobić w swoim samochodzie, ale lepiej rozważyć wszystkie argumenty za i przeciw.  Pozdrawiam , Marek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

42 minuty temu, harek napisał:

choć forester zwłaszcza z turbiną i bez reduktora -samochodem terenowym nie jest

Zapraszam na Subariadę :) Można się naprawdę zdziwić!

43 minuty temu, harek napisał:

w instrukcji obsługi mojego forka (SG XT MY 07) wyraźnie jest napisane, że nie wolno montować m. in. : płyt ochronnych pod silnik

Tak, i niemożna jeździć szybciej niż znaki wskazują :)

 

Chyba już z 5 lat jeżdżę z płytą od grzegorzp i awarii spowodowanych płytą brak.

Za to kilku awariom na bank zapobiegła :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

25 minut temu, cart napisał:

Zapraszam na Subariadę :) Można się naprawdę zdziwić!

Tak, i niemożna jeździć szybciej niż znaki wskazują :)

 

Chyba już z 5 lat jeżdżę z płytą od grzegorzp i awarii spowodowanych płytą brak.

Za to kilku awariom na bank zapobiegła :D

No tak, widziałem forestery brodzące "po pas" w wodzie, kopiące piasek i błoto - zgadzam się, że dają radę - jeśli kierownik wie co robi! Ja nigdy nie męczyłem swojego w ten sposób- przeraża mnie dopieszczenie auta po takiej zabawie. A tak  na prawdę to cierpię na notoryczny brak czasu, aby auto wykorzystać bardziej dla własnej przyjemności, w przyszłości (na emeryturze :) ?) może przyjdzie czas na "zbrojenie" forka ... tylko te pirotechniczne napinacze mnie trochę męczą !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

52 minuty temu, eddie_gt4 napisał:

W aktualnym FXT plyty ofronne moga wygladac tak

@eddie_gt4 czy mógłbyś podać numery tych trzech osłon, bo coś mi nie pasuje w moim podwoziu? Zamawiałem osłony do montażu, a na swoim zdjęciu ich nie widzę.3

p.s. dopiero teraz zauważyłem Сделано в России, więc u mnie odpada z powodów oczywistych.

Edytowane przez Guliwer
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, harek napisał:

nie wolno montować m. in. : płyt ochronnych pod silnik  oraz dokonywać modyfikacji zawieszenia ani elementów konstrukcyjnych przedniej części pojazdu. Modyfikacje mogą powodować niewłaściwe działanie układu pirotechnicznych napinaczy pasów bezpieczeństwa. Oczywiście każdy sam decyduje co chciałby zrobić w swoim samochodzie, ale lepiej rozważyć wszystkie argumenty za i przeciw.

Brakuje jednego ważnego słowa "nieoryginalnych". Japońscy inżynierowie przewidzieli montaż płyt ochronnych. Mój Forek pomyka już 10 rok z płytą alu pod sinikiem;)

IMG_20171127_213833(1).thumb.jpg.31c104b176bbb9cba4dfd8cbcfeb17d9.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co wiem nie ma "oryginalnych" płyt np do FXT SJ. Słyszałem, że za wschodnia granica montują w serwisach a w PL nie. Na TF były już informacje o gwarancji a właściwie jej utracie jeśli zamontuje się płyte. Ponoć powodem jest obawa Subaru o chłodzenie. W SJ troszkę inaczej rozwiązane jest chłodzenie niż w wersjach poprzednich.

Czy coś się zmieniło?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, eddie_gt4 napisał:

Ostatnio byem na przegadzie  (btw, u nas pierwsze trzy - 15, 30 i 45 tys. km - sa wkalkulowane w cene auta) i w ASO nikt nie mial zastrzezen co do plyt

Ja bym był z tym ASO bardzo ostrożny. Moje mnie bardzo pilnuje, ale bardziej chyba chodzi o Leasing i Gwaranta. Tak naprawdę to wszystko możesz założyć (wydech, remap), ale jak przyjdzie co do czego... Mnie nawet nie pozwolono (lepiej będzie powiedzieć zasugerowano) położyć antykorozji na podwozie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...